Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13000
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21758

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Pandesteg » 25. maj 2016, 19:38

Jeg har købt nye løbesko i dag! :love: har ønsket mig dem så længe og endelig blev de mine. Nu er jeg så også fattig :tie: :-D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12657
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 911
Likede indlæg: 12377

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Guilded_Lily » 25. maj 2016, 20:31

Jeg er lidt misundelig på jer, der kan løbe. Jeg forsøgte, før jeg startede i fitness, fordi jeg var vældig glad for - og god til - at løbe som teenager, men jeg føler simpelthen, min krop er alt for tung og klumpet at tumle rundt med på vejen, jeg kan slet ikke komme ind i et ordentligt glid. Jeg brugte løbebåndet i starten i fitness, men jeg gider ikke, fordi jeg går helt kold efter 2-4 minutter. Det er jo ikke engang en km for mit vedkommende. Jeg har ikke stamina nok til at fortsætte. Og når jeg ikke mærker fremgang, giver jeg op. Dumt, men that's a fact.

Jeg bør virkelig sparke mig selv godt og grundigt i r*ven! or et par uger siden sad dete par jeans dejligt behageligt løst og jeg kunne med lethed spænde bæltet ind i sidste hul, som jeg klippede for 13 mdr. siden. Nu sidder de meget tæt til i taljen, bæltet er spændt i andetsidste hul og maven vælter ud over kanten. For fanden, altså, nu var jeg endelig tilfreds! Jeg er stresset, jeg sover ikke nok og kosten er en videnskab for sig. Jeg står op i håbet om at gennemføre en fastedag - kan ikke holde den og ender omkring 900-1100 kcal - og forsøger så igen dagen efter. Dvs. mit kalorieindtag er alt for lavt og min forbrænding går i stå = vægten stiger pronto!

Jeg skal lige have overstået forældresamtaler i morgen og tirsdag, så kan jeg begynde at slappe lidt af på arbejde (I hope!), og så håber jeg dælme, der kommer styr på livsstilen, så jeg er tilfreds inden sommerferien starter! Basta!

Jeg har i øvrigt ondt i nakken og ryggen igen, så jeg har lige bestilt tid til første opfølgende massage efter første omgang i sidste uge. Jeg skal lige have overstået mens, så det bliver først næste onsdag. Må ty til manden og Wall-E indtil da...
0
topmadras3
Indlæg: 238
Tilmeldt: 29. aug 2015, 21:35
Kort karma: 42
Likede indlæg: 152

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf topmadras3 » 25. maj 2016, 20:46

Guildet Lily
Mht løb er det så ikke også fint nok i starten,så du skifter mellem løb/gå :genert: ? Men det handler vel også om hvad du har det godt med og hvis du nu syntes løb er røvsygt er der måske noget andet der passer dig bedre?
Søvn/stress gør ikke det hele nemmere,så håber du får det bedre :kram:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12657
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 911
Likede indlæg: 12377

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Guilded_Lily » 26. maj 2016, 05:01

topmadras3 skrev:Guildet Lily
Mht løb er det så ikke også fint nok i starten,så du skifter mellem løb/gå :genert: ? Men det handler vel også om hvad du har det godt med og hvis du nu syntes løb er røvsygt er der måske noget andet der passer dig bedre?
Søvn/stress gør ikke det hele nemmere,så håber du får det bedre :kram:


Jeg kan slet ikke løbe mere end 4-500 m i det første stræk, og max. 200 resten af turen med et-to minutters gang i mellem. Og vi taler en lille runde herude på landet eller i skoven på hhv. 3,4 og 4 km. Det tager alt ml. 33 minutter og tæt på en time. På løbebåndet er 844 m rekorden uden pause - én gang. Næste løbepas er jeg ved at dejse om efter 500 m. Og jeg løber kun med 8-9 km/t på løbebåndet (på vejen er det kun omkring 5). Så jeg er gået fra min lærers vurdering som et atletiktalent til klumpe-dumpe, der knapt kan løfte fødderne fra asfalten.

