Vi der venter på storken!

Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 19. maj 2016, 14:02

Howitz skrev:Undskyld, at jeg har været så fraværende. Jeg gik bare helt død i alt, hvad der hedder baby efter, at vi blev henvist til fertilitetsbehandling :(

Vi har endelig fået en tid til første samtale 28. august, hvad sker der for, at vi så har ventet over 4 måneder, fra vi blev henvist?! :whine: Vi har valgt at rykke over til en privatklinik, som aldrig holder lukket, så vi forhåbentlig snart kan komme igang. Er der nogen herinde der kender til hvad processen er, når man skal rykke henvisning fra det offentlige til det private?

Det er godt nok en ensom verden at skulle i fertilitetsbehandling :trist:

Lige mega meget ego indlæg fra mig :genert: Skal nok vende tilbage! Desuden har vi prøvet ca. alle de ting i har snakket om. Pre-seed og et HAV af kosttilskud.

Jeg får min computer hjem idag, den har været til rep siden februar, og det er jo et helved at skrive på debatten på mobilen :nerve:


Howitz! :kys: Jeg har faktisk sendt dig mange tanker, så er glad for et livstegn fra dig :)

.. også selvom det ikke lyder til, at det kører stjernegodt :( Har desværre ingen erfaringer med behandlingssporet (endnu 7, 9, 13), men håber, nogen kan hjælpe dig. Men det kan være, du kan svare mig på, hvad betingelserne er for, at man kan rykke fra det offentlige til det private? Forudser jo, at vi skal starte behandling, når vi har fået kærestens prøver, og har faktisk et rigtig godt øje til en privat klinik allerede..

Håber, det kommer til at gå supernemt for jer, og at der snart kommer lidt skred i processen!
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 19. maj 2016, 14:25

MyGirl skrev:
Howitz skrev:Undskyld, at jeg har været så fraværende. Jeg gik bare helt død i alt, hvad der hedder baby efter, at vi blev henvist til fertilitetsbehandling :(

Vi har endelig fået en tid til første samtale 28. august, hvad sker der for, at vi så har ventet over 4 måneder, fra vi blev henvist?! :whine: Vi har valgt at rykke over til en privatklinik, som aldrig holder lukket, så vi forhåbentlig snart kan komme igang. Er der nogen herinde der kender til hvad processen er, når man skal rykke henvisning fra det offentlige til det private?

Det er godt nok en ensom verden at skulle i fertilitetsbehandling :trist:

Lige mega meget ego indlæg fra mig :genert: Skal nok vende tilbage! Desuden har vi prøvet ca. alle de ting i har snakket om. Pre-seed og et HAV af kosttilskud.

Jeg får min computer hjem idag, den har været til rep siden februar, og det er jo et helved at skrive på debatten på mobilen :nerve:


Howitz! :kys: Jeg har faktisk sendt dig mange tanker, så er glad for et livstegn fra dig :)

.. også selvom det ikke lyder til, at det kører stjernegodt :( Har desværre ingen erfaringer med behandlingssporet (endnu 7, 9, 13), men håber, nogen kan hjælpe dig. Men det kan være, du kan svare mig på, hvad betingelserne er for, at man kan rykke fra det offentlige til det private? Forudser jo, at vi skal starte behandling, når vi har fået kærestens prøver, og har faktisk et rigtig godt øje til en privat klinik allerede..

Håber, det kommer til at gå supernemt for jer, og at der snart kommer lidt skred i processen!


Hvor er du bare sød MyGirl :kys:
Altså så vidt jeg ved, så er det hvis ventetiden er for lang. Men jeg synes jeg har hørt om flere, som er blevet henvist direkte til privatklinik. Vil du dele navnet på den klinik I har udset jer, evt. i en privat besked? Det er lidt af en jungle derude. Mit eneste krav har indtil videre været, at de ALTID har åbent! Jeg har mistet AL tålmodighed :nerve:
0
Lennah
Indlæg: 10
Tilmeldt: 12. dec 2015, 18:30
Kort karma: 1
Likede indlæg: 5

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Lennah » 19. maj 2016, 15:56

Pip fra en lurer ang behandling ☺

Vi blev henvist til det offentlige efter et års forsøg, første barn (vi bor i Aarhus, henvist til Horsens). Lige da vi havde fået indkaldelse til sædundersøgelse i Horsens, besluttede vi dog at prøve det private (til insemination) for at undgå kørsel. Jeg ringede til Aagaard i Aarhus (som er eneste private klinik med overenskomst med sygesikring i Aarhus), og beskeden var, at vi sagtens kunne komme til dér. Vi skulle bare begge få en ny henvisning til gynækolog (da de gamle henvisninger var direkte til det offentlige). Vi fik så en tid to uger senere, og da det lige passede med min cyklus, så startede vi insemination allerede en uge derefter.
Ang. Horsens, så ringede vi bare og aflyste vores tid.

