Hvad stiller jeg op? (umulig tømmer)

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Hvad stiller jeg op? (umulig tømmer)

Indlægaf DetSorteCirkus » 10. maj 2016, 07:31

Faceless skrev:Jeg har ikke det med de lydtætte vinduer på skrift noget sted. Det var rent mundtligt at jeg sagde at det var dét jeg ønskede.
Da jeg snakkede med ham, da de forkerte elementer var blevet installeret, sagde han, at han godt kunne huske at jeg havde sagt det skulle være lydtætte vinduer, men at han af en eller anden grund ikke skrev det ned på den blok hvor han skrev målene ned på. :sarkasme:

Det eneste jeg har på skrift hvor lydtætte vinduer er nævnt, er mine mails til ham.


Som er skrevet efter det andet sæt vinduer, ikke?
Set i bagklogskabens klare lys skulle du have bedt om en ny ordreseddel, inden de blev sat i.

Det her minder mig om, da min veninde og hendes mand fik lavet nyt badeværelse, og håndværkerne trak i langdrag med de sidste opgaver og pludselig helt holdt op med at dukke op. De betalte aldrig, eftersom opgaven ikke var færdigudført, og fik endda "lov" til at beholde materialer og værktøj, da firmaet ikke svarede tilbage på deres henvendelser. Fornylig fandt manden ud af, at firmaet er gået konkurs.
Måske vurderer "din" tømrer på samme måde, at det er billigere at ignorere dig i stedet for at forsøge sig med en tredie omgang vinduer. Grunden kunne fx. være, at han har måtte erkende, at han har lovet dig en løsning, som han faktisk ikke kan levere/ikke har forstand på.
Jeg ville dog ikke satse på det og bare gå til en anden håndværker, for han har jo en regning liggende, du ikke har betalt, og du kan ikke bevise, at han har leveret de forkerte vinduer.

Jeg synes også, at du skal søge rådgivning, som Daine foreslår, og under ingen omstændigheder foretage dig mere, før du har haft en dialog med håndværkeren og hørt hans reaktion på din kritik. Hvis han, sjovt nok, kun kan fanges på telefon, må du optage jeres samtale.

Edit: I min venindes tilfælde fik de aldrig en faktura, så der var ikke splid om betaling/ikke betaling.
2
Brugeravatar
Faceless
Indlæg: 752
Tilmeldt: 15. sep 2015, 07:23
Kort karma: 57
Likede indlæg: 888

Re: Hvad stiller jeg op? (umulig tømmer)

Indlægaf Faceless » 10. maj 2016, 07:40

JoyNips skrev:
Daine skrev:Man kan altid kontakte Forbrugerhotlinen på 70131330.

Med hensyn til betalingen, så giver det efter min mening ikke voldsomt meget mening at tilbageholde den. Der vil jo aldrig være tale om, at udskiftningen af vinduer skal ske gratis. Der er indgået en aftale om en pris for udskiftning af vinduer til lydtætte vinduer. Det er den pris, der skal betales.

At de ikke lever op til det aftalte ændrer ikke på, at der skal betales for ydelsen. Den skal bare udbedres uden omkostninger for forbrugeren.

Men det er netop dét jeg ikke stoler på vil ske. Det har de jo allerede bevidst én gang. Og hvis jeg giver dem pengene, har jeg ikke længere nogle kort på hånden, da jeg jo netop ikke har nogle papir på at det skal være eller er lydtætte vinduer.
Jeg mener tilstadighed ikke at de har udført det arbejde jeg bestilte hos dem, erko vil jeg ikke betale.
0
Mine drenge M'08/M'09/E'12/M'12/E'13/E'15/P'16/A'19 :lun:

Billede
Brugeravatar
Faceless
Indlæg: 752
Tilmeldt: 15. sep 2015, 07:23
Kort karma: 57
Likede indlæg: 888

Re: Hvad stiller jeg op? (umulig tømmer)

Indlægaf Faceless » 10. maj 2016, 07:50

DetSorteCirkus skrev:Som er skrevet efter det andet sæt vinduer, ikke?
Set i bagklogskabens klare lys skulle du have bedt om en ny ordreseddel, inden de blev sat i.

