Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12724
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Guilded_Lily » 22. maj 2016, 13:31

Jeg har brugt søndagen på at arbejde. Og jeg er ikke færdig endnu! Jeg havde planer om at springe ned i fitness, men jeg begynder at tvivle på, jeg når det.
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Ally » 22. maj 2016, 18:11

Guilded_Lily skrev:Hvor er jeg glad på dine vegne, Ally. Det lyder som den absolut perfekte tur - og gode billeder på Insta :-D

Det er så stort, når man roses for sit sprog. Da jeg boede i Eltham, troede mine roomies ikke, jeg var dansker. Og da jeg rejste hjem, mente de, jeg var blevet "proper east end" :lol: :lol: Jeg er også blevet rost af min engelske svoger og familie, men jeg skal ærligt indrømme, jeg ind i mellem kan blive en smule usikker på deres jokes - jeg forstår, men kan ikke give igen. De er meget upper middle class og bruger et ret højt sprog, som man virkelig skal være indfødt for at tackle 100%. Men de skønne mennesker!

Primark :love: 'Nuff said!

Tak tak, det har virkelig også været en helt og aldeles absolut perfekt tur :love:

Vi var "koblet på" flere ledere på skolen og første morgen blev vi hentet af den ene; han var lidt svær at forstå i starten, men som dagene gik, gik det også meget bedre med at forstå den nordirske dialekt. Men ja, det betyder virkelig meget, når man bliver rost for sit sprog - jeg blev rost af både lederne, en læsevejleder og en elev på skolen, en fremmed dame i en sandwichbar, en ekspedient i en tøjbutik og en taxachauffør :lol:

Onsdag eftermiddag besøgte vi skolens beauty afdeling og sekretæren fortalte, at de havde fået et afbud og inden jeg fik set mig om, havde jeg fået en tid til skønhedsbehandling. Det var SÅ lækkert - og gratis! Eleven, der udførte behandlingerne på mig, var simpelthen så skøn og jeg følte mig så tryg i hendes hænder, så da hun spurgte, om hun måtte massere min mave, der ellers er mit største issue ved min krop, sagde jeg blot ja - og det føltes så skønt. Netop fordi jeg følte mig tryg i hendes selskab.

Primark. Don't get me started! :lol: Jeg gik derfra med en masse T-shirts (billederne kan se i "Hvad har du sidst købt?"-tråden), trusser og strømpebukser. Derudover var jeg også i mange andre butikker - de har mange plus size-butikker i Belfast; noget af tøjet er decideret skrækkeligt, mens andet er flot og med flatterende snit.
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12724
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Guilded_Lily » 22. maj 2016, 19:51

Ally skrev:Tak tak, det har virkelig også været en helt og aldeles absolut perfekt tur :love:

Vi var "koblet på" flere ledere på skolen og første morgen blev vi hentet af den ene; han var lidt svær at forstå i starten, men som dagene gik, gik det også meget bedre med at forstå den nordirske dialekt. Men ja, det betyder virkelig meget, når man bliver rost for sit sprog - jeg blev rost af både lederne, en læsevejleder og en elev på skolen, en fremmed dame i en sandwichbar, en ekspedient i en tøjbutik og en taxachauffør :lol:

Onsdag eftermiddag besøgte vi skolens beauty afdeling og sekretæren fortalte, at de havde fået et afbud og inden jeg fik set mig om, havde jeg fået en tid til skønhedsbehandling. Det var SÅ lækkert - og gratis! Eleven, der udførte behandlingerne på mig, var simpelthen så skøn og jeg følte mig så tryg i hendes hænder, så da hun spurgte, om hun måtte massere min mave, der ellers er mit største issue ved min krop, sagde jeg blot ja - og det føltes så skønt. Netop fordi jeg følte mig tryg i hendes selskab.

Primark. Don't get me started! :lol: Jeg gik derfra med en masse T-shirts (billederne kan se i "Hvad har du sidst købt?"-tråden), trusser og strømpebukser. Derudover var jeg også i mange andre butikker - de har mange plus size-butikker i Belfast; noget af tøjet er decideret skrækkeligt, mens andet er flot og med flatterende snit.


