Hvad har påvirket din dag negativt

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Pixie88
Indlæg: 580
Tilmeldt: 26. aug 2015, 10:39
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1254

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Pixie88 » 14. sep 2015, 23:38

Pixie88 skrev:Ca alt :lol:
Vi har hevet gulv op på den lukkede altan, vel ca 20 m2 med spånplader, isolering og andet træls fra byggehandleren.
De der spånplader er to meter lange og vejer et ondt år, så min kæreste spænder dem fast på en sækkevogn og triller ned ad trapperne. No problemo, han er tømrer og har gjort det før.
Han når ikke ret langt før sækkevognen pludselig tipper forover fordi min kæreste mister balancen og de her 5 spånplader inkl sækkevogn smadrer ind i underboens hoveddør :ad!: min kæreste kan ikke nå at gribe fat, det er trods alt ca 40 kg i frit fald.
Der er kun kommet overfladiske ridser på døren og vi banker på, men der er ingen hjemme.
En time efter står der en sur underbo ved vores dør. Vægten af de plader har givet døren et tryk 16 så låsen er blevet rykket halvvejs ud af karmen og døren er flækket ved låsen. Min kæreste får dog fikset låsen.
Hr underbo er ret gnaven og vil have vores adresse (?) Og gør krav på at vi kontakter boligforeningen, selvom jeg nok vil anse den slags som en selvfølge. Jeg siger vi også ringer til forsikringen men det mener han ikke er nødvendigt?
Nåmen faktum er så, at der nok skal ny hoveddør i og sådan nogle har det med at være lidt dyre. Jeg håber indbosforsikringen dækker, det var trods alt et hændeligt uheld, hvilket han skam også gav udtryk for at han godt var klar over.
Men for helvede.. det er bare irriterende at skulle rode med den slags oven i at lejligheden skal tømmes på fredag..

Det viser sig, at vi har en meget venlig varmemester. Han kunne snildt have bedt os hoste op med penge til en ny dør, i stedet fik vi lov til at tage en, fra en blok de er ved at rive ned indvendig. Vi skulle bare selv slæbe døren hen til vores opgang :lol: Han mente heller ikke der var grund til at blande forsikringen ind i det.
Tak, søde varmemester :love:
6
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2959
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 620
Likede indlæg: 6578

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Sophaya » 15. sep 2015, 06:13

Jeg er lige vågnet fra en drøm om juleaften. Da aftenen var slut rakte jeg ud efter min morfar for at ae ham på armen - og kom i tanke om, at han slet ikke var der. Jeg vågnede hulkende. Puha. Det er tre år siden at han døde i dag. Lortedag.
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2959
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 620
Likede indlæg: 6578

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Sophaya » 15. sep 2015, 18:10

Tak for kortet D.itsen :kys:
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5378
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10391

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf lillebjoern » 15. sep 2015, 19:39

At min kærestes cykel er blevet stjålet igen. To cykler på to måneder. Og denne gang havde han købt en ABUS-lås, én af de der med rigtig tung kæde, kodelås, og stof over det hele. Den var blevet brændt over med en eller anden sav. Det er så synd for ham. :(

Det er vildt nok at folk tør på Indre Nørrebro, især på sådan en hverdag...
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
TurtleSpeed
Indlæg: 665
Tilmeldt: 11. aug 2015, 17:10
Kort karma: 101
Likede indlæg: 593

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf TurtleSpeed » 16. sep 2015, 14:30

Hold i nakken :sur:
0
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf ManicNinja » 17. sep 2015, 08:59

Kan I SÅ se at komme til fys, de damer! :naughty:
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Whoosh » 17. sep 2015, 15:36

Min verden er godt nok blevet rystet i dag.

Min far har muligvis en tumor i hjernen.
Han kan først scannes i næste uge.

Jeg ved slet ikke hvordan jeg skal reagere lige nu.
Så jeg er gået i research mode.

Vær søde ikke at quote, jeg vil gerne kunne slette senere.
0
Brugeravatar
Pussikat82
Indlæg: 1570
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:05
Kort karma: 611
Likede indlæg: 2922
Kontakt:

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Pussikat82 » 17. sep 2015, 16:11

@Whoosh det er jeg godt nok ked af at læse :ae: Håber, at man ikke finder noget ved den undersøgelse.

Kom egentlig ind for at skrive, at min dag er negativ, fordi jeg har været hårdt plaget af kvalme og smerter det meste af dagen, men sammenlignet med dit indlæg er det jo ingenting. Håber på det bedste for jer. :kryds:
0
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Whoosh » 17. sep 2015, 16:27

@Pussikat82

Min kæreste skulle bare køre min far til ørelægen for en mindre ting, og så endte det med akut konsultation med neurologer på sygehuset.
Jeg er så ked af at jeg ikke tog med. Men jeg kunne jo ikke vide det. :trist:

Min kæreste er meget glad for min far, så han er også meget påvirket lige nu.
De to stakkels mænd havde siddet helt grådkvalte i bilen, og min kæreste havde prøvet at trøste så godt han kunne.
Jeg skulle have været der.