Det her minder mig om, da min veninde og hendes mand fik lavet nyt badeværelse, og håndværkerne trak i langdrag med de sidste opgaver og pludselig helt holdt op med at dukke op. De betalte aldrig, eftersom opgaven ikke var færdigudført, og fik endda "lov" til at beholde materialer og værktøj, da firmaet ikke svarede tilbage på deres henvendelser. Fornylig fandt manden ud af, at firmaet er gået konkurs.
Måske vurderer "din" tømrer på samme måde, at det er billigere at ignorere dig i stedet for at forsøge sig med en tredie omgang vinduer. Grunden kunne fx. være, at han har måtte erkende, at han har lovet dig en løsning, som han faktisk ikke kan levere/ikke har forstand på.
Jeg ville dog ikke satse på det og bare gå til en anden håndværker, for han har jo en regning liggende, du ikke har betalt, og du kan ikke bevise, at han har leveret de forkerte vinduer.

Jeg synes også, at du skal søge rådgivning, som Daine foreslår, og under ingen omstændigheder foretage dig mere, før du har haft en dialog med håndværkeren og hørt hans reaktion på din kritik. Hvis han, sjovt nok, kun kan fanges på telefon, må du optage jeres samtale.

Edit: I min venindes tilfælde fik de aldrig en faktura, så der var ikke splid om betaling/ikke betaling.

Jo, før de "lydtætte" vinduer blev installeret foregik al vores kommunikation over telefonen. Efter er "kommunikationen" foregået via mail.

Jeg ved ikke hvad der er galt med manden. På den mail hvor han sendte fakturaen for anden gang, slutter han af med at skrive: 'Lad mig høre fra dig'.
Temmelig tomme ord når han igen vælger at ignorerer mig. :stoned:

Jeg venter med at gøre noget yderligere til jeg har talt med Byg Garanti. :)
0
Mine drenge M'08/M'09/E'12/M'12/E'13/E'15/P'16/A'19 :lun:

Billede
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Hvad stiller jeg op? (umulig tømmer)

Indlægaf JoyNips » 11. maj 2016, 07:43

Faceless skrev:
JoyNips skrev:
Daine skrev:Man kan altid kontakte Forbrugerhotlinen på 70131330.

Med hensyn til betalingen, så giver det efter min mening ikke voldsomt meget mening at tilbageholde den. Der vil jo aldrig være tale om, at udskiftningen af vinduer skal ske gratis. Der er indgået en aftale om en pris for udskiftning af vinduer til lydtætte vinduer. Det er den pris, der skal betales.

At de ikke lever op til det aftalte ændrer ikke på, at der skal betales for ydelsen. Den skal bare udbedres uden omkostninger for forbrugeren.

Men det er netop dét jeg ikke stoler på vil ske. Det har de jo allerede bevidst én gang. Og hvis jeg giver dem pengene, har jeg ikke længere nogle kort på hånden, da jeg jo netop ikke har nogle papir på at det skal være eller er lydtætte vinduer.
Jeg mener tilstadighed ikke at de har udført det arbejde jeg bestilte hos dem, erko vil jeg ikke betale.


Okay, det er naturligvis også et standpunkt at tage. Jeg svarer blot som jurist i et klagenævn.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Hvad stiller jeg op? (umulig tømmer)

Indlægaf JoyNips » 11. maj 2016, 07:48

Smiling_Goat skrev:
Problemet er, at de har stærkere beviser for deres sag, end du har. De har en faktura, som de kan sende ind til inkasso, og det gør de, hvis du ikke betaler. Inkasso er græsk-katolsk ift. om tømreren har lavet sit arbejde korrekt, de skal bare inddrive pengene.

Det er en god ide at få noget rådgivning, før du betaler, men jeg tror godt, du kan regne med at skulle slippe pengene, før du kan indlede en klagesag - om ikke andet så for at spare bøvlet med inkasso.


