Fie Laursen er "knækket"

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Fie Laursen er "knækket"

Indlægaf Bimmerdyret » 22. maj 2016, 15:26

Pølsemix skrev:
HerErJeg skrev:
Pølsemix skrev:
HerErJeg skrev:Nu er der af og til snak om at solen kan få et udbrud som lammer hele vores teknologiske infrastruktur.
Tænk lige hvis det skete? På det rent sociale plan med blogs og Facebook og YouTube videoer ville det helt være en sund ting at opleve det ægte liv mennesker imellem, hvis teknologien slet ikke var en mulighed - for en tid.
Det ville så helt sikkert også medføre paniske reaktioner, hvis hele den kunstige livsnerve blev kappet.


Hvordan er koblingen mellem Fie Laursens blog og dette indlæg?

Hun lever jo i en kunstig virkelighed. Dem der følger hende i tykt og tyndt føler sikkert at de virkelig er en del af hendes liv.
Det hele er jo så en fed løgn, og som Blogger i Fies tilfælde er det nok kun antallet der tæller, hvem det er skide lige meget.


Det giver ikke mening at generalisere pga. et tilfælde som Fie, hvorfor skulle hendes følgere ikke kunne skelne mellem virkelighed og Fies blog?


For hvis de kunne så, ville de ikke følge Fies blog?
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7487
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 828
Likede indlæg: 19594

Re: Fie Laursen er "knækket"

Indlægaf Animi » 22. maj 2016, 15:33

Bimmerdyret - Men, hvor ved du fra at forældrene ikke har forsøgt at gøre noget? Kender du dem personligt?
3
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Fie Laursen er "knækket"

Indlægaf Pølsemix » 22. maj 2016, 15:35

Bimmerdyret skrev:
Pølsemix skrev:
HerErJeg skrev:
Pølsemix skrev:
HerErJeg skrev:Nu er der af og til snak om at solen kan få et udbrud som lammer hele vores teknologiske infrastruktur.
Tænk lige hvis det skete? På det rent sociale plan med blogs og Facebook og YouTube videoer ville det helt være en sund ting at opleve det ægte liv mennesker imellem, hvis teknologien slet ikke var en mulighed - for en tid.
Det ville så helt sikkert også medføre paniske reaktioner, hvis hele den kunstige livsnerve blev kappet.


Hvordan er koblingen mellem Fie Laursens blog og dette indlæg?

Hun lever jo i en kunstig virkelighed. Dem der følger hende i tykt og tyndt føler sikkert at de virkelig er en del af hendes liv.
Det hele er jo så en fed løgn, og som Blogger i Fies tilfælde er det nok kun antallet der tæller, hvem det er skide lige meget.


Det giver ikke mening at generalisere pga. et tilfælde som Fie, hvorfor skulle hendes følgere ikke kunne skelne mellem virkelighed og Fies blog?


For hvis de kunne så, ville de ikke følge Fies blog?


Hvorfor det? Sådan en blog er da ikke andet end tom/koble hjernen fra underholdning på linje med DUM, eb.dk, paradise hotel..osv.
1
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16248
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32463

Re: Fie Laursen er "knækket"

Indlægaf icelady » 22. maj 2016, 15:43

Kender du til familien, Bimmerdyret, siden du åbenbart mener at vide, at forældrene ikke har gjort noget?

Eller er det en formodning/antagelse, du har?

Jeg kender dem ikke, jeg ved ikke om de har gjort noget selv, eller om de har kontaktet kommunen.
Jeg konstaterer bare, at det ikke er så enkelt, nemt, sort eller hvidt, som bla du gerne vil stille det op. :)
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Fie Laursen er "knækket"

Indlægaf Bimmerdyret » 22. maj 2016, 15:49

Rakel skrev:
Bimmerdyret skrev:
Flora skrev:
Bimmerdyret skrev:
Ja, hun er myndig som 18 årig - ikke som 15 årig hvor hun droppede ud af skolen og fedede den hjemme hos mor og far vel?
Og jo...det ER faktisk let at cutte nettet.



Skulle de så også have buret hende inde, så hun heller ikke kunne benytte nettet hos veninder, på biblioteket, netcafeer osv.? Der er masser af steder man kan få adgang til net, så medmindre de mandsopdækker hende 24/7 kan de ikke forhindre hende i at gå på nettet. Det bliver måske sværere hvis hun ikke har adgang hjemme, men da absolut ikke umuligt.


Man kan sagtens hvis man vil..
Som forældre bestemmer man faktisk ret meget, eksempelvis uddannelsesvalg, hvem ens børn kan omgås osv, som 15 årige kan de ikke selv lave juridiske aftaler dvs. man kan bestemme om det må have mobil osv.
Og hvis de kære poder tror at de vil få det lettere med kommunen som værger, så er det ikke altid en større dans på roser.

Men faktum er altså at den pågældende pige fik lov til at krydre røv i sit lyserøde værelse med sin flaske rose i 3 år uden at der blev sat nogle livsmæssige krav til hende fra forældrenes side af.


Er det ikke bare noget, som du antager?


