Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Animi » 19. maj 2016, 08:44

Pandesteg skrev:
Animi skrev:Den er desværre helt galt med mine ben :( Hver gang jeg prøver at løbe, gør det virkelig ondt. Og jeg sørger kun for at løbe hver anden dag og det er ikke engang særlig langt, så det er virkelig irriterende :( Jeg overvejer at det måske er mine løbesko der er problemet, men jeg har bare før kunne løbe langt i dem uden problemer.
Anyways, for at give mine ben en pause, prøver jeg i stedet at lave Kayla Itsines Bikini Bodyguide. Den lavede jeg lidt af sidste år, og den er uden tvivl effektiv :)


Hvad er det, der gør ondt? Altså ankler/knæ? Hvis du lige er startet op kan det være overbelastning. Jeg synes også det lyder af lidt for meget at løbe hver 2. dag, men nu skriver du at du ikke løber særlig langt, men hvor langt er det?


Jeg løber ca 3 km. Jeg er bestemt ikke en ny løber, har løbet i mange år, hvor jeg kunne løbe 8-10km et par gange om ugen uden problemer, derfor tænkte jeg at det var fint med hver 2. dag, nu hvor jeg er vant til løb. Men måske skulle jeg sætte det til hver 3. dag. Jeg elsker bare at løbe og det er den eneste motionsform hvor jeg føler at jeg får noget ud af det :/
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Animi » 19. maj 2016, 10:09

Okay, jeg havde helt glemt HVOR hårdt BikiniBodyGuiden er! Er fuldkommen mørbanket, på trods af at jeg holdt liiidt længere pauser end man må. Men det var dejligt at få brugt kroppen på denne her måde :)
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Animi » 19. maj 2016, 10:10

Santopia skrev:
Animi skrev:
Jeg løber ca 3 km. Jeg er bestemt ikke en ny løber, har løbet i mange år, hvor jeg kunne løbe 8-10km et par gange om ugen uden problemer, derfor tænkte jeg at det var fint med hver 2. dag, nu hvor jeg er vant til løb. Men måske skulle jeg sætte det til hver 3. dag. Jeg elsker bare at løbe og det er den eneste motionsform hvor jeg føler at jeg får noget ud af det :/


Du har bare ikke at løbe, så længe det gør virkelig ondt! Du kan virkelig få dig nogle skader, som kan tage lang tid at komme sig over. Jeg taler af bitter erfaring :trist: Har du fået kigget på dine sko?


Nej, det skal jeg nok lade være med, det lover jeg :D Jeg har ikke fået kigget på mine sko, men dem jeg bruger nu fik jeg købt i en sportsforretning, hvor jeg fik vejledning, så det er virkelig øv hvis det er mine (dyre) sko der er problemet :(
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Rapfisk » 19. maj 2016, 10:26

Animi skrev:Den er desværre helt galt med mine ben :( Hver gang jeg prøver at løbe, gør det virkelig ondt. Og jeg sørger kun for at løbe hver anden dag og det er ikke engang særlig langt, så det er virkelig irriterende :( Jeg overvejer at det måske er mine løbesko der er problemet, men jeg har bare før kunne løbe langt i dem uden problemer.
Anyways, for at give mine ben en pause, prøver jeg i stedet at lave Kayla Itsines Bikini Bodyguide. Den lavede jeg lidt af sidste år, og den er uden tvivl effektiv :)

Hvor gamle er dine sko? De bliver jo slidt, de sataner. Jeg kan ikke huske, hvor ofte man siger, de skal skiftes, men jeg kan huske, jeg på et tidspunkt blev overrasket over, hvor ofte det var.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Animi » 19. maj 2016, 10:29

Santopia skrev:Det ville fandme også være ærgerligt :/ Har du overvejet at cykle, hvis du mangler noget cardio? Hvordan er det med at gå ture? Gør det også ondt?


Jeg kan sagtens gå lange ture uden problemer, på nær lidt ømhed i lårene dagen efter. Og ja, er ved at få min cykel gjort sommerklar, så jeg også kan cykle lidt :pompom:

Rapfisk skrev:Hvor gamle er dine sko? De bliver jo slidt, de sataner. Jeg kan ikke huske, hvor ofte man siger, de skal skiftes, men jeg kan huske, jeg på et tidspunkt blev overrasket over, hvor ofte det var.