Inddrivelsen sættes i bero hvis sagen bringes for byggeriets ankenævn.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Sool
Indlæg: 182
Tilmeldt: 6. okt 2015, 16:58
Kort karma: 28
Likede indlæg: 452

Re: Hvad stiller jeg op? (umulig tømmer)

Indlægaf Sool » 11. maj 2016, 07:50

Altså, bare for at udrydde alle tvivlsspørgsmål med de der lydtætte (lyddæmpende) ruder - vi har nogle fra rationel, som fungerer rigtig godt! Det eneste man hører er når der kører (meget) tunge køretøjer, og ellers kan man bare se på at bilerne kører forbi uden at høre noget til dem :) De hedder rationel aura plus med laminerede lydglas hvor man kan få at både inderste og yderste rude er laminerede eller vælge at få hvor den ene er tykkere og de stadig er laminerede. De kan i hvert fald anbefales!
1
Brugeravatar
Faceless
Indlæg: 752
Tilmeldt: 15. sep 2015, 07:23
Kort karma: 57
Likede indlæg: 888

Re: Hvad stiller jeg op? (umulig tømmer)

Indlægaf Faceless » 11. maj 2016, 08:44

Sool skrev:Altså, bare for at udrydde alle tvivlsspørgsmål med de der lydtætte (lyddæmpende) ruder - vi har nogle fra rationel, som fungerer rigtig godt! Det eneste man hører er når der kører (meget) tunge køretøjer, og ellers kan man bare se på at bilerne kører forbi uden at høre noget til dem :) De hedder rationel aura plus med laminerede lydglas hvor man kan få at både inderste og yderste rude er laminerede eller vælge at få hvor den ene er tykkere og de stadig er laminerede. De kan i hvert fald anbefales!

Sjovt, jeg sidder netop og har læst om Rationel ruder og chattede med en på deres hjemmeside om det. :gogo:
Jeg kunne ikke falde i søvn i nat, fordi det bare kørte rundt i knolden på mig. Og da jeg endelig faldt til ro, kunne jeg ikke sove for småfuglenes kvidren.
Der er bare igen tvivl om at han ikke har installeret lydtætte vinduer.
Jeg faldt først i søvn ved 5-tiden og blev så vækket igen og igen af børnehavebørn, indtil jeg opgav at sove mere kl. lidt i 9.
0
Mine drenge M'08/M'09/E'12/M'12/E'13/E'15/P'16/A'19 :lun:

Billede
Brugeravatar
Faceless
Indlæg: 752
Tilmeldt: 15. sep 2015, 07:23
Kort karma: 57
Likede indlæg: 888

Re: Hvad stiller jeg op? (umulig tømmer)

Indlægaf Faceless » 11. maj 2016, 08:48

JoyNips skrev:Inddrivelsen sættes i bero hvis sagen bringes for byggeriets ankenævn.


Jeg fik i går at vide af Byg Garanti at jeg skulle ringe til Byggeriets Ankenævn, hvilket jeg først har kunne gøre her til formiddag pga. telefon tider. Og da jeg så ringer kl. 10, er det med beskeden om at deres telefon er lukket i dag og i morgen. :sur:

Frustrationer i lange baner!
0
Mine drenge M'08/M'09/E'12/M'12/E'13/E'15/P'16/A'19 :lun:

Billede
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Hvad stiller jeg op? (umulig tømmer)

Indlægaf DetSorteCirkus » 11. maj 2016, 08:57

Jeg ville bruge ventetiden til at ringe til tømreren igen og fastholde min klage over vinduerne. Han må jo kunne vise dig, at der er tale om lydtætte vinduer. Det burde være en smal sag. Altså, det ved jeg godt, at det ikke er, fordi han enten har forsøgt at snyde dig, endnu engang har sjusket med bestillingen eller taget en opgave, han ikke er kompetent til, men når du nu ikke har noget på skrift, et jeg ret sikker på, at det ville være en fordel, hvis du kunne oplyse ankenævnet om, hvordan han forholder sig til din kritik.
Husk som sagt at optage samtalen
1
Brugeravatar
Faceless
Indlæg: 752
Tilmeldt: 15. sep 2015, 07:23
Kort karma: 57
Likede indlæg: 888

