Den danske brunsviger

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Den danske brunsviger

Indlægaf Thestral » 16. sep 2015, 11:41

Bare ren rå brunsviger tak og masser af det :ivrig:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9839
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9572

Re: Den danske brunsviger

Indlægaf Spjaerten » 16. sep 2015, 11:45

Plain med masser af snask.
Har fået nordjysk og det går ikke.

Og @wizzze sådan en er da rund - firkantet er fesne færdigkøbte stykker - det skal være en hel kage til at skære af så den ikke allerede har fået tørre triste kanter!
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Den danske brunsviger

Indlægaf Wizzze » 16. sep 2015, 12:01

Spjaerten skrev:Plain med masser af snask.
Har fået nordjysk og det går ikke.

Og @wizzze sådan en er da rund - firkantet er fesne færdigkøbte stykker - det skal være en hel kage til at skære af så den ikke allerede har fået tørre triste kanter!


Bradepander er mig bekendt firkantede og man man ikke lave brunsviger i mindre størrelser ;)
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Den danske brunsviger

Indlægaf Muuh » 16. sep 2015, 12:14

Dobbelt op på fyld og uden noget andet, der skal hverken flødeskum eller creme fraiche på min brunsviger og da slet ikke rosiner :8:
0
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Den danske brunsviger

Indlægaf Fru Sunshine » 16. sep 2015, 12:19

Jeg er vist også nødt til at bage brunsviger - og hælde rigeligt med flødeskum på. MUMS!
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
TurtleSpeed
Indlæg: 665
Tilmeldt: 11. aug 2015, 17:10
Kort karma: 101
Likede indlæg: 593

Re: Den danske brunsviger

Indlægaf TurtleSpeed » 16. sep 2015, 13:39

Uhmm floedeskum er godt til alt <3
1
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Den danske brunsviger

Indlægaf dykkersild » 16. sep 2015, 13:55

Er vi ude i noget med bagedyst i weekenden - og så sammenligne noter på mandag?

Jeg er på; for jeg skal nemlig i sommerhuset og har intet andet end tid.

This is your mission if you choose to accept it: BAG KAGE!
0
Brugeravatar
SonataA
Indlæg: 519
Tilmeldt: 1. sep 2015, 05:20
Kort karma: 52
Likede indlæg: 823

Re: Den danske brunsviger

Indlægaf SonataA » 16. sep 2015, 14:40

Plain! Men med rigelige mængder farin.
0
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Den danske brunsviger

Indlægaf Karkluden » 16. sep 2015, 15:33

Fru Sunshine skrev:
Wizzze skrev:Brunsviger er en blød svampet bund, med brun sukker masse ovenpå, i et lag der er lige så tykt som bunden. Der skal hverken rosiner, flødeskum, kagecreme eller noget som helst andet ovenpå!! og så SKAL en brunsviger være firkantet, ikke noget med brunsviger snegle eller andre ukurante former!!

Som sagt:I dare you.

Faktisk er det her en udfordring til alle jer, der ikke har fattet det endnu:
Vend tilbage med en holdning, når I har prøvet det. Jeg vil gerne se, hvor mange, der skifter mening.

Jeg har endnu ikke oplevet at servere brunsviger med flødeskum for nogen, der ikke syntes, det da egentlig var RET godt. Kun dem, der ikke kan lide flødeskum - eller brunsviger :-D

Der vil jeg gerne byde ind - jeg synes, det smager rædselsfuldt, og jeg elsker brunsviger, og jeg kan godt lide flødeskum sammen med andre kager. Kan ikke lide det rent, men i fx lagkage osv. Og jeg synes, det er rædsomt sammen med brunsviger.
Må jeg stadig komme til kaffe? :D
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Den danske brunsviger

Indlægaf Karkluden » 16. sep 2015, 15:36

Pernille skrev:
Fru Sunshine skrev:Nå, men jeg siger bare, at før folk har et ordentligt grundlag at vurdere på, så er diskussionen omsonst, for så aner I ikke hvad I snakker om. Nemlig.


Den del kan vi godt blive enige om ;) Generelt undrer jeg mig over, at folk vurderer alting uden at smage først. Altså medmindre det er et eller andet helt vildt sært.

Jeg kan også spise en rugbrød med leverpostej, remoulade og ristede løg, men det er tilsyneladende klamt. Siger folk der ikke har prøvet :D

Men nogle af os har jo smagt, og synes stadig, det smager dårligt med flødeskum?
Altså i min mund smager leverpostej fx også af opkast :lol: Derfor kan andre jo godt lide det, men jeg smager på det 1-2 gange om året, og det smager altid grimt.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Den danske brunsviger

Indlægaf Fru Sunshine » 16. sep 2015, 16:20

Karkluden skrev:
Pernille skrev:
Fru Sunshine skrev:Nå, men jeg siger bare, at før folk har et ordentligt grundlag at vurdere på, så er diskussionen omsonst, for så aner I ikke hvad I snakker om. Nemlig.


