Visitkort

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Visitkort

Indlægaf Wizzze » 16. sep 2015, 17:26

Lige nu er et visitkort meget i vælten, og det fik mig til at tænke på om visitkort overhovedet er noget man bruger mere?
Jeg har en skrivebordsskuffe fuld, men kan ikke huske at have delt nogen ud i umindelige tider, og på samme måde har jeg heller ikke fået et i ihvertfald et års tid :gruble:

I dag foregår alt info udveksling elektronisk.

Hvad med jer, deler I stadig visitkort ud, eller får I stukket et visitkort i hånden, nå I møder folk ?
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24633
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3199
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36797

Re: Visitkort

Indlægaf Daine » 16. sep 2015, 17:37

Jeg får fra repræsentanter jeg møder via arbejde. Det er ofte hurtigere at findes deres kort end at søge dem i systemet. Men privat tror jeg aldrig jeg har modtaget et.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Visitkort

Indlægaf Aima » 16. sep 2015, 17:42

Jeg har fået en stak personlige visitkort, jeg skal bruge ifm. det konsulentarbejde, jeg laver. Jeg har ikke husket at aflevere et en eneste gang endnu. Omvendt har jeg en stak liggende på disko, fra de konsulenter der er tilknyttet der, men heller ikke en eneste gang har jeg brugt dem, når jeg skulle bruge kontaktinfo. Jeg har brugt Google.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Mholle
Indlæg: 154
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:44
Kort karma: 18
Likede indlæg: 94

Re: Visitkort

Indlægaf Mholle » 16. sep 2015, 18:06

Jeg har visitkort og har dem også med mig, men har stadig ikke brugt nogen af dem efter jeg fik ny titel, vores sælgere bruger dog rigtig mange af dem på konferencer og lign, men for mig er det mest til hvis jeg nu møder en kunde der er interesseret i at komme i kontakt med mig senere hen :)
0
Brugeravatar
Keller
Indlæg: 16
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 10
Likede indlæg: 38

Re: Visitkort

Indlægaf Keller » 16. sep 2015, 19:07

Jeg har en 100-200 stående. Og jeg tror jeg har brugt et enkelt og så selvfølgelig nogle til venner og bekendte fordi de selvfølgelig skulle have et når nu de var lavet. :D
0
Pensioneret diktator emeritus .
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Re: Visitkort

Indlægaf milisa » 16. sep 2015, 19:44

Keller skrev:Jeg har en 100-200 stående. Og jeg tror jeg har brugt et enkelt og så selvfølgelig nogle til venner og bekendte fordi de selvfølgelig skulle have et når nu de var lavet. :D


KELLER?!?!?!??!?!!!! Som....som....som....som i VORES keller?!?!?!?! :banan: :klap: :blomst: :jule: :rock: osv...



ahem....



On topic:

Ja, jeg bruger det, endda ret meget. Men jeg har også en del at gøre med amerikanske firmaer og amerikanske forretningsfolk/forskere, og mit umiddelbare indtryk, om end jeg stadig er en novice på arbejdsmarkedet, er, at man bruger det noget kun mere derovre end her. Men når man/jeg er på konference, så er det en milliard gange nemmere bare at få/give et visitkort, når man har etableret kontakt med en gruppe, man gerne vil samarbejde med - alternativet ville være at notere navne og mailadresser ned, og ja, måske er jeg bare ikke et ordensmenneske, men jeg min erfaring er, at sådanne små lapper har det med at blive væk... Så jeg lever stadig i visitkort-alderen...
0
Tally-ho
TurtleSpeed
Indlæg: 665
Tilmeldt: 11. aug 2015, 17:10
Kort karma: 101
Likede indlæg: 593

Re: Visitkort

Indlægaf TurtleSpeed » 16. sep 2015, 19:54

I min branche bliver de brugt virkelig meget. Og jeg kan se paa de forskellige partnere i firmaet, at de bruger dem konstant. Vi bestiller ofte nye og de har altid en del med hjem, naar de har vaeret til diverse konferencer.

Der staar dog ofte skype oplysninger og andet godt paa kortene nutildags.
0
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Re: Visitkort

Indlægaf milisa » 16. sep 2015, 19:58

TurtleSpeed skrev:I min branche bliver de brugt virkelig meget. Og jeg kan se paa de forskellige partnere i firmaet, at de bruger dem konstant. Vi bestiller ofte nye og de har altid en del med hjem, naar de har vaeret til diverse konferencer.

Der staar dog ofte skype oplysninger og andet godt paa kortene nutildags.


Er det nu, at det er passende at få stillet flere års (!!!!) nysgerrighed og spørge, hvad det EGENTLIG er, du laver i Uruguay............? :fløjt: :genert:
1
Tally-ho
TurtleSpeed
Indlæg: 665
Tilmeldt: 11. aug 2015, 17:10
Kort karma: 101
Likede indlæg: 593

Re: Visitkort

Indlægaf TurtleSpeed » 16. sep 2015, 20:17

milisa skrev:
TurtleSpeed skrev:I min branche bliver de brugt virkelig meget. Og jeg kan se paa de forskellige partnere i firmaet, at de bruger dem konstant. Vi bestiller ofte nye og de har altid en del med hjem, naar de har vaeret til diverse konferencer.