Re: Hvad stiller jeg op? (umulig tømmer)

Indlægaf Faceless » 11. maj 2016, 09:03

DetSorteCirkus skrev:Jeg ville bruge ventetiden til at ringe til tømreren igen og fastholde min klage over vinduerne. Han må jo kunne vise dig, at der er tale om lydtætte vinduer. Det burde være en smal sag. Altså, det ved jeg godt, at det ikke er, fordi han enten har forsøgt at snyde dig, endnu engang har sjusket med bestillingen eller taget en opgave, han ikke er kompetent til, men når du nu ikke har noget på skrift, et jeg ret sikker på, at det ville være en fordel, hvis du kunne oplyse ankenævnet om, hvordan han forholder sig til din kritik.
Husk som sagt at optage samtalen

Jeg har faktisk siddet og dobbelt-tjekket mine mails fra ham, og han nævner lydglas. ( :klap: )
Han har skrevet i en mail; 'Der er ingen problemer i at skifte til lydglas. Har bestilt nye termoruder.'
Så noget har jeg.

Det der med at optage samtalen kan jeg ikke (finde ud af). Jeg har en gammel Nokia telefon fra 2008. Så tror slet ikke den kan det. Og hvis den kan, aner jeg ikke hvordan. :genert:
0
Mine drenge M'08/M'09/E'12/M'12/E'13/E'15/P'16/A'19 :lun:

Billede
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Hvad stiller jeg op? (umulig tømmer)

Indlægaf DetSorteCirkus » 11. maj 2016, 09:08

Faceless skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg ville bruge ventetiden til at ringe til tømreren igen og fastholde min klage over vinduerne. Han må jo kunne vise dig, at der er tale om lydtætte vinduer. Det burde være en smal sag. Altså, det ved jeg godt, at det ikke er, fordi han enten har forsøgt at snyde dig, endnu engang har sjusket med bestillingen eller taget en opgave, han ikke er kompetent til, men når du nu ikke har noget på skrift, et jeg ret sikker på, at det ville være en fordel, hvis du kunne oplyse ankenævnet om, hvordan han forholder sig til din kritik.
Husk som sagt at optage samtalen

Jeg har faktisk siddet og dobbelt-tjekket mine mails fra ham, og han nævner lydglas. ( :klap: )
Han har skrevet i en mail; 'Der er ingen problemer i at skifte til lydglas. Har bestilt nye termoruder.'
Så noget har jeg.

Det der med at optage samtalen kan jeg ikke (finde ud af). Jeg har en gammel Nokia telefon fra 2008. Så tror slet ikke den kan det. Og hvis den kan, aner jeg ikke hvordan. :genert:


Så erkender han i hvert fald, at han har forstået din ordre.
Dog underligt at han samtidig bare kalder det termoruder.

De fleste telefoner kan optage lyd, så hvis du får nogen til at hjælpe dig, kan du ringe op med medhør, mens den anden optager på sin tlf. Tablet og computer burde også kunne optage, men husk at lave en test først, så du ikke bare ender med en masse skratten.
0
Brugeravatar
Faceless
Indlæg: 752
Tilmeldt: 15. sep 2015, 07:23
Kort karma: 57
Likede indlæg: 888

Re: Hvad stiller jeg op? (umulig tømmer)

Indlægaf Faceless » 11. maj 2016, 11:32

DetSorteCirkus skrev:Så erkender han i hvert fald, at han har forstået din ordre.
Dog underligt at han samtidig bare kalder det termoruder.

De fleste telefoner kan optage lyd, så hvis du får nogen til at hjælpe dig, kan du ringe op med medhør, mens den anden optager på sin tlf. Tablet og computer burde også kunne optage, men husk at lave en test først, så du ikke bare ender med en masse skratten.

Det undre jeg mig nemlig også over.

