Brug mere tid på uddannelse og færre penge på tasker og sko

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Brug mere tid på uddannelse og færre penge på tasker og sko

Indlægaf Akehurst2 » 23. maj 2016, 15:03

Nå, men sådan en artikel her provokerer egentlig mig ret meget: http://www.b.dk/kronikker/du-skal-ikke- ... ig-udenfor

Ved dog ikke, om jeg bare er en overfladisk dåse, der føler mig ramt, eller om artiklen faktisk er så provokerende.

Jeg synes i hvert fald, at det er mærkeligt at det lige er kvinders forbrug, der er forkasteligt og åbenbart i modstrid med at ville noget med sit karriereliv. For hvad så med mænd, der også gerne ville have en MBA betalt, som har et dyrt ur eller en dyr cykel. Må de så heller ikke være irriterede over, hvis deres arbejdsplads ikke vil betale den ønskede efteruddannelse?

Det er i det hele taget en underlig kobling i mit hoved - det med efteruddannelse og privatforbrug. Hvad har det egentlig med hinanden at gøre, hvis man faktisk mener, virksomheden burde betale? Det handler vel ikke kun om man kan, men også om man vil betale. Må man godt brokke sig, hvis man ikke har en dyr taske, uanset om det betyder at man kan eller ikke kan betale sin MBA?

Og så hele det med, at der er en eller anden grænse fastsat af hende for hvad en taske må koste, medmindre den er et symbol på alt muligt negativt:

Selvsagt bliver kvinder fuldstændige rasende over et citat om håndtasker, som det i lederen. Det er stereotypt. I, der har lyttet på mine mange, mange foredrag og workshops for kvinder, læst mine bøger og følger mig på de sociale medier, ved udmærket, at det er min grundholdning.

Men den dag, du køber dig en dyr taske (alt fra 1.200 kroner og opefter), da signalerer du til mig, at der intet bedre var at bruge dine penge på.

Det er okay at bruge 25.000 kr. på en taske, hvis du har råd til det, og ellers er der, hvor du gerne vil være (læs: mission fuldført). Men du skal ikke gå med dyre sko, en eksklusiv taske og samtidig brøle, at nogen holder dig udenfor. Jeg skriver endda i en af mine bøger, at du må skyde mig på åben gade, hvis jeg valser rundt med en dyr taske. Det kommer jeg aldrig til, for de penge vil jeg hellere bruge på en uddannelse eller studietur. Jeg foretrækker at bruge penge på noget inde i mit hoved frem for noget andet.


Jeg bliver ganske rigtig "fuldstændige rasende". Eller i hvert fald provokeret. For hvorfor er en taske en så meget mere dumt end alt muligt andet, der er dyrt?

Og er der nødvendigvis en sammenhæng mellem kvinder med dyre tasker og kvinder, der føler sig snydt for bestyrelsesposter?

Og hvorfor er grænsen i øvrigt 1200 kr.? Mange vil mene, at det er lige så vanvittigt som hun mener 25.000 er.

----

Hun har jo rigtig mange gode synspunkter, at kvinder skal sørge for at sikre sig deres egne penge, egne investeringer og egen pensionsopsparing, at uddanne sig og blive ved med at videreuddanne sig og gøre sig dygtigere, at networke og få sig en mentor - alt sammen fornuftigt, hvis man vil gøre karriere og være økonomisk uafhængig.

Men hvorfor skal det pakkes ind i "kvinder har dyre tasker og vil åbenbart hellere være kønne end kloge"?
2
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9019
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21845

Re: Brug mere tid på uddannelse og færre penge på tasker og sko

Indlægaf Purple Haze » 23. maj 2016, 15:11

Akehurst2 skrev:Nå, men sådan en artikel her provokerer egentlig mig ret meget: http://www.b.dk/kronikker/du-skal-ikke- ... ig-udenfor

Ved dog ikke, om jeg bare er en overfladisk dåse, der føler mig ramt, eller om artiklen faktisk er så provokerende.

