Fortæl din historie om din start på livet

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Fortæl din historie om din start på livet

Indlægaf Mi55y » 17. sep 2015, 04:54

Jeg er blevet til bag i en lastbil i pyrenæerne. Min far var lastbilchauffør og ti år ældre end min 20-årige mor, som var med på tur. Da hun fortalte min far, at hun var gravid, proklamerede han, at det ikke var hans. Han kunne nemt fylde Århus Stadion med mulige fædre! Hvilket ikke faldt helt i god jord hos min Bedstefar, som ville tæve ham. Min mor var ligeglad, hun vidste, at han var eneste mulighed. men hun har dog aldrig helt tilgivet ham for, at jeg skulle stikkes i forbindelse med blodprøve til faderskabssagen.

Jeg blev født 5 minutter over midnat midt i december som stjernekigger på Fødselsstiftelsen i Århus, som i dag er nedlagt. Og døbt i Helligåndskirken, som i dag er revet ned. Min mor mener, at jeg fik trykket ryggen ved fødslen. Jeg ligger da også i en bue på alle babybilleder - og har senere fået fortalt af en læge, at jeg har et par ryghvirvler, der sidder lidt skævt.

Men jeg skreg mig i hvert fald igennem ca. det første år. De få gange jeg ikke skreg, troede min mor, at der var noget galt og prikkede til mig - og så begyndte skrigeturen forfra. Min mor startede arbejde efter 3 måneder, og min arbejdsløse onkel blev sat til at passe mig, indtil hun kunne få dagplejeplads. Han hader i dag børn - måske der er en sammenhæng. Da jeg så kom i dagpleje kunne dagplejemoderen ikke forstå, at min mor fortalte om, hvordan jeg konstant skreg og holdt hende vågen hele natten. Lige til en dag, hvor hun selv oplevede mit skrigemarathon. Så var der fuld forståelse! Men jeg har altid været et genert barn, så det ligger til mig at være on my best behaviour, når jeg er ude.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9843
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: Fortæl din historie om din start på livet

Indlægaf Spjaerten » 17. sep 2015, 07:07

Født ca. 2 uge for tidligt ved kejsersnit. På min morfars fødselsdag - de skulle vente til weekenden var overstået. Jeg blev åbenbart ved med at vende mig - så naturlig fødsels var ikke muligt.

Gætter på jeg er undfanget juleaften :-D
0
Tryk på * :slem:
Pityt
Indlæg: 2610
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Fortæl din historie om din start på livet

Indlægaf Pityt » 17. sep 2015, 11:25

Ballademager skrev:Min kærestes historie er derimod lidt fin :) Han er nemlig født ret præcist ni måneder efter sin fars fødselsdag.

Min søster og jeg regnede os engang frem (eller tilbage) til, at jeg må være lavet omkring min fars fødselsdag og min søster omkring påske ;) Nogen har måske været fulde og glade :lol:
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14723
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Fortæl din historie om din start på livet

Indlægaf Flora » 17. sep 2015, 11:47

Ahahaha....har aldrig tænkt over det, men når nu I andre sidder og regner tilbage kom jeg også lige til at gøre det. Og jeg kan snildt være blevet undfanget nytårsaften :lol:
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24916

Re: Fortæl din historie om din start på livet

Indlægaf sigge » 17. sep 2015, 13:39

Mine forældre kunne ikke få børn. De havde prøvet et par år, før de blev undersøgt og fik at vide, at min mor danner antistoffer mod min far, som så oveni havde dårlig sædkvalitet (ren Monica og Chandler). Så søgte de om at adoptere, men fik afslag pga. min mors diabetes 1. Og et par år senere kom jeg altså alligevel som et lille medicinsk mirakel. :D Jeg har fået at vide, at jeg er undfanget i en CampLet.

Jeg blev født ved kejsersnit ca. 4 uger for tidligt pga. for meget fostervæske. Som diabetesbaby var jeg egentlig rimeligt stor på trods af den for tidlige fødsel, alligevel lå jeg i kuvøse det første døgn. Min mor havde været i narkose til kejsersnittet, så hun havde ikke set mig i forbindelse med fødslen, og hun kunne heller ikke komme til at se mig på den afdeling, hvor jeg lå i kuvøse, så hun så mig først efter et døgn, hvor jeg kom ned til hende på stuen. Hun arbejdede på Fødselsanstalten (ja, det hed det altså) dengang, så flere af hendes kolleger kom da lige forbi og fortalte hende, hvor sød en lille pige, hun havde fået, mens hun stadig ikke havde set mig selv. Min far havde selvfølgelig også set mig i kuvøsen.

