Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf icelady » 18. maj 2016, 17:30

Så er vi 3. :dance:
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Daine » 18. maj 2016, 17:37

Fire :D
3
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 18. maj 2016, 17:48

Det er rigtig, at Dirch Passer gerne ville det mere seriøse og var frustreret over, at publikum grinede af ham uanset hvad, men egentlig tror jeg, at kvantiteten og ensporetheden i hans arbejde lige så meget skyldtes, at han ikke selv evnede at være kritisk i sit valg af humoristiske roller. Eller ikke kunne/turde sig nej til noget.

Jeg synes, at han er genial sammen med Keld Petersen i de sketches, jeg har hørt/set med de to, men (det store flertal af) folkekomedierne og den slags siger mig ingenting. Det lugter bare af kassetænkning. Ikke nødvendigvis kun Dirch Passers kassetænkning, men i hvert fald noget, der primært blev lavet for at malke succesen, og så er det lidt svært at komme bagefter og ville være karakterskuespiller.
2
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 127
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2277

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf computermus » 18. maj 2016, 18:09

Lemonella skrev:
Avino skrev:
Rikke skrev:
Guldlok skrev:
Novella skrev:Jeg synes ikke, at Dirch Passer er sjov. Nej heller ikke Charles' Tante. Nej heller ikke der hvor han galer op. Nej., heller ikke et andet forslag.


Jeg forstår det heller ikke, så det er vi så to om ;)

Tre...


Tør næsten ikke skrive det, men jeg synes faktisk, at han havde et stort potentiale.
Den arme mand blev jo sat i bås.
Prøvede med mere "saglige" roller, men fik jo ikke lov.
Afsluttende.. Jo jeg synes han var sjov- i mange af sine roller.
Undskyld :lun:


Så er vi to :blomst: :)

så er vi 3 , for mange af hans roller synes jeg var sjove. Specielt "I kongens klæ`r ". For jeg synes at den har noget lidt andet over sig end mange af de senere. Måske fordi det var en af de første (?). Og dermed var han ikke så promoveret på det tidspunkt. Eller også er det fordi han spiller sammen med Ove Sprogøe.
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 18. maj 2016, 18:28

DetSorteCirkus skrev:Det er rigtig, at Dirch Passer gerne ville det mere seriøse og var frustreret over, at publikum grinede af ham uanset hvad, men egentlig tror jeg, at kvantiteten og ensporetheden i hans arbejde lige så meget skyldtes, at han ikke selv evnede at være kritisk i sit valg af humoristiske roller. Eller ikke kunne/turde sig nej til noget.

Jeg synes, at han er genial sammen med Keld Petersen i de sketches, jeg har hørt/set med de to, men (det store flertal af) folkekomedierne og den slags siger mig ingenting. Det lugter bare af kassetænkning. Ikke nødvendigvis kun Dirch Passers kassetænkning, men i hvert fald noget, der primært blev lavet for at malke succesen, og så er det lidt svært at komme bagefter og ville være karakterskuespiller.

Min kone sidder og ser mindeudsendelser. Der var også en, der nærmest antydede, at han ikke rigtig havde haft modet til at kaste sig ud i de store karakterroller.

Men det bidder selvfølgelig sig selv i halen. Efter hånden som man næsten automatisk tænkte "mmmmøøøøøøøhhhhf!" eller lignende bare ved synet fa ham, så blev det vel også praktisk umuligt pludselig at forestille sig ham som Hamlet :)
0
Sjg
Indlæg: 153
Tilmeldt: 28. nov 2015, 22:32
Kort karma: 11
Likede indlæg: 212

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sjg » 19. maj 2016, 12:10

Jeg har aldrig set en film med Dirch Passer.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 19. maj 2016, 14:17

DetSorteCirkus skrev:Det er rigtig, at Dirch Passer gerne ville det mere seriøse og var frustreret over, at publikum grinede af ham uanset hvad, men egentlig tror jeg, at kvantiteten og ensporetheden i hans arbejde lige så meget skyldtes, at han ikke selv evnede at være kritisk i sit valg af humoristiske roller. Eller ikke kunne/turde sig nej til noget.