Jeg synes i hvert fald, at det er mærkeligt at det lige er kvinders forbrug, der er forkasteligt og åbenbart i modstrid med at ville noget med sit karriereliv. For hvad så med mænd, der også gerne ville have en MBA betalt, som har et dyrt ur eller en dyr cykel. Må de så heller ikke være irriterede over, hvis deres arbejdsplads ikke vil betale den ønskede efteruddannelse?

Det er i det hele taget en underlig kobling i mit hoved - det med efteruddannelse og privatforbrug. Hvad har det egentlig med hinanden at gøre, hvis man faktisk mener, virksomheden burde betale? Det handler vel ikke kun om man kan, men også om man vil betale. Må man godt brokke sig, hvis man ikke har en dyr taske, uanset om det betyder at man kan eller ikke kan betale sin MBA?

Og så hele det med, at der er en eller anden grænse fastsat af hende for hvad en taske må koste, medmindre den er et symbol på alt muligt negativt:

Selvsagt bliver kvinder fuldstændige rasende over et citat om håndtasker, som det i lederen. Det er stereotypt. I, der har lyttet på mine mange, mange foredrag og workshops for kvinder, læst mine bøger og følger mig på de sociale medier, ved udmærket, at det er min grundholdning.

Men den dag, du køber dig en dyr taske (alt fra 1.200 kroner og opefter), da signalerer du til mig, at der intet bedre var at bruge dine penge på.

Det er okay at bruge 25.000 kr. på en taske, hvis du har råd til det, og ellers er der, hvor du gerne vil være (læs: mission fuldført). Men du skal ikke gå med dyre sko, en eksklusiv taske og samtidig brøle, at nogen holder dig udenfor. Jeg skriver endda i en af mine bøger, at du må skyde mig på åben gade, hvis jeg valser rundt med en dyr taske. Det kommer jeg aldrig til, for de penge vil jeg hellere bruge på en uddannelse eller studietur. Jeg foretrækker at bruge penge på noget inde i mit hoved frem for noget andet.


Jeg bliver ganske rigtig "fuldstændige rasende". Eller i hvert fald provokeret. For hvorfor er en taske en så meget mere dumt end alt muligt andet, der er dyrt?

Og er der nødvendigvis en sammenhæng mellem kvinder med dyre tasker og kvinder, der føler sig snydt for bestyrelsesposter?

Og hvorfor er grænsen i øvrigt 1200 kr.? Mange vil mene, at det er lige så vanvittigt som hun mener 25.000 er.

----

Hun har jo rigtig mange gode synspunkter, at kvinder skal sørge for at sikre sig deres egne penge, egne investeringer og egen pensionsopsparing, at uddanne sig og blive ved med at videreuddanne sig og gøre sig dygtigere, at networke og få sig en mentor - alt sammen fornuftigt, hvis man vil gøre karriere og være økonomisk uafhængig.

Men hvorfor skal det pakkes ind i "kvinder har dyre tasker og vil åbenbart hellere være kønne end kloge"?


Er det ikke den sædvanlige... Det og det gør JEG ikke, og det interessere mig ikke så det er dumt og forkert?
Bliver meget træt over den slags mennesker og har uendelig svært ved at tage dem seriøst!
3
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Brug mere tid på uddannelse og færre penge på tasker og sko

Indlægaf Pølsemix » 23. maj 2016, 15:26

Pointen er da fin nok, hvis flere kvinder skal til tops må de yde den samme indsats og ofre som mænd gør. Alle opgør med den dårlige undskyldning omkring diskrimination af køn er velkommen.
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Brug mere tid på uddannelse og færre penge på tasker og sko

Indlægaf Akehurst2 » 23. maj 2016, 15:30

Pølsemix skrev:Pointen er da fin nok, hvis flere kvinder skal til tops må de yde den samme indsats og ofre som mænd gør. Alle opgør med den dårlige undskyldning omkring diskrimination af køn er velkommen.


