Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyHippo » 22. maj 2016, 22:57

Jeg synes ikke det er flot at gennemføre et maraton. Faktisk er jeg ret ligeglad.
5
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 22. maj 2016, 23:14

Jeg synes det er dumt at løbe. Både som træning og feks marathon.
Det er repetitativt og derfor ikke så godt for led, det giver meget ofte skader, det giver kontinuerligt hårde stød for bla rygsøjlen og det er, nå ja, røvsygt. Jeg kan sagtens se det mediterende ved det repetitative. Sagtens. Det forekommer mig bare usmart, at det skal være noget, hvor man slider kroppen mere end man opbygger den.
Og jeg synes det er lidt søgt at sige, at det jo er bedre end ingen motion. Jeg kan ikke helt se pointen i, at det skulle være de eneste to options.
4
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Karkluden » 22. maj 2016, 23:52

kidkomb skrev:Jeg synes det er dumt at løbe. Både som træning og feks marathon.
Det er repetitativt og derfor ikke så godt for led, det giver meget ofte skader, det giver kontinuerligt hårde stød for bla rygsøjlen og det er, nå ja, røvsygt. Jeg kan sagtens se det mediterende ved det repetitative. Sagtens. Det forekommer mig bare usmart, at det skal være noget, hvor man slider kroppen mere end man opbygger den.
Og jeg synes det er lidt søgt at sige, at det jo er bedre end ingen motion. Jeg kan ikke helt se pointen i, at det skulle være de eneste to options.

Jeg forstår delvist godt din holdning (for du har fysiologisk ret), og jeg er slet ikke ude i et omvendingsforsøg. Vil jeg gerne pointere.
Men til det markerede: Måske er der primært de to options? Hvis nu man reelt synes alt andet motion er røvsygt, men falder fuldkommen for løb? jeg er i gang med at lære at løbe, og jeg vil netop pga sliddet kun løbe korte distancer på 5-8 km og kun få gange om ugen. Aldrig hyppigt, aldrig marathon, halvmarathon osv.
MEN: løb giver mig indtil videre noget ingen motionsform før har kunnet: jeg hopper ud af sengen for at komme ud at løbe på løbedage. Jeg har mere overskud til anden (i mine øjne: kedeligere) motion, jeg sover bedre og jeg smiler alt i mens jeg løber. Jeg elsker det.
Jeg er meget obs på ikke kun at løbe, ikke at løbe for tit osv, men ligesom nogle bare falder for yoga, krav maga eller strip-dance, så er løb altså bare looove for nogle.
3
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 23. maj 2016, 04:14

Karkluden skrev:
kidkomb skrev:Jeg synes det er dumt at løbe. Både som træning og feks marathon.
Det er repetitativt og derfor ikke så godt for led, det giver meget ofte skader, det giver kontinuerligt hårde stød for bla rygsøjlen og det er, nå ja, røvsygt. Jeg kan sagtens se det mediterende ved det repetitative. Sagtens. Det forekommer mig bare usmart, at det skal være noget, hvor man slider kroppen mere end man opbygger den.
Og jeg synes det er lidt søgt at sige, at det jo er bedre end ingen motion. Jeg kan ikke helt se pointen i, at det skulle være de eneste to options.

Jeg forstår delvist godt din holdning (for du har fysiologisk ret), og jeg er slet ikke ude i et omvendingsforsøg. Vil jeg gerne pointere.
Men til det markerede: Måske er der primært de to options? Hvis nu man reelt synes alt andet motion er røvsygt, men falder fuldkommen for løb? .


Uanset om man synes at de andre valgmuligheder er røvsyge, så ophører de altså ikke med at være valgmuligheder.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Karkluden » 23. maj 2016, 04:27

Advocatus-Diaboli skrev:
Karkluden skrev:
kidkomb skrev:Jeg synes det er dumt at løbe. Både som træning og feks marathon.
Det er repetitativt og derfor ikke så godt for led, det giver meget ofte skader, det giver kontinuerligt hårde stød for bla rygsøjlen og det er, nå ja, røvsygt. Jeg kan sagtens se det mediterende ved det repetitative. Sagtens. Det forekommer mig bare usmart, at det skal være noget, hvor man slider kroppen mere end man opbygger den.
Og jeg synes det er lidt søgt at sige, at det jo er bedre end ingen motion. Jeg kan ikke helt se pointen i, at det skulle være de eneste to options.

Jeg forstår delvist godt din holdning (for du har fysiologisk ret), og jeg er slet ikke ude i et omvendingsforsøg. Vil jeg gerne pointere.
Men til det markerede: Måske er der primært de to options? Hvis nu man reelt synes alt andet motion er røvsygt, men falder fuldkommen for løb? .


Uanset om man synes at de andre valgmuligheder er røvsyge, så ophører de altså ikke med at være valgmuligheder.

