Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 25. maj 2016, 09:26

Novella skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:I menstruations-tråden er der rigtigt mange der blander "privat" og "tabu" sammen. Man skulle jo nødig opfattes som værende skamfuld over det.


Vil du ikke komme ind i tråden og uddybe?


Næ, jeg mener at kende debatten godt nok til at jeg med vilje placerede mit indlæg i denne tråd i stedet for den oprindelige. For ligesom at komme tingene i forkøbet.

Det er interessant at høre. Jeg tænker, at tabu er sådan noget, der eksisterer i Afrika, hvor kvinder er besat af onde ånder eller whatnot, når de har menstruation. Vi andre har vel bare menstruation, men viser det ikke frem, lige så lidt som vi viser vores grønhakkere eller belortede toiletpapir. Hvad er det du mener, der bliver blandet sammen?


Jeg mener at tabu har en helt konkret betydning, som ikke er forbeholdt ulandene eller overtroiske mennesker:

"Tabu - område eller emne som man i en kultur ikke beskæftiger sig med fordi det vækker stærke følelser, fx af skam eller blufærdighed". http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=tabu

Så når man nægter at tale med selv sin kæreste om emnet, fordi det er "privat", så vil jeg mene at man spinner ordet "tabu" til ordet "privat". Man kan sagtens tale sagligt om emnet uden at blive vulgær eller uden det skal handle om en specifik persons cyklus. Hvis man ikke engang vil drøfte emnet, uden at det relaterer til en bestemt person, så kan man ikke længere bruge "privat" som årsag - så er det tabu. Den etiket er der bare ikke mange der bryder sig om at have siddende på sig, selvom det er fuldstændigt berettiget.
8
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 25. maj 2016, 11:19

Hahaa - her i huset er det min mand, der er blufærdig. Han synes, det er vildt pinligt, hvis jeg beder ham købe bind :lol:
3
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7489
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19598

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Animi » 25. maj 2016, 11:24

I de forhold jeg har været i, har det også været mændene der syntes det var pinligt/ulækkert at tale om menstruation. Og det var altså voksne mænd.
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Sjo
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23. mar 2016, 09:19
Kort karma: 71
Likede indlæg: 1101

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sjo » 25. maj 2016, 11:34

Jeg synes, stemningen i den der tråd om moderation og sletning af indlæg på DD er hysterisk.
4
Vor herre til fucking pipirøvhest altså!
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1488
Likede indlæg: 22961

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf POCKETKITTEN » 25. maj 2016, 15:30

Hende damen med Chewbacca-masken er ikke sjov. Jeg trak ikke en gang en lille smule på smilebåndet, da jeg så den.
10
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1488
Likede indlæg: 22961

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf POCKETKITTEN » 25. maj 2016, 15:43

Smiling_Goat skrev:
POCKETKITTEN skrev:Hende damen med Chewbacca-masken er ikke sjov. Jeg trak ikke en gang en lille smule på smilebåndet, da jeg så den.


Jeg synes heller ikke, hun er sjov som sådan. Jeg synes hun er sød, fordi hun er så utilsløret begejstret, og det fik mig til at grine.

Bare for at sige, at man måske ikke griner, fordi man synes, hun er sjov :)


Men jeg ved da godt, det ikke er stand up, hun laver. :D Jeg synes bare heller ikke, at hendes begejstring er sjov. Eller sød. Bare skinger.
1
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Novella » 25. maj 2016, 16:29

Samano skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
Novella skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:I menstruations-tråden er der rigtigt mange der blander "privat" og "tabu" sammen. Man skulle jo nødig opfattes som værende skamfuld over det.


Vil du ikke komme ind i tråden og uddybe?


Næ, jeg mener at kende debatten godt nok til at jeg med vilje placerede mit indlæg i denne tråd i stedet for den oprindelige. For ligesom at komme tingene i forkøbet.

Det er interessant at høre. Jeg tænker, at tabu er sådan noget, der eksisterer i Afrika, hvor kvinder er besat af onde ånder eller whatnot, når de har menstruation. Vi andre har vel bare menstruation, men viser det ikke frem, lige så lidt som vi viser vores grønhakkere eller belortede toiletpapir. Hvad er det du mener, der bliver blandet sammen?


Jeg mener at tabu har en helt konkret betydning, som ikke er forbeholdt ulandene eller overtroiske mennesker:

"Tabu - område eller emne som man i en kultur ikke beskæftiger sig med fordi det vækker stærke følelser, fx af skam eller blufærdighed". http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=tabu

Så når man nægter at tale med selv sin kæreste om emnet, fordi det er "privat", så vil jeg mene at man spinner ordet "tabu" til ordet "privat". Man kan sagtens tale sagligt om emnet uden at blive vulgær eller uden det skal handle om en specifik persons cyklus. Hvis man ikke engang vil drøfte emnet, uden at det relaterer til en bestemt person, så kan man ikke længere bruge "privat" som årsag - så er det tabu. Den etiket er der bare ikke mange der bryder sig om at have siddende på sig, selvom det er fuldstændigt berettiget.



