Networking - kan du?

Guldfisk
Indlæg: 537
Tilmeldt: 18. aug 2015, 18:40
Kort karma: 54
Likede indlæg: 1264

Networking - kan du?

Indlægaf Guldfisk » 21. maj 2016, 18:55

Networker du, og er du god til det?

Hvordan gør du? Har du en strategi eller er du god til at falde i snak med fremmede og pludselig være connected på linkedin.

Jeg ender altid til konferencer og kurser med indlagte pauser at sidde og glo i min mobil, fordi jeg føler mig så akavet ved at skulle snakke med fremmede.
Hver gang overvejer jeg at begynde at ryge - bare for at have noget at lave, der ikke involverer smalltalk eller bare at sidde alene og føle mig forkert.
Næste gang tager jeg sgu en pakke smøger med.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Networking - kan du?

Indlægaf Filipai » 21. maj 2016, 19:43

Jeg er også stadig studerende, har dog været ude i flere studierelevante jobs og tager også altid til konferencer. Og jeg er forholdsvis god til at networke. Linked in er jeg stadig ikke sådan vildt god til at få ansøgt på, men det med at få et kort, og sendt en email og sådan er jeg god til. Hvilket også har skaffet mig flere relevante arbejdsprojekter, og en lønnet praktik. Jeg er ligesom samano generelt en smalltalker, så det falder mig naturligt.
0
Brugeravatar
Fuck.exe
Indlæg: 579
Tilmeldt: 13. aug 2015, 21:53
Kort karma: 171
Likede indlæg: 2024

Re: Networking - kan du?

Indlægaf Fuck.exe » 21. maj 2016, 19:59

Når jeg får muligheden for det, så deltager jeg i konferencer, kurser eller tager til gæsteforelæsninger på mit studie. På den måde møder jeg en masse nye mennesker som jeg gør mit bedste for at snakke med. Heldigvis er jeg god til at smalltalke, og det udnytter jeg. De fleste mennersker vil rigtig gerne fortælle om deres arbejde, og svarer gerne på spørgsmål, og jeg ser det som en luksus at jeg får serveret en masse viden, holdninger og faglighed på et sølvfad. Det eneste jeg skal gøre, er bare at lytte og stille de spørgsmål jeg vil have svar på.

Dem som jeg føler jeg kan bruge til noget i mit netværk, finder jeg på LinkedIn og tilføjer. Jeg bliver også ofte tilføjet af nogle jeg har snakket med, så jeg tror at det bare er sådan man gør.
0
Gulvaber er også mennesker.
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Networking - kan du?

Indlægaf MyGirl » 21. maj 2016, 20:20

Jeg er en relativt god networker efterhånden, synes jeg.

Synes, det var kampsvært i starten, men mere avler mere :) jeg har efterhånden et fagligt ståsted, hvor det lidt kommer af sig selv. Afholder f.eks. mange kurser og faglige arrangementer, som helt automatisk eksponerer en. Og så har vi meget aktive linkedingrupper, hvor jeg skriver faglige artikler og besvarer spørgsmål mv. Det udvider langsomt men sikkert mit faglige netværk.
0
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3226

Re: Networking - kan du?

Indlægaf flicka » 21. maj 2016, 20:48

Jeg er pissedårlig til det - Jeg har svært ved at smalltalke uden at det føles akavet.

Jeg vil gerne deltage i flere faglige møder, kurser, efteruddannelsestilbud osv., men mit hørehandicap begrænser mig i det, da jeg normalt ikke kan få bevilliget tolketimer til disse ting.
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Networking - kan du?

Indlægaf Oddinary » 14. jun 2016, 16:36

Nå, men jeg er virkelig dårlig til det. Jeg gruer deraf lidt for min arbejdsmæssige fremtid.
0
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3477

Re: Networking - kan du?

Indlægaf Torn » 14. jun 2016, 17:26

Jeg tror jeg er under middel. Jeg er i hvert fald ikke nok opmærksom på det. Måske det vokser, hvis jeg en dag bliver ledig.
0
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3477

Re: Networking - kan du?

Indlægaf Torn » 14. jun 2016, 17:47

Samano skrev:
Torn skrev:Jeg tror jeg er under middel. Jeg er i hvert fald ikke nok opmærksom på det. Måske det vokser, hvis jeg en dag bliver ledig.