Noget - af hvad?
Altså forældreansvarsloven er jo klar på de områder.
At hendes liv har forholdt sig sådan har været beskrevet af medierne, og på ingen måde modsat af familien.
Hun blev jo ikke tvunget i skole eller til noget i de 3 år, hun gik ikke på skole i de tre år og som hun også selv har været ude at sige i forbindelse med "afsløringen" så vidste hendes forældre og venner at hun ikke fortalte sandheden.

Altså hvis man er en person, der får booset sit ego af at være venner med de kendte, så kører den tit med går den så går den, og det at afsløre nogen er at trække sig selv ned.
Hvad jeg ikke forstår er forældrene (som hun siger), der har været klar over at hun løj i den grad hun gjorde.
0
Modesty Blame
Indlæg: 4363
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 521
Likede indlæg: 9492

Re: Fie Laursen er "knækket"

Indlægaf Modesty Blame » 22. maj 2016, 15:52

Er det ikke bare den udvidede udgave af hende der på jubii i sin tid? Kan ikke huske, hvad hun hed.
1
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Fie Laursen er "knækket"

Indlægaf Bimmerdyret » 22. maj 2016, 16:17

Pølsemix skrev:
Bimmerdyret skrev:For hvis de kunne så, ville de ikke følge Fies blog?


Hvorfor det? Sådan en blog er da ikke andet end tom/koble hjernen fra underholdning på linje med DUM, eb.dk, paradise hotel..osv.


Er ikke uenig i at den type blog kan placeres i den kategori - jeg læser ikke blog, eller følger ovenstående som underholdning (har aldrig set et afsnit af DUM eller paradise), men er skam godt klar over hvad der sker, for det kan man jo ikke undgå at blive oplyst om gennem andre medier osv.

Men altså, der er jo nogle der vil bedrages, og dem der bedrages er jo de unge, de naive teens, der gladeligt labber de historier i sig. Hvis de kunne skelne mellem hvad der var virkelighed og fiktion så ville de ikke følge Fies blog som var det hendes virkelige liv og heller ikke flippe skråt over at det hele viste sig at være - fiktion.

Jeg vil så også sige at en blog som fx. Fies (har aldrig set den) jo efter min mening er anderledes end paradise hotel og DUM. Det er jo snart årtier med de serier hvor deltagere, medieanalyser osv. har skrevet side op og side ned om at medierne klipper og manipulerer efter egen interesse.
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12996
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55877
Kontakt:

Re: Fie Laursen er "knækket"

Indlægaf Ado » 22. maj 2016, 16:21

Det er så nemt at sidde bag sin skærm og være ekspert på, hvordan Fie kunne være blevet "reddet". Og som altid kommer de fantastiske beskyldninger mod forældrene. Jeg ved egentlig ikke, hvorfor det bliver ved med at komme bag på mig, at der altid sidder nogen, som tydeligvis har 100% indsigt i de private rammer bag historien.
7
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Fie Laursen er "knækket"

Indlægaf Bimmerdyret » 22. maj 2016, 16:23

Rakel skrev:
Gider at forsøge? Mig?



:lol: :lol: :lol: :nerve: :nerve: :nerve: nej på ingen måde var det en henvisning/antydning til dig.

Men der er bare forældre, der grundlæggende ikke forsøger, de kan ikke, de tør ikke, de er svage i forældrerollen og det de typisk siger er "Det kan man ikke".
Og det er sådan noget banalt som tandbørstning, sengetider, grænser, alkohol til fester, venskabskreds, kriminalitet osv.
1
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Fie Laursen er "knækket"

Indlægaf Bimmerdyret » 22. maj 2016, 16:26

Ado skrev:Det er så nemt at sidde bag sin skærm og være ekspert på, hvordan Fie kunne være blevet "reddet". Og som altid kommer de fantastiske beskyldninger mod forældrene. Jeg ved egentlig ikke, hvorfor det bliver ved med at komme bag på mig, at der altid sidder nogen, som tydeligvis har 100% indsigt i de private rammer bag historien.


Well, nogle gange så er indsigten i de private rammer så tydelig som den måde dens fravær er blevet offentliggjort på.
Jeg er da ret overbevist om at Fies forældre er de skvat som hun jo faktisk fremstiller dem som.
Hvilke forældre ville ikke have reageret, hvis det var deres datter der var tale om?

Ville DU Ado bare havde ladet stå til med din 15 årige?
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Fie Laursen er "knækket"

Indlægaf Bimmerdyret » 22. maj 2016, 16:28

icelady skrev:Kender du til familien, Bimmerdyret, siden du åbenbart mener at vide, at forældrene ikke har gjort noget?

Eller er det en formodning/antagelse, du har?

