Bagdelstræning

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Bagdelstræning

Indlægaf Studsgaard » 13. apr 2016, 16:34

Jeg fik mig endelig sparket igang igår.
Først gik jeg 3,5 km og hoppede med på videoen. Idag er mine ben noget tunge og stive samt ømme. Men jeg havde frygtet det ville ha været svært at gå.
Jeg kunne heller ikke gennemføre uden pauser.
Hvor ofte træner i squat? Og er der andre øvelser videoer i kombiner det med?
0
d.d84
Indlæg: 83
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:06
Kort karma: 8
Likede indlæg: 82

Re: Bagdelstræning

Indlægaf d.d84 » 3. maj 2016, 17:54

Ej her virker videoen ikke :tie:
0
d.d84
Indlæg: 83
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:06
Kort karma: 8
Likede indlæg: 82

Re: Bagdelstræning

Indlægaf d.d84 » 3. maj 2016, 18:28

Fandt den.....
Av :gisp:
2
HappyHippo
Indlæg: 2538
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 171
Likede indlæg: 4393

Re: Bagdelstræning

Indlægaf HappyHippo » 3. maj 2016, 20:18

Studsgaard skrev:Jeg fik mig endelig sparket igang igår.
Først gik jeg 3,5 km og hoppede med på videoen. Idag er mine ben noget tunge og stive samt ømme. Men jeg havde frygtet det ville ha været svært at gå.
Jeg kunne heller ikke gennemføre uden pauser.
Hvor ofte træner i squat? Og er der andre øvelser videoer i kombiner det med?


Jeg træner hjemme pga tid og små børn. Opvarming - kettlebells - yoga - squat - udstræk. Det tager ca 1 time. Dog bruger jeg ikke den viste squat-video, men det er alle videoer på youtube og så en chromecast.
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Bagdelstræning

Indlægaf Slettet bruger » 20. maj 2016, 22:44

Hvorfor squatter piger egl ikke aldrig med vægt?

Billede

Det har jeg tit undret mig over i fitness centeret at ingen piger gør det.

Ikke at det ville blive populært at gøre det med mange kilo på, men nogen sets med sådan 40-50 kilo på, det burde da være godt for enhver røv og ikke gi for mange muskler?
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Bagdelstræning

Indlægaf Aima » 21. maj 2016, 00:53

eks-Maupassant skrev:Hvorfor squatter piger egl ikke aldrig med vægt?

Billede

Det har jeg tit undret mig over i fitness centeret at ingen piger gør det.

Ikke at det ville blive populært at gøre det med mange kilo på, men nogen sets med sådan 40-50 kilo på, det burde da være godt for enhver røv og ikke gi for mange muskler?


Det er vi nu altså også mange der gør. Jeg squatter med 30 kg + stang, og nej, det giver ikke for 'mange', (du mener store, tror jeg :) ), muskler, det giver en fast og rund strutnumse.
3
I'll stick with hell no's and headphones...
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Bagdelstræning

Indlægaf Slettet bruger » 21. maj 2016, 01:04

Aima skrev:
eks-Maupassant skrev:Hvorfor squatter piger egl ikke aldrig med vægt?

Billede

Det har jeg tit undret mig over i fitness centeret at ingen piger gør det.

Ikke at det ville blive populært at gøre det med mange kilo på, men nogen sets med sådan 40-50 kilo på, det burde da være godt for enhver røv og ikke gi for mange muskler?


Det er vi nu altså også mange der gør. Jeg squatter med 30 kg + stang, og nej, det giver ikke for 'mange', (du mener store, tror jeg :) ), muskler, det giver en fast og rund strutnumse.


Ja store :)

Jeg har måske set piger squatte mere end 20 kilo en eller to gange på et par år i fitness. Så jeg vil ikke sige mange, i hvert fald ikke der hvor jeg går. Og det har undret mig lidt fordi man kan se at røvmaskinerne har pigernes store interesse :)

Hvor mange reps og sets tager du?
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Bagdelstræning

Indlægaf Aima » 21. maj 2016, 01:36

eks-Maupassant skrev:
Aima skrev:
eks-Maupassant skrev:Hvorfor squatter piger egl ikke aldrig med vægt?

