Hvad har du fået serveret ude?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Hvad har du fået serveret ude?

Indlægaf Lykke » 21. maj 2016, 13:41

Inspireret af de to tråde om menuer der enten er mega fede eller mega klamme.

Hvad har du så faktisk fået serveret ude? Her tænker jeg hjemme hos folk man kender og ikke restaurant.

Både lækre menuer, mindre heldige.. Alt er velkomment. Tænker det både kunne være inspiration, men i lige så høj grad en tråd til den lidt mærkelige menu :)
0
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Hvad har du fået serveret ude?

Indlægaf Lykke » 21. maj 2016, 14:42

Svigerne lavede sliders af pulled beef! Med de lækreste bløde boller til! Og så 2 mega spændende salater med oliven og aspergs og alt muligt andet. Plus der var rosé til!

I den anden ende af skalaen har jeg prøvet at få serveret mangosuppe med rejer. Ej, men altså. Det var bare alt for sært. Personen havde endda bedt mig tage en mango med, som jeg troede bare skulle være til en snack eller drink. Nej nej, tag lige hele essensen af den ret jeg vil servere for dig med. Adr. Varme rejer i vammelsød mangosuppe.
Godt der var vin.
2
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Hvad har du fået serveret ude?

Indlægaf Sophies-mor » 21. maj 2016, 14:49

Jeg er træt af burgere, medmindre det er byg selv.
Forloren skildpadde er nok en af mine ultimative haderetter og jeg er gået sulten fra bordet mange gange.

I den positive vinkel har jeg fået så mange gode retter, at det er svært ar vælge. Blandt andet fik jeg glaskål som en del af tilbehøret til en oksesteg :savl:
Det var godt
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8017

Re: Hvad har du fået serveret ude?

Indlægaf Charly » 21. maj 2016, 14:50

Skamkogt hamburgerryg med sovs lavet på kogevandet iblandet en liter sødmælk serveret med udkogte kartofler.

Jeg var sulten, da jeg gik hjem!
0
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hvad har du fået serveret ude?

Indlægaf Karkluden » 21. maj 2016, 15:40

Lykke skrev:Svigerne lavede sliders af pulled beef! Med de lækreste bløde boller til! Og så 2 mega spændende salater med oliven og aspergs og alt muligt andet. Plus der var rosé til!

I den anden ende af skalaen har jeg prøvet at få serveret mangosuppe med rejer. Ej, men altså. Det var bare alt for sært. Personen havde endda bedt mig tage en mango med, som jeg troede bare skulle være til en snack eller drink. Nej nej, tag lige hele essensen af den ret jeg vil servere for dig med. Adr. Varme rejer i vammelsød mangosuppe.
Godt der var vin
.

Det markerede:
I en aftenvagt som vikar på psyk blev jeg tilbudt at spise med af det mad som det faste aftenhold lavede sammen i weekenden (af egne penge og lavet hjemmefra og blot varmet op i pausen, bare så ingen får ondt bagi). Det var jo virkelig inkluderende og sødt af dem, så jeg sagde ja tak.
Det var så ferskensuppe med rejer. Det var så weird.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Hvad har du fået serveret ude?

Indlægaf HappyPaww » 21. maj 2016, 15:42

Hos nogle venner fik vi en virkelig sær menu:
En skamstegt and med noget ubestemmelig fyld, kogte tørre parboiled ris, og en kartoffel-gulerodsmos og et eller andet grønt :stoned:

Det var virkelig ikke vellykket :lol:
1
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Hvad har du fået serveret ude?

Indlægaf flicka » 21. maj 2016, 16:14

Det værste jeg har prøvet at få serveret til en fødselsdag var boller i karry med ris på dåse :tie:
Og ja, der var flere gæster end bare mig til den fødselsdag...
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad har du fået serveret ude?

Indlægaf Fru Sunshine » 21. maj 2016, 16:23

Jeg har fået så mange lækre middage serveret, at jeg ikke kan vælge.
Jeg er meget vild med Tricolettes chilicheese tops og det var også hende, der havde kreeret et lækkert tapasbord.

Men det mest kiksede har været den der avocadosuppe. De første mundfulde smagte ok, men så blev det virkelig vammelt.
Og så fik jeg engang serveret appelsinris med halvrå ris. Øh...ad.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Giraffie
Indlæg: 257
Tilmeldt: 2. jan 2016, 22:55
Kort karma: 14
Likede indlæg: 169

Re: Hvad har du fået serveret ude?

Indlægaf Giraffie » 21. maj 2016, 19:22

Vi fik den BEDSTE flæskesteg der var lavet på grill.
Tapas, hvis der er nok til at man kan blive mæt.

I den anden enden af skalaen er der hummerhaler og kammuslinger. Det bryder jeg mig virkelig ikke om, selvom det for andre er luksus.

En veninde fik nytårsaften, hos en ex kærestes mor, serveret hamburgerryg, pasta og smørsovs (smeltet smør). Hurra for en festmenu.
1
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Hvad har du fået serveret ude?

Indlægaf Muspel » 22. maj 2016, 09:51

Jeg tror, at det mest overraskende var den 25 års fødselsdag, hvor vi fik pomfritter, kebabkød fra pose og dressing og hvidløgsbrød. Det var det. Det hele var gult. Men altså. Det smagte da ok. For mig er det bare lidt sådan noget, jeg kunne lave en søndag med seriøse tømmermænd. Og stadig synes, det var lidt usselt ...
0
Brugeravatar
Jungletiger
Indlæg: 621
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:54
Kort karma: 66
Geografisk sted: Søborg
Likede indlæg: 607

Re: Hvad har du fået serveret ude?

Indlægaf Jungletiger » 22. maj 2016, 11:29

Lam - htil en 30-års fødselsdag, hvor maden var leveret fra en café. I forvejen bryder jeg mig ikke om lam - og slet ikke når man finder hår i maden :bvadr: Jeg fik ikke meget mad den aften :(
Det var altid noget at man da ikke tørstede..........
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvad har du fået serveret ude?

Indlægaf Wizzze » 22. maj 2016, 11:46

flicka skrev:Det værste jeg har prøvet at få serveret til en fødselsdag var boller i karry med ris på dåse :tie:
Og ja, der var flere gæster end bare mig til den fødselsdag...


Var du gæst hos Sidney Lee? :lol:
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvad har du fået serveret ude?

Indlægaf Wizzze » 22. maj 2016, 11:54

Jeg har prøvet meget hit og miss over årene, af en eller anden grund er det fejlene jeg huske bedst :lol:
Hos en ven der går på jagt, var vi engang inviteret på nyskudt and MED hagl, kæft der var mange :D
Har også været inviteret på pattegris, der kun havde været på grillen en times tid da gæsterne kom :tie:
Men den jeg husker mest er da vi var inviteret på culottesteg hos nogle meget fedtforskrækkede unge damer, der havde skåret hele fedtlaget af stegen, så festen startede med at jeg måtte "sy" fedtet tilbage på stegen med tandstikker så den ikke udtørrede når den kom i ovnen :lol:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Hvad har du fået serveret ude?

Indlægaf flicka » 22. maj 2016, 12:26

Wizzze skrev:
flicka skrev:Det værste jeg har prøvet at få serveret til en fødselsdag var boller i karry med ris på dåse :tie:
Og ja, der var flere gæster end bare mig til den fødselsdag...


Var du gæst hos Sidney Lee? :lol:


Dog ikke - det var hos en (ex-)veninde.

Edit: For en god ordens skyld, så var dåsemaden ikke skyld i at vores venskab gik i stykker.
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll

Tilbage til "Mad og drikke"