Da jeg i sin tid skulle vælge universitet, fik jeg muligheden mellem Aberdeen, Glasgow og Greenwich. Jeg var lidt tændt på Skotland, men London har mit hjerte, og jeg var sgu lidt bange for, jeg ikke ville fatte en bjælde af undervisningen deroppe :lol: Min svogers mors familie stammer fra Irland, og min svoger er herregod til dialekter, så når de starter - jeg ved lige, hvad du mener! :lol: :lun:

Jeg har efterhånden et standardsvar til ekspedienterne i Boots og deslige butikker med kundeklubber, der altid lige skal høre, om jeg har et kort og om jeg ikke lige skal have ét.

Det lyder fantastisk med den skønhedsbehandling! :love:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12724
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Guilded_Lily » 22. maj 2016, 20:00

Jeg kom ikke ned at træne i dag. Jeg er SÅ tung i hovedet af at sidde med mails, handleplaner, planlægning af nye forløb (hvad kan vi nå, når fem ugers undervisning splittes af endnu en linjeuge - så reelt fire ugers alm. undervisning tilbage) og historielæsning. Jeg har ikke magtet at rette stile. De SKAL være rettet til torsdag, hvor første hold forældre kommer til samtale. Tirsdag har vi fagfordeling, så det fylder også en del - jeg skal finde to ekstra lektioner for at nå op på det timetal, jeg skal have næste år (mere uv,, mindre forberedelse - jamen, det er jo herligt!)

I det hele taget har jeg lidt for mange frustrationer og opgaver for tiden til, at det lykkes mig systematisk at overholde nogen mål. Det lykkedes mig at holde en enkelt fastedag denne uge, men det var så også det. Jeg glæder mig godt nok til sommerferie! Jeg savner tid til ordentlig samvær med mine børn, så de får noget respekt tilbage, savner tid til ordentlige gåture med hunden, at pusle i haven, træne, generelt bare mere overskud.

*Brok slut*
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12724
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Guilded_Lily » 23. maj 2016, 04:57

Øv, Ballademager, det er godt nok træls med den ting! Jeg håber, det lykkes dig at inkorporere øvelsen, så den sidder der! :ae: :kram:

____

Jeg HADER mens! Og GUD, hvor jeg ikke orker på arbejde!
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Ally » 23. maj 2016, 11:20

Mere Belfast-snak, I apologize...

Jeg gav mig selv lov til at NYDE byen, maden og drikkevarerne (irsk øl er godt :D) og gik rigtig meget - og trods pommes frites, chips, øl, kage og lækker mad, lykkedes det mig at tabe 1,3 kg. siden sidste lørdag. Mit samlede vægttab er nu på 9 kg.

:banan: :banan: :banan:
6
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12724
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Guilded_Lily » 23. maj 2016, 12:15

Skide(undskyld)godt, Ally :klap: Man skal ikke undervurdere shoppeture og sightseeings kalorieforbrænding!

Ballademager skrev:
Tak :kys:

Jeg har også mens... Er sølle og har ondt af mig selv :genert:


Jeg hører dig! Efter jeg fødte min datter synes jeg, det er blevet lidt voldsomt. Nu har jeg blødt igennem om natten to gange. Det har jeg sgu ikke gjort, siden jeg var teenager! Det er dog ikke helt oppe i "gå-til-lægen"-niveau.

Men jeg kan SLET ikke holde fingrene fra chokolade pt. Fastedage? Hvafforenfisk?
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19601

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Animi » 24. maj 2016, 07:34

Jeg har givet mig selv et fripas resten af ugen. Jeg kunne sikkert godt hvis jeg virkelig ville, få presset lidt motion ind hver dag. Men jeg ved også bare at det vil stresse mig helt vildt, fordi jeg skal SÅ meget resten af ugen. Og jeg vil helst ikke være stresset, jeg har trods alt fødselsdag i morgen :klap:
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Akehurst2 » 24. maj 2016, 08:51

LadyFox skrev:Jeg spiser for få måltider, drikker for meget Pepsi Max, og alt for mange snacks i form ag is, chips, kage og slik. Eller synes jeg at jeg spiser rimelig sundt og varieret, dog med plads til forbedring.
Så jeg kan klart se steder som jeg ret nemt kan ændre lidt på. Jeg kender mig selv nok til at vide det nytter intet at blive for ambitiøs omkring det. Men jeg har købt noget god saft, og danskvand jeg kan drikke i stedet for cola, og så har jeg købt lidt frugt og knækbrød jeg kan snacke, og et bedre alternativ at stege i end smør.
Så jeg tænker det er en ret fin start, og så vil jeg bruge aftenen på at søge inspiration til alternativer og sunderetter jeg kan kaste mig ud i.