Billede

Det har jeg tit undret mig over i fitness centeret at ingen piger gør det.

Ikke at det ville blive populært at gøre det med mange kilo på, men nogen sets med sådan 40-50 kilo på, det burde da være godt for enhver røv og ikke gi for mange muskler?


Det er vi nu altså også mange der gør. Jeg squatter med 30 kg + stang, og nej, det giver ikke for 'mange', (du mener store, tror jeg :) ), muskler, det giver en fast og rund strutnumse.


Ja store :)

Jeg har måske set piger squatte mere end 20 kilo en eller to gange på et par år i fitness. Så jeg vil ikke sige mange, i hvert fald ikke der hvor jeg går. Og det har undret mig lidt fordi man kan se at røvmaskinerne har pigernes store interesse :)

Hvor mange reps og sets tager du?


Måske har kvinder generelt tendens til at vælge maskiner fremfor frivægte, men jeg tror, de der så træner med frivægte, også squatter med frivægte.

Kvinder er jo mindre end mænd, og jeg synes egentlig 20 kg lyder som ret fint, jeg har i perioder prøvet at øge vægten, men jeg får smerter i mine knæ, hvis jeg kommer over de 30 kg + stang, så belastningen kan jo også blive uhensigtsmæssig høj.

Jeg tager 3 X 15 :)
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Bagdelstræning

Indlægaf Slettet bruger » 21. maj 2016, 01:59

Aima skrev:
eks-Maupassant skrev:
Aima skrev:
eks-Maupassant skrev:Hvorfor squatter piger egl ikke aldrig med vægt?

Billede

Det har jeg tit undret mig over i fitness centeret at ingen piger gør det.

Ikke at det ville blive populært at gøre det med mange kilo på, men nogen sets med sådan 40-50 kilo på, det burde da være godt for enhver røv og ikke gi for mange muskler?


Det er vi nu altså også mange der gør. Jeg squatter med 30 kg + stang, og nej, det giver ikke for 'mange', (du mener store, tror jeg :) ), muskler, det giver en fast og rund strutnumse.


Ja store :)

Jeg har måske set piger squatte mere end 20 kilo en eller to gange på et par år i fitness. Så jeg vil ikke sige mange, i hvert fald ikke der hvor jeg går. Og det har undret mig lidt fordi man kan se at røvmaskinerne har pigernes store interesse :)

Hvor mange reps og sets tager du?


Måske har kvinder generelt tendens til at vælge maskiner fremfor frivægte, men jeg tror, de der så træner med frivægte, også squatter med frivægte.

Kvinder er jo mindre end mænd, og jeg synes egentlig 20 kg lyder som ret fint, jeg har i perioder prøvet at øge vægten, men jeg får smerter i mine knæ, hvis jeg kommer over de 30 kg + stang, så belastningen kan jo også blive uhensigtsmæssig høj.

Jeg tager 3 X 15 :)


Hm det er nok også noget med at leddene og senerne osv ikke er designet til at gå i samme retning som hos mænd.

3 * 15 er sq godt :)

Det fede ved at løfte tunge vægte er at man ikke syrer til og har ondt dagen efter - mens jeg synes ting som den video der startede tråden her er mere torturagtigt :) Var jeg en kvinde ville jeg klart bygge min røv op med squats m. vægtstang i stedet for, mindre smertefuldt :)
0
D.itsen
Indlæg: 3325
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8983

