Terminstråd - alle er velkomne :)

primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 20. maj 2016, 16:34

Det er da også virkelig øv med de blødninger, Alfe. Det kan jeg godt forstå du er rigtig træt af.

Håber de næste par uger går lynendes hurtigt :kys:
1
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3663
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1200
Likede indlæg: 12122

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 21. maj 2016, 06:29

Er det mærkeligt at savne sit barn, når nu det ligger inde i maven på en?
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3663
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1200
Likede indlæg: 12122

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 21. maj 2016, 06:32

alfe skrev:DGrayish – tillykke med Otto, hvor er han fin :lun:

Nå, jeg er altså ikke fan af at være gravid. Har i snit en blødning om ugen, det varierer om det er lyserødt eller brunt. Det er ret trættende. Hvis ikke det var fordi, at jeg havde brugt lidt over 8000 på flyttefirma i sidste uge, så havde jeg købt en scanning. Men altså.. Det nytter heller ikke at blive scannet efter hver blødning, alt er jo fint hver gang og så længe det ikke er meget, så må det være ok. To uger til nf. To lange uger.


Jeg kan anbefale en hjertemonitor... Den har virket SÅ godt for mig i forhold til nervøsitet om alt nu er OK derinde. Her endda til sølle 150 kr. :) http://www.fairhavenhealth.com/fetal-doppler.html (kender dog ikke hjemmesiden). Vi købte fra Norge til ca. 400 kr., inkl. Porto.
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9658
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29243

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 21. maj 2016, 06:34

achillaxedprune skrev:Er det mærkeligt at savne sit barn, når nu det ligger inde i maven på en?


Det har jeg også fanget mig selv i. Jeg har haft mange mærkelige følelser. Jeg bryder mig heller ikke om at blive scannet, fordi jeg synes de trykker sådan på hende, og jeg bliver helt fornærmet over, at de nogen gange puffer eller ryster på hende, og siger at hun 'ligger forkert'. Hun ligger præcis som hun har lyst til, tak! Heldigvis holder jeg pænt kæft med alle de tanker her, under scanningen :P :stoned:
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3663
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1200
Likede indlæg: 12122

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 21. maj 2016, 06:39

Sangius skrev:
achillaxedprune skrev:Er det mærkeligt at savne sit barn, når nu det ligger inde i maven på en?


Det har jeg også fanget mig selv i. Jeg har haft mange mærkelige følelser. Jeg bryder mig heller ikke om at blive scannet, fordi jeg synes de trykker sådan på hende, og jeg bliver helt fornærmet over, at de nogen gange puffer eller ryster på hende, og siger at hun 'ligger forkert'. Hun ligger præcis som hun har lyst til, tak! Heldigvis holder jeg pænt kæft med alle de tanker her, under scanningen :P :stoned:


Haha, hvor er du sød!

...jeg elsker at blive scannet... Så kan man se baby! :love: og de skal bare møffe til ham, hvis de ikke kan se det, der skal ses. Det har jeg ingen problemer med overhovedet... Men nu oplevede jeg også, at den ene gik bort, så jeg er meget fokuseret på om alt nu er i orden med den sidste og om han er, som han skal være. Og kræver det et skub fra jordmoderen, så skal hun bare skubbe løs!

Men jeg kan ikke mærke noget noget endnu, og savner virkelig at føle ham... Og at se og mærke ham. Det er helt vildt. Det er skruk x 1000 lige nu. I miss my baby. :genert:
Senest rettet af achillaxedprune 21. maj 2016, 06:40, rettet i alt 1 gang.
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9658
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29243

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 21. maj 2016, 06:52

achillaxedprune skrev:
Sangius skrev:
achillaxedprune skrev:Er det mærkeligt at savne sit barn, når nu det ligger inde i maven på en?


Det har jeg også fanget mig selv i. Jeg har haft mange mærkelige følelser. Jeg bryder mig heller ikke om at blive scannet, fordi jeg synes de trykker sådan på hende, og jeg bliver helt fornærmet over, at de nogen gange puffer eller ryster på hende, og siger at hun 'ligger forkert'. Hun ligger præcis som hun har lyst til, tak! Heldigvis holder jeg pænt kæft med alle de tanker her, under scanningen :P :stoned:


Haha, hvor er du sød!