Ja, det er jeg helt enig i. Jeg bliver også irriteret over kvinder, der mener at de kan tage hovedansvaret for hjemmet med en tårnhøj standard, have et aktivt social- og familieliv og meget andet uden for arbejdet, og som ikke kan forstå, at den mand, der er tusind gange mere dedikeret til arbejdet, så bliver set som mere attraktiv.

Men hvad har det med dyre tasker og sko at gøre?
2
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Brug mere tid på uddannelse og færre penge på tasker og sko

Indlægaf Wizzze » 23. maj 2016, 15:34

Jeg har svært ved at se koblingen? :gruble:
At kunne købe de dyre sko eller tasker, er vel netop noget man kan som følge af hårdt arbejde/indsats, fokusering på job/karriere ? :gruble:

Jeg medgiver at indkøb af omtalte ting, kan tage tid :tie: men det er trods alt ikke uger og måneder, som ellers kunne være brugt på uddannelse og merarbejde.

Hvorfor skulle kvinder ikke kunne gøre en indsats og samtidigt belønne sig med en taske eller pænt tøj, hvis det giver dem glæde? :gruble: Er det glæden, der er hendes problem, de må ikke nyde på vejen op? kun "feste" hvis man når toppen / øverste skridt på podiet? :forvirret:
2
Do as I say! :whip:
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Brug mere tid på uddannelse og færre penge på tasker og sko

Indlægaf Akehurst2 » 23. maj 2016, 15:55

Angelina skrev:Hele artiklen gælder både mænd og kvinder - men i højere grad kvinder, fordi det er dem der snakker om mindre i løn og færre bestyrelsesposter, men også i høj grad de samme der ikke er villige til at ofre sig for det.

Hvorfor sidde og vente på chefen vil betale en efteruddannelse - når man selv kan få det til at ske, hvis det er det du vil? Hvorfor ikke finde tiden og pengene - og vente med tasken (bilen, huset, uret, kjolen whatever)

Hun siger jo netop også: Hvis du er der hvor du vil være - så køb alle de tasker (eller whatever) du har lyst til, til alle de penge du gerne vil bruge på tasken. Men lad være med at whine over du ikke får de høje poster, hvis ikke du vil ofre det der skal ofre

Det er i det hele taget en underlig kobling i mit hoved - det med efteruddannelse og privatforbrug. Hvad har det egentlig med hinanden at gøre, hvis man faktisk mener, virksomheden burde betale?


Det her, det er nok det mest danske jeg nogensinde har læst - "jeg har krævelse på" som Randi sagde, og hvis ikke de andre (virksomheden) vil give mig det, så vil jeg sidde herover og surmule over jeg ikke fik den efteruddannelse og dermed muligheden for forfremmelse - really?

Der er da kæmpe kobling i mellem efteruddannelse og privatforbrug - fordi du kan blive nødt til at selv betale for uddannelsen, og måske endda ikke kunne arbejde fuldtid i mens ... og skræk og ve!! Men det er jo en investering i din fremtid - både i penge men da i aller højeste grad også i at opnå det du ønsker dig af livet.

Der er en frygtelig tendens til i vores samfund at vi vil have det hele foræret og ikke vil ofre noget for det. Og så samtidigt blive sure på arbejdsgivere / samfundet / mændene over vi ikke kommer til tops.


Men nu er det jo ikke usædvanligt at arbejdspladser betaler for efteruddannelse. Tværtimod, så er det helt naturligt og forventeligt, fordi det også er i arbejdspladsens interesse, at medarbejderne udvikler sig. Det er jo ikke normen, at man betaler MBA'er selv - heller ikke uden for Danmark.

