Vi der venter på storken!

Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 20. maj 2016, 06:15

Jeg har været total ligeglad med pb efter æl denne gang (som vi ikke ramte). Der er jo en teoretisk chance, men håber det næsten ikke for mit kommende barn :genert: Vi har haft liiidt for god hvidvin derhjemme..
0
JoyNips
Indlæg: 12084
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33982

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf JoyNips » 20. maj 2016, 08:10

FruDulle skrev:
MyGirl skrev:Jeg har været total ligeglad med pb efter æl denne gang (som vi ikke ramte). Der er jo en teoretisk chance, men håber det næsten ikke for mit kommende barn :genert: Vi har haft liiidt for god hvidvin derhjemme..

Man skal heller ikke underkende vigtigheden af hvidvin :gogo: :kys:


Eller af smøger, mojitos og antihistamin... :fløjt:
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 20. maj 2016, 11:14

Lennah skrev:Pip fra en lurer ang behandling ☺

Vi blev henvist til det offentlige efter et års forsøg, første barn (vi bor i Aarhus, henvist til Horsens). Lige da vi havde fået indkaldelse til sædundersøgelse i Horsens, besluttede vi dog at prøve det private (til insemination) for at undgå kørsel. Jeg ringede til Aagaard i Aarhus (som er eneste private klinik med overenskomst med sygesikring i Aarhus), og beskeden var, at vi sagtens kunne komme til dér. Vi skulle bare begge få en ny henvisning til gynækolog (da de gamle henvisninger var direkte til det offentlige). Vi fik så en tid to uger senere, og da det lige passede med min cyklus, så startede vi insemination allerede en uge derefter.
Ang. Horsens, så ringede vi bare og aflyste vores tid.

Det var tilbage i november 2015 - måske det er anderledes nu, da Agaard får rigtig mange henvisninger pga lukning på Skejby. Men jeg vil foreslå at I ringer til en klinik med overenskomst med sygesikringen i nærheden af jer, og så vil de sikkert rigtig gerne hjælpe - det er jo penge i kassen ☺

Når man skal videre til ivf, så er det det offentlige = ventetider.

Jeg tror i øvrigt at de fleste privat klinikker har åbent alle ugens dage - men med lukket i sommerferie og over julen.

Håber det kunne bruges ☺


Jeg har også ENDELIG fundet ud af, hvordan vi bærer os ad. Vores læge anede ikke en levende fis og påstod, at vi så selv skulle betale, men den private fertilitetsklinik sagde, at vi, som du skriver, skal have en henvisning til gynækolog :)
0
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 20. maj 2016, 11:24

Æv jeg er begyndt at få brunt udflåd, så nu er mens lige på trapperne. I det mindste er min cyklus da så stadig stabil efter jeg fik fjernet spiralen.

Men ingen januar bebs til mig :(
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 20. maj 2016, 11:26

PinkPowerPrincess skrev:Howitz: Jeg kan så godt forstå dig. Nu er jeg jo startet i behandling, men har endnu ikke haft et forsøg pga. aflysninger og cyklus-overspringninger.. Der er SÅ meget ventetid at det er helt ulideligt! Og ensomheden forbundet med det kan jeg også nikke genkendende til. Jeg synes det er hårdt at se andre få deres chance hver måned, mens man bare skal vente og alt er overladt i andres hænder. (Og nu skal i der ikke er i fertilitetsbehandling ikke føle jer stødt eller få dårlig samvittighed, det er lige så meget jeres tråd, og i skal skrive om det i har på hjertet! Og jeg håber oprigtig for jer, at den er der hver måned:) ) Hvis du har brug for en pause fra det, synes jeg bare du skal tage det, det er helt forståeligt. Men jeg håber du vil være lidt mere aktiv herinde og snakke om det du synes er svært ved fertilitetsshowet. Vi er jo trods alt en del herinde der også er i behandling, og det vil være dejligt at kunne støtte hinanden :) Mht. at rykke i det private, så synes jeg det lyder som en rigtig god ide! Det ville jeg helt sikkert også have gjort, hvis det var insemination vi skulle i.


Hvor er du sød PPP :kram:
Jeg tror stadig bare at jeg er i totalt chok. Den ene dag var vi et almindeligt par som havde prøvet i ikke engang 6 måneder, og det næste så får vi at vide, at vi aldrig kommer til selv at kunne lave et barn 'naturligt'. Ja, nu er hver måned uden behandling spildt. Samtidig så ved de praktiserende læger ikke en dyt om fertilitetsbehandling. Vi møder hele tiden modstand. Vi presser konstant på, for jeg får ikke ro før end at vi har en dato for hvornår vi kan gå igang.

