Hjælp til bilsalg

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
Brugeravatar
Chanel
Indlæg: 371
Tilmeldt: 7. maj 2016, 11:59
Kort karma: 17
Likede indlæg: 139

Hjælp til bilsalg

Indlægaf Chanel » 17. maj 2016, 15:24

Jeg skal sælge min bil og ved INTET.
Hvad skal jeg være opmærksom på? Hvor er det bedst at sælge. Hvad med prøvetur, restgæld osv..
Jeg er helt på bar bund :nerve:
0
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2406
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Hjælp til bilsalg

Indlægaf Elvispop » 17. maj 2016, 16:48

Når du intet kender til det vil jeg råde dig til gå til forhandlere og høre hvad de vil give.
Eller oprette den på autocom.dk (hvor bilforhandlere kan byde på den)
0
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Hjælp til bilsalg

Indlægaf Danseprinsesse » 17. maj 2016, 16:53

Du kan læse nogle gode råd på FDM's hjemmeside.

Det vigtigste er:
- du skal have pengene, inden køber kører med bilen. Jeg stoler mest på kontanter i det tilfælde.
- du skal sammen med køber omregistrere bilen på SKATs hjemmeside, inden du lader dem køre.

Jeg tror de fleste sælger på DBA eller Bilbasen. :)
0
Brugeravatar
Chanel
Indlæg: 371
Tilmeldt: 7. maj 2016, 11:59
Kort karma: 17
Likede indlæg: 139

Re: Hjælp til bilsalg

Indlægaf Chanel » 17. maj 2016, 17:19

Jeg vil få et tab på 18.000 gennem forhandler, det synes jeg er for meget.
Men de skal vel også se jeg betaler til restgælden, eller?
Jeg er meget i tvivl om hvilket site der er bedst, men auktion med bilforhandlere vil vel ikke give mig mere end de to jeg har snakket med, vil give?
0
Brugeravatar
Chanel
Indlæg: 371
Tilmeldt: 7. maj 2016, 11:59
Kort karma: 17
Likede indlæg: 139

Re: Hjælp til bilsalg

Indlægaf Chanel » 17. maj 2016, 18:01

Hvad er reglerne ved overtagelse? Skal have en anden bil som jeg først kan bestille når den anden er solgt, men der kan jo godt gå lidt før jeg får den
0
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1965

Re: Hjælp til bilsalg

Indlægaf Tobywan » 17. maj 2016, 18:30

Du kan muligvis få lidt mere ved et privatsalg, men det handler også om at du har tiden til at finde den rette køber. En ting er sikkert - bilen bliver ikke mere værd af at stå, og du skal stadig betale omkostninger til forsikring, afgifter osv. Alt efter prisen på bilen kan det sagtens være den bedste handel at tage tabet nu, fremfor at vente på en bedre pris.

Prøv at se på autouncle.dk. De matcher priser på tværs af bilsites, så det bør være muligt at se hvad du realistisk set kan få for bilen. Du skal nok satse på at finde salgsprisen i de billigste 10%. Sæt en realistisk pris fra start, så du får nogle henvendelser. Køber er desværre ligeglade med hvad du får af tab på bilen, så det er vigtigt at prissætte den korrekt ud fra hvad køber får af produkt, og ikke hvad du skylder på den eller gerne vil have. Er prisen for høj kommer der ingen henvendelser, men du står stadig med de løbende udgifter og en bil som står og bliver mindre værd.

Når du har solgt bilen, omregisteret den, og fået pengene, så tager køber bilen med. Det er dit eget ansvar at finde alternativ transport i mellemtiden eller se om du kan lave en bedre aftale. Jeg tvivler på du får betaling og kan beholde bilen i en periode (ville du selv betale og lade bilen stå?). Det er muligt du kan lave en aftale med en forhandler i en kortere periode, hvis du både køber og sælger samme sted, men ved privatsalg skal du forvente bilen skifter hænder sammen med betalingen.