Det kan sgu da ikke sammenlignes med at der sidder forkælede typer og whiner over, at "nogen" (aka kommunen) ikke har skaffet dem det job, de har krævelse på.
0
Peanutbutt
Indlæg: 406
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:10
Kort karma: 44
Likede indlæg: 829

Re: Brug mere tid på uddannelse og færre penge på tasker og sko

Indlægaf Peanutbutt » 23. maj 2016, 15:57

Jeg synes den her artikel har mange gode pointer: http://pov.international/nej-berlingske ... -en-debat/
1
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Brug mere tid på uddannelse og færre penge på tasker og sko

Indlægaf Pølsemix » 23. maj 2016, 16:01

Akehurst2 skrev:
Pølsemix skrev:Pointen er da fin nok, hvis flere kvinder skal til tops må de yde den samme indsats og ofre som mænd gør. Alle opgør med den dårlige undskyldning omkring diskrimination af køn er velkommen.


Ja, det er jeg helt enig i. Jeg bliver også irriteret over kvinder, der mener at de kan tage hovedansvaret for hjemmet med en tårnhøj standard, have et aktivt social- og familieliv og meget andet uden for arbejdet, og som ikke kan forstå, at den mand, der er tusind gange mere dedikeret til arbejdet, så bliver set som mere attraktiv.

Men hvad har det med dyre tasker og sko at gøre?


Som jeg læser det er tasker og sko bare et symbol som kunne udskiftes med tid med børn, fritidsinteresser osv. Altså, Kvinder vil ikke ofre noget af det i ligeså høj grad som mænd, for at komme til tops. En priotering som er helt fair og op til den enkelte, men så skal man heller ikke beklage sig over at opstigningen på karrietrappen sker i et langsommere tempo.
2
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Brug mere tid på uddannelse og færre penge på tasker og sko

Indlægaf Akehurst2 » 23. maj 2016, 16:09

Pølsemix skrev:
Akehurst2 skrev:
Pølsemix skrev:Pointen er da fin nok, hvis flere kvinder skal til tops må de yde den samme indsats og ofre som mænd gør. Alle opgør med den dårlige undskyldning omkring diskrimination af køn er velkommen.


Ja, det er jeg helt enig i. Jeg bliver også irriteret over kvinder, der mener at de kan tage hovedansvaret for hjemmet med en tårnhøj standard, have et aktivt social- og familieliv og meget andet uden for arbejdet, og som ikke kan forstå, at den mand, der er tusind gange mere dedikeret til arbejdet, så bliver set som mere attraktiv.

Men hvad har det med dyre tasker og sko at gøre?


Som jeg læser det er tasker og sko bare et symbol som kunne udskiftes med tid med børn, fritidsinteresser osv. Altså, Kvinder vil ikke ofre noget af det i ligeså høj grad som mænd, for at komme til tops. En priotering som er helt fair og op til den enkelte, men så skal man heller ikke beklage sig over at opstigningen på karrietrappen sker i et langsommere tempo.


Det er da så en underlig nedladende indpakning, hvis det er hensigten. Og når det er så konsekvent gennem indlægget med henvisninger til konkrete taskepriser og noget med at man må skyde hende, hvis hun har en for dyr taske og fortællinger om, hvordan hun har kommenteret andre kvinders tasker og sko, så synes jeg bare det virker som om, hun rent faktisk mener tasker og ikke børn og fritidsinteresser.

Men det er da muligt, at jeg helt har misforstået hende.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Brug mere tid på uddannelse og færre penge på tasker og sko

Indlægaf DetSorteCirkus » 23. maj 2016, 16:09

Jeg er faktisk overraskende enig med skribenten. Jeg kan ikke se, at hun skriver, at kvinder ikke må købe dyre ting, men at det er paradoksalt, at man kan føle sig fastløst karrieremæssigt og i den situation alligevel bruge mange penge på forbrug, som i stedet kunne skydes i efter/videreuddannelse eller en virksomhedsopstart. Hvis det er sådan noget, man ønsker sig, vel og mærke.