Vær opmærksom på sukker. Der er rigtig meget sukker i det meste saft og frugt indeholder også en del sukker. Det gør ikke så meget at stege i smør - det man steger i tilfører ikke meget fedtstof (medmindre man steger noget paneret - og hvis man gerne vil tabe sig er panering jo alligevel ikke lige det, man skal gå efter).

Held og lykke med at få smidt de par kg. Det kan ikke være meget, hvis det er et enkelt tal i BMI :)
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf LadyFox » 24. maj 2016, 09:14

Akehurst2 skrev:
LadyFox skrev:Jeg spiser for få måltider, drikker for meget Pepsi Max, og alt for mange snacks i form ag is, chips, kage og slik. Eller synes jeg at jeg spiser rimelig sundt og varieret, dog med plads til forbedring.
Så jeg kan klart se steder som jeg ret nemt kan ændre lidt på. Jeg kender mig selv nok til at vide det nytter intet at blive for ambitiøs omkring det. Men jeg har købt noget god saft, og danskvand jeg kan drikke i stedet for cola, og så har jeg købt lidt frugt og knækbrød jeg kan snacke, og et bedre alternativ at stege i end smør.
Så jeg tænker det er en ret fin start, og så vil jeg bruge aftenen på at søge inspiration til alternativer og sunderetter jeg kan kaste mig ud i.


Vær opmærksom på sukker. Der er rigtig meget sukker i det meste saft og frugt indeholder også en del sukker. Det gør ikke så meget at stege i smør - det man steger i tilfører ikke meget fedtstof (medmindre man steger noget paneret - og hvis man gerne vil tabe sig er panering jo alligevel ikke lige det, man skal gå efter).

Held og lykke med at få smidt de par kg. Det kan ikke være meget, hvis det er et enkelt tal i BMI :)

Tak :D

Det er jeg klar over, men da det netop ikke er mere end 3-4 kilo jeg "bliver nødt til" at tabe, så gider jeg ikke at skære sukker helt væk. Jeg kigger blot på kalorierne, og vælger den saft osv. med mindst. Jeg tror egetlig jeg ville kunne tabe de kilo blot ved at skære i mit kageforbrug, jeg spiser seriøst meget kage :blush2:

Altså, lidt frugt og saft i Danskvand er trods alt stadig en hel del "lettere" end sodavand og kage :)
0
...
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Akehurst2 » 24. maj 2016, 09:18

LadyFox skrev:Tak :D

Det er jeg klar over, men da det netop ikke er mere end 3-4 kilo jeg "bliver nødt til" at tabe, så gider jeg ikke at skære sukker helt væk. Jeg kigger blot på kalorierne, og vælger den saft osv. med mindst. Jeg tror egetlig jeg ville kunne tabe de kilo blot ved at skære i mit kageforbrug, jeg spiser seriøst meget kage :blush2:

Altså, lidt frugt og saft i Danskvand er trods alt stadig en hel del "lettere" end sodavand og kage :)


Frugt er klart bedre end kage - men jeg fik selv helt en åbenbaring omkring frugt, da nogle påpegede, at 2-3 stykker om dagen, som jeg spiste, faktisk var en del, og det hjalp mig at skære det ned til et stykke om dagen.

Og ja - der kan skæres meget ved at droppe kagen indimellem her også :genert:
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf LadyFox » 24. maj 2016, 09:31

Akehurst2 skrev:
LadyFox skrev:Tak :D

Det er jeg klar over, men da det netop ikke er mere end 3-4 kilo jeg "bliver nødt til" at tabe, så gider jeg ikke at skære sukker helt væk. Jeg kigger blot på kalorierne, og vælger den saft osv. med mindst. Jeg tror egetlig jeg ville kunne tabe de kilo blot ved at skære i mit kageforbrug, jeg spiser seriøst meget kage :blush2:

Altså, lidt frugt og saft i Danskvand er trods alt stadig en hel del "lettere" end sodavand og kage :)


Frugt er klart bedre end kage - men jeg fik selv helt en åbenbaring omkring frugt, da nogle påpegede, at 2-3 stykker om dagen, som jeg spiste, faktisk var en del, og det hjalp mig at skære det ned til et stykke om dagen.