Det er selvfølgelig rigtigt :-)
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 23. maj 2016, 05:13

Hold nu for helvede op med at melde jer syge til morgenvagten.
0
14 11 14
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 23. maj 2016, 06:11

Karkluden skrev:Jeg forstår delvist godt din holdning (for du har fysiologisk ret), og jeg er slet ikke ude i et omvendingsforsøg. Vil jeg gerne pointere.
Men til det markerede: Måske er der primært de to options? Hvis nu man reelt synes alt andet motion er røvsygt, men falder fuldkommen for løb? jeg er i gang med at lære at løbe, og jeg vil netop pga sliddet kun løbe korte distancer på 5-8 km og kun få gange om ugen. Aldrig hyppigt, aldrig marathon, halvmarathon osv.
MEN: løb giver mig indtil videre noget ingen motionsform før har kunnet: jeg hopper ud af sengen for at komme ud at løbe på løbedage. Jeg har mere overskud til anden (i mine øjne: kedeligere) motion, jeg sover bedre og jeg smiler alt i mens jeg løber. Jeg elsker det.
Jeg er meget obs på ikke kun at løbe, ikke at løbe for tit osv, men ligesom nogle bare falder for yoga, krav maga eller strip-dance, så er løb altså bare looove for nogle.

Det er nu heller ikke så meget den enkelte, men mere at der er så meget fokus på det og man bliver konstant opfordret til det på de sociale medier osv.
-Det er smart at løbe, det er overskudsagtigt, det stemmer helt overens med instagram-livet.
Jeg synes det er så åndssvagt.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Karkluden » 23. maj 2016, 15:12

kidkomb skrev:
Karkluden skrev:Jeg forstår delvist godt din holdning (for du har fysiologisk ret), og jeg er slet ikke ude i et omvendingsforsøg. Vil jeg gerne pointere.
Men til det markerede: Måske er der primært de to options? Hvis nu man reelt synes alt andet motion er røvsygt, men falder fuldkommen for løb? jeg er i gang med at lære at løbe, og jeg vil netop pga sliddet kun løbe korte distancer på 5-8 km og kun få gange om ugen. Aldrig hyppigt, aldrig marathon, halvmarathon osv.
MEN: løb giver mig indtil videre noget ingen motionsform før har kunnet: jeg hopper ud af sengen for at komme ud at løbe på løbedage. Jeg har mere overskud til anden (i mine øjne: kedeligere) motion, jeg sover bedre og jeg smiler alt i mens jeg løber. Jeg elsker det.
Jeg er meget obs på ikke kun at løbe, ikke at løbe for tit osv, men ligesom nogle bare falder for yoga, krav maga eller strip-dance, så er løb altså bare looove for nogle.

Det er nu heller ikke så meget den enkelte, men mere at der er så meget fokus på det og man bliver konstant opfordret til det på de sociale medier osv.
-Det er smart at løbe, det er overskudsagtigt, det stemmer helt overens med instagram-livet.
Jeg synes det er så åndssvagt.

Nå, men SÅ er vi helt enige! :kys:
Jeg er som sagt selv begyndt at træne noget løb, men jeg får totalt pippelip af, at de af mine venner der er løbefrelste, som du nævner, så pludseligt tagger mig i alle mulige løb, og mener vi skal løbe marathon og at jeg har set lyset osv. Hold dog kæft. Jeg motionerer bare. Og jeg skal ALDRIG løbe et marathon.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22868

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf POCKETKITTEN » 23. maj 2016, 15:30

Smiling_Goat skrev:Jeg er ret sikker på, man ikke må sige det til nogen i Næstved, så nu siger jeg det her..

Jeg synes, vi som nation, skal overveje at udskifte Randers med Næstved på "byer man griner af"-pladsen. Jeg er næsten lige flyttet hertil, og har bare i denne weekend læst på byens facebookside om en kvinde, der bare lige ville høre, om der var nogen, der kendte juraen omkring at gifte sig med en ting. En bil for eksempel.. Flere mænd brokkede sig højlydt, på samme side, over at man ikke måtte køre dækræs i midtbyen længere :forvirret:
og i morges faldt jeg så over en artikel om en ung mand, der var vågnet i toppen af en trafiklampeting på motorvejen efter en lidt vild bytur, og skulle hjælpes ned af politiet.. Det foregik naturligvis også i Næstved.

Seriøst Næstved, I skal aldrig mobbe mig med mit ophav igen. Pft.. Vi drikker måske Mokai i Randers, men i det mindste sidder vi ikke fast i toppen af lygtepæle, og der er endnu ikke nogen, der har søgt registreret partnerskab med en brugsgenstand.


Næstved er helt klart på højde med Randers. Og et ekstra plus er den sydsjællandske dialekt. :lun:
5
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Karkluden » 23. maj 2016, 15:36

Smiling_Goat skrev:Jeg er ret sikker på, man ikke må sige det til nogen i Næstved, så nu siger jeg det her..