Den gør lidt ondt.
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19510

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Animi » 26. maj 2016, 20:43

Jeg fik et pulsur i fødselsdagsgave :banan: Det har jeg virkelig ønsket mig i lang tid, så glæder mig til at bruge det :banan:
6
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6597

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Sophaya » 27. maj 2016, 09:37

Her er det gået lidt langsomt pga næsten en uges fuldtid opgaveskrivning sammen med min studiegruppe. Det har involveret en masse fællesmåltider med nogle mennesker der insisterer på at spise ret tungt og usundt. Det er lykkedes mig at tabe et halvt kilo, 1 cm i taljen, 1 cm i hoften og 2 cm på hvert ben, så lidt er der sket, men slet ikke nok. Nu er opgaven heldigvis afleveret og jeg har mulighed for selv at administrere maden mens jeg læser op. Jeg synes faktisk jeg er blevet helt dygtig til at kontrollere snack trangen. Før i tiden kunne jeg uden problemer - og hvor lyder det voldsomt når jeg skriver det nu! - spise 2 poser chips dagligt, når det var slemt. Dagligt! No wonder jeg er så overvægtig. Og hvor er det pinligt at indrømme, at jeg har været så afhængig af en madvare.
I går eftermiddags spise jeg 50 gram nødder, og det var dagens usunde indslag. Det synes jeg er en ret stor forvandling. Jeg spiser slet ikke chips mere - jeg får engang imellem isis chips, men jeg må bare sande at den ægte vare kan jeg ikke styre. Det er kun i sociale situationer hvor det står på bordet og jeg ved, jeg ikke kan komme til at tømme skålen, jeg tager lidt chips. Egentlig synes jeg, at jeg er kommet ud over de værste cravings, selvom det tog nogle uger hvor jeg var mere eller mindre irritabel.
3
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
orchid89
Indlæg: 29
Tilmeldt: 25. maj 2016, 18:39
Kort karma: 4
Likede indlæg: 43

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf orchid89 » 27. maj 2016, 14:48

Onsdag kom jeg ud på en aftengåtur på omkring 5,5 km, men det blev desværre ikke til nogen gåtur i går aftes. Det kunne jeg ikke lige overskue, da jeg skriver eksamensopgave i øjeblikket, og jeg kom virkelig godt i gang, så jeg ville ikke ødelægge det gode arbejde. Jeg endte med at sidde til 02.30 i nat, så jeg var noget groggy, da jeg stod op i morges. Det er en ugeeksamen, men det er faktisk meget hyggeligt at arbejde med den. Sidst jeg havde en ugeeksamen, følte jeg mig super stresset, men det gør jeg overhovedet ikke denne gang. Jeg føler lidt, at resten af opgaven "skriver sig selv", fordi det sværeste er overstået... Dejlig følelse :D

Jeg skulle have mødtes med en veninde i aften, men det kunne alligevel ikke lade sig gøre, så jeg tror bare, det ender med en hyggeaften med Netflix. Jeg overvejer en lillebitte smule, om jeg måske skal købe lidt chokolade eller andet godt til i aften, men omvendt er det jo den vane, jeg prøver at bryde. Dog er det også en fuldstændig utopisk tanke, at jeg aldrig spiser chokolade igen :lol: Argh, dilemma!! Jeg ved, at jeg allerede har tabt mig, og jeg spist super fornuftigt de sidste par dage (nærmest for sundt :lol: :-D), så jeg tror, jeg vil tillade mig selv lidt chokolade.
3
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12657
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 911
Likede indlæg: 12377

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Guilded_Lily » 27. maj 2016, 20:14

Ballademager skrev:
Måske et løbeprogram kunne være en ide? Så får du bygget langsomt op, og kan følge med både kontitionsmæssigt og med dine led? Det tager lidt tid, men måske får du så lidt flere gode oplevelser med det.

Derudover vil jeg sige, at hvis ikke du synes, at din træning er sjovt, så er det også svært at prioritere det. Det ER bare træls at skulle finde tid til noget, som man dybest set finder uinteressant. Derfor er det måske en ide at prøve nogle ting af, til du finder noget, der fungerer for dig?

Og så lige en :ae: til stressen. Det er hård kost, og kan skubbe kroppen og alle almindelige rutiner helt ud af kurs. Min nakke går også af og til amok i spændinger, der giver hovedpine. Treo og Ipren gel er det, der fungerer bedst for mig.