Jeg købte dem for ca 8 måneder siden - kan de være de allerede skal skiftes igen? :shock:
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf LadyFox » 19. maj 2016, 11:46

Når ens løbesko skal skiftes, skal de så bare ud? Eller er det fint nok at bruge dem som almindelige hverdags sko man bare går lidt rundt i?
0
...
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Rapfisk » 19. maj 2016, 12:12

LadyFox skrev:Når ens løbesko skal skiftes, skal de så bare ud? Eller er det fint nok at bruge dem som almindelige hverdags sko man bare går lidt rundt i?

Det er sikkert bedst helt at skille sig af med dem, men hvis det stadig er behageligt, er jeg nærig nok til at pensionere dem i den almindelige garderobe :-P
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Animi » 19. maj 2016, 13:46

Min bagdel er øm, efter alle de squats jeg lavede i morges :lol:
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Animi » 20. maj 2016, 07:20

Såeh... Den bentræning i går var ret effektiv. Jeg kan ihvertfald næsten ikke gå idag :lol:
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf LadyFox » 20. maj 2016, 21:41

Puha. Jeg har det seriøst nedern lige nu! Jeg skal have sat mig nogle mere seriøse mål for den næstetid, så jeg får nok brug for jer.

Jeg har været oppe og snakke med min læge om en brystreduktion af helbredsmæssige årsager, en snak jeg har brugt 10 år på at tage, fordi jeg ikke har haft modet. Men nu skulle det være og det er enormt vigtigt for mig. Jeg bliver så målt og vejet fordi jeg skal være inden for min normale BMI. Min BMI var så ET tal for højt, så han kunne på nuværende tidspunkt ikke sende mig videre så en kirurg kan vurdere mig.
Så nu er jeg blevet sendt på skrump. Så vi kan komme videre. Det er bare første gang i mit liv at min BMI er for høj, og det er ikke mange måneder siden jeg begyndte at tage på. Så hvis jeg bare havde været ude i bedre tid, så havde processen ikke trukket ud. Det er alligevel noget der ender med at tage langtid hvis jeg får lov.

Ih, jeg er træt af det. Og jeg kan slet ikke overskue at skulle tabe mig nu, selvom det ikke er mange kilo det handler om. Øv, hvor er jeg træt af det lige nu!
Heligvis er min læge sød og støttende og vi har lavet en aftale om 14 dage så han lige kan holde mig op på det med at tabe mig. Jeg tror godt han kunne se jeg blev ked af det, selvom vi smilede og grinede.
0
...
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Muspel » 21. maj 2016, 09:20

LadyFox skrev:Puha. Jeg har det seriøst nedern lige nu! Jeg skal have sat mig nogle mere seriøse mål for den næstetid, så jeg får nok brug for jer.

Jeg har været oppe og snakke med min læge om en brystreduktion af helbredsmæssige årsager, en snak jeg har brugt 10 år på at tage, fordi jeg ikke har haft modet. Men nu skulle det være og det er enormt vigtigt for mig. Jeg bliver så målt og vejet fordi jeg skal være inden for min normale BMI. Min BMI var så ET tal for højt, så han kunne på nuværende tidspunkt ikke sende mig videre så en kirurg kan vurdere mig.
Så nu er jeg blevet sendt på skrump. Så vi kan komme videre. Det er bare første gang i mit liv at min BMI er for høj, og det er ikke mange måneder siden jeg begyndte at tage på. Så hvis jeg bare havde været ude i bedre tid, så havde processen ikke trukket ud. Det er alligevel noget der ender med at tage langtid hvis jeg får lov.

Ih, jeg er træt af det. Og jeg kan slet ikke overskue at skulle tabe mig nu, selvom det ikke er mange kilo det handler om. Øv, hvor er jeg træt af det lige nu!
Heligvis er min læge sød og støttende og vi har lavet en aftale om 14 dage så han lige kan holde mig op på det med at tabe mig. Jeg tror godt han kunne se jeg blev ked af det, selvom vi smilede og grinede.


Øv hvor hårdt, at det bliver det, der står i vejen.