Og jeg har taget total forskud på sorgerne, og tænker på hvordan vi rent praktisk klare evt behandling, transport osv.


Du må gerne have haft en lortedag! Dine smerter og kvalme er jo ikke mindre, bare fordi jeg er ked af det.
Der er altid nogen, der har det værre end en selv, og hvad så? Det sucks jo stadig!
Jeg håber du får det bedre snart. :kys:
0
Brugeravatar
Pussikat82
Indlæg: 1570
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:05
Kort karma: 611
Likede indlæg: 2922
Kontakt:

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Pussikat82 » 17. sep 2015, 17:01

@Whoosh Sikke noget møg :( Du kunne jo altså ikke vide det, så du må ikke bebrejde dig selv :ae: Jeg kender alt til at tage sorgerne på forskud, så det kan jeg sagtens sætte mig ind i. Det er vel også en strategi for at gøre et eller andet, for at være beredt. Men forhåbentlig viser det sig ikke at være noget. :kryds: Hvis det skulle vise sig at være noget møg, vil jeg tro, der er noget hjælp at hente i patientvejledningen eller lignende i forbindelse med sygehuset. Da min mor skulle til Vejle for at få kemo (hun boede mellem Juelsminde og Glud - hvis det siger dig noget? Du er lidt lokalkendt? Også lige meget, men i hvert fald en 30-40 kms kørsel), kunne hun blive kørt dertil i taxa, så der er en mulighed for hjælp til transport, hvis det er.

Indtil I ved mere, må I prøve at tage en dyb vejrtrækning og så tage én ting eller dag ad gangen. Der er ikke så meget andet, man kan gøre lige nu. Selvom hovedet sikkert er fyldt til randen med alt for mange tanker :ae:

Nej, jeg ved det godt :genert: Tak, jeg satser på at få det bedre i morgen. I dag er vist et tabt kapitel i den retning. Men hey, jeg har da fået tøj på og er i gang med at lave mad, så det er da trods alt en lille sejr. :blush:
0
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Whoosh » 17. sep 2015, 17:36

@Pussikat82

Han er vist berettiget til transport, men jeg ville aldrig kunne få mig selv til at han skulle sidde i timevis og vente, eller køre med en sygetransport, hvor de skal aflevere 6 andre først.

Det er ikke så meget hvis det er få gange det er mere hvis det nu er strålebehandling 5 dage om ugen i ugevis.
Så kan det godt blive presset.

Jeg håber sådan han bliver kaldt ind i morgen, og vi ikke skal vente til næste uge. Komplet ønsketænkning, men det vil jeg have lov til.
Og at det viser sig at være et eller andet fuldstændig harmløst. Selvom de harmløse ting er blevet udelukket.
Lige her må der gå være lidt lægesjusk.

Jeg vil ringe til Hjernesagen og Kræftens Bekæmpelse i morgen, og bede om gode råd til pårørende/bisidder.
0
Brugeravatar
Pussikat82
Indlæg: 1570
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:05
Kort karma: 611
Likede indlæg: 2922
Kontakt:

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Pussikat82 » 17. sep 2015, 18:26

@Whoosh Jeg husker ikke så meget fra min mors første forløb, hvor hun også fik stråler, men jeg tror ikke, hun fik det så tit, altså mange gange om ugen. Det var dog for kræft i lungerne og for 13 år siden. Det lyder som en god ide at få snakket om nogen hurtigt, der kan rådgive. Jeg håber sådan, at han kommer til hurtigt, så I ikke skal gå og vente længe på en afklaring.
0
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Whoosh » 17. sep 2015, 18:29

@Pussikat82
Det håber jeg også.
Hvis vi har det skidt, har han det jo 100 gange værre.
Mine forældre kommer her i morgen, det skulle egentlig bare have været et hyggekaffebesøg, men nu bliver det jo nok noget ganske andet. :(
0
Brugeravatar
Pussikat82
Indlæg: 1570
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:05
Kort karma: 611
Likede indlæg: 2922
Kontakt:

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Pussikat82 » 17. sep 2015, 19:05

@Whoosh Det kan nok ikke helt undgås. Jeg ville nok lade ham åbne op, for det er ikke sikkert, han har lyst til at snakke om det. Det ved du måske bedst, om han har. Måske bare spørge ham om, hvordan det går. Og så, hvis han ikke har brug for at snakke om det, måske lave noget, der kan adsprede tankerne lidt, f.eks. at spille et spil. Sådan gør vi her oftest på de hårde mindedage (for kærestens bror, som døde for 10 år siden), når hans forældre er på besøg.
0
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15605
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20969

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf 2SHY » 19. sep 2015, 05:12

At vågne af en rigtig ubehagelig drøm :(
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate

Tilbage til "Generelt"