Kan man have følelser for en, man ikke har set i flere år?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Grissebassen
Indlæg: 2000
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3437

Kan man have følelser for en, man ikke har set i flere år?

Indlægaf Grissebassen » 17. sep 2015, 12:25

Ja, overskriften siger vist sig selv. Jeg har altid undret mig over folk, som hævder at have følelser for nogen, de ikke har mødt eller set i flere år. Jeg har fulgt lidt med i bloggen Tinderslut, der nu har fundet sammen med sin ven, som hun var forelsket i. Der var flere der undrede sig, da det kom frem at hun ikke havde set ham i to år.
Ligeledes har jeg selv en gammel bekendt, som hævder at have følelser for mig. Sagen er bare den, at vi ikke har set hinanden i 10 år.
For mig er det temmelig uforståeligt, at man kan have følelser for en, som man ikke har mødt eller set i flere år. Jeg tænker at følelserne ikke er reelle, at det måske er en illusion man er forelsket i.
Hvad tænker I?
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7375

Re: Kan man have følelser for en, man ikke har set i flere år?

Indlægaf Neenah » 17. sep 2015, 12:41

Jeg har selv oplevet det, men om det så reelt har været glansbilledet kan så nok diskuteres.

Jeg mødte en fyr over Arto ( :D ) da jeg var 16. Det er den vildeste forelskelse jeg nogensinde har prøvet. Vi MSNede 3-4 timer om dagen, snakkede konstant i telefon, og var i kontakt mere eller mindre fra morgen til aften. Det var head over heels, og vi havde planer om at mødes. Det skete så aldrig - han havde ret alvorlige familieproblemer, og endte med at afslutte det, før det var begyndt.

Igennem årene har vi sporadisk haft kontakt fra tid til anden, men har aldrig mødtes, før for omkring et halvt år siden. Men det var til gengæld det vildeste rush. Det var præcis samme følelse som for 10 år siden - i hvert fald fra min side. Jeg plejer ellers ikke sådan at falde for gud og hvermand, men det her var voldsomt. Jeg var super skeptisk da vi kom i kontakt igen, men da vi så mødtes faldt alle de der fornuftighedsbarrierer jeg havde sat op for mig selv. Til gengæld var han god til at udnytte de der forelskelsesfølelser på en meget skidt måde, så vi stoppede kontakten kort tid efter.

Så ja, jeg tror sagtens man kan have følelser for nogen man ikke har set i lang tid. Det kan jo aldrig anskues objektivt, og det er svært at skelne mellem forestillinger og realiteter når det kommer til noget så uhåndgribeligt som forelskelse. Men man må så også indstille sig på, at den forelskelse der umiddelbart er, måske brydes når man så får udvidet sit bekendtskab.
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Kan man have følelser for en, man ikke har set i flere år?

Indlægaf Zombie » 17. sep 2015, 13:23

Dikus skrev:
For mig er det det modsatte af et glansbillede, når man elsker. Så er følelserne netop dybe og varige, fordi man kender den andens mørke sider og accepterer dem som en del af mennesket. Og man ved, mennesket er noget særligt.


Jeg er til dels enig med dig, men jeg er ikke enig i den usagte præmis om, at folk jo så nødvendigvis må være de samme mennesker gennem 2 og 10 år.

Personligt er jeg et helt andet menneske i dag, på godt og ondt, end jeg var for 10 år siden og ja, jeg har rykket mig helt enormt de sidste to år også. Hvis en person elskede mig, uden at ses med mig, i denne periode, ville det stadig være... ja, nok et ikke et glansbillede, men måske et forstillet billede af mig, som de elskede. Det ville ikke være mig, for mennesker er jo ikke statiske væsner, statuer.

Det er jo det samme som sker, når folk i et forhold "vokser fra hinanden". Man ændrer sig, og selvom kernen, essensen, de moralske værdier osv. måske er de samme, så skal man ikke kimse af resten heller, som jo også betyder rigtig meget for, om man elsker et menneske.
1
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Kan man have følelser for en, man ikke har set i flere år?

Indlægaf Joe » 17. sep 2015, 15:16

Jeg kan godt få et sus i maven, når jeg tænker på mænd, jeg engang har haft noget for, men ikke har set i mange år. Jeg kan også godt opleve at drømme om dem om natten. De gange hvor jeg så også er stødt ind i de mænd, har jeg efterfølgende ikke rigtigt vidst, hvad jeg skulle gøre af mig selv, og jeg har været sådan lidt usikker, på samme måde, som hvis jeg var forelsket i den.

Men det er i de tilfælde mine følelser fra dengang, jeg mærker igen. I dag kender jeg dem jo ikke. De kan være lige så søde som dengang, de kan være lige så vilde med fantasylitteratur som da de var 15, men de kan potentielt også have udviklet sig til nogle røvhuller, der kun læser dybt seriøs litteratur.
Jeg ved det ikke. Men når jeg tænker på dem, er det TeenageJahons følelser, der kommer frem igen. Ikke andet.
0

Tilbage til "Forhold og sex"