Hvordan spiser du nu? Er der noget, du selv kan se, vil være nemt at skrue på?
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf LadyFox » 21. maj 2016, 09:41

Muspel skrev:
LadyFox skrev:Puha. Jeg har det seriøst nedern lige nu! Jeg skal have sat mig nogle mere seriøse mål for den næstetid, så jeg får nok brug for jer.

Jeg har været oppe og snakke med min læge om en brystreduktion af helbredsmæssige årsager, en snak jeg har brugt 10 år på at tage, fordi jeg ikke har haft modet. Men nu skulle det være og det er enormt vigtigt for mig. Jeg bliver så målt og vejet fordi jeg skal være inden for min normale BMI. Min BMI var så ET tal for højt, så han kunne på nuværende tidspunkt ikke sende mig videre så en kirurg kan vurdere mig.
Så nu er jeg blevet sendt på skrump. Så vi kan komme videre. Det er bare første gang i mit liv at min BMI er for høj, og det er ikke mange måneder siden jeg begyndte at tage på. Så hvis jeg bare havde været ude i bedre tid, så havde processen ikke trukket ud. Det er alligevel noget der ender med at tage langtid hvis jeg får lov.

Ih, jeg er træt af det. Og jeg kan slet ikke overskue at skulle tabe mig nu, selvom det ikke er mange kilo det handler om. Øv, hvor er jeg træt af det lige nu!
Heligvis er min læge sød og støttende og vi har lavet en aftale om 14 dage så han lige kan holde mig op på det med at tabe mig. Jeg tror godt han kunne se jeg blev ked af det, selvom vi smilede og grinede.


Øv hvor hårdt, at det bliver det, der står i vejen.

Hvordan spiser du nu? Er der noget, du selv kan se, vil være nemt at skrue på?

Jeg spiser for få måltider, drikker for meget Pepsi Max, og alt for mange snacks i form ag is, chips, kage og slik. Eller synes jeg at jeg spiser rimelig sundt og varieret, dog med plads til forbedring.
Så jeg kan klart se steder som jeg ret nemt kan ændre lidt på. Jeg kender mig selv nok til at vide det nytter intet at blive for ambitiøs omkring det. Men jeg har købt noget god saft, og danskvand jeg kan drikke i stedet for cola, og så har jeg købt lidt frugt og knækbrød jeg kan snacke, og et bedre alternativ at stege i end smør.
Så jeg tænker det er en ret fin start, og så vil jeg bruge aftenen på at søge inspiration til alternativer og sunderetter jeg kan kaste mig ud i.
1
...
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Muspel » 21. maj 2016, 15:47

LadyFox skrev:
Muspel skrev:
LadyFox skrev:Puha. Jeg har det seriøst nedern lige nu! Jeg skal have sat mig nogle mere seriøse mål for den næstetid, så jeg får nok brug for jer.

Jeg har været oppe og snakke med min læge om en brystreduktion af helbredsmæssige årsager, en snak jeg har brugt 10 år på at tage, fordi jeg ikke har haft modet. Men nu skulle det være og det er enormt vigtigt for mig. Jeg bliver så målt og vejet fordi jeg skal være inden for min normale BMI. Min BMI var så ET tal for højt, så han kunne på nuværende tidspunkt ikke sende mig videre så en kirurg kan vurdere mig.
Så nu er jeg blevet sendt på skrump. Så vi kan komme videre. Det er bare første gang i mit liv at min BMI er for høj, og det er ikke mange måneder siden jeg begyndte at tage på. Så hvis jeg bare havde været ude i bedre tid, så havde processen ikke trukket ud. Det er alligevel noget der ender med at tage langtid hvis jeg får lov.

Ih, jeg er træt af det. Og jeg kan slet ikke overskue at skulle tabe mig nu, selvom det ikke er mange kilo det handler om. Øv, hvor er jeg træt af det lige nu!
Heligvis er min læge sød og støttende og vi har lavet en aftale om 14 dage så han lige kan holde mig op på det med at tabe mig. Jeg tror godt han kunne se jeg blev ked af det, selvom vi smilede og grinede.


Øv hvor hårdt, at det bliver det, der står i vejen.

Hvordan spiser du nu? Er der noget, du selv kan se, vil være nemt at skrue på?