Jeg nægtede at die, så jeg er opfostret på flaske med modermælkserstatning. Dengang i '76 havde de ikke lige indset, at min mor kunne malke ud og give mig det i flasken. Det havde man da heldigvis, da min søster kom til knapt 4 år senere og også skulle have flaske.

Ellers var det vist en ganske normal spædbarnstilværelse uden drama. Med masser af hjemmestrik i brune, gule, orange og grønne nuancer som det nu hørte sig til der i slut-70'erne og med 2 strikkeglade bedstemødre. Jeg har en fætter, som er født knapt 3 uger efter mig, og jeg har det fineste billede af os to i matchende hjemmestrikkede sæt.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Fortæl din historie om din start på livet

Indlægaf Fru Sunshine » 17. sep 2015, 19:43

Jeg er lavet juleaften 1970. Det er jeg helt sikker på :-D
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Fortæl din historie om din start på livet

Indlægaf zembra1986 » 19. sep 2015, 11:18

Jeg var absolut ikke planlagt, min mor og far var begge 19 år og meget "unge af sind", og de var ikke engang kærester som sådan

Jeg blev født efter en ukompliceret men meget hård fødsel (Min mor kunne ikke håndtere smerterne ordentligt) kl. ca. 18.30, og den første der fik lov at holde mig var min 17 årige onkel......min ældste moster var min mors støtte under fødslen og min far var ikke til stede.

Min mor fyldte 20 år fem dage efter jeg bev føt, og netop den dag kom hun hjem fra hospitalet med mig. <hun har fortalt at hun brød sammen da hun fik gæster og de allesammen var over mig, og jeg tog alt min mors opmærksomhed på hendes 20-års fødselsdag :lol2: :genert:
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Fortæl din historie om din start på livet

Indlægaf Wizzze » 19. sep 2015, 12:28

Fru Sunshine skrev:Jeg er lavet juleaften 1970. Det er jeg helt sikker på :-D


Selveste Julemanden? :8:
Det ville godt nok forklare en del :gruble: :lol:

1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Fortæl din historie om din start på livet

Indlægaf Bøtte » 21. sep 2015, 12:19

Der var overbelægning på det lokale sygehus, så mine forældre blev sendt til et andet 45 km væk. Min far blev sendt hjem, og min mor i et venterum med en lille hård bænk, hvor hun sad i 2 stive timer fordi de havde glemt hende, oveni havde hun begyndende veer.
Efter undersøgelsen gik det stærkt og min far blev kaldt ind igen. Så han måtte forlade en vigtig fodboldkamp (jeg er født under VM i 86), har jeg fået fortalt mange gange.
Fødslen gik fint, jeg var et lille myr på 2500 g selv om jeg var født 4 dage over termin (til sammenligning vejede min datter 3080 g en måned før termin), så vi var indlagt et par dage, hvor de lige tjekkede op på mig.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25614

Re: Fortæl din historie om din start på livet

Indlægaf Madam Pomfrey » 21. sep 2015, 12:59

Har ikke de store detaljer omkring selve fødslen :)

Min historie begynder da mine forældre møder hinanden i Oslo, min mor er nordmand, min far er oppe og arbejde gr. mangel på håndværkere.
De har kendt hinanden et lille års tid, da min mor vælger at flytte sammen med min far i hans netop færdigbyggede hus i DK. Indtil da havde min far været hjemmeboende hos min farmor og farfar :)

Fra min mor flytter til Dk, til jeg er undfanget, går der ikke mere end 3-4 måneder, så der har ikke været tvivl om at ønsket om at starte en familie har været til stede, for et uheld er jeg ikke :)
jeg bliver født d. 22 august kl. 1.30 om natten, på det gamle Køge sygehus, ved en normal ukompliceret fødsel.
Jeg er en ok stor baby, 3150 gram, 52 cm.

Min mor er hjemme med mig den første tid, min mormor og morbror fra Norge er forbi på besøg for at se mig. Min morfar ser mig et par timer i Kastrup Lufthavn, hvor han mellemlander på vejen hjem fra et ophold på havet. Så vidt jeg husker sendte min mormor telegram til ham, om min fødsel. Efter min mors barsel er min far hjemme med mig i en periode, han lavede en fyværkeri/forbrændingsskade -så han var sygemeldt for en periode. Derefter kom jeg hjem og blev passet hos min farmor og farfar.

