Er 9 klasses sidste skole nu OGSÅ blevet hypet?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Er 9 klasses sidste skole nu OGSÅ blevet hypet?

Indlægaf HerErJeg » 27. maj 2016, 12:49

Jeg sidder og måber lidt. Artiklen virker 'troværdig', og jeg skulle såmænd ikke blive overrasket over at det forholder sig sådan.
http://ekstrabladet.dk/nationen/pige-ma ... kr/6100195
Der må være nogle af jer med børn i de årgange, er sidste skoledag for 9. Klasse ved at blive skruet over gevind?
Pigegruppens holdning virker ondsindet og manipulerende, er der piger i 9 klasserne som er rendyrkede bitches?
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Er 9 klasses sidste skole nu OGSÅ blevet hypet?

Indlægaf JoyNips » 27. maj 2016, 12:54

Jeg gik ud af 9. for 16 år siden og der skulle vi da også betale for morgenmad, pizza og være klædt ud og smide med karameller. Hvis ikke man bidrog økonomisk til indkøb af morgenmad og pizza kunne man naturligvis heller ikke være med til at spise morgenmad og pizza. Det har da intet med hype at gøre.
5
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Er 9 klasses sidste skole nu OGSÅ blevet hypet?

Indlægaf Animi » 27. maj 2016, 12:57

De 200kr til morgenmad + pizza lyder rimeligt, sådan var det også da jeg gik i 9. klasse. Men de 400kr til gave til lærerne lyder overdrevet. Hvis man er ca 20 i en klasse, vil det være 8.000kr i alt. Jeg mener at vi dengang gav en 50'er hver, så vi havde 500kr til en gave hver til vores to klasselærere.
4
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Er 9 klasses sidste skole nu OGSÅ blevet hypet?

Indlægaf Grissebassen » 27. maj 2016, 13:00

Det er da godt nok noget af et voldsomt budget for så unge mennesker.
Jeg husker en pige i min gymnasieklasse, der ikke kunne betale til vognturen. Vi vidste alle, at hun var udeboende og levede stramt økonomisk og ikke kunne få støtte fra sine forældre. Hun sagde af sig selv, at hun derfor ikke ville deltage. Men da prisen var den samme, uanset set antal deltagere, var alle i klassen pånær én, enige om, at vi da bare betalte de 30-40 kr ekstra pr person og lod pigen deltage.
Jeg synes ikke det er gået over gevind mht sidste skoledag. De skal have lov at feste så tosset de vil.
Men ja - de er nogle bitches. Det er en festdag for alle på lige fod, og derfor mener jeg, at festlighederne bør arrangeres, således at alle har mulighed for at deltage.
4
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Er 9 klasses sidste skole nu OGSÅ blevet hypet?

Indlægaf Madam Pomfrey » 27. maj 2016, 13:03

JoyNips skrev:Jeg gik ud af 9. for 16 år siden og der skulle vi da også betale for morgenmad, pizza og være klædt ud og smide med karameller. Hvis ikke man bidrog økonomisk til indkøb af morgenmad og pizza kunne man naturligvis heller ikke være med til at spise morgenmad og pizza. Det har da intet med hype at gøre.


Men der er også langt fra de 200 til 600 kr!
200 synes endda at være vel højt for morgenmad og pizza, med mindre der inkluderer drikkevarer også.

Fair nok at man skal smide et beløb for at være med i et socialt arrangement.
Men 400 kr til gaver til lærerne, - det er fint at give dem en symbolsk gave, men for en klasse med 20 elever er det jo 8000 kr der er tale om, til 4-5 primærerlærer, det er altså sindsygt store/dyre gaver. Som lærerne iøvrigt lovmæssigt ikke må tage imod!