Jeg er for en gangs skyld faktisk enig med Advokaten :)
Jeg fatter så heller ikke, at man ikke kan snakke med sin kæreste ganske neutralt om menstruation på linje med smerter i knæet eller hvad man skal have til aftensmad.


Det her er jeg i hvert fald også enig i. Jeg har ikke helt forstået, om jeg dermed er enig med Advokaten.
1
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Badesandalen » 26. maj 2016, 09:49

Jeg synes det lyder som om mange mænd* er hysteriske når det kommer til menstruation. Der er jo ikke nogen der beder dem sidde ude på badeværelset og følge med i at man skifter det der skal skiftes, eller kigge på blodet når man tørrer sig. Det er en enkelt pakke bind eller tamponer der skal købes, du får ikke pludselig bryster af at gøre din kæreste eller kone en lille tjeneste.



*Ja, det er en disclaimer at jeg hverken skrev 'mænd' eller 'de fleste mænd'.
4
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6174
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16140

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Urtekussen » 26. maj 2016, 19:13

Min svigermor er indlagt efter en stor kræftoperation, og lige meget hvor dybt jeg mærker efter i mig selv, kan jeg ikke få anden følelse frem end:
"Når hun er på hospitalet, behøver jeg ikke forholde mig til hendes besøg i tide og utide"

Det går jeg ret stille med.
1
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16248
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32465

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf icelady » 26. maj 2016, 19:18

Jeg er glad for jeg ikke er indfødt randrusianer, men kun tilflytter.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
HappyHippo
Indlæg: 2538
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 171
Likede indlæg: 4394

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyHippo » 26. maj 2016, 19:40

Mænd er generelt sarte. Vi snakkede om bækkenet og om hvor vigtigt knibeøvelser er. Så refererer jeg til nogle kugler, jeg bruger til den slags, og de (mændene) er ved at dø! Jeg overvejede at nævne min menstruationskop, men lod den ligge :D
9
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Bimmerdyret » 26. maj 2016, 19:56

Samano skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
Novella skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:I menstruations-tråden er der rigtigt mange der blander "privat" og "tabu" sammen. Man skulle jo nødig opfattes som værende skamfuld over det.


Vil du ikke komme ind i tråden og uddybe?


Næ, jeg mener at kende debatten godt nok til at jeg med vilje placerede mit indlæg i denne tråd i stedet for den oprindelige. For ligesom at komme tingene i forkøbet.

Det er interessant at høre. Jeg tænker, at tabu er sådan noget, der eksisterer i Afrika, hvor kvinder er besat af onde ånder eller whatnot, når de har menstruation. Vi andre har vel bare menstruation, men viser det ikke frem, lige så lidt som vi viser vores grønhakkere eller belortede toiletpapir. Hvad er det du mener, der bliver blandet sammen?


Jeg mener at tabu har en helt konkret betydning, som ikke er forbeholdt ulandene eller overtroiske mennesker:

"Tabu - område eller emne som man i en kultur ikke beskæftiger sig med fordi det vækker stærke følelser, fx af skam eller blufærdighed". http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=tabu

Så når man nægter at tale med selv sin kæreste om emnet, fordi det er "privat", så vil jeg mene at man spinner ordet "tabu" til ordet "privat". Man kan sagtens tale sagligt om emnet uden at blive vulgær eller uden det skal handle om en specifik persons cyklus. Hvis man ikke engang vil drøfte emnet, uden at det relaterer til en bestemt person, så kan man ikke længere bruge "privat" som årsag - så er det tabu. Den etiket er der bare ikke mange der bryder sig om at have siddende på sig, selvom det er fuldstændigt berettiget.



Jeg er for en gangs skyld faktisk enig med Advokaten :)
Jeg fatter så heller ikke, at man ikke kan snakke med sin kæreste ganske neutralt om menstruation på linje med smerter i knæet eller hvad man skal have til aftensmad.


Herhjemme er det nok mere manden end jeg, der snakker om min menstruation - min mand kan se hvor langt henne i cyklus jeg er generelt - åbenbart kan han se det/mærke det på mine bryster :fløjt:
Det kan godt være noget wierd :gruble: :nerve:
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16248
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32465

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf icelady » 28. maj 2016, 09:51

Jeg synes racisme-reklamen er lidt morsom.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LadyFox » 28. maj 2016, 10:00

icelady skrev:Jeg synes racisme-reklamen er lidt morsom.

Racisme-reklamen? Hvad handler det om?
2
...
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5235

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf girl_beat » 28. maj 2016, 10:10

Jailbird skrev:Det eneste gode ved sommer er koldskål og honningmelon. Resten må gerne gå væk.

Nooooo :8:

Jeg synes, at sommerhadere burde flytte til Nordnorge :P
7
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D

Tilbage til "Generelt"