Jeg har de mest negative tanker og følelser og er ved at sprænges af jalousi, og jeg er så flov over, at føle det jeg gør. Jeg melder fra til en masse ting i familien, kun fordi min svigerinde er gravid (hun blev det i første hug! Lige efter vi begyndte). Hendes gravide mave er som at få en kæmpe lussing og en mavepuster på samme tid, hver gang jeg ser et billede eller hører om det.

Uuunndddsskkyyllldd for al den gylle, som jeg lige fik lukket ud der. Men det er sgu egentlig meget rart at komme af med :genert:
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 20. maj 2016, 11:41

Lull og Majer øv altså :kram:

Ang. 'gamle' forældre, så har jeg selv forældre som ikke var helt unge da de fik mig (start 40). Det har faktisk påvirket mig utroligt meget og gør det stadig. Jeg mistede min sidste bedsteforældre som 18-årig (hun blev 95), og jeg savner virkelig det specielle bånd man har med sine bedsteforældre.

Men jeg forstår udemærket, at man gerne vil have børn også når man nærmer sig de 40. Det har mine søskende faktisk fået. Jeg har jordens dejligste forældre, og dem ville jeg ikke bytte for noget :lun: Der er jo ingen garanti for hvor længe man lever, og idag er det jo super almindeligt, hvilket det ikke var for 25-30 år siden :D
Senest rettet af Howitz 20. maj 2016, 14:46, rettet i alt 2 gange.
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 20. maj 2016, 11:43

MyGirl skrev:Jeg har været total ligeglad med pb efter æl denne gang (som vi ikke ramte). Der er jo en teoretisk chance, men håber det næsten ikke for mit kommende barn :genert: Vi har haft liiidt for god hvidvin derhjemme..


Hvis der er gevinst i denne cyklus, så må du opkalde barnet efter hvidvinen :lol:
3
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 20. maj 2016, 11:48

Så har jeg fået mens og kan starte fryseforsøg! Skal til scanning tirsdag d. 31. maj, og hvis min slimhinde er tyk nok der har jeg ægoplægning den uge før weekenden, og hvis den lige skal bruge lidt mere tid på at blive parat, så bliver det lige efter weekenden. Men uanset hvad så bliver det i hvert fald i starten af juni, og det lyder egentlig meget snart :)

Lull: Øv altså :kram:

Howitz: Det er klart, man skal jo lige vænne sig til sin nye identitet som ufrivillig barnløs. Jalousien kender jeg også godt, desværre. Og præcis som dig er min svigerinde også gravid, og blev det i første hug - men hendes tredje barn! Derudover har jeg to veninder der har små babyer, som ikke engang var planlagt... Altså det er jo ikke fordi man ikke under dem det, for man bliver jo ikke mindre gravid af at de er det, og det er jo kun godt at ikke alle skal i gennem behandling. Men det minder jo en om det man ikke har på en in-your-face agtig fysisk måde, som du også beskriver det. Og jeg synes det er helt i orden ikke at udsætte sig selv for det :kys: Jeg ville ønske jeg selv var bedre til at sige fra på den konto.
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 20. maj 2016, 11:51

Jeg kan ikke overskue den her cyklus, normalt har jeg ægløsning på dag 9-12 nu er vi på dag 8 og har endnu ikke haft sex grundet on and off småblødninger. Jeg har nærmest givet op på forhånd, i dag kommer kæresten sent hjem og vi har en masse vi skal ordne, og vi får næppe heller sex i morgen gætter jeg på da vi har mange gæster hele dagen og nok er for trætte når de er gået.
0
S_imse
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. jan 2016, 21:24
Kort karma: 42
Likede indlæg: 93

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf S_imse » 20. maj 2016, 13:15

godtnavn skrev:Jeg kan ikke overskue den her cyklus, normalt har jeg ægløsning på dag 9-12 nu er vi på dag 8 og har endnu ikke haft sex grundet on and off småblødninger. Jeg har nærmest givet op på forhånd, i dag kommer kæresten sent hjem og vi har en masse vi skal ordne, og vi får næppe heller sex i morgen gætter jeg på da vi har mange gæster hele dagen og nok er for trætte når de er gået.