Jeg synes det er tarveligt og ærgerligt at en elev skal ekskluderes fordi hun ikke kan lægge et ret højt beløb, som andre har fundet passende og rimeligt, og dermed dikteret. De er tale om unge mennesker på ca 15 år, de kan meget selv, men der har måske manglet noget voksen-indspil her, som bl.a. kunne hjælpe dem til at tænke over hvorvidt alle har råd til at deltage.
5
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Re: Er 9 klasses sidste skole nu OGSÅ blevet hypet?

Indlægaf HerErJeg » 27. maj 2016, 13:04

Som jeg læser det lille utydelige opslag, så er pigen overhovedet ikke ønsket på dagen. Pengene er billetten til overhovedet at måtte være der. Det skal en flok skide tøser overhovedet ikke blande sig i.
0
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Er 9 klasses sidste skole nu OGSÅ blevet hypet?

Indlægaf Grissebassen » 27. maj 2016, 13:11

I øvrigt undrer jeg mig: Potentielt kunne problemet løses med, at pigen deltog uden at spise morgenmad og pizza. Det svarer lidt til at kræve, at man skal smide i penge i ølkassen, selvom man ikke drikker alkohol.
Men hvordan har klassen tænkt sig at hendes manglende deltagelse løser problemet med gaven til lærerne? At hendes manglende tilstedeværelse i sig selv indikerer, at hun ikke er medgiver af gaven? Eller at der skal stå på kortet "Til lærerne fra 9.B minus Sofie"?
Senest rettet af Grissebassen 27. maj 2016, 13:12, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5787

Re: Er 9 klasses sidste skole nu OGSÅ blevet hypet?

Indlægaf Tux » 27. maj 2016, 13:12

De 400 til gaver til lærerne synes jeg er fuldstændig vanvittigt..
4
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25606

Re: Er 9 klasses sidste skole nu OGSÅ blevet hypet?

Indlægaf Delfin » 27. maj 2016, 13:14

400 kr til gave til lærerne? Det er da helt vildt skruet op!
Hvis der er 20 elever i klassen, er der samlet 8000 kr ind til gaver. Fordelt på hvor mange lærere?

Hvis de både skal spise på pizzeria og have morgenmad på skolen, er de 200 kr til mad og drikke nok ikke skudt helt forbi.

Jeg så et billede af en i købeudklædning, men ellers er de fleste af dem, jeg har set stadig i det, de fandt på genbrug eller i familiens gemmer.
0
14 11 14
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Re: Er 9 klasses sidste skole nu OGSÅ blevet hypet?

Indlægaf HerErJeg » 27. maj 2016, 13:16

Grissebassen skrev:I øvrigt undrer jeg mig: Potentielt kunne problemet løses med, at pigen deltog uden at spise morgenmad og pizza. Det svarer lidt til at kræve, at man skal smide i penge i ølkassen, selvom man ikke drikker alkohol.
Men hvordan har klassen tænkt sig at hendes manglende deltagelse løser problemet med gaven til lærerne? At hendes manglende tilstedeværelse i sig selv indikerer, at hun ikke er medgiver af gaven? Eller at der skal stå på kortet "Til lærerne fra 9.B minus Sofie"?

Det tror jeg faktisk er meningen. Pigens navn er skrevet ud af historiebøgerne, i det hun heller ikke kommer til at stå på klassens banner.
Jeg vil faktisk gerne se kvitteringer for gaven og bespisningen, for der er vel ikke nogen som stikker i egen lomme?
1
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25606

Re: Er 9 klasses sidste skole nu OGSÅ blevet hypet?

Indlægaf Delfin » 27. maj 2016, 13:18

HerErJeg skrev:Som jeg læser det lille utydelige opslag, så er pigen overhovedet ikke ønsket på dagen. Pengene er billetten til overhovedet at måtte være der. Det skal en flok skide tøser overhovedet ikke blande sig i.


Lige præcis den faldt også mig for brystet, hvad der foregår i skoletiden og indenfor skolens matrikel skal de overhovedet ikke bestemme
0
14 11 14
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Er 9 klasses sidste skole nu OGSÅ blevet hypet?