Jeg synes, vi som nation, skal overveje at udskifte Randers med Næstved på "byer man griner af"-pladsen. Jeg er næsten lige flyttet hertil, og har bare i denne weekend læst på byens facebookside om en kvinde, der bare lige ville høre, om der var nogen, der kendte juraen omkring at gifte sig med en ting. En bil for eksempel.. Flere mænd brokkede sig højlydt, på samme side, over at man ikke måtte køre dækræs i midtbyen længere :forvirret:
og i morges faldt jeg så over en artikel om en ung mand, der var vågnet i toppen af en trafiklampeting på motorvejen efter en lidt vild bytur, og skulle hjælpes ned af politiet.. Det foregik naturligvis også i Næstved.

Seriøst Næstved, I skal aldrig mobbe mig med mit ophav igen. Pft.. Vi drikker måske Mokai i Randers, men i det mindste sidder vi ikke fast i toppen af lygtepæle, og der er endnu ikke nogen, der har søgt registreret partnerskab med en brugsgenstand.

Det er jeg så ret sikker på, at du finder RET mange fra Næstved, der er enig i... Jeg er selv fra Næstved, og alle jeg kender, der også er derfra, inkl dem der stadig bor der, er enige :lol:
Ligesom folk fra Randers godt kan se den er lidt crazy, så elsker de den jo alligevel. Sådan er det nok også med Næstved. Men jeg skal aldrig bor der igen... Fordi der netop er provinstågehovederne. Jeg skal heller aldrig bo i Randers eller lignende byer.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Karkluden » 23. maj 2016, 16:34

Smiling_Goat skrev:
Karkluden skrev:
Smiling_Goat skrev:Jeg er ret sikker på, man ikke må sige det til nogen i Næstved, så nu siger jeg det her..

Jeg synes, vi som nation, skal overveje at udskifte Randers med Næstved på "byer man griner af"-pladsen. Jeg er næsten lige flyttet hertil, og har bare i denne weekend læst på byens facebookside om en kvinde, der bare lige ville høre, om der var nogen, der kendte juraen omkring at gifte sig med en ting. En bil for eksempel.. Flere mænd brokkede sig højlydt, på samme side, over at man ikke måtte køre dækræs i midtbyen længere :forvirret:
og i morges faldt jeg så over en artikel om en ung mand, der var vågnet i toppen af en trafiklampeting på motorvejen efter en lidt vild bytur, og skulle hjælpes ned af politiet.. Det foregik naturligvis også i Næstved.

Seriøst Næstved, I skal aldrig mobbe mig med mit ophav igen. Pft.. Vi drikker måske Mokai i Randers, men i det mindste sidder vi ikke fast i toppen af lygtepæle, og der er endnu ikke nogen, der har søgt registreret partnerskab med en brugsgenstand.

Det er jeg så ret sikker på, at du finder RET mange fra Næstved, der er enig i... Jeg er selv fra Næstved, og alle jeg kender, der også er derfra, inkl dem der stadig bor der, er enige :lol:
Ligesom folk fra Randers godt kan se den er lidt crazy, så elsker de den jo alligevel. Sådan er det nok også med Næstved. Men jeg skal aldrig bor der igen... Fordi der netop er provinstågehovederne. Jeg skal heller aldrig bo i Randers eller lignende byer.


Her er helt bestemt også en rar og hyggelig stemning. Folk har ikke travlt, og man smiler til hinanden - ligesom i Randers :)

Jeg har bare efterhånden fået nogle WTF-oplevelser af at se på byens facebookside.

jeg er helt enig :lol:
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Sjo
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23. mar 2016, 09:19
Kort karma: 71
Likede indlæg: 1101

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sjo » 24. maj 2016, 11:13

Neger
14
Vor herre til fucking pipirøvhest altså!
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5867

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Velvet-Goldmine » 24. maj 2016, 22:13

Jeg sidder og kigger efter koncerter der kunne friste i løbet af sommeren og falder over arrangementet "Anne Linnet & Rasmus Seebach".
Jeg tror faktisk ikke at jeg ville kunne opdigte noget mere rædsomt at attendere... det skulle da lige være hvis de havde gæsteoptræden af Sanne Salomonsen.

Arrangementet er udsolgt *hvorblevfolksgodemusiksmagaf* :mellow:
8
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 25. maj 2016, 04:37

I menstruations-tråden er der rigtigt mange der blander "privat" og "tabu" sammen. Man skulle jo nødig opfattes som værende skamfuld over det.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Novella » 25. maj 2016, 05:17

Advocatus-Diaboli skrev:I menstruations-tråden er der rigtigt mange der blander "privat" og "tabu" sammen. Man skulle jo nødig opfattes som værende skamfuld over det.

Vil du ikke komme ind i tråden og uddybe? Det er interessant at høre. Jeg tænker, at tabu er sådan noget, der eksisterer i Afrika, hvor kvinder er besat af onde ånder eller whatnot, når de har menstruation. Vi andre har vel bare menstruation, men viser det ikke frem, lige så lidt som vi viser vores grønhakkere eller belortede toiletpapir. Hvad er det du mener, der bliver blandet sammen?
1

Tilbage til "Generelt"