– Er der ikke noget med, at man skal oplyse folk, hvis man optager en samtale?
0
Mine drenge M'08/M'09/E'12/M'12/E'13/E'15/P'16/A'19 :lun:

Billede
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad stiller jeg op? (umulig tømmer)

Indlægaf kidkomb » 11. maj 2016, 11:47

Faceless skrev:
DetSorteCirkus skrev:Så erkender han i hvert fald, at han har forstået din ordre.
Dog underligt at han samtidig bare kalder det termoruder.

De fleste telefoner kan optage lyd, så hvis du får nogen til at hjælpe dig, kan du ringe op med medhør, mens den anden optager på sin tlf. Tablet og computer burde også kunne optage, men husk at lave en test først, så du ikke bare ender med en masse skratten.

Det undre jeg mig nemlig også over.

– Er der ikke noget med, at man skal oplyse folk, hvis man optager en samtale?

Nej, ikke sålænge man selv er en del af samtalen. Man må ikke optage andres samtale.
Men der er vist noget med at det ikke rigtigt dur i en retssag...?
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Faceless
Indlæg: 752
Tilmeldt: 15. sep 2015, 07:23
Kort karma: 57
Likede indlæg: 888

Re: Hvad stiller jeg op? (umulig tømmer)

Indlægaf Faceless » 19. maj 2016, 14:54

Lille update:

Jeg var inde hos gratis retshjælp i går, for at snakke med dem om, hvordan jeg skulle håndtere sagen. Jeg fik at vide at jeg skulle skrive en mail, med en frist for hvornår jeg senest skal have papirerne.

Dette har jeg gjort med beskeden om, at hvis jeg ikke havde modtaget dem, vil jeg gå til Byggeriets Ankenævn. Og lo and behold, manden har ren faktisk svaret! Han har også forsøgt at ringe, men det har jeg ikke opdaget — men derudover ønsker jeg at have det hele på skrift fra nu af.

Hans svar på min mail . . .
"Hvornår har du forespurgt på dokumentation ?"

:skeptisk: :rulle: :stoned: Jeg skal sgu da have dokumentation på de vinduer uanset hvad, Preben!

Så, der er sagen så nu.
3
Mine drenge M'08/M'09/E'12/M'12/E'13/E'15/P'16/A'19 :lun:

Billede
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Hvad stiller jeg op? (umulig tømmer)

Indlægaf IrmaPigen » 19. maj 2016, 18:34

Smiling_Goat skrev:
Faceless skrev:
JoyNips skrev:
Daine skrev:Man kan altid kontakte Forbrugerhotlinen på 70131330.

Med hensyn til betalingen, så giver det efter min mening ikke voldsomt meget mening at tilbageholde den. Der vil jo aldrig være tale om, at udskiftningen af vinduer skal ske gratis. Der er indgået en aftale om en pris for udskiftning af vinduer til lydtætte vinduer. Det er den pris, der skal betales.

At de ikke lever op til det aftalte ændrer ikke på, at der skal betales for ydelsen. Den skal bare udbedres uden omkostninger for forbrugeren.

Men det er netop dét jeg ikke stoler på vil ske. Det har de jo allerede bevidst én gang. Og hvis jeg giver dem pengene, har jeg ikke længere nogle kort på hånden, da jeg jo netop ikke har nogle papir på at det skal være eller er lydtætte vinduer.
Jeg mener tilstadighed ikke at de har udført det arbejde jeg bestilte hos dem, erko vil jeg ikke betale.


Problemet er, at de har stærkere beviser for deres sag, end du har. De har en faktura, som de kan sende ind til inkasso, og det gør de, hvis du ikke betaler. Inkasso er græsk-katolsk ift. om tømreren har lavet sit arbejde korrekt, de skal bare inddrive pengene.

Det er en god ide at få noget rådgivning, før du betaler, men jeg tror godt, du kan regne med at skulle slippe pengene, før du kan indlede en klagesag - om ikke andet så for at spare bøvlet med inkasso.


Du kan da ikke bare sende til inkasso, hvis der er indsigelse. Og her kan vel meget vel være tale om et konneks modkrav.
.
0

Tilbage til "Livets forhold"