Øv altså - kan i ikke tage et morgenknald i morgen :slem:

Mine ÆL-test er blevet utydelige igen nu, så ÆL er faldet denne uge. Og vi har haft sex hver anden dag, så det burde vel være ok. Men med mit lave stofskifte er jeg bare i tvivl om det overhovedet kan lade sig gøre inden det er reguleret :badr:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 20. maj 2016, 13:25

godtnavn skrev:Jeg kan ikke overskue den her cyklus, normalt har jeg ægløsning på dag 9-12 nu er vi på dag 8 og har endnu ikke haft sex grundet on and off småblødninger. Jeg har nærmest givet op på forhånd, i dag kommer kæresten sent hjem og vi har en masse vi skal ordne, og vi får næppe heller sex i morgen gætter jeg på da vi har mange gæster hele dagen og nok er for trætte når de er gået.


Håber, det lykkes for jer, at få klemt det ind et sted.. Og ellers så føler jeg med dig!
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 20. maj 2016, 13:26

Howitz skrev:
MyGirl skrev:Jeg har været total ligeglad med pb efter æl denne gang (som vi ikke ramte). Der er jo en teoretisk chance, men håber det næsten ikke for mit kommende barn :genert: Vi har haft liiidt for god hvidvin derhjemme..


Hvis der er gevinst i denne cyklus, så må du opkalde barnet efter hvidvinen :lol:


Skal liiiige hjem og kigge på navnet på flasken, før jeg beslutter mig for, om jeg køber den præmis :D

Vi får gæster i morgen aften også, så den gode stime fortsætter! Har faktisk overvejet at tage en test bare for en sikkerheds skyld, men ville formentlig kun være lige omkring 3+0-3+2, så den ville formentlig ikke gøre mig nævneværdigt klogere alligevel..
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 20. maj 2016, 13:44

MyGirl skrev:
Howitz skrev:
MyGirl skrev:Jeg har været total ligeglad med pb efter æl denne gang (som vi ikke ramte). Der er jo en teoretisk chance, men håber det næsten ikke for mit kommende barn :genert: Vi har haft liiidt for god hvidvin derhjemme..


Hvis der er gevinst i denne cyklus, så må du opkalde barnet efter hvidvinen :lol:


Skal liiiige hjem og kigge på navnet på flasken, før jeg beslutter mig for, om jeg køber den præmis :D

Vi får gæster i morgen aften også, så den gode stime fortsætter! Har faktisk overvejet at tage en test bare for en sikkerheds skyld, men ville formentlig kun være lige omkring 3+0-3+2, så den ville formentlig ikke gøre mig nævneværdigt klogere alligevel..


Du kan evt. bruge navnet på druen: "Jeg døber dig Chardonnay Jensen" :lol:
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 20. maj 2016, 13:48

Howitz skrev:
MyGirl skrev:
Howitz skrev:
MyGirl skrev:Jeg har været total ligeglad med pb efter æl denne gang (som vi ikke ramte). Der er jo en teoretisk chance, men håber det næsten ikke for mit kommende barn :genert: Vi har haft liiidt for god hvidvin derhjemme..


Hvis der er gevinst i denne cyklus, så må du opkalde barnet efter hvidvinen :lol:


Skal liiiige hjem og kigge på navnet på flasken, før jeg beslutter mig for, om jeg køber den præmis :D

Vi får gæster i morgen aften også, så den gode stime fortsætter! Har faktisk overvejet at tage en test bare for en sikkerheds skyld, men ville formentlig kun være lige omkring 3+0-3+2, så den ville formentlig ikke gøre mig nævneværdigt klogere alligevel..


Du kan evt. bruge navnet på druen: "Jeg døber dig Chardonnay Jensen" :lol:


:lol: Riiiiimelig stripperagtigt navn alligevel!
0
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 20. maj 2016, 15:09

godtnavn skrev:Jeg kan ikke overskue den her cyklus, normalt har jeg ægløsning på dag 9-12 nu er vi på dag 8 og har endnu ikke haft sex grundet on and off småblødninger. Jeg har nærmest givet op på forhånd, i dag kommer kæresten sent hjem og vi har en masse vi skal ordne, og vi får næppe heller sex i morgen gætter jeg på da vi har mange gæster hele dagen og nok er for trætte når de er gået.

Kan i ikke se stort på træthed og snige et oar hurtige ture ind? Det behøver jo ikke tage så lang tid og er jo i en god sags tjeneste :-D
1

Tilbage til "Graviditet"