Fordi jeg siger det!

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13002
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55904
Kontakt:

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Ado » 19. maj 2016, 15:52

Juki skrev:
Ado skrev:Remoulade smager kun godt til pomfritter, fiskefilet og fiskefrikadeller. Ellers er det semi-klamt.

Og på en leverpostejsmad med ristede løg :slem:

Århh ja!
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Wizzze » 19. maj 2016, 16:35

Juki skrev:
Ado skrev:Remoulade smager kun godt til pomfritter, fiskefilet og fiskefrikadeller. Ellers er det semi-klamt.

Og på en leverpostejsmad med ristede løg :slem:


:8: :gisp: :nerve: :panik: :cuss:
5
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Persnikedy » 19. maj 2016, 16:43

Wizzze skrev:
kidkomb skrev:
Wizzze skrev:
Persnikedy skrev:Nye kartofler skal koges og spises med salt og smør... intet andet


Og dem der bliver i overskud, skal på en kartoffelmad dagen efter

Jeg forstår ikke hvad du siger?
Altså hvordan overskud? Det giver jo ingen mening?


Det er bare et spørgsmål om at koge nok :lol: men ja det er svært at holde op når man først er kommet i gang.


Ligesom der findes en dessert mave til ekstra kage så findes der en kartoffel mave som kun er bygget til nye kartofler. Der er aldrig nogen tilbage. Den mave er det der gør at vi alle klare os igennem vinteren. Vi køre på kartoffel dampe
2
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Sjg
Indlæg: 153
Tilmeldt: 28. nov 2015, 22:32
Kort karma: 11
Likede indlæg: 212

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Sjg » 19. maj 2016, 17:29

Flora skrev:
Kommodedyret skrev:Altså, når der indføres en ny madtrend, så er det blot rimeligt at befolkningen modtager instruktioner i hvordan pågældende produkts benævnelse udtales korrekt.

Acai (spørg mig ikke om apostroffen!), chia, stevia, edamame, gojibær, palæo(ja hvor lægger man trykket?), quinoafrø, -HVORDAN UDTALER MAN DET?

Jeg foreslår at der indføres landsdækkende oplysningskampagner. Eventuelt i form af OBS reklamer, eller radiospots. Folket behøver oplysning!
Man kan ikke forvente at vi længere skal rende rundt i blinde og forsøge at være cool og hippe på de nyeste madtrends når vi ikke engang kan udtale ordene. Nå.


Til tjeneste. Trykket lægges på det med fed: chia, stevia, edamame, palæo, quinoafrø (udtales kinoafrø).

Acai og gojibær kan jeg ikke hjælpe med, men nu er du da lidt bedre rustet til den store verden :afro:

PA-læo? :gruble:

Sådan har jeg endnu ikke hørt det udtalt. Jeg siger selv pa-LÆ-o, så trykket ligger på den midterste stavelse, og det har jeg vist opsnappet fra den udtale, jeg har hørt hos ekspedienterne i Palæo Torvehallerne.
3
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14724
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19077

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Flora » 19. maj 2016, 17:42

Sjg skrev:
Flora skrev:
Kommodedyret skrev:Altså, når der indføres en ny madtrend, så er det blot rimeligt at befolkningen modtager instruktioner i hvordan pågældende produkts benævnelse udtales korrekt.

Acai (spørg mig ikke om apostroffen!), chia, stevia, edamame, gojibær, palæo(ja hvor lægger man trykket?), quinoafrø, -HVORDAN UDTALER MAN DET?

Jeg foreslår at der indføres landsdækkende oplysningskampagner. Eventuelt i form af OBS reklamer, eller radiospots. Folket behøver oplysning!
Man kan ikke forvente at vi længere skal rende rundt i blinde og forsøge at være cool og hippe på de nyeste madtrends når vi ikke engang kan udtale ordene. Nå.


Til tjeneste. Trykket lægges på det med fed: chia, stevia, edamame, palæo, quinoafrø (udtales kinoafrø).

Acai og gojibær kan jeg ikke hjælpe med, men nu er du da lidt bedre rustet til den store verden :afro:

PA-læo? :gruble:

Sådan har jeg endnu ikke hørt det udtalt. Jeg siger selv pa-LÆ-o, så trykket ligger på den midterste stavelse, og det har jeg vist opsnappet fra den udtale, jeg har hørt hos ekspedienterne i Palæo Torvehallerne.


Hmm, jeg har altid udtalt det med tryk på første stavelse. Det gør Thomas Rode i øvrigt også i videoen her (ca. 0.15)



Men kan da godt være det andet er mere korrekt :gruble:
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Fru Sunshine » 19. maj 2016, 18:16

Nye kartofler er overvurderede.