Jeg kender dem ikke, jeg ved ikke om de har gjort noget selv, eller om de har kontaktet kommunen.
Jeg konstaterer bare, at det ikke er så enkelt, nemt, sort eller hvidt, som bla du gerne vil stille det op. :)


Google is your friend ;)
Logikken siger at de kunne gøre noget - de gjorde intet, de vidste (siger hun nu) at hun løj, hun løj i lang tid.
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12996
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55877
Kontakt:

Re: Fie Laursen er "knækket"

Indlægaf Ado » 22. maj 2016, 16:30

Bimmerdyret skrev:
Ado skrev:Det er så nemt at sidde bag sin skærm og være ekspert på, hvordan Fie kunne være blevet "reddet". Og som altid kommer de fantastiske beskyldninger mod forældrene. Jeg ved egentlig ikke, hvorfor det bliver ved med at komme bag på mig, at der altid sidder nogen, som tydeligvis har 100% indsigt i de private rammer bag historien.


Well, nogle gange så er indsigten i de private rammer så tydelig som den måde dens fravær er blevet offentliggjort på.
Jeg er da ret overbevist om at Fies forældre er de skvat som hun jo faktisk fremstiller dem som.
Hvilke forældre ville ikke have reageret, hvis det var deres datter der var tale om?

Ville DU Ado bare havde ladet stå til med din 15 årige?


Kender du familien? Ved du, om de har forsøgt? Ved du, om de har haft nogle kampe, som ikke vedkommer pressen og den læselystne dansker? Det er meget lidt charmerende, at du kyler sådan en påstand ud.
3
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Fie Laursen er "knækket"

Indlægaf Pølsemix » 22. maj 2016, 16:30

Bimmerdyret skrev:
Pølsemix skrev:
Bimmerdyret skrev:For hvis de kunne så, ville de ikke følge Fies blog?


Hvorfor det? Sådan en blog er da ikke andet end tom/koble hjernen fra underholdning på linje med DUM, eb.dk, paradise hotel..osv.


Er ikke uenig i at den type blog kan placeres i den kategori - jeg læser ikke blog, eller følger ovenstående som underholdning (har aldrig set et afsnit af DUM eller paradise), men er skam godt klar over hvad der sker, for det kan man jo ikke undgå at blive oplyst om gennem andre medier osv.

Men altså, der er jo nogle der vil bedrages, og dem der bedrages er jo de unge, de naive teens, der gladeligt labber de historier i sig. Hvis de kunne skelne mellem hvad der var virkelighed og fiktion så ville de ikke følge Fies blog som var det hendes virkelige liv og heller ikke flippe skråt over at det hele viste sig at være - fiktion.

Jeg vil så også sige at en blog som fx. Fies (har aldrig set den) jo efter min mening er anderledes end paradise hotel og DUM. Det er jo snart årtier med de serier hvor deltagere, medieanalyser osv. har skrevet side op og side ned om at medierne klipper og manipulerer efter egen interesse.

Det er helt ok at du er en skabsfan af Fies blog ;)
Men du kommer med en masse antagelser og postulater som du ikke har belæg for.
5
Modesty Blame
Indlæg: 4363
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 521
Likede indlæg: 9492

Re: Fie Laursen er "knækket"

Indlægaf Modesty Blame » 22. maj 2016, 17:05

Har hun opdigtet hjemmeskoling/mobning/pædofil-stalker også?
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Fie Laursen er "knækket"

Indlægaf vibbsen » 22. maj 2016, 17:05

icelady skrev:
vibbsen skrev:Når det gælder Fie Laursen, så har jeg egentlig altid tænkt "Det er derfor Parental Guidance" er sådan en god ide.

Jeg har virkelig svært ved at se hvor Fie's forældre er henne i det her. Jeg er med på at hun er fyldt 18 og derfor er myndig. Men de er fuldstændig usynlige. De må da vide hvordan tingene hænger sammen. De må da også vide at hun har en blog. De må da vide at mange af de historier som vi har hørt ikke har hold i virkeligheden. Hvorfor søren har de ikke reageret. Hvorfor har de bare tilladt deres datter at blive ved med at have en kurs om tydeligvis var durk mod afgrunden. Hold kæft hvor jeg synes de har svigtet. Helt vildt.


Hvad har du forestillet dig, forældrene skulle gøre? Som du selv skriver er hun jo 18 og myndig.


Men derfor kan man jo godt sætte sig ned og snakke med sit barn. Det kan de selvfølgelig også sagtens have gjort. Vi kan ikke se hvad der foregår bag kulisserne.

Nu siger jeg noget som måske kan få mange op af stolene, for det lyder faktisk ret fordomsfuldt. Og jeg har intet at have det i. Men de lyder ærlig talt ikke som om de sådan generelt kandiderer til 2100 Parents of the Century Price...Spiseforstyrrelser. Mobning. En blog som viser sig at være fyldt med selvskabt drama. Graviditeter og aborter. Nye graviditetsforsøg. Offentlig break-ups med videoer og hvad ved jeg. Det tyder sgu ikke på en pige hvor der er et solidt familiemæssigt fundament og fornuftige værdier. Det tyder nærmere på en pige/ung kvinde som har mere end svært ved at definerer sin egen rolle og lider rigtig meget under dette....

Jeg er med på at det lyder ekstremt fordomsfuldt. Men jeg tror simpelthen ikke at fornuftige forældre der hele vejen igennem har gjort deres yderste for at præge deres børn til at få nogen fornuftige værdier, ender op med en datter som Fie Laursen.....
6
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof

Tilbage til "Generelt"