alene i et pilleglas

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Malina22
Indlæg: 20
Tilmeldt: 21. mar 2016, 23:20
Kort karma: 0
Likede indlæg: 7

alene i et pilleglas

Indlægaf Malina22 » 26. maj 2016, 00:30

Ja, jeg har været ved min læge og fået 'konstateret' en svær depression. Vi startede ud med Sertralin Orion 50 mg, men da disse ødelagde mit sexliv, kom jeg over på Valdoxan 25 mg. Jeg har det rent ud sagt ad helvedes til, og jeg føler jeg ligger nede i det her lille tonede pilleglas og svømmer rundt, men der er ingen der kan se hvor smertefuldt det er. Min kæreste er en af dem, der kan finde på at komme med kommentarer som:"årh, hvorfor skal du være så negativ". Jeg forstår da egentlig godt hans frustration, men hvad pokker skal jeg gøre, lillemand? Jeg bliver sindsyg. JEG ER BARE SÅDAN HER!
Jeg mærker overhovedet ikke samme virkning på depressionen på valdoxan som jeg gjorde på sertralin, men jeg har også kun været på den siden lørdag. Dette gør mig lidt mere negativ, da jeg er vred på mig selv over at jeg ikke bare kan være glad. Men samtidig, så kan jeg blive så hidsig og ked af det, når mine nærmeste omgivelser intet forstår! Ja, jeg bliver enormt træt, og det er ikke fordi jeg er doven, DET ER MEDICINEN. Jeg er total destruktiv og overvejer selvmord 2-3 gange om dagen (dette siger jeg dog ikke højt), men igen, jeg bliver ked af det og VRED, OG DET ER MEDICINEN! Jeg har kvalme, jeg er irritable, og jeg kan græde 24/7, og ja, det er så både depressionen og medicinen der spiller ind. Jeg er så træt af at undskylde mig selv, og være i vejen. Være negativ og frusteret fordi der ikke er respekt for min situation.. Jeg har virkelig lyst til at forsvinde, fordi jeg bare ikke magter de dumme kommentarer og manglende forståelse. Hvad har i gjort? Hvad skal jeg gøre?

Hvad er jeres erfaringer egentlig med valdoxan?

Ps. Undskyld udbruddet, det havde vokset sig stort..
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: alene i et pilleglas

Indlægaf Slettet bruger » 26. maj 2016, 00:37

Aner intet om mecidinen, men syns da du skal skifte tilbage til den gamle medicin.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: alene i et pilleglas

Indlægaf Slettet bruger » 26. maj 2016, 00:38

Ja jeg ved ikke om der skal gå lidt tid før du virker, det burde du som minimum spørge din læge om (den der har udskrevet dig pillerne anyway.)
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6643
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18791

Re: alene i et pilleglas

Indlægaf Æble » 26. maj 2016, 04:37

Vil bare sige at jeg føler med dig. Har været i dine sko. Der er ikke en skid lykke i lykkepiller. Men forhåbentlig når de virker eller du finder nogen der virker kan de være en trædesten ud af depressionen.
Mange tanker :kys:
0
Brugeravatar
Sevii
Indlæg: 519
Tilmeldt: 19. nov 2015, 08:30
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1345

Re: alene i et pilleglas

Indlægaf Sevii » 26. maj 2016, 11:30

Stakkels dig, og det mener jeg. Jeg kender kun sertralin og de ødelagde næsten mit liv. Det er ikke særligt sjovt at have en svær depression, og det er specielt ikke sjovt så også at tage medicin - det gjorde mig helt mærkelig. Men for nogen virker det, men jeg kan genkende dine tanker, så jeg tænker du er lidt det sted, hvor jeg var.
Jeg synes du skal forsøge at komme til en psykiater. Har du overvejet terapi? Pillerne virkede aldrig for mig, men terapi har næsten gjort mig rask nu. (Er stadig i terapi) Sommetider er det godt at tage piller og medicin på samme tid, især hvis det er en svær depression du kæmper med.
Jeg synes du skal bede om noget hjælp. Du skal hvert fald ikke gå rundt og have det sådan her alene. Held og lykke med det hele. :ae:

Forresten, det der er mest frustrerende ved alle "lykkepiller" er, at man skal vente nogle uger for at se om de virker. Derfor tror jeg ikke du mærker nogen speciel virkning.
0
:banan: :banan:
Maria86
Indlæg: 507
Tilmeldt: 3. maj 2016, 16:10
Kort karma: 8
Likede indlæg: 133

Re: alene i et pilleglas

Indlægaf Maria86 » 27. maj 2016, 11:04

:kram: :ae:
0
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: alene i et pilleglas

Indlægaf Skralde » 27. maj 2016, 12:04

Hvor længe var du på Sertralin inden du skiftede til Valdoxan? Der kan desværre gå helt op imod 6 uger før end antidepressiva virker optimalt - dog er 2-3 uger det mest normale og flere (heriblandt mig selv) får det værre i en periode ved medicinskift desværre.
Jeg er IKKE læge eller anden fagfolk, men jeg må indrømme at det undrer mig meget at hvis lægen har konstateret at du har en svær depression, at han så ikke i samme ombæring har henvist dig til en psykiater eller til anden form for samtaleterapi? Hvornår ska du til læge igen? En ting er at du ikke har fortalt din omgangskreds om dine selvmordstanker - det kan jeg sagtens forstå, men jeg håber virkelig at du har fortalt din læge det? :kys:

Alt virker håbløs tog ligegyldigt når man er svært deprimeret, men hæng i - det bliver bedre :kys:
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde

Tilbage til "Livets forhold"