Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Kattefjæs » 31. maj 2016, 06:23

Sukisaki skrev:At flere og flere skriver "selvskab" når de mener selskab.
Jeg ved godt at stavning ikke er lige let for alle, men det lader til at lige denne her fejl, sniger sig ind flere og flere steder.. Og det gør ondt i mine øjne!


JA! Og "tildens" i stedet for "tendens".... Men den som pisser mig mest af lige nu; "Pga. af". :nej:
6
Sjo
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23. mar 2016, 09:19
Kort karma: 71
Likede indlæg: 1101

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Sjo » 31. maj 2016, 07:21

Tidens overforbrug af ordet "omkring" irriterer mig grænseløst. Sig nu bare "om" i stedet for.
0
Vor herre til fucking pipirøvhest altså!
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf kidkomb » 31. maj 2016, 07:28

Kattefjæs skrev:
Sukisaki skrev:At flere og flere skriver "selvskab" når de mener selskab.
Jeg ved godt at stavning ikke er lige let for alle, men det lader til at lige denne her fejl, sniger sig ind flere og flere steder.. Og det gør ondt i mine øjne!


JA! Og "tildens" i stedet for "tendens".... Men den som pisser mig mest af lige nu; "Pga. af". :nej:

På begrund af.....
NEEEEJ!
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12730
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 917
Likede indlæg: 12466

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Guilded_Lily » 31. maj 2016, 07:33

Man lærer børn, at man skal nævne sig selv til sidst, "Simon og jeg/mig", alt efter om pronomenet står i nominativ eller akkusativ.

Jeg synes, her i 2016, at det er blevet enormt svært for *folk* at skelne og derfor konsekvent bruger nominativ. Især reality-segmentet. "Børge vil garanteret stemme på Viggo og jeg". Det irriterer mine ører!
7
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf kidkomb » 31. maj 2016, 07:36

Guilded_Lily skrev:Man lærer børn, at man skal nævne sig selv til sidst, "Simon og jeg/mig", alt efter om pronomenet står i nominativ eller akkusativ.

Jeg synes, her i 2016, at det er blevet enormt svært for *folk* at skelne og derfor konsekvent bruger nominativ. Især reality-segmentet. "Børge vil garanteret stemme på Viggo og jeg". Det irriterer mine ører!

Og selv uden den fancy definition er det altså ikke så svært.
Fjern den anden/de andre fra sætningen og voila.
Børge vil garanteret stemme på jeg....Nej, vel?
Børge vil garanteret stemme på mig. Bingo!
8
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2402
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Badesandalen » 31. maj 2016, 07:43

Guilded_Lily skrev:Man lærer børn, at man skal nævne sig selv til sidst, "Simon og jeg/mig", alt efter om pronomenet står i nominativ eller akkusativ.

Jeg synes, her i 2016, at det er blevet enormt svært for *folk* at skelne og derfor konsekvent bruger nominativ. Især reality-segmentet. "Børge vil garanteret stemme på Viggo og jeg". Det irriterer mine ører!


Så meget ja! Det er den der er værst lige for tiden, synes jeg. Den og 'fordi at'. Og når folk konsekvent laver komma inden 'at', også selvom det kun er det tredje ord i sætningen.



Men så er jeg nok ligeså slem når jeg nu har startet to sætninger med 'og' og 'men'. Og så til en lærer. Undskyld. :blomst:
2
Brugeravatar
Sevii
Indlæg: 519
Tilmeldt: 19. nov 2015, 08:30
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1345

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Sevii » 31. maj 2016, 07:51

At jeg bor ved siden af flere børnehaver. De skriger og spiller utroligt højt musik. Hvad fanden sker der for jeg er havnet det mest lorte sted af alle? Hvis det ikke er mine naboer der er sindssyge, så skal børnehaven nok gøre det surt for mig.

I virkeligheden er jeg bare gnaven fordi jeg har afleveret bachelorprojekt, og jeg vil bare gerne have ro efter at have været på konstant i snart 4 måneder. Øv. :gab:
0
:banan: :banan:
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2402
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Badesandalen » 31. maj 2016, 08:05

Mit hår. Hvis jeg reder det og lader det tørre af sig selv efter et bad, sidder det mærkeligt og ser fedtet ud, men det er for varmt med en føntørrer om sommeren. :rulle:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12730
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 917
Likede indlæg: 12466

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Guilded_Lily » 31. maj 2016, 08:08

kidkomb skrev:
Guilded_Lily skrev:Man lærer børn, at man skal nævne sig selv til sidst, "Simon og jeg/mig", alt efter om pronomenet står i nominativ eller akkusativ.

Jeg synes, her i 2016, at det er blevet enormt svært for *folk* at skelne og derfor konsekvent bruger nominativ. Især reality-segmentet. "Børge vil garanteret stemme på Viggo og jeg". Det irriterer mine ører!