Det var tilbage i november 2015 - måske det er anderledes nu, da Agaard får rigtig mange henvisninger pga lukning på Skejby. Men jeg vil foreslå at I ringer til en klinik med overenskomst med sygesikringen i nærheden af jer, og så vil de sikkert rigtig gerne hjælpe - det er jo penge i kassen ☺

Når man skal videre til ivf, så er det det offentlige = ventetider.

Jeg tror i øvrigt at de fleste privat klinikker har åbent alle ugens dage - men med lukket i sommerferie og over julen.

Håber det kunne bruges ☺
1
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 19. maj 2016, 16:36

Howitz: Jeg kan så godt forstå dig. Nu er jeg jo startet i behandling, men har endnu ikke haft et forsøg pga. aflysninger og cyklus-overspringninger.. Der er SÅ meget ventetid at det er helt ulideligt! Og ensomheden forbundet med det kan jeg også nikke genkendende til. Jeg synes det er hårdt at se andre få deres chance hver måned, mens man bare skal vente og alt er overladt i andres hænder. (Og nu skal i der ikke er i fertilitetsbehandling ikke føle jer stødt eller få dårlig samvittighed, det er lige så meget jeres tråd, og i skal skrive om det i har på hjertet! Og jeg håber oprigtig for jer, at den er der hver måned:) ) Hvis du har brug for en pause fra det, synes jeg bare du skal tage det, det er helt forståeligt. Men jeg håber du vil være lidt mere aktiv herinde og snakke om det du synes er svært ved fertilitetsshowet. Vi er jo trods alt en del herinde der også er i behandling, og det vil være dejligt at kunne støtte hinanden :) Mht. at rykke i det private, så synes jeg det lyder som en rigtig god ide! Det ville jeg helt sikkert også have gjort, hvis det var insemination vi skulle i.
1
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 19. maj 2016, 18:03

I er nogle kloge damer herinde :worship:
Har nu besluttet ikke at slå mig selv i hovedet over at teste hele tiden. Det giver mig mindre stress at følge med på den måde, så indtil det bliver for dyrt i tests må det være sådan.
TAK :genert:

Ang alderen, så har jeg selv "gamle" forældre og har lige mistet min far i efteråret. Og det er ikke kun gamle forældre der betyder noget, men også gamle bedsteforældre. Jeg har kun haft min mormor i min barndom og hun døde i januar sidste år som 99 årig. Synes det påvirker mig meget nu hvor jeg selv har startet familie, at jeg ikke selv har nogle af de vigtigste personer tilbage. Men selvfølgelig skal alder ikke holde en fra at få børn. Og det kan jo også ske for undre forældre at de mister deres nære. Det er bare meget med i vores overvejelser. Har kun været sammen med min kæreste i 3,5 år, så det er ikke fordi vi har været længe om at komme i gang - vi har bare været længe om at finde hinanden :blush:
2
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 19. maj 2016, 18:53

Jeg har det lidt sådan at i den ideelle verden ville vi begge være under 40 når alle vores børn blev født, men omvendt er det langt bedre at få de børn vi ønsker end at stoppe pga alder. Men egentlig gør det mig ikke så meget at være gammel, bliver vi gamle bedsteforældre vil vi kunne være der mere i og med vi (eller kæresten i hvert fald) vil være pensioneret og dermed have mere tid.

Når det er sagt er alle i min familie pt blevet +90 år, har stadig alle bedsteforældre pånær min morfar som døde som 91-årig. Det samme gør sig gældende for min kærestes familie, pånær hans far, men han blev skudt under et indbrud og tæller altså ikke på samme måde, det kan jo også ske for en 20-årig.

