Faceless skrev:Jeg har ikke det med de lydtætte vinduer på skrift noget sted. Det var rent mundtligt at jeg sagde at det var dét jeg ønskede.
Da jeg snakkede med ham, da de forkerte elementer var blevet installeret, sagde han, at han godt kunne huske at jeg havde sagt det skulle være lydtætte vinduer, men at han af en eller anden grund ikke skrev det ned på den blok hvor han skrev målene ned på.
Det eneste jeg har på skrift hvor lydtætte vinduer er nævnt, er mine mails til ham.
Som er skrevet efter det andet sæt vinduer, ikke?
Set i bagklogskabens klare lys skulle du have bedt om en ny ordreseddel, inden de blev sat i.
Det her minder mig om, da min veninde og hendes mand fik lavet nyt badeværelse, og håndværkerne trak i langdrag med de sidste opgaver og pludselig helt holdt op med at dukke op. De betalte aldrig, eftersom opgaven ikke var færdigudført, og fik endda "lov" til at beholde materialer og værktøj, da firmaet ikke svarede tilbage på deres henvendelser. Fornylig fandt manden ud af, at firmaet er gået konkurs.
Måske vurderer "din" tømrer på samme måde, at det er billigere at ignorere dig i stedet for at forsøge sig med en tredie omgang vinduer. Grunden kunne fx. være, at han har måtte erkende, at han har lovet dig en løsning, som han faktisk ikke kan levere/ikke har forstand på.
Jeg ville dog ikke satse på det og bare gå til en anden håndværker, for han har jo en regning liggende, du ikke har betalt, og du kan ikke bevise, at han har leveret de forkerte vinduer.
Jeg synes også, at du skal søge rådgivning, som Daine foreslår, og under ingen omstændigheder foretage dig mere, før du har haft en dialog med håndværkeren og hørt hans reaktion på din kritik. Hvis han, sjovt nok, kun kan fanges på telefon, må du optage jeres samtale.
Edit: I min venindes tilfælde fik de aldrig en faktura, så der var ikke splid om betaling/ikke betaling.