Edamamebønner kan spises døgnet rundt og til alt. Og uden noget til.... bare guffes!
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Sjg
Indlæg: 153
Tilmeldt: 28. nov 2015, 22:32
Kort karma: 11
Likede indlæg: 212

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Sjg » 19. maj 2016, 19:41

Flora skrev:
Sjg skrev:
Flora skrev:
Kommodedyret skrev:Altså, når der indføres en ny madtrend, så er det blot rimeligt at befolkningen modtager instruktioner i hvordan pågældende produkts benævnelse udtales korrekt.

Acai (spørg mig ikke om apostroffen!), chia, stevia, edamame, gojibær, palæo(ja hvor lægger man trykket?), quinoafrø, -HVORDAN UDTALER MAN DET?

Jeg foreslår at der indføres landsdækkende oplysningskampagner. Eventuelt i form af OBS reklamer, eller radiospots. Folket behøver oplysning!
Man kan ikke forvente at vi længere skal rende rundt i blinde og forsøge at være cool og hippe på de nyeste madtrends når vi ikke engang kan udtale ordene. Nå.


Til tjeneste. Trykket lægges på det med fed: chia, stevia, edamame, palæo, quinoafrø (udtales kinoafrø).

Acai og gojibær kan jeg ikke hjælpe med, men nu er du da lidt bedre rustet til den store verden :afro:

PA-læo? :gruble:

Sådan har jeg endnu ikke hørt det udtalt. Jeg siger selv pa-LÆ-o, så trykket ligger på den midterste stavelse, og det har jeg vist opsnappet fra den udtale, jeg har hørt hos ekspedienterne i Palæo Torvehallerne.


Hmm, jeg har altid udtalt det med tryk på første stavelse. Det gør Thomas Rode i øvrigt også i videoen her (ca. 0.15)



Men kan da godt være det andet er mere korrekt :gruble:

Ja, det kan jeg godt høre. Spøjst!

Han siger vist også "paleo", så vidt jeg lige kan høre - altså med engelsk udtale. Det kan måske være der, forskellen ligger? :gruble: "Min" udtale er i hvert fald noget mere danskklingende end hans.

Under alle omstændigheder viser det vist, at Kommodedyrets undren er velbegrundet. :D
1
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf zembra1986 » 20. maj 2016, 14:30

Persnikedy skrev:Nye kartofler skal koges og spises med salt og smør... intet andet


Jo......frisk persille :P MUMS!
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9844
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Spjaerten » 20. maj 2016, 16:48

Remo:
Hotdogs
Fiskedeller
Fiskefilet
Roastbeef
Torskerogn
Spegepølse med ristede løg

På fritter exvis så står jeg helt af.

Er vist meget mere til Mayo!
1
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19616

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Animi » 20. maj 2016, 21:24

Frugt skal bare fise ud af min salat!!!
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19616

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Animi » 21. maj 2016, 07:03

Lemonella skrev:
Animi skrev:Frugt skal bare fise ud af min salat!!!


Så du spiser aldrig avokado i din salat? :D



Shhhh! Nu skal du ikke komme her og ødelægge det for mig, med fornuftige spørgsmål :genert:
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Sangius » 21. maj 2016, 07:13

Sødmælk smager bedre end alt andet mælk. I alt, til alt, uden undtagelser. :D

Sandwich er overvurderet. Hvem har lyst til mere brød, oven på deres pålæg? Ét stykke brød, og så ellers pålæg nok til tre oven på det. Det er meget bedre.
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Sangius » 21. maj 2016, 07:24

ShuruQ skrev:Det absolut eneste sødmælk skal og kan bruges til er risengrød. Der er der så til gengæld heller ikke andet mælk der dur :-D.


:gisp:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19616

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Animi » 21. maj 2016, 09:58

Lemonella skrev:
Animi skrev:
Lemonella skrev:
Animi skrev:Frugt skal bare fise ud af min salat!!!


Så du spiser aldrig avokado i din salat? :D



Shhhh! Nu skal du ikke komme her og ødelægge det for mig, med fornuftige spørgsmål :genert:


:lol: :blomst:


Ahmen altså, jeg fandt lige ud af at tomater også er en frugt!?! Det er da heller ikke til at finde ud af :lol: Men okay, NOGEN frugter er velkommen i min salat så, nå! :lol:
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Hurrze
Indlæg: 607
Tilmeldt: 4. sep 2015, 20:05
Kort karma: 46
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 429

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Hurrze » 26. maj 2016, 01:07

Ado skrev:Remoulade smager kun godt til pomfritter, fiskefilet og fiskefrikadeller. Ellers er det semi-klamt.


Remoulade hører også hjemme på roastbeef sammen med ristet løg. Altså det man bruger som pålæg ikke som steg :D
5
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"

Tilbage til "Mad og drikke"