Men networking er jo ikke kun noget man gør når man er ledig.
Det er da også i aller højest grad relevant når man er i job.


Meget enig. Jeg tænker bare ikke over det, fordi jeg er glad i mit job og ikke overvejer mulighederne udenfor.
0
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3477

Re: Networking - kan du?

Indlægaf Torn » 14. jun 2016, 18:04

Samano skrev:
Torn skrev:
Samano skrev:
Torn skrev:Jeg tror jeg er under middel. Jeg er i hvert fald ikke nok opmærksom på det. Måske det vokser, hvis jeg en dag bliver ledig.

Men networking er jo ikke kun noget man gør når man er ledig.
Det er da også i aller højest grad relevant når man er i job.


Meget enig. Jeg tænker bare ikke over det, fordi jeg er glad i mit job og ikke overvejer mulighederne udenfor.

Men networking handler vel ikk kun om at skaffe en job, men også om at kunne bruge ens netværk i ens job.
Jeg kan i hvert fald huske artikel, hvor en direktør for et eller andet stort firma fortalt om hvordan netværk gjorde ham bedre til sit job.
Jeg har da også selv brugt mine kontakter i mit job :)


Okay. Vil du uddybe hvordan?
0
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3477

Re: Networking - kan du?

Indlægaf Torn » 15. jun 2016, 08:56

Samano skrev:
Torn skrev:

Okay. Vil du uddybe hvordan?

Mit job går meget ud på at finde på nye ideer og implementere dem
Og to af ideerne fik jeg gennem netværk, hvorefter jeg gennem mine kontakter fik startet projekterne op.


Okay. :) Jeg sparrer meget med mine kollegaer (også på tværs af virksomheder), men jeg har aldrig set det som at networke. Jeg tror, jeg forstår begrebet sådan, at man networker med det formål, at de rigtige mennesker skal bemærke én. Jeg spørger bare om ting, jeg ikke kan finde ud af eller som jeg vil høre andres mening om. Eller smalltalker fordi "vores" faglighed er mega spændende.
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5236

Re: Networking - kan du?

Indlægaf girl_beat » 15. jun 2016, 09:17

Jeg synes, networking er FEDT og øver mig på livet løs :-D

Bruger det både til faglig sparring ifm. mit arbejde, men også privat til at høre om andres erfaringer med rejsemål, restauranter, kurser m.m. og på den måde få nye indsigter og kontakter. Jeg deler også gerne ud af ledige jobs, når jeg får kendskab til dem, ligesom jeg selv i høj grad netværkede mig til kaffemøder og jobsamtaler, da jeg selv var jobsøgende.
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3477

Re: Networking - kan du?

Indlægaf Torn » 15. jun 2016, 14:57

Samano skrev:
Torn skrev:
Samano skrev:
Torn skrev:

Okay. Vil du uddybe hvordan?

Mit job går meget ud på at finde på nye ideer og implementere dem
Og to af ideerne fik jeg gennem netværk, hvorefter jeg gennem mine kontakter fik startet projekterne op.


Okay. :) Jeg sparrer meget med mine kollegaer (også på tværs af virksomheder), men jeg har aldrig set det som at networke. Jeg tror, jeg forstår begrebet sådan, at man networker med det formål, at de rigtige mennesker skal bemærke én. Jeg spørger bare om ting, jeg ikke kan finde ud af eller som jeg vil høre andres mening om. Eller smalltalker fordi "vores" faglighed er mega spændende.

Først hvordan kan de være dine kollegaer hvis I ikke er i samme virksomhed?
Hov, det er en fejl. Altså jeg sparrer med folk, der arbejder inden for samme felt som jeg selv.
Men det jeg nævner er heller ikke det du nævner.
Jeg har ikke sparret om mit arbejde med de her kontakter, men har brugt dem som inspiration og har brugt min kontakt til at få gjort det bedre end det ellers ville være mulig.
Jeg synes dog heller ikke networking kun handler om at nogle skal bemærke en, men også være noget der kan være med til at gøre ens arbejde bedre end man ellers kunne.


Okay :)
0

Tilbage til "Job"