Jeg synes, at han er genial sammen med Keld Petersen i de sketches, jeg har hørt/set med de to, men (det store flertal af) folkekomedierne og den slags siger mig ingenting. Det lugter bare af kassetænkning. Ikke nødvendigvis kun Dirch Passers kassetænkning, men i hvert fald noget, der primært blev lavet for at malke succesen, og så er det lidt svært at komme bagefter og ville være karakterskuespiller.

Han kom heller ikke senere og ville være karakterskuespiller.
Han og Ove Sprogøe forsøgte sig med "Mænd og mus" ret tidligt i hans karriere, men en lidt for smart pressechef havde inviteret en såkaldt (på den tid) sinkeklasse med til premieren. De lo af ham, fordi de ikke forstod stykket, men bare så den der sjove mand, de kendte.
Derefter forsøgte han ikke igen.

Men at han ikke kunne sige nej og lod sig udnytte, er sandt nok.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 21. maj 2016, 09:19

ShuruQ skrev:Den anden uge var det niqab vi diskuterede. Nu er det ordet "neger". Hvad bliver det næste n-ord der rydder fladen på de sociale medier. Nullermænd, nescafè, nazisme, nepotisme, narcissisme, napoleonshatte?

Du er for langsom, mayn. Vi har diskuteret nazisme siden igår *smileyderkiggeropogsmiler*
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Flora » 21. maj 2016, 09:26

^ Jeg synes vi skal debattere ordet nullermænd. Ordet antyder at der er tale om noget sødt og det føler jeg mig faktisk lidt stødt over, da det jo egentlig er irriterende når de indfinder sig. Kan vi mon starte en bevægelse og få ordet ud af sproget? :gruble:


:-D
2
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 21. maj 2016, 09:31

ShuruQ skrev:
Flora skrev:^ Jeg synes vi skal debattere ordet nullermænd. Ordet antyder at der er tale om noget sødt og det føler jeg mig faktisk lidt stødt over, da det jo egentlig er irriterende når de indfinder sig. Kan vi mon starte en bevægelse og få ordet ud af sproget? :gruble:


:-D


Hep :klap:.

Flora som statsminister.

Absolut. Jeg istemmer. Alle andre end dem, der er derinde. Og Flora ville udover det være en værdig kandidat :love:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 21. maj 2016, 09:31

De burde ikke hedde nullermænd. De burde hedde nollermænd. De kryber langs panelerne og er vattede.
5
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Flora » 21. maj 2016, 09:37

kidkomb skrev:
ShuruQ skrev:
Flora skrev:^ Jeg synes vi skal debattere ordet nullermænd. Ordet antyder at der er tale om noget sødt og det føler jeg mig faktisk lidt stødt over, da det jo egentlig er irriterende når de indfinder sig. Kan vi mon starte en bevægelse og få ordet ud af sproget? :gruble:


:-D


Hep :klap:.

Flora som statsminister.

Absolut. Jeg istemmer. Alle andre end dem, der er derinde. Og Flora ville udover det være en værdig kandidat :love:


Det må være første gang nogensinde at nogen har betragtet mig som en værdig statsministerkandidat :blush:. Men tak, jeg skal gøre mit bedste hvis det skulle blive aktuelt :lol:
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LadyFox » 21. maj 2016, 09:48

Jeg synes ordet nullermænd er sexistisk, hvorfor er der ingen nullerkvinder?
7
...
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 21. maj 2016, 09:51

Nullermænd er kønnede. Det går ikke. Nullerpersoner, please.
2
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8018

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Charly » 21. maj 2016, 09:52

I har nuller på hjernen, alle sammen :-D
1

Tilbage til "Generelt"