Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Annione » 21. maj 2016, 23:13

Jeg synes det er upassende at en syerske i Vejle tager 400 i timen for oplægning af brudekjole, mens hende i Kbh tager mere end det dobbelte! Så jeg skal have mindst 1 prøvning i Vejle. Urtekusse, giver du kaffe?
3
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf cola » 22. maj 2016, 16:21

Annione skrev:Jeg synes det er upassende at en syerske i Vejle tager 400 i timen for oplægning af brudekjole, mens hende i Kbh tager mere end det dobbelte! Så jeg skal have mindst 1 prøvning i Vejle. Urtekusse, giver du kaffe?

Har du overvejet at spørge hende "den dobbelte" om du kan få det billigere fordi du har fundet et sted hvor selvsamme handling er billigere?
0
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Chachacha » 22. maj 2016, 16:29

Annione skrev:Jeg synes det er upassende at en syerske i Vejle tager 400 i timen for oplægning af brudekjole, mens hende i Kbh tager mere end det dobbelte! Så jeg skal have mindst 1 prøvning i Vejle. Urtekusse, giver du kaffe?

Men nu er huslejen nok også dobbelt så dyr i København som i Vejle ;) Har du vist billeder af kjolen? Jeg vil gerne lure med :slem:
1
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf HappyPaww » 22. maj 2016, 16:56

Der er en nabo, der bor ovenpå vores festlokale, som brokker sig på Facebook over, at der er larm når folk holder fester. Det er selvfølgelig lidt surt når man bor lige oppe over (det gør jeg i øvrigt også selv) - men når man er en pige der bor i en lejlighed med to veninder, og som bestemt ikke holder sig tilbage ift fest og larm, skulle man måske lige stikke piben ind. De spiller tit høj musik for åben altandør, står og snakker (råber) på altanen osv. Men man hører jo sjældent sig selv på samme måde, som man hører andre ;)
1
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 135
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2693

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Venus222 » 22. maj 2016, 18:55

Jeg synes det er upassende illoyalt at lave tråd efter tråd efter tråd, der handler om alle de dumme ting ens mand gør. Efterhånden har jeg indtrykket af at den pågældende mand er retarderet.... :tie: . Desuden er profilen ikke just anonym, og manden har et firma. Dejlig reklame må man sige... :nej:

Jeg tror faktisk ovenstående ville være fyringsgrundlag, det var min kæreste der lavede de tråde. :sur:
1
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 135
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2693

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Venus222 » 22. maj 2016, 22:24

Allmost_Famous skrev:
Venus222 skrev:Jeg synes det er upassende illoyalt at lave tråd efter tråd efter tråd, der handler om alle de dumme ting ens mand gør. Efterhånden har jeg indtrykket af at den pågældende mand er retarderet.... :tie: . Desuden er profilen ikke just anonym, og manden har et firma. Dejlig reklame må man sige... :nej:

Jeg tror faktisk ovenstående ville være fyringsgrundlag, det var min kæreste der lavede de tråde. :sur:

Det er upassende at lave sådan et indlæg uden at fortælle nok til, at vi andre kan lure med, og derfor må bede folk sladre.. :genert:


Jeg burde nok have skrevet at damens tråde er på et site for hundeejere, og ikke her. ;)
2
limitededition
Indlæg: 1675
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1788

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf limitededition » 23. maj 2016, 08:17

Venus222 skrev:
Allmost_Famous skrev:
Venus222 skrev:Jeg synes det er upassende illoyalt at lave tråd efter tråd efter tråd, der handler om alle de dumme ting ens mand gør. Efterhånden har jeg indtrykket af at den pågældende mand er retarderet.... :tie: . Desuden er profilen ikke just anonym, og manden har et firma. Dejlig reklame må man sige... :nej:

Jeg tror faktisk ovenstående ville være fyringsgrundlag, det var min kæreste der lavede de tråde. :sur:

Det er upassende at lave sådan et indlæg uden at fortælle nok til, at vi andre kan lure med, og derfor må bede folk sladre.. :genert:


Jeg burde nok have skrevet at damens tråde er på et site for hundeejere, og ikke her. ;)


Haha jeg forstod det heller ikke :lol: Tænkte at det havde jeg slet ikke lagt mærke til :)
2
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Bimmerdyret » 23. maj 2016, 09:13

Venus222 skrev:
Allmost_Famous skrev:
Venus222 skrev:Jeg synes det er upassende illoyalt at lave tråd efter tråd efter tråd, der handler om alle de dumme ting ens mand gør. Efterhånden har jeg indtrykket af at den pågældende mand er retarderet.... :tie: . Desuden er profilen ikke just anonym, og manden har et firma. Dejlig reklame må man sige... :nej:

Jeg tror faktisk ovenstående ville være fyringsgrundlag, det var min kæreste der lavede de tråde. :sur:

Det er upassende at lave sådan et indlæg uden at fortælle nok til, at vi andre kan lure med, og derfor må bede folk sladre.. :genert:


Jeg burde nok have skrevet at damens tråde er på et site for hundeejere, og ikke her. ;)


Bent ???
:fløjt:
0
Maria86
Indlæg: 507
Tilmeldt: 3. maj 2016, 16:10
Kort karma: 8
Likede indlæg: 133

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Maria86 » 23. maj 2016, 10:48

Det er upassende at sige kan du ha fortsat god dag :boo: :rulle: :cuss: :puke: vedkommende ved jo ikke om jeg har en god dag eller op er har en virkelig dårlig dag :boo: og jeg har faktisk en dårlig dag. Jeg bliver sur over sådan noget Jeg svarede IKKE tilbage :tie:
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19600

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Animi » 23. maj 2016, 10:54

Maria86 skrev:Det er upassende at sige kan du ha fortsat god dag :boo: :rulle: :cuss: :puke: vedkommende ved jo ikke om jeg har en god dag eller op er har en virkelig dårlig dag :boo: og jeg har faktisk en dårlig dag. Jeg bliver sur over sådan noget Jeg svarede IKKE tilbage :tie:


Dét synes jeg faktisk er mere upassende. Jeg er enig i at ordet "fortsat" ikke giver mening, men for de fleste er det jo et ord de ikke tænker over, men er vant til at sige i sætningen. Jeg er sikker på at personen ikke har gjort det for at genere dig, men for at være høflig. Og det kan jeg ikke se det upassende i - jeg synes det havde været mere upassende, hvis de ikke havde sagt noget overhovedet :)
34
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10417

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf lillebjoern » 23. maj 2016, 11:00

Uha, den er også blevet diskuteret heftigt før :D

Kan ikke forstå at man kan blive :boo: :rulle: :cuss: :puke: over det. Det er ment sødt – er det ikke nok?
9
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19600

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Animi » 23. maj 2016, 11:04

Rosa Espinosa skrev:Jeg forstår sætning "fortsat god dag" som "ha' en fortsat god dag fra nu af", altså fra det øjeblik man siger det. For man ved jo ikke hvordan dagen ellers har været. Men ved godt at det er en debat som vi har haft mange gange. Tror man skal se det som noget positivt. Det er et andet menneske som ønsker en noget godt :)


Ja, det tænker jeg også :gogo: Jeg får også tit argumentet "Jamen, hvad nu hvis du møder en hvis mor lige er død, og du ønsker en fortsat god dag? Dagen har jo IKKE været god så" Hvor jeg så tænker, at det alligevel ikke gør det meget bedre at fjerne "fortsat", når man alligevel ønsker en god dag, til en der har en dårlig dag.
Og nu kan man jo ikke gå rundt og vurdere først om folk har en god eller dårlig dag, så jeg tænker at det er bedre at sige til alle :) Og ja, det er jo ment positivt, så kan slet ikke forstå at det kan opfattes negativt - uanset hvordan ens dag er :)
3
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 135
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2693

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Venus222 » 23. maj 2016, 11:04

Bimmerdyret skrev:
Venus222 skrev:
Allmost_Famous skrev:
Venus222 skrev:Jeg synes det er upassende illoyalt at lave tråd efter tråd efter tråd, der handler om alle de dumme ting ens mand gør. Efterhånden har jeg indtrykket af at den pågældende mand er retarderet.... :tie: . Desuden er profilen ikke just anonym, og manden har et firma. Dejlig reklame må man sige... :nej:

Jeg tror faktisk ovenstående ville være fyringsgrundlag, det var min kæreste der lavede de tråde. :sur:

Det er upassende at lave sådan et indlæg uden at fortælle nok til, at vi andre kan lure med, og derfor må bede folk sladre.. :genert:


Jeg burde nok have skrevet at damens tråde er på et site for hundeejere, og ikke her. ;)


Bent ???
:fløjt:


Jeps. Det er jo ikke hans rigtige navn, men det tager ca. 5 sek. at finde ud af
1
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21920

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Purple Haze » 27. maj 2016, 16:20

ShuruQ skrev:Rimelig upassende at få dette billede pr. mms med dertilhørende tekst fra ens far :tie:.

(Selvom det mere virker som min mor at sende mms'er).

"Er det din nye sommer uniform "?

ss.jpg


Måske er jeg nærtagende, men med deres holdninger ellers har jeg sgu svært ved at se det sjove i det :stoned:.

Selv hvis det var sjovt, så er det da ikke en besked man vil have fra sin far
7
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Guldfisk
Indlæg: 537
Tilmeldt: 18. aug 2015, 18:40
Kort karma: 54
Likede indlæg: 1264

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Guldfisk » 27. maj 2016, 17:47

ShuruQ skrev:^^.

Jeg tror som sagt nærmere det er min mor. Men uanset hvem af dem det er så synes jeg det er upassende. Havde det nu været min mand fx havde det været noget lidt andet.


Det er vildt upassende, uanset hvem det er fra, medmindre det lige netop er en person, man har en indforstået humor med om den type billeder og spørgsmål.
5

Tilbage til "Generelt"