Perler fra ungerne

Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Madam Pomfrey » 3. maj 2016, 10:23

I dag i børnehaven, hvor den 4 årige skulle krammes og kysses inden farvel.
Han kysser igen, og planter et let kys på mine øjenlåg, hvorefter han tilføjer
"kys dig i øjet, nu er du en fornøjelse"

:lun:
7
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Animi » 18. maj 2016, 18:08

Min mor skal sige noget til min niece, og kalder hende i den sammenhæng for 'skat'.
Min niece: Mormor? Du har altså helt vild mange skatter, udover mig.
Min mor: Ja, det er rigtigt.
Min niece: (efter en pause) Og derfor er det altså helt vildt svært at vide, hvem det er du taler til!
6
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Lilleluftballon » 18. maj 2016, 18:33

Bøtte skrev:I følge S vokser der påskevaniljer i vores have :lun:

Vi har bare mange "mælkebønner"...
3
Brugeravatar
Lady Murtagh
Indlæg: 20
Tilmeldt: 18. maj 2016, 09:49
Kort karma: 1
Geografisk sted: Varde
Likede indlæg: 21

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Lady Murtagh » 19. maj 2016, 22:58

Jeg har en lille historie fra da min datter var ca. 1 1/2 år gammel. Dengang hed en sut "Neh".
Jeg var netop kommet ud af badet og bare trukket en bluse over hovedet. Min datter trækker op i min bluse, peger på mine bryster og udbryder "Neh!"
:lol:
2
Brugeravatar
Lady Murtagh
Indlæg: 20
Tilmeldt: 18. maj 2016, 09:49
Kort karma: 1
Geografisk sted: Varde
Likede indlæg: 21

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Lady Murtagh » 19. maj 2016, 23:01

Sorenspige skrev:Til en frokost for et par uger siden ville R gerne have et stykke "Brian", for han elsker "Brian". Det viste sig at være brie :-D.

Desværre siger han det rigtigt nu.

Han siger "pisbil", når han skal sige pindsvin. Så er det svært ikke at grine.


Ha ha det minder mig om at vores datter på et tidspunkt skulle udtale ordet "Peace" og det lød mere som "Fiss" :fløjt:
1
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf vibbsen » 20. maj 2016, 16:44

ajnaM skrev:Og så er han også kommet i den alder, hvor han højlydt kommenterer på andre mennesker på gaden. Det er delvist enormt sjovt og enormt pinligt som forælder. Især fordi vi bor midt på Strøget og han derfor har rig mulighed for at se en masse mennesker og råbe ting om deres udseende.

I den sjovere afdeling sad han forleden på mine skuldre, da vi gik forbi en meget lav mand. "Se mor, der går en LILLEBITTE MAND! Se, hvor lille han er, mor! Se!" :lol:

I den mindre sjove afdeling har han svært ved at finde ud af det med hudfarver. Det er vist lidt fremmed for ham, og spændende, og så opstår behovet for at kommentere. Forleden kørte han på sin løbecykel, så en mørk fyr, cyklede helt hen til ham og råbte, mens han pegede: "SE mor, det er en NEGER. Han er hele tiden brun!" :genert: Heldigvis var gutten ikke sippet.



Klasse !!! :-D :-D :-D

Jeg havde engang en skøn kollega hvis yngste datter var ret....øhhhhmmm.....outspoken. En dag er de så oppe i den lokale Brugs og handle. Og her er der også en ældre ret bistert udseende herre.

"Grimme sure gamle mand"Siger barnet sådan lidt hen for sig selv.
Min kollega bliver simpelthen så befippet at det ryger ud af hende "Hvad siger du ?"
Barnet ruller nu med øjnene. Peger. Og gentager - nu så det kan høres over hele Brugsen "GRIMME SURE GAMLE MAND"

Hold hvor grinede vi meget af den historie :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
8
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Studsgaard » 21. maj 2016, 15:18

Datteren kommer gående ind i stuen med et tørklæde over den nederste af ansigtet.
Manden spørger om der er så beskidt på værelset (hun har fået at vide hun skal rydde lidt op) nu skuler på ham og svarer:
"Nej da - det er jo fordi jeg er en bande tøs"
pause


Hvor kom det fra ?

Gætter på hun ikke rydder op :lol:
2
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27057

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf ajnaM » 23. maj 2016, 05:43

Min store dreng, der lige er blevet 4 år, hørte os tale om vejrudsigten her til morgen. Vi var væk fra samtalen igen for længst, da han kravler rundt på trappen til tagterrassen og gerne vil ud.

