Snik-snak tråd for forældre?

Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 29. maj 2016, 11:15

Vi har heller ingen planer i dag :banan:. Vi har været i haven, og mens jeg gjorde havemøblerne rene, tullede R rundt og legede med vand :lun:. Hans far ordnede også lidt forskelligt.

Nu hjælper min mand en kammerat med noget, R sover, og jeg ligger i sengen og vil enten sove en lille lur eller læse lidt.

I går var vi til fødselsdag hele dagen, så det er dejligt med en dag derhjemme.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bimmerdyret » 29. maj 2016, 11:23

Rakel skrev:SMTTE-MODELLEN – en refleksionsmodel til pædagogisk udvikling og organisationsudvikling

Det er da avanceret at gå i børnehave i dag. Vi har fået sådan et skema med hjem om naturen som månedsprojekt. Og skal sende det retur med vores tanker og bidrag om natur & dyr.


Øhh...det er da pædagogernes opgave - ikke forældrenes ??
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bimmerdyret » 29. maj 2016, 12:41

Rakel skrev:
Bimmerdyret skrev:
Rakel skrev:SMTTE-MODELLEN – en refleksionsmodel til pædagogisk udvikling og organisationsudvikling

Det er da avanceret at gå i børnehave i dag. Vi har fået sådan et skema med hjem om naturen som månedsprojekt. Og skal sende det retur med vores tanker og bidrag om natur & dyr.


Øhh...det er da pædagogernes opgave - ikke forældrenes ??


Næh nej. Det er et samarbejde. De skal lige vænne sige til, at de maks ser hende 25 timer om igen og ofte snarere 15-20 stykker, når vi hjemme og der er uger, hvor de ikke ser hende. Vi passer tydeligvis ret dårligt ind i deres kasser.


:D ...jeg ville sende den retur, men et "går udfra du ikke har planer om at dele din løn".
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 29. maj 2016, 13:55

Vi tuller også bare rundt hjemme.

Jeg holdt 30 års fødselsdag igår for mine veninder, og Signe sluttede dagen af med at kaste op i hele vores seng, så madrasser, topmadrasser, rullemadrasser, en dyne og to puder var ramt. Så dagen er gået med at rydde op og vaske, tror den kører for 5. gang nu :tie:

Jeg har sovet lidt på sofaen også, og min mand har gået i haven det meste af dagen.

Og i formiddags havde vi lige nogle venner forbi som hjælp med at spise det sidste jordbærtærte fra igår :-D
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 29. maj 2016, 14:01

Bøtte skrev:Vi tuller også bare rundt hjemme.

Jeg holdt 30 års fødselsdag igår for mine veninder, og Signe sluttede dagen af med at kaste op i hele vores seng, så madrasser, topmadrasser, rullemadrasser, en dyne og to puder var ramt. Så dagen er gået med at rydde op og vaske, tror den kører for 5. gang nu :tie:

Jeg har sovet lidt på sofaen også, og min mand har gået i haven det meste af dagen.

Og i formiddags havde vi lige nogle venner forbi som hjælp med at spise det sidste jordbærtærte fra igår :-D


Tillykke med fødselsdagen:)

Men øv med bræk :tie:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 29. maj 2016, 14:19

FruKuk skrev:
Bøtte skrev:Vi tuller også bare rundt hjemme.

Jeg holdt 30 års fødselsdag igår for mine veninder, og Signe sluttede dagen af med at kaste op i hele vores seng, så madrasser, topmadrasser, rullemadrasser, en dyne og to puder var ramt. Så dagen er gået med at rydde op og vaske, tror den kører for 5. gang nu :tie:

Jeg har sovet lidt på sofaen også, og min mand har gået i haven det meste af dagen.

Og i formiddags havde vi lige nogle venner forbi som hjælp med at spise det sidste jordbærtærte fra igår :-D


Tillykke med fødselsdagen:)

Men øv med bræk :tie:


Tak :kys: Det er dog først i næste måned :-D Men 30 år skal da ikke gå ubemærket hen, så starter i god tid :lol: Ej fordi min mand arbejder hveranden weekend, må jeg jo ligge det i de weekender han har fri (forestil jer lige at stable sådan en frokost på benene mens man er alene med en tre årig, der roder mere end en hel børnehave :tie:).

Det blev heldigvis ved den ene gang, jeg havde ellers foret sengen med håndklæder, så vi var forberedt. Det sted hun hyppigst har brækket sig har været lige midt i mellem vores madrasser :tie:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 30. maj 2016, 21:30

Hvad med at bestille maden udefra og holde det i sommerhuset? Og evt en i køkkenet?

Jeg ved vores 3 åriges tålmodighed ville blive brugt op ved et arrangement, som det du beskriver og det vil i længden kræve en del af os som forældre, at holde hende ved bordet.
Jeg synes (selvfølgelig) at hun er sød og ganske fint opdraget, men jeg forventer ikke at en 3 årig kan sidde ved bordet i 4-5 timer.
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 1. jun 2016, 16:14

Spiser jeres børn her i varmen? Og i så fald hvad?