Jeg har prøvet flere løbeprogrammer, men det fanger mig åbenbart ikke. Jeg kommer aldrig længere en tredje-fjerde uge, som jeg så forsøger at køre et par uger, fordi jeg ikke har udholdenhed nok til den næste uge i planen, og så giver jeg op.

Jeg gider godt at træne i fitness, jeg har bare megasvært ved at få det til at passe ind. Nogle uger kører det på skinner, men så kan der pludselig være en uge eller to, hvor kalenderen spolerer det og så skal jeg lige losses i gang igen. I starten var jeg afsted 2-3 gange hver uge, gerne mandag, torsdag og lørdag, så begyndte det at blive en smule træls om torsdagen, fordi jeg har sent fri, så jeg ændrede det til onsdag. Så begyndte manden som snorkeldykkerinstruktør om onsdagen sammen med sønnen, og så gik den heller ikke længere. Her i foråret har manden så taget en del kurser, så jeg måtte hente børnene, og så endte det igen med at blive for sent (jeg træner bedst om eftermiddagen). Jeg er lidt spændt på, om det ryger helt i vasken, når manden skal til at studere i Odense til efteråret.

Det er så heller ikke fordi, jeg ligger på lade side. Jeg går gennemsnitligt 16-17000 skridt om dagen - de 11-12.000 af dem på arbejde. Og så skal jeg ige have givet min cykel et servicetjek, så må den også til at komme lidt ud på vejene igen...
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13000
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21758

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Pandesteg » 27. maj 2016, 20:21

Ballademager, du dyrker combat ikke? Hvilke sko bruger du? Jeg går jo rigtig meget til thai bo og der hopper/bouncer man jo meget og kan mærke der ikke er nok polstring/affjedring/whatevs i mine fitness-sko. Så er på udkik efter nogle nye, men er lidt i tvivl i forhold til hvad jeg skal gå efter. Med de sko jeg bruger nu, får jeg ondt/bliver øm i fodballerne.

Fik forresten indviet mine nye løbesko i dag! Tog kun en kort tur, men det gik super. Har før haft problemer med fødderne, når jeg skiftede løbesko, så var meget spændt, men det virker som om de nye sko er et pletskud. Vil dog stadig skifte mellem de nye og de gamle sko det næste stykke tid, så fødderne får tid til at vænne sig til dem.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12657
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 911
Likede indlæg: 12377

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Guilded_Lily » 28. maj 2016, 12:14

Så får jeg endelig pakket tøjet, selvom mit hoved ikke rigtig kan overskue, at jeg skulle til en anden by for at hæve penge først, og at jeg skal noget bagefter, men jeg kom af sted - og så virker min nøglebrik ikke, så jeg kan ikke komme ind og træne! Hvad fanden sker der? Jeg har betalt og også trænet i maj uden problemer!

Så jeg har lige mailet til centerlederen, så de kan finde ud af, om nogen har lukket min brik ved en fejl. Møgører!

Nu varmer jeg en pizzarest og er gnaven!
0
orchid89
Indlæg: 29
Tilmeldt: 25. maj 2016, 18:39
Kort karma: 4
Likede indlæg: 43

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf orchid89 » 28. maj 2016, 13:37

I går blev det til en aftengåtur på knap 5,5 km. Jeg slog et smut forbi Netto, hvor jeg købte en Ritter Sport, som jeg spiste halvdelen af (277 kcal). Resten har jeg gemt forsvarligt væk, og jeg satser på, at den kan holde til næste weekend :wave2:
3
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6597

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Sophaya » 28. maj 2016, 14:59

I dag vejer jeg endnu et halvt kilo mindre :banan:
Min krop skulle lige registrere, at jeg har haft nogle gode dage. I aften skal jeg have guf, men min mad har også været knivskarp!
5
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Ally » 28. maj 2016, 19:44

Manden og jeg var tidligt på farten i går, da vi kl. 8 skulle være hos hans moster og onkel, der kunne fejre guldbryllup. Det var så dejlig og hyggelig en dag, men god mad, god vin i rigelige mængder og køreturen frem og tilbage gjorde kål på mig, så jeg har været lidt ekstra træt og pirrelig i dag. Dog nyder jeg, at der er endnu en dag inden hverdagen kalder...