Den del kan vi godt blive enige om ;) Generelt undrer jeg mig over, at folk vurderer alting uden at smage først. Altså medmindre det er et eller andet helt vildt sært.

Jeg kan også spise en rugbrød med leverpostej, remoulade og ristede løg, men det er tilsyneladende klamt. Siger folk der ikke har prøvet :D

Men nogle af os har jo smagt, og synes stadig, det smager dårligt med flødeskum?
Altså i min mund smager leverpostej fx også af opkast :lol: Derfor kan andre jo godt lide det, men jeg smager på det 1-2 gange om året, og det smager altid grimt.

Jamen det er da heller ikke dem, der har smagt og ikke bryder sig om det, jeg skoser her.
Det er dem, der kategorisk afviser at smage, fordi det gør de bare.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Den danske brunsviger

Indlægaf Fru Sunshine » 16. sep 2015, 16:21

Karkluden skrev:
Fru Sunshine skrev:
Wizzze skrev:Brunsviger er en blød svampet bund, med brun sukker masse ovenpå, i et lag der er lige så tykt som bunden. Der skal hverken rosiner, flødeskum, kagecreme eller noget som helst andet ovenpå!! og så SKAL en brunsviger være firkantet, ikke noget med brunsviger snegle eller andre ukurante former!!

Som sagt:I dare you.

Faktisk er det her en udfordring til alle jer, der ikke har fattet det endnu:
Vend tilbage med en holdning, når I har prøvet det. Jeg vil gerne se, hvor mange, der skifter mening.

Jeg har endnu ikke oplevet at servere brunsviger med flødeskum for nogen, der ikke syntes, det da egentlig var RET godt. Kun dem, der ikke kan lide flødeskum - eller brunsviger :-D

Der vil jeg gerne byde ind - jeg synes, det smager rædselsfuldt, og jeg elsker brunsviger, og jeg kan godt lide flødeskum sammen med andre kager. Kan ikke lide det rent, men i fx lagkage osv. Og jeg synes, det er rædsomt sammen med brunsviger.
Må jeg stadig komme til kaffe? :D

Ja da. Så får du bare ikke brunsviger :P
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14787
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24881

Re: Den danske brunsviger

Indlægaf sigge » 17. sep 2015, 09:22

Fru Sunshine skrev:Jeg er vist også nødt til at bage brunsviger - og hælde rigeligt med flødeskum på. MUMS!


Hvornår skal vi komme? Siden nu er så varm fortaler for brunsviger med flødeskum, må du hellere servere noget for alle os tvivlere, så vi kan blive omvendt. :-D

Altså jeg eeeelsker brunsviger i sin rene form, så jeg synes egentlig ikke, der behøver at gøres mere ved den. Så derfor har jeg heller aldrig prøvet den med alt muligt halløj på, men hvis nogen serverede en med flødeskum for mig, er jeg ikke for fin til at prøve.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Den danske brunsviger

Indlægaf Fru Sunshine » 17. sep 2015, 09:43

sigge skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg er vist også nødt til at bage brunsviger - og hælde rigeligt med flødeskum på. MUMS!


Hvornår skal vi komme? Siden nu er så varm fortaler for brunsviger med flødeskum, må du hellere servere noget for alle os tvivlere, så vi kan blive omvendt. :-D

Altså jeg eeeelsker brunsviger i sin rene form, så jeg synes egentlig ikke, der behøver at gøres mere ved den. Så derfor har jeg heller aldrig prøvet den med alt muligt halløj på, men hvis nogen serverede en med flødeskum for mig, er jeg ikke for fin til at prøve.


Du har jo adressen :-D
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14787
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24881

Re: Den danske brunsviger

Indlægaf sigge » 17. sep 2015, 09:46

Fru Sunshine skrev:
sigge skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg er vist også nødt til at bage brunsviger - og hælde rigeligt med flødeskum på. MUMS!


Hvornår skal vi komme? Siden nu er så varm fortaler for brunsviger med flødeskum, må du hellere servere noget for alle os tvivlere, så vi kan blive omvendt. :-D

Altså jeg eeeelsker brunsviger i sin rene form, så jeg synes egentlig ikke, der behøver at gøres mere ved den. Så derfor har jeg heller aldrig prøvet den med alt muligt halløj på, men hvis nogen serverede en med flødeskum for mig, er jeg ikke for fin til at prøve.


Du har jo adressen :-D


Nårh ja, det har jeg jo også. *gnæk gnæk*. Når du mindst venter det, står jeg udenfor døren og kræver brunsviger MED flødeskum. :devil:
1
You can't spell awesome without me.

Tilbage til "Mad og drikke"