Og selv uden den fancy definition er det altså ikke så svært.
Fjern den anden/de andre fra sætningen og voila.
Børge vil garanteret stemme på jeg....Nej, vel?
Børge vil garanteret stemme på mig. Bingo!


Præcis. Jeg undrer mig over, man ikke selv kan høre det.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12730
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 917
Likede indlæg: 12466

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Guilded_Lily » 31. maj 2016, 08:10

Badesandalen skrev:
Guilded_Lily skrev:Man lærer børn, at man skal nævne sig selv til sidst, "Simon og jeg/mig", alt efter om pronomenet står i nominativ eller akkusativ.

Jeg synes, her i 2016, at det er blevet enormt svært for *folk* at skelne og derfor konsekvent bruger nominativ. Især reality-segmentet. "Børge vil garanteret stemme på Viggo og jeg". Det irriterer mine ører!


Så meget ja! Det er den der er værst lige for tiden, synes jeg. Den og 'fordi at'. Og når folk konsekvent laver komma inden 'at', også selvom det kun er det tredje ord i sætningen.



Men så er jeg nok ligeså slem når jeg nu har startet to sætninger med 'og' og 'men'. Og så til en lærer. Undskyld. :blomst:


:lol: Jeg lader den røde kuglepen ligge. Eller, det gør jeg så ikke, jeg skal faktisk rette lyrikstile nu i stedet for at sidde her :fløjt:
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf dgd2007 » 31. maj 2016, 08:20

Sjo skrev:Tidens overforbrug af ordet "omkring" irriterer mig grænseløst. Sig nu bare "om" i stedet for.

Hæ, ja. Men jeg ved ikke, om man kan kalde det "tidens". Personligt mener jeg, at pædagogerne begyndte med det allerede i 70'erne eller 80'erne. I stedet for at "snakke om noget" skulle man "tage en snak omrking det". Nej, jeg ved ikke, om min tidsangivelse og udpegelse af de skyldige er helt korrekt, men det er er i hvert fald langt fra en ny mode :)

Men jeg har også altid syntes, det var krukket og oppustet, når det bare betød det samme som "om". Og egentlig misvisende. At snakke "omkring" noget må jo logisk set betyde, at man ikke rigtig snakker om det, men går som katten om den varme grød :gruble:
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf dgd2007 » 31. maj 2016, 08:22

Guilded_Lily skrev:Man lærer børn, at man skal nævne sig selv til sidst, "Simon og jeg/mig", alt efter om pronomenet står i nominativ eller akkusativ.

Jeg synes, her i 2016, at det er blevet enormt svært for *folk* at skelne og derfor konsekvent bruger nominativ. Især reality-segmentet. "Børge vil garanteret stemme på Viggo og jeg". Det irriterer mine ører!

Men er det ikke visse former for jysk, at man siger "hjemme ved Viggo og jeg" eller "sammen med vi andre"? :gruble:
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf kidkomb » 31. maj 2016, 08:24

dgd2007 skrev:
Guilded_Lily skrev:Man lærer børn, at man skal nævne sig selv til sidst, "Simon og jeg/mig", alt efter om pronomenet står i nominativ eller akkusativ.

Jeg synes, her i 2016, at det er blevet enormt svært for *folk* at skelne og derfor konsekvent bruger nominativ. Især reality-segmentet. "Børge vil garanteret stemme på Viggo og jeg". Det irriterer mine ører!

Men er det ikke visse former for jysk, at man siger "hjemme ved Viggo og jeg" eller "sammen med vi andre"? :gruble:

Jeg er så vild med at du kommer hoppende og råber "jysk" hver gang :lol:
Jeg ved ikke helt hvorfor. Jeg synes måske det er så subtilt provokerende på den fede måde.
Min humor stinker. Sorry :blush:
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12730
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 917
Likede indlæg: 12466

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Guilded_Lily » 31. maj 2016, 08:38

dgd2007 skrev:Men er det ikke visse former for jysk, at man siger "hjemme ved Viggo og jeg" eller "sammen med vi andre"? :gruble:


Jydekortet igen :lol:

Denne gang tager du fejl - jeg hører det mest hos sjællændere.
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf dgd2007 » 31. maj 2016, 09:10

kidkomb skrev:Jeg er så vild med at du kommer hoppende og råber "jysk" hver gang :lol:
Jeg ved ikke helt hvorfor. Jeg synes måske det er så subtilt provokerende på den fede måde.
Min humor stinker. Sorry :blush:

Altså jeg ved godt, jeg risikerer, at fru Sunshine rykker ud med baseball-battet :panik:
Men det er faktisk ikke for at provokere. Det er rigtigt, at jeg forleden troede, at noget var jysk, som så viste sig at være sydfynsk :lun:
Men jeg mener faktisk, dette her er rigtigt. Jeg har endda fået det bekræftet af en ærlig jyde for et stykke tid siden. :engel:
0

Tilbage til "Generelt"