Jeg har nævnt det før, men jeg føler mig heldig med mit job. Udlandsrejse, mine kolleger, daglige udfordringer og, ikke mindst, mine elever. Mange har dem har jeg kun i ca. 20 uger, men jeg kommer jo til at holde af dem - og tager det kun som et kompliment, når de tilføjer mig på Snapchat og anmoder på FB.

Apropos udfordringer... Eller - det er måske voldsomt sagt, men jeg har fået at vide, at jeg i efteråret, sammen med to kolleger, skal på PD (pædagogisk diplomuddannelse) - jeg ved endnu ikke meget udover, at jeg starter til august og slutter i december med eksamen. Emnet håber jeg, at jeg selv kan bestemme og tænker allerede nu, at det skal omhandle elevernes læsevanskeligheder eller motivation i enten/eller og både/og dansk og engelsk, som er de fag, jeg underviser i.
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13000
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21758

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Pandesteg » 29. maj 2016, 08:12

Ballademager skrev:
Pandesteg skrev:Ballademager, du dyrker combat ikke? Hvilke sko bruger du? Jeg går jo rigtig meget til thai bo og der hopper/bouncer man jo meget og kan mærke der ikke er nok polstring/affjedring/whatevs i mine fitness-sko. Så er på udkik efter nogle nye, men er lidt i tvivl i forhold til hvad jeg skal gå efter. Med de sko jeg bruger nu, får jeg ondt/bliver øm i fodballerne.

Fik forresten indviet mine nye løbesko i dag! Tog kun en kort tur, men det gik super. Har før haft problemer med fødderne, når jeg skiftede løbesko, så var meget spændt, men det virker som om de nye sko er et pletskud. Vil dog stadig skifte mellem de nye og de gamle sko det næste stykke tid, så fødderne får tid til at vænne sig til dem.


Jo, jeg træner Combat og masser af det. Skifter mellem de her to par, begge fra Nike. De er begge gode, men kan bedst lide de sorte, netop fordi de netop støtter godt under fodballerne også. Men ellers ser jeg faktisk mange, der bruger løbesko til Combat, måske netop fordi, at der er bedre stødabsorbering?

Og sejt med dine løbesko! Så fedt med en god oplevelse :banan:

Edit: Nu med billede :P


Fedt, tak! Hvad hedder modellen på dem du bedst kan lide, ved du det? Ja har også tænkt på at det smarte nok var at have et par løbesko, men så skal jeg ha' købt et par der kun er til indendørsbrug.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12657
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 911
Likede indlæg: 12377

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Guilded_Lily » 29. maj 2016, 08:35

Ally skrev:Manden og jeg var tidligt på farten i går, da vi kl. 8 skulle være hos hans moster og onkel, der kunne fejre guldbryllup. Det var så dejlig og hyggelig en dag, men god mad, god vin i rigelige mængder og køreturen frem og tilbage gjorde kål på mig, så jeg har været lidt ekstra træt og pirrelig i dag. Dog nyder jeg, at der er endnu en dag inden hverdagen kalder...

Jeg har nævnt det før, men jeg føler mig heldig med mit job. Udlandsrejse, mine kolleger, daglige udfordringer og, ikke mindst, mine elever. Mange har dem har jeg kun i ca. 20 uger, men jeg kommer jo til at holde af dem - og tager det kun som et kompliment, når de tilføjer mig på Snapchat og anmoder på FB.

Apropos udfordringer... Eller - det er måske voldsomt sagt, men jeg har fået at vide, at jeg i efteråret, sammen med to kolleger, skal på PD (pædagogisk diplomuddannelse) - jeg ved endnu ikke meget udover, at jeg starter til august og slutter i december med eksamen. Emnet håber jeg, at jeg selv kan bestemme og tænker allerede nu, at det skal omhandle elevernes læsevanskeligheder eller motivation i enten/eller og både/og dansk og engelsk, som er de fag, jeg underviser i.


Tillykke med uddannelsen! Hvor er du heldig! Jeg har søgt to PDer, én i engelsk og én i dansk, men jeg bliver altid sorteret fra, så længe min souschef har magten. Han har sine favoritter. Åh, gid den mand snart ville fatte, han allerede har overskredet pensionsalderen! :rulle:
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"