Fordi jeg siger det!

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf dykkersild » 30. maj 2016, 12:24

ManicNinja skrev:
dykkersild skrev:
ManicNinja skrev:Fair nok. Skal vi følges derned, så kan du få tjekket hovedet? :P :D


Er det så nu, at jeg er glad for at være hunkøn :wink3:


Måske. Jeg er på en sær måde stolt over at være et hunkøn med løg. :D


Kvinder med løg er skide seje.
0
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf ManicNinja » 30. maj 2016, 12:30

Lemonella skrev:
dykkersild skrev:
ManicNinja skrev:Jordbær er virkelig en kedelig dessert. Især hvis det bare er med fløde/mælk/creme fraiche. Og folk sukrer dem som regel aldrig. :træt:
"Jamen, det her er ægte danske jordbær. De er jo søde i sig selv her i sæsonen. Og de bliver da ødelagt med sukker."
Beklager, de smager lidt syrligt og ellers ikke rigtigt af noget. Jeg er vild med nærmest alle andre bær. Er der jordbær til dessert, vil jeg egentlig helst springe desserten helt over eller tage et stykke chokolade til kaffen i stedet. Hvis I propper dem i en tærte, vil jeg måske begynde at overveje det. Men det vil helt sikkert være tærtebunden, der smager bedst!


Her er vi til gengæld enige. Vi har nogle venner som har stor køkkenhave og de er på ferie - åbenbart lige der hvor deres jordbær er bedst. Vi fik af vide, at vi så gerne måtte tage af dem - det blev næsten sagt som fik vi overdraget kronjuvelerne. Jeg turde ikke sige højt, at de altså bare bliver til syltetøj.


Nu ved jeg ikke, hvilken sort jordbær I har spist, men de jordbær jeg enten køber, eller selv plukker her i området, er godt nok de lækreste sødmefyldte jordbær og jeg får det helt dårligt ved tanken om "bare", at lave dem til syltetøj. De skal nydes her og nu, mens de er friske og ja der må gerne kommes sukker på før fløden hældes over dem. :savl:


Du ved godt, hvad jeg vil sige nu, ikke?

Nej.

:devil2:
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Grissebassen
Indlæg: 2000
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3437

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Grissebassen » 30. maj 2016, 12:32

Den her tråd beviser virkelig, hvor ligegyldigt mit forhold til mad er :lol2:
Smager det nogenlunde, er det til at betale, og gør det mig mæt og giver mig hvad min krop har brug for, så er jeg sådan set ret ligeglad med resten :genert:
0
Grissebassen
Indlæg: 2000
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3437

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Grissebassen » 30. maj 2016, 12:51

Lemonella skrev:
Grissebassen skrev:Den her tråd beviser virkelig, hvor ligegyldigt mit forhold til mad er :lol2:
Smager det nogenlunde, er det til at betale, og gør det mig mæt og giver mig hvad min krop har brug for, så er jeg sådan set ret ligeglad med resten :genert:


Jamen så er dit forhold til mad jo netop ikke ligegyldigt. "Det skal smage nogenlunde, være til, at betale, gøre dig mæt og give din krop, hvad den har brug for".
Det er da hele fire, ikke særligt ligegyldige ting. :D

Hah! Ja, det kan man selvfølgelig argumentere for :)
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24921

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf sigge » 30. maj 2016, 13:18

Bare giv mig alle jordbærrene. Gimme, gimme, gimme! :ivrig: :dåne:
2
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Sangius » 30. maj 2016, 14:14

Lemonella skrev:
dykkersild skrev:
Wizzze skrev:
Sangius skrev:Bacon er overvurderet.


:shock: :nerve: :8: :gisp:


Henter du høtyven Wizze - så tænder jeg bålet?


Så skaffer jeg tjære og fjer. :devil: :devil:


Har jeg begået en slags blasfemi? :p
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Whoosh » 30. maj 2016, 14:16

Lemonella skrev:

Så skaffer jeg tjære og fjer. :devil: :devil:


Måske baconfedt og fjer er mere passende. :-D
1
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13002
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55904
Kontakt:

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Ado » 30. maj 2016, 14:32

"Jeg har bagt en brownie!"

Næh. Du har bagt en kakaokage. Det hedder først en brownie, når der er masser af chokolade i. Tak.
6
Donna Martin Graduates!
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52575

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf fisken80 » 30. maj 2016, 14:42

Ado skrev:"Jeg har bagt en brownie!"

Næh. Du har bagt en kakaokage. Det hedder først en brownie, når der er masser af chokolade i. Tak.