Hvis du sælger privat, så kan du hente slutseddel ved FDM, hvor alle relevante detaljer kan udfyldes af dig og køber, så I er enige om handlen.
http://www.fdm.dk/filer/213307_bil_private.pdf

Jeg solgte min den sidste bil via gul og gratis, da jeg synes de andre sites var for dyre. Ved ikke om jeg magter privatsalg af bil mere... den ene køber er klogere end den anden, skambud på sms, folk der ikke møder op til aftaler osv. Alle glæderne ved privatsalg :/
0
Brugeravatar
Chanel
Indlæg: 371
Tilmeldt: 7. maj 2016, 11:59
Kort karma: 17
Likede indlæg: 139

Re: Hjælp til bilsalg

Indlægaf Chanel » 18. maj 2016, 12:00

Tak for dit fine svar.
Jeg overvede en af dem der kører med solgt eller gratis, det kan jo ikke skade at gøre et forsøg?
Jeg tænkte bare man måske kunne skrive et sted at overdragelse og betaling vil ske fx 2 uger efter, men det blir selvfølgelig svært hvis de så hopper fra.
Jeg har ikke penge til både at ligge udbetaling på ny OG tage de 18.000 i tab, så det er lidt enten eller :(
Autouncle siger en god pris er 80.000 for min, så tænkte at sætte den til 78.000 og så godtage 75.000 evt
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23207

Re: Hjælp til bilsalg

Indlægaf Mani » 18. maj 2016, 12:51

Min erfaring er, at jeg 'får' mest for den brugte bil, hvis den er med i handlen på en ny bil. Altså at bilforhandlere er nemmest at forhandle med når man køber og sælger samtidig.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Chanel
Indlæg: 371
Tilmeldt: 7. maj 2016, 11:59
Kort karma: 17
Likede indlæg: 139

Re: Hjælp til bilsalg

Indlægaf Chanel » 18. maj 2016, 13:47

Ja, men de 60.000 er jo allerede ved køb af ny bil, så synes bestemt deres pris er i den lave ende. Men begge forhandlere har sagt samme pris, så det kan vel ikke være anderledes.
Har kigget på autocom.dk, men aner ikke hvad jeg skal køre i hvis den blir solgt inden en ny skulle komme hjem. :/
0
Brugeravatar
Daflo
Indlæg: 561
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:12
Kort karma: 56
Likede indlæg: 1004

Re: Hjælp til bilsalg

Indlægaf Daflo » 18. maj 2016, 18:23

Chanel skrev:Ja, men de 60.000 er jo allerede ved køb af ny bil, så synes bestemt deres pris er i den lave ende. Men begge forhandlere har sagt samme pris, så det kan vel ikke være anderledes.
Har kigget på autocom.dk, men aner ikke hvad jeg skal køre i hvis den blir solgt inden en ny skulle komme hjem. :/



Hvorfor skal du have ny bil? Måske er den bedste løsning for dig at beholde den du har?
0
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1965

Re: Hjælp til bilsalg

Indlægaf Tobywan » 18. maj 2016, 18:57

Mani skrev:Min erfaring er, at jeg 'får' mest for den brugte bil, hvis den er med i handlen på en ny bil. Altså at bilforhandlere er nemmest at forhandle med når man køber og sælger samtidig.


Jeg tror nærmere det modsatte. Der er ofte store rabatter at hente ved at købe ny bil, når det er ren handel. Jeg tror meget nemt bilforhandlerne får det til at se om som om man får en god pris for noget brugt. Prisen for den brugte bil kan nemt forsvinde i det afslag man alligevel kan forhandle sig til.... men det er mere en fornemmelse :) Jeg ved heller ikke hvorfor en VW forhandler skulle have nogle fordele af, at jeg afleverer en gammel Fiat - medmindre at det faktisk er så god en handel for dem at de kan tjene på det.