Så egentlig er jeg nået frem til at alder ikke gør så meget, jeg føler ikke jeg er gammel som førstegangsfødende (er pt 27) jeg har bare fundet en gammel mand, og vil gerne have 2-3 børn så kæresten bliver måske gammel far, men han blvier verdens bedste far alligevel :)
1
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 19. maj 2016, 19:22

Nu håber jeg ikke i misforstår mig, jeg har bestemt ikke noget imod at folk vælger at få børn i en sen alder, det var bare forklaring på hvorfor vi har valgt at vi kun har et år til at lave en lillebror- eller søster til Viktor :)
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 19. maj 2016, 19:31

Majer skrev:Nu håber jeg ikke i misforstår mig, jeg har bestemt ikke noget imod at folk vælger at få børn i en sen alder, det var bare forklaring på hvorfor vi har valgt at vi kun har et år til at lave en lillebror- eller søster til Viktor :)


Det blev i hvert fald bestemt ikke taget ilde op her :)
1
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf JoyNips » 19. maj 2016, 19:38

Tak for tillykkerne. Jeg er liiiidt rundt på gulvet. Skal lige tisse på 27 tests mere før jeg er helt overbevist, tror jeg. Det er lidt surrealistisk.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6660
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 19. maj 2016, 19:40

Jeg er jo "gammel" og tog det bestemt ikke ilde op. Jeg har altid syntes at jeg ville være for gammel efter 35. Min mand ville ikke have flere. Så kommer han gudhjælpemig efter vi begge er fyldt 36 og har fået lyst til en mere :rulle: Da jeg altid gerne har ville have mange børn går der ikke lang tid før jeg er med på den og vi går igang efter jeg lige er fyldt 37. Nu er jeg lige fyldt 38 og det er på ingen måde optimalt. Men ønsket om et barn mere er stort og er ikke blevet mindre efter to mislykkede graviditeter. Så det er sådan lidt valget: Blive "gamle" forældre eller ikke få flere. Og vi har så valgt at vi vil prøve om vi kan få en mere.
3
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6660
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 19. maj 2016, 19:42

Ikke for at forsvare vores valg, mere en forklaring og et eksempel på at man kan revidere sin holdning alt efter omstændighederne ;)
1
Brugeravatar
Lull
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:18
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1595

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Lull » 20. maj 2016, 03:57

Så er der testet...
:nej: :nej: :nej:
Ligeså tydeligt som JoyNips' er positiv, var min negativ - der var ikke en gang skyggen af en skyggestreg.

Kan godt mærke at jeg denne gang er mere skuffet over en negativ test, end jeg har været de andre gange.
Tror jeg tilskriver det de ekstra hormoner jeg har taget.



Set fra den lyse side, er der med gevinst i junicyklussen, en ret god chance for at ramme mormors fødselsdag :lun:
0
03.05.2017 :lun:
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 20. maj 2016, 04:17

Lull skrev:Så er der testet...
:nej: :nej: :nej:
Ligeså tydeligt som JoyNips' er positiv, var min negativ - der var ikke en gang skyggen af en skyggestreg.

Kan godt mærke at jeg denne gang er mere skuffet over en negativ test, end jeg har været de andre gange.
Tror jeg tilskriver det de ekstra hormoner jeg har taget.



Set fra den lyse side, er der med gevinst i junicyklussen, en ret god chance for at ramme mormors fødselsdag :lun:


Øøøøv Lull, det er jeg ked af at høre :( Håber du er relativt ok, selvom skuffelsen er stor.

Og så satser vi på, at juli og mormors fødselsdag er din tur!

Drik et godt glad vin eller 5 i weekenden, hvis du er til den slags :kys:
0
Brugeravatar
Lull
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:18
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1595

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Lull » 20. maj 2016, 04:30

MyGirl skrev:
Lull skrev:Så er der testet...
:nej: :nej: :nej:
Ligeså tydeligt som JoyNips' er positiv, var min negativ - der var ikke en gang skyggen af en skyggestreg.

Kan godt mærke at jeg denne gang er mere skuffet over en negativ test, end jeg har været de andre gange.
Tror jeg tilskriver det de ekstra hormoner jeg har taget.



Set fra den lyse side, er der med gevinst i junicyklussen, en ret god chance for at ramme mormors fødselsdag :lun:


Øøøøv Lull, det er jeg ked af at høre :( Håber du er relativt ok, selvom skuffelsen er stor.

Og så satser vi på, at juli og mormors fødselsdag er din tur!

Drik et godt glad vin eller 5 i weekenden, hvis du er til den slags :kys:


Tak, har tænkt mig at stopfodre mig selv med tun og lakse sushi i aften - noget godt skal der jo være.
Og så må det skylles ned med en lækker hvidvin

Og det ville være så dejligt at ramme mormors fødselsdag, så den satser vi på og går all-in med dobbelt dosis hormoner i næste cyklus. :genert:
1
03.05.2017 :lun:
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6660
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 20. maj 2016, 04:47

Æv Lull :(
0

Tilbage til "Graviditet"