Der staar dog ofte skype oplysninger og andet godt paa kortene nutildags.


Er det nu, at det er passende at få stillet flere års (!!!!) nysgerrighed og spørge, hvad det EGENTLIG er, du laver i Uruguay............? :fløjt: :genert:



Jeg har ellers postet det en del gange :)

Men pt. arbejder jeg i et advokat- og revisor firma. Dvs. jeg er egentlig ansat i advokatfirmaet og er direktoerens sekretaer, men vi er taetlinket til revisorfirmaet og hjaelper nogle gange min kollega med det.
1
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Re: Visitkort

Indlægaf milisa » 16. sep 2015, 20:24

TurtleSpeed skrev:
milisa skrev:
TurtleSpeed skrev:I min branche bliver de brugt virkelig meget. Og jeg kan se paa de forskellige partnere i firmaet, at de bruger dem konstant. Vi bestiller ofte nye og de har altid en del med hjem, naar de har vaeret til diverse konferencer.

Der staar dog ofte skype oplysninger og andet godt paa kortene nutildags.


Er det nu, at det er passende at få stillet flere års (!!!!) nysgerrighed og spørge, hvad det EGENTLIG er, du laver i Uruguay............? :fløjt: :genert:



Jeg har ellers postet det en del gange :)

Men pt. arbejder jeg i et advokat- og revisor firma. Dvs. jeg er egentlig ansat i advokatfirmaet og er direktoerens sekretaer, men vi er taetlinket til revisorfirmaet og hjaelper nogle gange min kollega med det.


Jeg tror desværre, det er blevet fastslået en DEL gange, at jeg ikke fatter en skid................... :stoned: Men tak!
1
Tally-ho
TurtleSpeed
Indlæg: 665
Tilmeldt: 11. aug 2015, 17:10
Kort karma: 101
Likede indlæg: 593

Re: Visitkort

Indlægaf TurtleSpeed » 16. sep 2015, 20:28

PS: fandt det paa jubii saa pb'er lige :)
0
TurtleSpeed
Indlæg: 665
Tilmeldt: 11. aug 2015, 17:10
Kort karma: 101
Likede indlæg: 593

Re: Visitkort

Indlægaf TurtleSpeed » 16. sep 2015, 20:34

.. Og @Wizzze : ja - udover mit job 10-19 job, saa arbejder jeg som sprogunderviser paa et institut og er freelance translatoer. Saa du har delvis ret.


Og i min fritid saa traener jeg (styrke/vaegttraening), bokser og ror kajak. :deer: . Der bruger jeg dog ikke visitkort.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Visitkort

Indlægaf Wizzze » 16. sep 2015, 20:42

TurtleSpeed skrev:.. Og @Wizzze : ja - udover mit job 10-19 job, saa arbejder jeg som sprogunderviser paa et institut og er freelance translatoer. Saa du har delvis ret.


Og i min fritid saa traener jeg (styrke/vaegttraening), bokser og ror kajak. :deer: . Der bruger jeg dog ikke visitkort.


Jeg begynder at forstå behovet for al den kaffe :8: :nerve:
Øhhhmmm har du nogensinde hørt om fritid, at sove og sådan noget? ;)
Husk du skal holde hele livet :kys:
1
Do as I say! :whip:
TurtleSpeed
Indlæg: 665
Tilmeldt: 11. aug 2015, 17:10
Kort karma: 101
Likede indlæg: 593

Re: Visitkort

Indlægaf TurtleSpeed » 16. sep 2015, 20:47

Wizzze skrev:
TurtleSpeed skrev:.. Og @Wizzze : ja - udover mit job 10-19 job, saa arbejder jeg som sprogunderviser paa et institut og er freelance translatoer. Saa du har delvis ret.


Og i min fritid saa traener jeg (styrke/vaegttraening), bokser og ror kajak. :deer: . Der bruger jeg dog ikke visitkort.


Jeg begynder at forstå behovet for al den kaffe :8: :nerve:
Øhhhmmm har du nogensinde hørt om fritid, at sove og sådan noget? ;)
Husk du skal holde hele livet :kys:



Hvad mener du :engel: ?

En ganske normal dag er da:
kl.6.00 - staa op
kl.6:38 - tage bussen til klubben
kl.7:10 - i vandet med kajakken
kl.9:00 - op af vandet og hurtig bad etc og med bussen paa arbejde
kl.10-19 - arbejde
kl.19:30-21 - undervise
kl. 21:20-22:30 - traene
kl.23:00 - hjemme og lave mad, i bad og ordne ting til naeste dag.

Mandag/Onsdag/Fredag.
kl.6:15 - staa op.
kl.7:15 - tage bussen
kl.8-9:30 - undervise
kl.10-19 - arbejde
kl.19:45-21 - styrketraene
kl.21-22.15 - boksetraening
kl.22:40 - hjemme og lave mad, i bad og ordne ting til naeste dag.


Easy peasy :cool:
0
TurtleSpeed
Indlæg: 665
Tilmeldt: 11. aug 2015, 17:10
Kort karma: 101
Likede indlæg: 593

Re: Visitkort

Indlægaf TurtleSpeed » 16. sep 2015, 20:49

derfor er visitkorts noedvendige. Ellers kan jeg da ikke huske noget :d
1

Tilbage til "Generelt"