Og ja - der kan skæres meget ved at droppe kagen indimellem her også :genert:

Helt sikkert. Jeg er også glad for at du siger det, og det er helt klart også et sted jeg ville kigge hvis det stod værre til her. :)
Men det er nu heller ikke fordi jeg spiser voldt som meget frugt, igår spiste jeg f.eks. to halve stykker. :)

Jeg er lige holdt op med at ryge i april måned, og det er også der en del af kiloerne kommer fra, så jeg synes også det er lidt ekstra svært at skulle tage helt fat, fordi jeg lidt har brug for et eller andet der kan bruges som sutteklud når det bliver svært.

Men jeg har slet ikke rørt kage eller sodavand siden fredag, så det synes jeg er meget godt :)
2
...
orchid89
Indlæg: 29
Tilmeldt: 25. maj 2016, 18:39
Kort karma: 4
Likede indlæg: 43

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf orchid89 » 25. maj 2016, 18:51

Hej, er der plads til en mere i tråden? Jeg orker ikke lige at skulle have min egen tråd.

Jeg er begyndt på projekt-bliv-sund-og-tab-mig igen (igen, igen). I øjeblikket er min vægt det højeste, den nogensinde har været, og det er sgu ret deprimerende. Heldigvis føler jeg mig af forskellige årsager super motiveret til at gøre noget ved det. Jeg har kun været i gang i et par dage, men hånden på hjertet kan jeg allerede nu mærke, at jeg har væsentligt mere energi, og min hud ser flottere ud, hvilket jo altid er dejligt. Jeg er ikke den type, der laver radikale ændringer fra den ene dag til den anden, så lige nu er mit mål sådan set ”bare” at gå en aftentur hver dag (helst mindst 4,5 km), og så tæller jeg kalorier. Jeg regner med kun at tælle kalorier her i starten, da jeg på ingen måde synes, det er en holdbar løsning på lang sigt, men kort sigt er det ganske fin metode og øjenåbner.

Jeg har allerede lidt krise her til aften, for jeg har fået min menstruation, og det virker lidt som et ’fripas’ til at spise chokolade, but must resist! I stedet vil jeg bevæge mig ud på min gåtur.
4
topmadras3
Indlæg: 238
Tilmeldt: 29. aug 2015, 21:35
Kort karma: 42
Likede indlæg: 152

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf topmadras3 » 25. maj 2016, 19:18

Jeg får da løbet :pompom: - i dag i alt 4,9 km på 28,56 min og to små pauser og jeg syntes faktisk det er rigtig rart istedet for at være i et træningscenter,håber at det bliver en fast rutine jeg kan bygge op nu hen over sommeren hvor vejret er skønt og det er rart at komme ud

Får drukket mere vand og kaffen er ca 1 kop om dagen, så næste uge skal jeg bare fortsætte med løb og lidt kaffe og hjemmetræning :sol:

Og i går fandt jeg et par Asics løbesko med 70% rabat :banan:
4
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Oddinary » 25. maj 2016, 19:27

Ballademager skrev:Tak for grønt og støtte til mit lille egotripper-projekt :kys:

Fik snakket med en af de andre instruktører i går, og han fik rettet lidt på min teknik og frem for alt gjort mig i bedre humør. Så dejligt at have sådan en i sit netværk :D

Endte med at tage to timer i rap, fordi jeg lige skulle ud og hjælpe en af de andre. Nøj, det var hårdt, og min læg var heller ikke sådan vildt imponeret bagefter. Når det her uddannelse er overstået, SÅ skal jeg have en uges tid uden træning :D


Hvad skal du være instruktør i? :) Og hey, alting kræver øvelse, og når du arbejder på det skal det nok flaske sig for dig. :)
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"