Re: Bagdelstræning

Indlægaf D.itsen » 21. maj 2016, 05:29

Led og sener er designet anderledes? Det har jeg godt nok aldrig hørt om før. Men hat virkelig virkelig tit hørt at kvinder og mænd skal træne på samme måde, hvis målet er ens.
Jeg synes det er ærgerligt at så mange kvinder fravælger frie vægte og generelt tung vægttræning. En del er bange for ikke at passe ind, en del er bange for at gøre noget forkert og en del er bange for at blive store (og så er der selvfølgelig tusinde andre grunde). Det med at blive for stor er godt nok en sejlivet myte, det er meget meget få kvinder der bliver rigtig store uden at vie hele livet til det (og en del skal oven i det også have hjælp af drugs ), så det er fjollet at almindelige motionister frygter det så meget
Jeg blev først grebet af styrketræning, da jeg fandt de frie vægte. Jeg squatter ikke alverden pga. Svagt knæ
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Bagdelstræning

Indlægaf Karkluden » 21. maj 2016, 06:41

Jeg squatter både med ting vægt, uden vægt og som fx jumpsquats. Jeg oplever dels, at motionen er mere spændende med variation og dels, at jeg får ramt flere dele af kroppen.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10761

Re: Bagdelstræning

Indlægaf Muspel » 21. maj 2016, 06:59

eks-Maupassant skrev:
Aima skrev:
eks-Maupassant skrev:Hvorfor squatter piger egl ikke aldrig med vægt?

Billede

Det har jeg tit undret mig over i fitness centeret at ingen piger gør det.

Ikke at det ville blive populært at gøre det med mange kilo på, men nogen sets med sådan 40-50 kilo på, det burde da være godt for enhver røv og ikke gi for mange muskler?


Det er vi nu altså også mange der gør. Jeg squatter med 30 kg + stang, og nej, det giver ikke for 'mange', (du mener store, tror jeg :) ), muskler, det giver en fast og rund strutnumse.


Ja store :)

Jeg har måske set piger squatte mere end 20 kilo en eller to gange på et par år i fitness. Så jeg vil ikke sige mange, i hvert fald ikke der hvor jeg går. Og det har undret mig lidt fordi man kan se at røvmaskinerne har pigernes store interesse :)

Hvor mange reps og sets tager du?


I fitness World er deres hold bodyfit nu altid fyldt op af kvinder (og måske maks 10 mænd). Og her indgår 15x3 squats ned vægt altid. Nogle bruger 12 kg - men rigtig mange er langt over 20.

Og jeg squatter nu også med frivægte. 30 kg nåede jeg. ... Inden jeg overbelastede mine knæ- og nu er tilbage til forsigtig start uden vægt.
0
HappyHippo
Indlæg: 2538
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 171
Likede indlæg: 4393

Re: Bagdelstræning

Indlægaf HappyHippo » 21. maj 2016, 08:02

Forskellen på mænd og kvinder ligger i bækkenet, hvor mandens er langt mere stabilt. Det har også noget at sige ift træning.

Led og ligamenter er ens.
0
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Bagdelstræning

Indlægaf Novella » 21. maj 2016, 10:03

eks-Maupassant skrev:Hvorfor squatter piger egl ikke aldrig med vægt?

Billede

Det har jeg tit undret mig over i fitness centeret at ingen piger gør det.

Ikke at det ville blive populært at gøre det med mange kilo på, men nogen sets med sådan 40-50 kilo på, det burde da være godt for enhver røv og ikke gi for mange muskler?

Jeg kan ikke holde stangen stabilt sådan der, men jeg træner maskine-squats (dog ikke med 40-50 kg men 100-110 kg i belastning). Det er godt for min løbetræning og jo, det giver store balder, men sådan er jeg nu udstyret fra naturens hånd. Alligevel kan jeg godt mærke asiatpsykodamen :tie:
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Bagdelstræning

Indlægaf Slettet bruger » 21. maj 2016, 15:06

HappyHippo skrev:Forskellen på mænd og kvinder ligger i bækkenet, hvor mandens er langt mere stabilt. Det har også noget at sige ift træning.

Led og ligamenter er ens.


Oho ja, det må betyde en hel del med squats jo. Hvis det er mindre stabilt så det "sitrer" i knæene fordi man skal stabilisere dem, så må det gøre mere nas der.
0

Tilbage til "Fit og/eller lækker"