Arhg ja, dén er styg. En brownie skal svampe af chokolade ellers er det ikke en brownie. Forstå det så!
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
HappyHippo
Indlæg: 2538
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 171
Likede indlæg: 4394

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf HappyHippo » 30. maj 2016, 17:11

Bradepande-kager er virkeligt kedelige.

Kanelsnegle og teboller skal spises ca med det samme de er færdige ellers blive de tørre og kedelige.

Pizzaost o.lign er ikke ost, men kartoffelmel med skummetmælkspulver. Så meget mere koster en blok rød cheddar eller frisk mozzarella heller ikke.
3
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1015
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1971

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Tobywan » 30. maj 2016, 17:24

HappyHippo skrev:Bradepande-kager er virkeligt kedelige.

Kanelsnegle og teboller skal spises ca med det samme de er færdige ellers blive de tørre og kedelige.

Pizzaost o.lign er ikke ost, men kartoffelmel med skummetmælkspulver. Så meget mere koster en blok rød cheddar eller frisk mozzarella heller ikke.


Mon ikke det er "pizza topping" du mener. Hvis der står ost på pakken, så skal der vel også være ost i produktet.
2
HappyHippo
Indlæg: 2538
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 171
Likede indlæg: 4394

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf HappyHippo » 30. maj 2016, 19:37

Tobywan skrev:
HappyHippo skrev:Bradepande-kager er virkeligt kedelige.

Kanelsnegle og teboller skal spises ca med det samme de er færdige ellers blive de tørre og kedelige.

Pizzaost o.lign er ikke ost, men kartoffelmel med skummetmælkspulver. Så meget mere koster en blok rød cheddar eller frisk mozzarella heller ikke.


Mon ikke det er "pizza topping" du mener. Hvis der står ost på pakken, så skal der vel også være ost i produktet.


Har det aldrig heddet "pizzaost". Ligesom solbærdrik hed saft før nye regler... Men ja, det er det jeg mener. Troede I vidste, hvad jeg mente. Beklager
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24921

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf sigge » 31. maj 2016, 07:22

^ Det er lige præcis grunden til, at jeg altid sætter kaffedrikkende gæster til at lave deres kaffe selv. Jeg drikker ikke kaffe selv, og dermed har jeg heller styr på doseringen af kaffebønner. Så er det deres egen skyld, hvis kaffen er for tynd eller stærk. :lol:
1
You can't spell awesome without me.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Karkluden » 31. maj 2016, 07:29

Jeg er så træt af "det er bare, fordi du ikke har smagt RIGTIG/GOD blåskimmelost/olie/asparges/whatever".
Både herinde og irl. Min mor siger det altid med blåskimmelost. Næh. Jeg prøver faktisk ret ofte. Alt fra megadyre fra små franske specialbutikker, arla unika og lignende til basic supermarkedstyper. Jeg kan ikke lide det. Jeg kan spise det af høflighed, men det smager ikke godt.
2
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Karkluden » 31. maj 2016, 13:05

Lemonella skrev:
Karkluden skrev:Jeg er så træt af "det er bare, fordi du ikke har smagt RIGTIG/GOD blåskimmelost/olie/asparges/whatever".
Både herinde og irl. Min mor siger det altid med blåskimmelost. Næh. Jeg prøver faktisk ret ofte. Alt fra megadyre fra små franske specialbutikker, arla unika og lignende til basic supermarkedstyper. Jeg kan ikke lide det. Jeg kan spise det af høflighed, men det smager ikke godt.


Det sker nu ind imellem, at folk virkelig ikke har smagt det rigtige eller måske ikke vidste, at det kunne smage godt.

Jeg mener da for nyligt, at have læst, at ManicNinja "brokkede" sig over, at ingen havde oplyst hende om, at grovbulgur smagte godt. :D

For mit eget vedkommende, har jeg i virkelig mange år gået uden om rosenkål. De smagte jo ikke godt. Eller det gjorde de så ikke da jeg var barn og ung.
Så læste jeg en opskrift på letdampede rosenkål og noget citronsaft/skal, lidt feta, ristede pinjekerner og olivenolie. Det ville jeg altså lige give en chance og hold nu op det smagte så godt, at det nu er noget vi får tit når det er sæson for rosenkål.

vi må vist bare være enige om at være uenige :lol:
Jeg er så også typen, der afdækker alle typer af en fødevare (fx dyre, billige, forskellige sammensætninger osv) og smager på nye kombinationer med fødevaren. Så jeg gider faktisk ikke høre på, at det er, fordi jeg ikke har fået GOD whiskey. Jo. Whiskey smager bare ad helvede til :lol:
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.

Tilbage til "Mad og drikke"