Hvad har jeres kærester lært jer?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
TomKah
Indlæg: 4189
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Hvad har jeres kærester lært jer?

Indlægaf TomKah » 24. maj 2016, 09:23

Jeg har været sammen med min mand siden jeg var 21 og, så det er 18plus år og derfor er det svært at sætte fingeren på noget specifikt. Et og andet har jeg selvfølgelig lært i halvdelen af mit liv men igen..: hvad har jeg lige præcis lært af ham.

Der er dog et punkt hvor vi stadig er meget forskellige. Hvis jeg får en opgave så løser jeg den helst med de forhåndværende ressourcer mens min mand altid mener at ingen opgave er for lille til at købe nyt udstyr.
3
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Hvad har jeres kærester lært jer?

Indlægaf Rapfisk » 24. maj 2016, 09:40

Min eks lærte mig at gå. Altså ikke den fysiske handling, men det mindset, at man kan tage sine gode fødder og gå alle mulige steder hen i stedet for at kæmpe med busser eller få andre til at hente én. Tager det en time, ja, så afsætter du en time. Det er ikke et uoverstigeligt problem.
Senest rettet af Rapfisk 24. maj 2016, 15:04, rettet i alt 1 gang.
7
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad har jeres kærester lært jer?

Indlægaf Fru Sunshine » 24. maj 2016, 14:30

At putte salaten i saltet isvand et par timer før den spises.
Og at elske norsk fiskegratin.

Han har også lært mig at stå på ski, men DET gør jeg ikke igen.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Hvad har jeres kærester lært jer?

Indlægaf avdotja » 24. maj 2016, 20:32

Fru Sunshine skrev:At putte salaten i saltet isvand et par timer før den spises.
Og at elske norsk fiskegratin.

Han har også lært mig at stå på ski, men DET gør jeg ikke igen.

Bliver den bedre af det? og er det bare vand med salt og isterninger?
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Hvad har jeres kærester lært jer?

Indlægaf godtnavn » 24. maj 2016, 21:10

Binære tal lærte han mig en af de første gange vi sås, han vidste om nogen hvordan jeg skulle scores :lol:

Ellers har han mest lært mig ting som at jeg er god nok, selv når jeg ikke er bedst, og at mine følelser er naturlige og forstålige. Han er en god mand :lun:
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad har jeres kærester lært jer?

Indlægaf Fru Sunshine » 25. maj 2016, 04:28

avdotja skrev:
Fru Sunshine skrev:At putte salaten i saltet isvand et par timer før den spises.
Og at elske norsk fiskegratin.

Han har også lært mig at stå på ski, men DET gør jeg ikke igen.

Bliver den bedre af det? og er det bare vand med salt og isterninger?

Den bliver mere sprød og får en let saltsmag.
Ja, bare salt, vand og et par isterninger. Og så i køleskab.
4
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Hvad har jeres kærester lært jer?

Indlægaf LadyFox » 25. maj 2016, 06:18

At spille poker.
0
...
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1217
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 267
Likede indlæg: 4288

Re: Hvad har jeres kærester lært jer?

Indlægaf Q-beben » 25. maj 2016, 10:44

Jeg synes, at jeg har lært meget af mine eks-kkærester. Men hvis vi bliver i nutiden, så har jeg lært følgende af min nuværende kæreste:

- hvor vigtigt det er, at man holder et fokus på de positive ting, når alt omkring én vælter
- at det er ok ikke at være stærk hele tiden... at det er ok at tage imod hjælp/rart at læne sig op af en anden person, når tingene bliver svære
- at gå i mere kropsnært tøj (altså at turde vise min krop mere frem)
- at udvikle min seksualitet yderligere
- at jeg skal lade folk tale ud. Dvs., ikke afbryde dem

og en masse andre ting :)

Han er en keeper :)
0
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 845
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1874

Re: Hvad har jeres kærester lært jer?

Indlægaf Precaseptica » 25. maj 2016, 11:20

At gå op i miljøet
At tage min påklædning mere seriøst
At det ikke er godt for mig altid at få min vilje
At motion er nødvendigt og sundt
At jeg ind imellem koncentrerer mig for meget
At jeg kan sove næsten helt ude på kanten af sengen om nødvendigt
At nogen gange skal man sige ja selv når første indskydelse er nej
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Re: Hvad har jeres kærester lært jer?

Indlægaf Moxy-lady » 25. maj 2016, 11:24

At man godt kan stole på en mand.
At jeg godt kan.
At det er okay at have dårlige dage hvor man bare ikke har lyst til at være voksen.
At kæmpe.
At jeg er god nok som jeg er. Faktisk er jeg ret fantastisk.
At jeg godt kan få ligeså meget som jeg giver.
At stole på at de komplimenter jeg får er oprigtigt ment.