Jeg spørger ham flere gange, hvad han laver og beder ham gå ned. 'Men jeg vil gerne se den, mor. Vejrudsigten'

:lun:
12
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf vibbsen » 24. maj 2016, 18:51

Emma og jeg var på legepladsen i Valbyparken her til eftermiddag. På et tidspunkt beslutter Emma sig for at hun gerne vil prøve rutchebanen. Og laver den vildeste maveplasker fordi hun simpelthen får for meget fart på. Og stik mod instruktionerne IKKE ventede på at jeg kom om og kunne gribe hende.

Der var snot. Og tårer. Og savl. Og blod (I stærkt begrænsede mængder). Mudder (Tårer/Snot/Savl + Jord = Mudder). Lidt hysteri. Og en god portion selvmedlidenhed. Så vi sætter kursen hjemover. Den gode stemning var ligesom ødelagt....Især da hun - netop som jeg havde fået hende til at falde til ro - får øje på den skramme som hun havde fået på knæet....Det syn udløste en ny flod af snot/savl/tårer/hysteri/selvmedlidenhed.

Hun er noget (læs : Meget) fortørnet over at have slået sig. Og da vi sidder i bilen forsøger jeg at forklare hende at det er helt normalt at man falder og slår sig. Det gjorde jeg også da jeg var 4 år. Hvortil barnet vantro siger til mig "Men hvor var DIN mor. Hvis man har en unge så skal man passe på den" Jeg forsøger at forsvare mig med at jeg da også passer på hende. Hvortil hun særdeles forurettet meddeler mig, at hvis jeg passede på hende, så havde hun jo nok ikke slået sig :nerve: :nerve: :fløjt: :lol:

Det er vist en ny version af curlingbarn termen :gruble:
21
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Madam Pomfrey » 27. maj 2016, 12:46

"Nååårh lille Andebasse, er du bare så sulten, skal Martinmusen gi dig noget brød, hva, skal han det??
hov hov, tag det liiiige roligt du, det kommer nu"

De vakte begge smil og grin hos de der gik forbi.
Billede
13
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2823
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Torn » 28. maj 2016, 15:45

Jeg har ikke nogen børn, der kan levere perler, men jeg synes den her video er søøøød :lun: :

https://www.facebook.com/tv2nyhederne/videos/1476886902326945/

Det er muligvis i forbindelse med noget anti-mobning kampagne. Jeg så ikke indslaget.
1
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 127
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2277

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf computermus » 28. maj 2016, 16:01

Torn skrev:Jeg har ikke nogen børn, der kan levere perler, men jeg synes den her video er søøøød :lun: :

https://www.facebook.com/tv2nyhederne/videos/1476886902326945/

Det er muligvis i forbindelse med noget anti-mobning kampagne. Jeg så ikke indslaget.

Den er nemlig rigtig sød. Det var i forbindelse med at Kronprinsessens fond sammen med dagplejere og pædagoger i vuggestuer,havde fået lavet materialet fra "Fri for mobberi " om til at kunne bruge det til vuggestuebørn og dagplejebørn. Hun var da på besøg i en vuggestue, hvor indslaget er fra.
Da jeg så indslaget var jeg også bare helt :love:
0
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2823
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Torn » 28. maj 2016, 16:03

computermus skrev:
Torn skrev:Jeg har ikke nogen børn, der kan levere perler, men jeg synes den her video er søøøød :lun: :

https://www.facebook.com/tv2nyhederne/videos/1476886902326945/

Det er muligvis i forbindelse med noget anti-mobning kampagne. Jeg så ikke indslaget.

Den er nemlig rigtig sød. Det var i forbindelse med at Kronprinsessens fond sammen med dagplejere og pædagoger i vuggestuer,havde fået lavet materialet fra "Fri for mobberi " om til at kunne bruge det til vuggestuebørn og dagplejebørn. Hun var da på besøg i en vuggestue, hvor indslaget er fra.
Da jeg så indslaget var jeg også bare helt :love:


Arh, okay. :-D Søren har virkelig styr på det med reglerne for drilleri og mobning.
0
Brugeravatar
Mus84
Indlæg: 157
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:47
Kort karma: 14
Likede indlæg: 237

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Mus84 » 1. jun 2016, 10:20

Ældstebarnet på 3 på tidspunktet. Han havde en vane med kælenavn så vi blev mommie, farmi osv. Lillesøster på 1 kaldte vi nogen gange pus. Storebror videreudviklede det navn lidt og kaldte højlydt på sin lillesøster i Netto "pussy, hvor er du pussy?"
4
"I only drink champagne when I am happy and when I am sad ....
... otherwise I never touch the stuff unless I am thirsty"
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Bøtte » 1. jun 2016, 13:06

Fyrst Eberhard skrev:I går, under aftensmaden:

- "Hvem har du leget med i dag?"
- "Én der hedder Magnete"

Udover det, fik vi at vide, at børnehaven har hele tre iPatter.


Herhjemme har vi til gengæld Agnether på køleskabet :lol:
3

Tilbage til "Børn"