Det, jeg så overhovedet ikke er enig i, er, at budskabet kun har relevans for kvinder.
Jeg har selv i tidens løb mødt stor undren over, at jeg, til trods for en aldrig guldrandet indtægt, har startet op som selvstændig konsulent og taget måneder ud af kalenderen til filantropiske projekter og pt. har færdiggjort det meste af en meritlæreruddannelse, og jeg har aldrig bemærket, at mænd her har haft en større vilje eller lyst til at gøre noget i samme stil indenfor deres fag.

Der kan være mange forskellige grunde til, at et menneske ikke når der hen arbejdsmæssigt, hvor han/hun gerne vil være, så det er selvfølgelig ikke en universalløsning, Soulaima Gourani kommer med her, men jeg må indrømme, at jeg ligesom hende også sommetider undrer mig over, hvordan nogle mennesker forvalter deres penge, ikke mindst i forhold til at sætte sig for høje, faste udgifter, kontra de drømme de samtidig giver udtryk for at have. Jeg tror, at mange kunne have en markant større frihed, end de selv går ud fra.
3
Peanutbutt
Indlæg: 406
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:10
Kort karma: 44
Likede indlæg: 829

Re: Brug mere tid på uddannelse og færre penge på tasker og sko

Indlægaf Peanutbutt » 23. maj 2016, 16:16

En del undersøgelser viser, at højtuddannede kvinder efteruddanner sig mere end mænd (f.eks: http://www.djoefbladet.dk/blad/2013/07/ ... -tops.aspx)
Mens andre undersøgelser fra f.eks. 3F viser, at mænd efteruddanner sig mere: http://dk-nyt.dk/sider/ritzau_artikel.p ... 857acc4c07

Kvinder er i forvejen bedre uddannede end mænd i Danmark, men jeg tror på, at de i højere grad føler, at de skal efteruddanne sig for at bestride en topstilling end mænd gør.

Hvor mange karrieremænd køber audier eller dyre ure eller gadgets eller golfrejser? Eller insisterer på at blive ved med at løbe maraton eller holde drengeaften eller lade være med at se deres børn?
2
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Brug mere tid på uddannelse og færre penge på tasker og sko

Indlægaf Akehurst2 » 23. maj 2016, 16:37

DetSorteCirkus skrev:Jeg er faktisk overraskende enig med skribenten. Jeg kan ikke se, at hun skriver, at kvinder ikke må købe dyre ting, men at det er paradoksalt, at man kan føle sig fastløst karrieremæssigt og i den situation alligevel bruge mange penge på forbrug, som i stedet kunne skydes i efter/videreuddannelse eller en virksomhedsopstart. Hvis det er sådan noget, man ønsker sig, vel og mærke.

Det, jeg så overhovedet ikke er enig i, er, at budskabet kun har relevans for kvinder.
Jeg har selv i tidens løb mødt stor undren over, at jeg, til trods for en aldrig guldrandet indtægt, har startet op som selvstændig konsulent og taget måneder ud af kalenderen til filantropiske projekter og pt. har færdiggjort det meste af en meritlæreruddannelse, og jeg har aldrig bemærket, at mænd her har haft en større vilje eller lyst til at gøre noget i samme stil indenfor deres fag.

Der kan være mange forskellige grunde til, at et menneske ikke når der hen arbejdsmæssigt, hvor han/hun gerne vil være, så det er selvfølgelig ikke en universalløsning, Soulaima Gourani kommer med her, men jeg må indrømme, at jeg ligesom hende også sommetider undrer mig over, hvordan nogle mennesker forvalter deres penge, ikke mindst i forhold til at sætte sig for høje, faste udgifter, kontra de drømme de samtidig giver udtryk for at have. Jeg tror, at mange kunne have en markant større frihed, end de selv går ud fra.


Jeg synes du skriver meget klogt her. Jeg har oplevet det samme, når jeg har ofret tid på frivilligt arbejde og dårligt betalt ekstraarbejde, eller på selvbetalt uddannelse, fordi jeg ville noget og kunne se nytten i det, hvor andre har ment, at jeg da burde kræve betalt fri fra arbejde eller andet for at "kompensere" for det jeg nu gerne ville, fordi det også kom arbejdspladsen til gode. Så det er ikke fordi, jeg ikke forstår eller støtter at man tager skeen i gene hånd og kommer ud over stepperne, hvis der er noget man vil, frem for at vente på at andre forærer en noget.