Af ikke-menneskelige ting så har jeg lært mange underlige ting. Min kæreste interesserer sig for mange underlige ting som han så deler med mig. For eksempel har jeg lært en del om internetsikkerhed og hvad 3. Parter kan bruge mine oplysninger til. Jeg ved en masse mærkelige ting om computere og software. Her forleden fortalte han mig at græs danner gas når det brænder, og at det er det der gør at sådanne brande er så farlige fordi at de gasser er utroligt brandfarlige. Han har også lært mig en masse ting om fysik, kemi og rummet. Sidstnævnte er jeg dog stået helt af overfor efterhånden. Der er bare ting jeg ikke forstår. Men han prøver stadig.
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Hvad har jeres kærester lært jer?

Indlægaf Novella » 25. maj 2016, 21:14

Ret irriterende er vores sproglige afsmitning på hinanden - især fordi den er så barnlig. Og hans skyld, naturligvis.

Overdrevne kraftudtryk som kraftedderforhelvede, kampshitfuck og lignende :genert:

Latterlige anti-analogier som 'det er bedre at være orgastisk end depressiv' eller 'vi vil hellere være millionærer og glade end hjemløse og på røven' :ninja:

Jeg er ved at sparke mig selv, når jeg får brugt nogle af hans evnesvage vendinger.
2
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvad har jeres kærester lært jer?

Indlægaf Slettet bruger » 25. maj 2016, 22:14

Rapfisk skrev:Min eks lærte mig at gå. Altså ikke den fysiske handling, men det mindset, at man kan tage sine gode fødder og gå alle mulige steder hen i stedet for at kæmpe med busser eller få andre til at hente én. Tager det en time, ja, så afsætter du en time. Det er ikke et uoverstigeligt problem.


Ja ellers ville jeg nok mene du var lidt for ung til et forhold, og han havde gang i noget usundt.
2
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Re: Hvad har jeres kærester lært jer?

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 27. maj 2016, 19:58

At spontane oplevelser kan være sjovere end de planlagte.

At stoppe op og nyde naturen når vi går- ikke kun okse fremad fremad fremad.
0
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Hvad har jeres kærester lært jer?

Indlægaf OberstNasig » 7. jun 2016, 15:06

Min eks var en røv, men han har alligevel videregivet nogle egenskaber, jeg er glad for den dag idag.
For det første har han transformeret mig til at blive en god værtinde, fordi han selv var en god vært. Det gav mig inspiration til selv at samle folk og stryge dem med hårene.
Så har han også medvirket til, at jeg idag er en temmelig ambitiøs amatør-kok. Jeg havde det i forvejen med mig i bagagen, men da han var kok, lærte han mig en masse fif og åbnede op for en anden verden indenfor mad og vin, som jeg aldrig havde udforsket på egen hånd.

Min nuværende kæreste har lært mig at være langt mere gavmild. Ikke at jeg var nærig tidligere, men jeg kom fra et miljø, hvor alle var på SU og der var ligesom en konsensus eller selvfølgelighed over, at man ikke købte noget til andre, ganske enkelt fordi man ikke har råd. Det hjælper selvsagt på det, at jeg har en ganske udmærket løn og få udgifter, men det er en enormt stor glæde for mig at købe gaver og oplevelser til folk jeg holder af uden en særlig anledning og invitere folk hjem til en god middag med vin. Det er nok det karaktertræk ved mig selv som ven, jeg allerbedst kan lide, som jeg kan takke ham for.
4
Brugeravatar
Contrast
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 21. jan 2016, 18:24
Kort karma: 208
Likede indlæg: 6082

Re: Hvad har jeres kærester lært jer?

Indlægaf Contrast » 20. jun 2016, 17:42

Med min nuværende kæreste har jeg lært lidt fransk (er stadig i gang :) ), han får den ekstra romantiske og fysisk kærtegnende side frem i mig, som jeg ikke havde i mine tidligere forhold i den grad. Han har motiveret mig til at lære forskellige ting, sætte pris på livet som det er, og støttet mig rigtig meget i mine personlige projekter og valg. Det seneste jeg ellers kan huske af sådan nogle søde hverdagsting er, at han har lært mig at bananer på panden er mega lækkert, så det har jeg lavet en del derhjemme på det seneste. :D

En af mine ekser har lært mig at drikke kaffe og te, en masse gode fif om madlavning (dengang boede jeg hjemme og han havde boet ude længe), at et varmt bad hvor det sådan nærmest er sauna-varme er virkelig godt og afslappende. Det skulle jeg ikke nyde noget af før jeg mødte ham, haha. Han og en anden har også påvirket min musiksmag lidt. :)
0
Inge Færch Schott

Tilbage til "Forhold og sex"