Jeg spiser for få måltider, drikker for meget Pepsi Max, og alt for mange snacks i form ag is, chips, kage og slik. Eller synes jeg at jeg spiser rimelig sundt og varieret, dog med plads til forbedring.
Så jeg kan klart se steder som jeg ret nemt kan ændre lidt på. Jeg kender mig selv nok til at vide det nytter intet at blive for ambitiøs omkring det. Men jeg har købt noget god saft, og danskvand jeg kan drikke i stedet for cola, og så har jeg købt lidt frugt og knækbrød jeg kan snacke, og et bedre alternativ at stege i end smør.
Så jeg tænker det er en ret fin start, og så vil jeg bruge aftenen på at søge inspiration til alternativer og sunderetter jeg kan kaste mig ud i.


Det lyder da som en ok plan. Måske du fx kan aftale med dig selv, at du kun må spise een usund ting om dagen?

Pøj pøj med projektet.
1
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Ally » 22. maj 2016, 12:02

Well, hello there, ladies... :D

Jeg er hjemme igen efter den mest fantastiske tur til Belfast! Jeg nød det simpelthen SÅ meget og jeg er ikke ét sekund i tvivl om, at jeg gerne vil derover igen.

Arbejdsmæssigt har det givet mig rigtig meget; mit netværk er blevet udvidet, jeg mødte og talte med elever og lærere, jeg har fået en masse inspiration til min undervisning - bl.a. en USB-pen med SÅ meget materiale, som jeg skal have set nærmere på ved lejlighed.
Madmæssigt har jeg forsøgt at spise fornuftigt; yoghurt + müsli, ristet brød, juice og te til morgenmad; frokost var på campus (og som regel wraps eller sandwiches inkl. pommes frites) og aftensmaden blev spist på restauranterne rundt om i byen. Der blev naturligvis også besøgt flere pubs og drukket både Guinness og Harp.

Fredag aften, mens jeg sad uden for en pub og nød min øl og stemningen, satte en ung mand (ganske good looking) sig ved siden af mig. Jeg lagde godt mærke til, at jeg fik elevatorblikket et par gange og inden længe kom vi i snak. Han fortalte om sin kæreste, der havde boet i DK - og senere mødte jeg også hende. Hun havde boet i Grenå et par år; kunne få gloser på dansk og var generelt rigtig snakkesalig. Hendes kæreste komplimenterede mig flere gange for mit udseende, særligt mit smil og mine øjne - inden de gik videre, fik jeg et stort knus af dem begge - og han kvitterede også med et kindkys.

Naturligvis var der også tid til at shoppe i bl.a. Primark og jeg fik også købt en LBD, jeg skal have på i næste uge, når manden og jeg skal til hans moster og onkels guldbryllup. Lederne på skolen, jeg var "koblet til" under opholdet, opfordrede mig til at lege turist i byen, så torsdag formiddag var jeg på en open bus tour i Belfast. Det var helt klart pengene værd!

Generelt oplevede jeg folk i Belfast som værende yderst imødekommende, flinke og festglade - og flere af dem, jeg mødte, komplimenterede mig for mit engelsk, hvilket i den grad varmede (and still do...) mit engelsklærerhjerte. At få at vide af fremmede, at man taler rigtig flot, flydende engelsk og har et stort ordforråd betyder bare rigtig meget.
5
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Guilded_Lily » 22. maj 2016, 13:30

Hvor er jeg glad på dine vegne, Ally. Det lyder som den absolut perfekte tur - og gode billeder på Insta :-D

Det er så stort, når man roses for sit sprog. Da jeg boede i Eltham, troede mine roomies ikke, jeg var dansker. Og da jeg rejste hjem, mente de, jeg var blevet "proper east end" :lol: :lol: Jeg er også blevet rost af min engelske svoger og familie, men jeg skal ærligt indrømme, jeg ind i mellem kan blive en smule usikker på deres jokes - jeg forstår, men kan ikke give igen. De er meget upper middle class og bruger et ret højt sprog, som man virkelig skal være indfødt for at tackle 100%. Men de skønne mennesker!

Primark :love: 'Nuff said!
1

Tilbage til "Sund og/eller slank"