Jeg har fået at vide at jeg var en glad og veltilpas baby, smilende, sjældent sur, elskede at komme ud på opdagelse.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Fortæl din historie om din start på livet

Indlægaf TomKah » 21. sep 2015, 18:25

min far skulle tanke benzin på vej til sygehuset, hvilket var meget meget upopulært. Jeg blev født 20 minutter efter ankomsten.
Men det som har brændt sig mest fat i min mors bevidsthed var at hun lå på stue (dengang havde man ikke sine babyer hos sig) med en ung kvinde som havde fået tvillinger alt alt for tidligt. Det var en pige og en dreng og der kom en præst for at Nøddåbe dem, og kvinden lå længe helt alene og bare græd og græd og bebrejdede sig selv at hun overhovedet var blevet gravid. Midt på natten døde drengen og kvinden blev endelig flyttet fra min mors stue. Min mor havde det enormt svært med det og det lyder sgu heller ikke til at have været en fest, selvom den anden kvinde selvfølgelig havde det meget værre.
0
Brugeravatar
Sol_sikken
Indlæg: 85
Tilmeldt: 20. sep 2015, 15:27
Kort karma: 6
Likede indlæg: 111

Re: Fortæl din historie om din start på livet

Indlægaf Sol_sikken » 22. sep 2015, 18:45

Jeg blev lavet en forårsdag på et grønt område, der den gang hed Cementen i Glostrup. Lige ved siden af hvor min mormor og morfar boede.
Jeg skulle klart have været en klat i græsset :lol:
Min mor og far havde kun kendt hinanden i ganske kort tid og havde begge forliste ægteskaber bag sig, med hvert sit lille barn. Min mor blev gift med konge brev, da hun ventede min storesøster, fordi hun kun var 17 år. Og blev skilt et år efter.
Så jeg var klart et uheld og blev født lige før aborten blev fri :D
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Fortæl din historie om din start på livet

Indlægaf Bøtte » 22. sep 2015, 19:22

Bøtte skrev:Der var overbelægning på det lokale sygehus, så mine forældre blev sendt til et andet 45 km væk. Min far blev sendt hjem, og min mor i et venterum med en lille hård bænk, hvor hun sad i 2 stive timer fordi de havde glemt hende, oveni havde hun begyndende veer.
Efter undersøgelsen gik det stærkt og min far blev kaldt ind igen. Så han måtte forlade en vigtig fodboldkamp (jeg er født under VM i 86), har jeg fået fortalt mange gange.
Fødslen gik fint, jeg var et lille myr på 2500 g selv om jeg var født 4 dage over termin (til sammenligning vejede min datter 3080 g en måned før termin), så vi var indlagt et par dage, hvor de lige tjekkede op på mig.

Jeg er i øvrigt født 10 måneder efter mine forældres bryllup, så jeg er en rigtig Honeymoon baby :D
0
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Fortæl din historie om din start på livet

Indlægaf Novella » 28. sep 2015, 04:36

Jeg skulle have været en plet på lagnet - eller som min far i et anfald af fortrolighed engang udtrykte det, blev han 'nærmest bondefanget'. Min mor troede vist ikke, at hun kunne få børn efter en abort med en strikkepind i køkkenet, eller hvad der nu er sket tidligere. Det kunne hun så. Jeg blev født præcis et år efter deres første kysseaften.
Det har i øvrigt aldrig påvirket mig at høre den der udtalelse fra min far. Jeg hørte det først som voksen, men det giver ret god mening ifht hans adfærd over for mig og min mor, da jeg var lille. Jeg tvivler ikke et sekund på, at min far elsker mig og ville springe i Victoria-faldene for mig, men da jeg var lille, var jeg en katastrofe i hans liv. Det tvang ham til at blive hos min mor, som han vist egentlig bare skulle have knaldet fornøjet og så rykket videre fra. Det var synd,at det blev sådan, og han har været en idiot på mange planer, men meget handler om, at han blev uønsket far, da han var alt for ung og umoden.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Fortæl din historie om din start på livet

Indlægaf hotlips » 29. sep 2015, 18:25

Mine forældre havde i forvejen min søster på 2 og var 20 så det var ikke planen med en mere,jeg blev lavet med kondom og det der skum man også kunne bruge dengang,min mor gik op for at få en abort men fortrød i venteværelset,jeg skulle så komme 17 december,det gjorde jeg ikke så min mor turde dårligt røre sig i dagevis for hun ville ikke føde juleaften.

Jeg kom nu også først 5 januar,jeg er et af de første børn der er født på Herlev,afdelingen var ikke engang færdig og da min mor fik hjertestop under en ve gik sygehjælperen i panik og løb og de kunne ikke finde en læge,hun vågnede heldigvis selv op efter nogle minutter.

Men jeg var til gengæld nem efter jeg blev født.
0

Tilbage til "Livets forhold"