...jeg elsker at blive scannet... Så kan man se baby! :love: og de skal bare møffe til ham, hvis de ikke kan se det, der skal ses. Det har jeg ingen problemer med overhovedet... Men nu oplevede jeg også, at den ene gik bort, så jeg er meget fokuseret på om alt nu er i orden med den sidste og om han er, som han skal være. Og kræver det et skub fra jordmoderen, så skal hun bare skubbe løs!

Men jeg kan ikke mærke noget noget endnu, og savner virkelig at føle ham... Og at se og mærke ham. Det er helt vildt. Det er skruk x 1000 lige nu. I miss my baby. :genert:


Her kan der også godt gå en dag eller to imellem at jeg mærker hende. Hvor langt er det, at du er? Jeg glæder mig til 24+. hvor jeg jo burde kunne mærke hende dagligt.

Jeg er 20+0 i dag, så halvvejs nu :banan:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3663
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1200
Likede indlæg: 12122

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 21. maj 2016, 06:58

Sangius skrev:Her kan der også godt gå en dag eller to imellem at jeg mærker hende. Hvor langt er det, at du er? Jeg glæder mig til 24+. hvor jeg jo burde kunne mærke hende dagligt.

Jeg er 20+0 i dag, så halvvejs nu :banan:


Jeg er 18+3... Og jeg synes, at tiden går aaaalt for langsomt!
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9658
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29243

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 21. maj 2016, 07:48

achillaxedprune skrev:
Sangius skrev:Her kan der også godt gå en dag eller to imellem at jeg mærker hende. Hvor langt er det, at du er? Jeg glæder mig til 24+. hvor jeg jo burde kunne mærke hende dagligt.

Jeg er 20+0 i dag, så halvvejs nu :banan:


Jeg er 18+3... Og jeg synes, at tiden går aaaalt for langsomt!


Jeg synes det var slemt før NF, men synes ikke det har været så slemt mellem NF og MD. Men nu, nu er der ingen scanninger tilbage, og jeg skal egentlig bare vente 20 uger på at få hende at se. Glæder mig usandsynligt meget nogen gange, til at finde ud af, hvad det er man har fået lavet. Hvordan hun bliver, hvem hun ligner, og alt det...!

Hvornår skal du til MD?
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3663
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1200
Likede indlæg: 12122

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 21. maj 2016, 08:09

Sangius skrev:
achillaxedprune skrev:
Sangius skrev:Her kan der også godt gå en dag eller to imellem at jeg mærker hende. Hvor langt er det, at du er? Jeg glæder mig til 24+. hvor jeg jo burde kunne mærke hende dagligt.

Jeg er 20+0 i dag, så halvvejs nu :banan:


Jeg er 18+3... Og jeg synes, at tiden går aaaalt for langsomt!


Jeg synes det var slemt før NF, men synes ikke det har været så slemt mellem NF og MD. Men nu, nu er der ingen scanninger tilbage, og jeg skal egentlig bare vente 20 uger på at få hende at se. Glæder mig usandsynligt meget nogen gange, til at finde ud af, hvad det er man har fået lavet. Hvordan hun bliver, hvem hun ligner, og alt det...!

Hvornår skal du til MD?


Hold da op... Så længe vil jeg ikke kunne vente. :shock: ... Men vi har også besluttet, at invitere noget familie med til en privat scanning omkring uge 25-30. Det tror jeg bliver en rigtig fin oplevelse. :lun:

Og ja, det bliver så spændende!! Jeg glæder mig helt vildt til at se, om han kommer til at ligne min mand eller om træk fra mænd i min side af familien kommer til at slå igennem. Og ikke mindst, om han bliver rødhåret! Åh, det ville jeg elske. :love: og vi skal til MD 1. juni, hvor jeg er præcis 20+0. Det glæder jeg mig vildt meget til!! Især for at få bekræftet, om det nu ER en lille dreng, som ligger derinde.