S er godt nok temmelig småtspisende. Hun spiser så lidt jeg er faktisk sådan lidt 'bekymret' (i mangel af bedre ord). Aner ikke hvad jeg skal byde hende, hun er jo vildt kræsen.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 1. jun 2016, 18:27

Mine spiser som de plejer. Dog kommer der en del flere is ind.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 1. jun 2016, 18:37

Jeg serverede havregrød til aften, så røg der lidt indenbords. :gogo:
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 1. jun 2016, 18:41

Storesøster har i dag gennemgået sin første store "jeg har mega dårlig samvittighed og skammer mig" episode. Da jeg hentede hende, skulle vi tømme hendes skuffe for tegninger, etc. I skuffen dukker også 2 fine konkylier op, som jeg spørger indtil, hvor hun har fra (de er ikke sådan nogle, som man finder, men sådan nogle bearbejdede nogle). Hun bliver tydeligt berørt, underlæben bævrer og hun får blanke øjne, mens hun prøver at forklare mig noget om, at dem har hun fået. Da jeg spørger hende, om hun er helt sikker på, at hun har fået dem, bryder hun ud i gråd og fortæller hulkende, at hun har taget dem, selvom den voksne havde sagt, at man ikke måtte tage dem, inden man havde pyntet dem. Jeg siger til hende, at vi må finde den voksne og aflevere konkylierne tilbage og give en undskyldning. Hun er helt til tælling, og selvom forseelsen var lille, og selvom mit hjerte var ved at gå en lille smule i stykker, så holdt jeg fast i, at hun (med min hjælp naturligvis) måtte finde den voksne. Så et stk. 6 årig med tårerne sprøjtende ud af hovedet fik afleveret konkylierne tilbage og sagt undskyld. Og fik som respons et kram og ros af den voksne for at komme og sige sandheden.
2
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Lulu » 1. jun 2016, 18:44

Bøtte skrev:Spiser jeres børn her i varmen? Og i så fald hvad?

S er godt nok temmelig småtspisende. Hun spiser så lidt jeg er faktisk sådan lidt 'bekymret' (i mangel af bedre ord). Aner ikke hvad jeg skal byde hende, hun er jo vildt kræsen.


Vi laver en grøntsagsplatte et sted mellem 16.30 og 17.30 så egentlig ganske kort før mad og serverer dip til. Grøntsagerne kommer fra køleskabet så de er kolde. Emil spiser dem med velbehag hvorimod varm aftensmad ikke er et hit.
Ligeledes serverer vi en del vandmelon og bær. Og så som en anden skrev is.
Hjem is kører med sådan nogle rigtig små is som er helt perfekte til.børn i den alder.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 1. jun 2016, 18:52

Lulu skrev:
Bøtte skrev:Spiser jeres børn her i varmen? Og i så fald hvad?

S er godt nok temmelig småtspisende. Hun spiser så lidt jeg er faktisk sådan lidt 'bekymret' (i mangel af bedre ord). Aner ikke hvad jeg skal byde hende, hun er jo vildt kræsen.


Vi laver en grøntsagsplatte et sted mellem 16.30 og 17.30 så egentlig ganske kort før mad og serverer dip til. Grøntsagerne kommer fra køleskabet så de er kolde. Emil spiser dem med velbehag hvorimod varm aftensmad ikke er et hit.
Ligeledes serverer vi en del vandmelon og bær. Og så som en anden skrev is.
Hjem is kører med sådan nogle rigtig små is som er helt perfekte til.børn i den alder.



Som sagt meget kræsen dame her. Så af det du foreslår er der kun is, hun gider. :rulle:
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 1. jun 2016, 18:55

Bøtte skrev:
Lulu skrev:
Bøtte skrev:Spiser jeres børn her i varmen? Og i så fald hvad?

S er godt nok temmelig småtspisende. Hun spiser så lidt jeg er faktisk sådan lidt 'bekymret' (i mangel af bedre ord). Aner ikke hvad jeg skal byde hende, hun er jo vildt kræsen.


Vi laver en grøntsagsplatte et sted mellem 16.30 og 17.30 så egentlig ganske kort før mad og serverer dip til. Grøntsagerne kommer fra køleskabet så de er kolde. Emil spiser dem med velbehag hvorimod varm aftensmad ikke er et hit.
Ligeledes serverer vi en del vandmelon og bær. Og så som en anden skrev is.
Hjem is kører med sådan nogle rigtig små is som er helt perfekte til.børn i den alder.



Som sagt meget kræsen dame her. Så af det du foreslår er der kun is, hun gider. :rulle:


Så stemmer jeg på havregrød og is :D
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 1. jun 2016, 18:56

FruKuk skrev:Storesøster har i dag gennemgået sin første store "jeg har mega dårlig samvittighed og skammer mig" episode. Da jeg hentede hende, skulle vi tømme hendes skuffe for tegninger, etc. I skuffen dukker også 2 fine konkylier op, som jeg spørger indtil, hvor hun har fra (de er ikke sådan nogle, som man finder, men sådan nogle bearbejdede nogle). Hun bliver tydeligt berørt, underlæben bævrer og hun får blanke øjne, mens hun prøver at forklare mig noget om, at dem har hun fået. Da jeg spørger hende, om hun er helt sikker på, at hun har fået dem, bryder hun ud i gråd og fortæller hulkende, at hun har taget dem, selvom den voksne havde sagt, at man ikke måtte tage dem, inden man havde pyntet dem. Jeg siger til hende, at vi må finde den voksne og aflevere konkylierne tilbage og give en undskyldning. Hun er helt til tælling, og selvom forseelsen var lille, og selvom mit hjerte var ved at gå en lille smule i stykker, så holdt jeg fast i, at hun (med min hjælp naturligvis) måtte finde den voksne. Så et stk. 6 årig med tårerne sprøjtende ud af hovedet fik afleveret konkylierne tilbage og sagt undskyld. Og fik som respons et kram og ros af den voksne for at komme og sige sandheden.


Når det nu skulle være, var det da en fin situation. Og godt at lære at det betaler sig at være ærlig. :kys:
0

Tilbage til "Forældre"