Jeg er så bare ikke enig i, at hun ikke retter det meget direkte mod kvinder og på en meget nedladende måde. Men det kan da sagtens være, at jeg bare bliver så provokeret, at jeg ikke kan læse ordentligt :-D

Og så er virksomhedsbetalt efteruddannelse i øvrigt noget, jeg stadig vil fastholde ikke er tude-agtigt og krævende at ønske.
1
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Brug mere tid på uddannelse og færre penge på tasker og sko

Indlægaf Bimmerdyret » 23. maj 2016, 16:47

Wizzze skrev:Jeg har svært ved at se koblingen? :gruble:
At kunne købe de dyre sko eller tasker, er vel netop noget man kan som følge af hårdt arbejde/indsats, fokusering på job/karriere ? :gruble:

Jeg medgiver at indkøb af omtalte ting, kan tage tid :tie: men det er trods alt ikke uger og måneder, som ellers kunne være brugt på uddannelse og merarbejde.

Hvorfor skulle kvinder ikke kunne gøre en indsats og samtidigt belønne sig med en taske eller pænt tøj, hvis det giver dem glæde? :gruble: Er det glæden, der er hendes problem, de må ikke nyde på vejen op? kun "feste" hvis man når toppen / øverste skridt på podiet? :forvirret:


:lol: nemlig, og ærlig talt så går det godt nok mange dyre par sko på et enkelt modul af en lederuddannelse, og hvis det firma man arbejder ikke dertil heller ikke vil give tiden til efteruddannelsen, så kan man gå barfodet rundt i mange år mens man sparer op.

Dertil giver jeg heller ikke noget for hendes nuttede "lille fattig pige" historie, det er ikke alle online uddannelser der giver nogen former for kvalifikationer eller noget der bare ligner herhjemme.
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Brug mere tid på uddannelse og færre penge på tasker og sko

Indlægaf Akehurst2 » 23. maj 2016, 16:51

Bimmerdyret skrev: :lol: nemlig, og ærlig talt så går det godt nok mange dyre par sko på et enkelt modul af en lederuddannelse, og hvis det firma man arbejder ikke dertil heller ikke vil give tiden til efteruddannelsen, så kan man gå barfodet rundt i mange år mens man sparer op.



Ja, det er lidt skægt at sætte sko og tasker over for den MBA, hun selv har brugt 500.000 kr. på.

Hvis der virkelig er kvinder med sko og tasker for 500.000, der brokker sig over manglende arbejdsgiverbetalt MBA, så må det være et fåtal.
1
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Brug mere tid på uddannelse og færre penge på tasker og sko

Indlægaf Bimmerdyret » 23. maj 2016, 16:52

Angelina skrev:
Hvorfor sidde og vente på chefen vil betale en efteruddannelse - når man selv kan få det til at ske, hvis det er det du vil? Hvorfor ikke finde tiden og pengene - og vente med tasken (bilen, huset, uret, kjolen whatever)

Hun siger jo netop også: Hvis du er der hvor du vil være - så køb alle de tasker (eller whatever) du har lyst til, til alle de penge du gerne vil bruge på tasken. Men lad være med at whine over du ikke får de høje poster, hvis ikke du vil ofre det der skal ofre


Som fx. at droppe det job man gerne ville have en toppost i?
Et er penge, noget andet er tid - og det er bare ikke alle der selvom de selv vil betale får tid af firmaet til at tage en efteruddannelse. Typisk vil firmaer kun betale for det de har brug for her og nu også tidsmæssigt.
Det kunne da være morsomt hvis 19 kvinder i et firma pludselig skulle have fri til selvbetalt lederuddannelse, som så ville koste firmaet på kval.lønnen bagefter.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"