Og så skal vi til jordmoder for første gang på tirsdag... Lidt sent, men altså. Hellere sent end aldrig, er det ikke det, de kloge siger. :)
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Sorenspige
Indlæg: 7047
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 966
Likede indlæg: 9300

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 23. maj 2016, 17:52

Jeg er gået på barsel, og det er bare skønt :banan:. Har fået sorteret og vasket tøj i de mindste størrelser. Vi har en del neutralt basistøj (fx hvide bodyer), og så har jeg købt en del brugt af nogle kollegaer samt nogle fra min MG. Har også købt lidt fra nyt, men vi mangler ikke meget. Skal dog have fundet en sød fleece/jakke, da en køredragt måske bliver for varmt (afhængigt af vejret), og så mangler vi også nogle strømper.

Ellers bruger/spilder jeg tiden på at jagte babypakker :tie:. Nogle af dem er ret svære at få her i byen.
4
Brugeravatar
Mittemis
Indlæg: 133
Tilmeldt: 4. jan 2016, 07:20
Kort karma: 27
Likede indlæg: 95

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mittemis » 23. maj 2016, 18:07

Hvis ikke i ved det herinde, så har super Brugsen også lige lanceret en babypakke. Har lige hentet den idag. Den er rigtig god. Man skal bare være medlem af Coop.
0
Sorenspige
Indlæg: 7047
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 966
Likede indlæg: 9300

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 23. maj 2016, 18:42

Mittemis skrev:Hvis ikke i ved det herinde, så har super Brugsen også lige lanceret en babypakke. Har lige hentet den idag. Den er rigtig god. Man skal bare være medlem af Coop.


Den var også udsolgt, da jeg var afsted i fredags :tie:.
0
Sorenspige
Indlæg: 7047
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 966
Likede indlæg: 9300

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 24. maj 2016, 12:12

I dag lykkedes det mig at finde kasserne i fakta og Superbrugsen :).

Desværre kan jeg ikke begynde at pakke dem ud. Vi har endnu ikke fået gjort plads til lillesøster, og jeg kan mærke, at det går mig på :(.
Jeg kan ikke selv gøre så meget, og min mand har travlt og prioriterer det ikke rigtigt.

I morgen tager jeg på besøg hos min bedsteveninde. Vi ses sjældent - og endnu mere sjældent bare os to, så det glæder jeg mig til. Jeg er allerede hjemme igen torsdag eftermiddag, så det er ikke nogen lang tur.
0
Lulu
Indlæg: 2222
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2760

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 24. maj 2016, 13:54

Jeg har været til 1. jdm besøg i dag.
Ligesom sidste graviditet føler jeg de er spild af tid. Og så lyttede hun ikke engang efter hjertelyd eller mærkede på maven! Det er ellers det bedste ved jdm besøg.
0
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Knirkemis » 24. maj 2016, 14:40

Lulu skrev:Jeg har været til 1. jdm besøg i dag.
Ligesom sidste graviditet føler jeg de er spild af tid. Og så lyttede hun ikke engang efter hjertelyd eller mærkede på maven! Det er ellers det bedste ved jdm besøg.

Det lyder godt nok, som en ærgerlig JM du har fået dig :( Jeg kan ikke huske præcis hvordan mit første besøg var, men hun lyttede da i hvert fald både til hjertelyd og tog symfysefundusmål (er det ikke det, det hedder?).

Jeg har været ved min fødselslæge igen i dag, fordi mit blodtryk er for højt og for at få svar på blodprøver fra sidste uge. Blodtrykket er stadig for højt, og jeg skal ringe til dem hvis det fortsætter de næste to dage. Blodprøverne viste også nogle forhøjede værdier, som kunne være tegn på begyndende svangerskabsforgiftning. Så der blev taget nye prøver, selvom jeg ikke har de andre typiske tegn på svangerskabsforgiftning, og vil blive ringet op, hvis de er blevet værre. I så fald bliver jeg nok sat i gang før mandag. Og så blev min igangsættelse ændret fra grøn til gul, hvilket vil sige at vi skal komme ind tidligere på dagen til igangsættelse, og skal blive derinde indtil fødslen er overstået, i stedet for at tage hjem og vente på at jeg har åbnet mig nok. Det er lidt bekymrende, men jeg føler at de er meget opmærksomme, så jeg er i gode hænder. Og baby er en lille tyksak, så hun skal nok klare den, selv hvis igangsættelsen falder lidt før mandag.
0

Tilbage til "Graviditet"