Til info fik vi cirka 40.000,- i afslag på køb af en bil til lige knap 400.000,-
Havde jeg haft et ældre bil kunne den jo nemt have givet "en god pris" og stadig udløst et pænt afslag, som jeg alligevel kunne få. Det er med andre ord nemt at få det til at se ud som om det er en god aftale, hvis man hører til den del som bare betaler prisen uden at forhandle sig til de store rabatter der er nemme at få.
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23207

Re: Hjælp til bilsalg

Indlægaf Mani » 18. maj 2016, 19:07

Tobywan skrev:
Mani skrev:Min erfaring er, at jeg 'får' mest for den brugte bil, hvis den er med i handlen på en ny bil. Altså at bilforhandlere er nemmest at forhandle med når man køber og sælger samtidig.


Jeg tror nærmere det modsatte. Der er ofte store rabatter at hente ved at købe ny bil, når det er ren handel. Jeg tror meget nemt bilforhandlerne får det til at se om som om man får en god pris for noget brugt. Prisen for den brugte bil kan nemt forsvinde i det afslag man alligevel kan forhandle sig til.... men det er mere en fornemmelse :) Jeg ved heller ikke hvorfor en VW forhandler skulle have nogle fordele af, at jeg afleverer en gammel Fiat - medmindre at det faktisk er så god en handel for dem at de kan tjene på det.

Til info fik vi cirka 40.000,- i afslag på køb af en bil til lige knap 400.000,-
Havde jeg haft et ældre bil kunne den jo nemt have givet "en god pris" og stadig udløst et pænt afslag, som jeg alligevel kunne få. Det er med andre ord nemt at få det til at se ud som om det er en god aftale, hvis man hører til den del som bare betaler prisen uden at forhandle sig til de store rabatter der er nemme at få.

Jeg har kun handlet inden for samme mærke - og er klar over, at man sagtens kan handle en god rabat uden. Jeg har bare ikke haft fornemmelsen af at kunne sælge til en ok pris, hvis de ikke også kunne regne med at tjene lidt på den nye bil jeg skulle have :)
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1965

Re: Hjælp til bilsalg

Indlægaf Tobywan » 18. maj 2016, 19:10

Chanel skrev:Tak for dit fine svar.
Jeg overvede en af dem der kører med solgt eller gratis, det kan jo ikke skade at gøre et forsøg?
Jeg tænkte bare man måske kunne skrive et sted at overdragelse og betaling vil ske fx 2 uger efter, men det blir selvfølgelig svært hvis de så hopper fra.
Jeg har ikke penge til både at ligge udbetaling på ny OG tage de 18.000 i tab, så det er lidt enten eller :(
Autouncle siger en god pris er 80.000 for min, så tænkte at sætte den til 78.000 og så godtage 75.000 evt


Jeg tror ikke det er realistisk med den plan for overtagelse. Bilen kan også få fejl i perioden og hvad så? Du er også selv inde på andre problematikker.
Kan du ikke finde alternativ transport i perioden?

Nu kender jeg ikke din økonomi, men den lyder lidt følsom i forhold til de 18.000 som kan vælte læsset i forhold til noget så usikkert som et bilkøb/salg. Måske det er bedre at spare lidt mere op og så vente med at købe nyt.
0
Brugeravatar
Chanel
Indlæg: 371
Tilmeldt: 7. maj 2016, 11:59
Kort karma: 17
Likede indlæg: 139

Re: Hjælp til bilsalg

Indlægaf Chanel » 19. maj 2016, 12:21

Da jeg købte den første var der ingen rabat, så det vil der heller ikke være med denne, da det er en kampagnemodel Kia Rio ;)
Jeg skal til at køre langt hver dag og det magter jeg ikke i min Picanto, så den skal skiftes.
0
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1965

Re: Hjælp til bilsalg

Indlægaf Tobywan » 19. maj 2016, 13:48

Chanel skrev:Da jeg købte den første var der ingen rabat, så det vil der heller ikke være med denne, da det er en kampagnemodel Kia Rio ;)
Jeg skal til at køre langt hver dag og det magter jeg ikke i min Picanto, så den skal skiftes.


Prøv en anden forhandler. Jeg nægter at tro på at der ikke kan hentes noget på en helt ny bil - "kampagne" eller ej.
Jeg havde forladt butikken med det samme. Man betaler ikke listepris for en fabriksny bil.

Mon ikke du klarer en periode i en Picanto, mens du sparer op?
1

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"