Indlægaf Madam Pomfrey » 27. maj 2016, 13:18

HerErJeg skrev:Som jeg læser det lille utydelige opslag, så er pigen overhovedet ikke ønsket på dagen. Pengene er billetten til overhovedet at måtte være der. Det skal en flok skide tøser overhovedet ikke blande sig i.


Det er jo helt afmarcheret, og burde på ingen måde kunne ske.
Ja det er en "stor dag" der markeres, og det koster penge, men ingen skal da kunne diktere nogle om de må være med eller ej, og hvordan.
Forstår slet ikke at man på skoleniveau accepterer ekskludering.

På mine sønners skole, kan jeg se at der fra skolens side er arrangeret fælles morgenmad og frokost for afgangsklasserne.
Måske finansieret af klassekasser. Efter endt da på skolen køres eleverne til et sted i kommunen til et fælles arrangement.
Jeg tænker det er meget godt der er noget voksenstyring på!
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Er 9 klasses sidste skole nu OGSÅ blevet hypet?

Indlægaf Grissebassen » 27. maj 2016, 13:26

HerErJeg skrev:
Grissebassen skrev:I øvrigt undrer jeg mig: Potentielt kunne problemet løses med, at pigen deltog uden at spise morgenmad og pizza. Det svarer lidt til at kræve, at man skal smide i penge i ølkassen, selvom man ikke drikker alkohol.
Men hvordan har klassen tænkt sig at hendes manglende deltagelse løser problemet med gaven til lærerne? At hendes manglende tilstedeværelse i sig selv indikerer, at hun ikke er medgiver af gaven? Eller at der skal stå på kortet "Til lærerne fra 9.B minus Sofie"?

Det tror jeg faktisk er meningen. Pigens navn er skrevet ud af historiebøgerne, i det hun heller ikke kommer til at stå på klassens banner.
Jeg vil faktisk gerne se kvitteringer for gaven og bespisningen, for der er vel ikke nogen som stikker i egen lomme?

Jeg forstår ikke problemet. Det er klart, at intet er gratis her i livet. Men det bør da ikke ekskludere folk fra fællesskabet, at de ikke har råd. Simpel løsning: Spis hjemme fra, og enten giv lærerne en billigere gave alle kan og vil være med på, eller skriv på kortet, hvem gaven er fra - og lad i øvrigt folk selv bestemme, om de overhovedet ønsker at give en gave. Det er da hul i hovedet, at gaver skal fungere som adgangsbillet. Hele pointen med gaver er jo, at det er noget man giver frivilligt af lyst.
0
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Re: Er 9 klasses sidste skole nu OGSÅ blevet hypet?

Indlægaf HerErJeg » 27. maj 2016, 13:56

En skarp klasselærer der i 9 år har forsøgt at løse konflikter og lære klassen mellem rigtigt og forkert, burde nægte at tage imod gaven så længe alle navne ikke står på kortet, en sidste hilsen fra 9.X bla bla bla...
Og 8000 kr rækker altså til et havebord til 8 personer i teaktræ inkl stole og parasol.
Jeg ville ikke acceptere noget sådant, hvis alle ikke kan være en del af det.
0
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2592
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3874

Re: Er 9 klasses sidste skole nu OGSÅ blevet hypet?

Indlægaf Anlewi » 27. maj 2016, 14:06

Jeg er forarget på mange planer.

Eleverne fordi de udelukker på en grim måde, en dag hvor der burde festes.

Forældrene fordi de syntes at en pris på 600kr er i orden og ikke har taget affære

Delvist skolen, for tvivler på der ikke har været lærer der har hørt elever snakke om dagen, program og pris.

Da jeg gik ud af skolen var der fælles morgenmad hvor alle tog noget med til et fællesmorgenbord og det nærmede dig aldrig 200kr
2
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:

Tilbage til "Livets forhold"