Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Fuck.exe
Indlæg: 579
Tilmeldt: 13. aug 2015, 21:53
Kort karma: 171
Likede indlæg: 2024

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fuck.exe » 31. maj 2016, 06:28

Det er i perioder hårdt at have børn, ligesom det i perioder er hårdt at være studerende, hårdt at arbejde meget, hårdt at være syg, hårdt at spise 4 mazarintærter på under en time, eller hårdt at have personlige eller psykiske
problemer som kræver lidt ekstra.
I sig selv er det ikke hårdt at have børn, men det er hårdt (og pisse irriterende) at skulle tørre snot af sofaen for 500. gang den dag, når man mest bare har brug for en lur og evt et bad.

Hvis det var så frygteligt hårdt at få børn, så havde jeg (som et af verdens mest magelige og dovne mennesker) aldrig overvejet at få hele 2 af slagsen. Men efter nr 2 viste sig at være et kolikbarn, så stopper produktionen af børn herfra. For det er faktisk pisse hårdt. Men det betyder ikke at alting er mere hårdt for mig, det er bare hårdt på en anden måde. But this too shall pass.
7
Gulvaber er også mennesker.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 31. maj 2016, 06:48

Nå, men jeg synes ikke, det er hårdt at have børn. Heller ikke at være enlig mor til to. Økonomien kunne godt gøre det lidt svært en gang imellem, men sådan generelt set, var det ikke hårdt.
Faktisk var det hårdere at leve sammen med en psykopat, men det var jo min egen skyld, at jeg ikke smed ham ud noget før.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Marichen12
Indlæg: 751
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 290
Likede indlæg: 2046

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Marichen12 » 31. maj 2016, 06:48

Jeg har 4 børn og ja, lige i dag, på min 3. arbejdsdag efter orlov hvor mindste vågnede kl. 4 synes jeg det er lidt hårdt, men hey, vi kom tidligt ud af døren og dermed kan jeg komme lidt tidligere hjem. Jæi! Og ja, vi behovsudsætter ind i mellem, men vi når også at træne flere gange om ugen begge to, tage på dates (primært frokost pt) 1-2 gange om måneden og sex har vi også :slem: Det er præcis så hårdt som man gør det til og nej, jeg har ikke haft nemme babyer :genert:
1
Mor til 4... :pompom: :preggo1:
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf bluetof1 » 31. maj 2016, 07:14

Sorenspige skrev:Jeg venter vores 2. barn, og jeg har desværre oplevet, at rigtig mange har haft brug for at fortælle, hvor hårdt det bliver med 2 børn - og hvor stor og svær en omvæltning det bliver for vores søn.

Især det sidste gør mig ked af det, fordi jeg i forvejen er bange for, at han kommer til at føle sig svigtet.

Dernæst synes jeg, det var svært at blive mor første gang (mest følelsesmæssigt), og derfor har jeg ikke brug for at høre, at det bliver dobbelt så hårdt.


Jeg havde de samme tanker da vi fik vores nummer 2, men de to drenge har haft så meget glæde af hinanden. De skændes og slås og er pisseirriterende overfor hinanden, men det meste af tiden leger de sammen og hygger sig og de går ikke ret langt uden hinanden.
Sidder de sammen i sofaen og ser tegnefilm, så sidder de som regel og holder om hinanden og de sover ofte i samme seng om natten.
I øvrigt har jeg skiftevis pissedårlig samvittighed over at de to yngste er tvillinger og at de to ældste går glip af det, at have en tvilling. Begge dele ting jeg ikke kan gøre noget som helst ved. Dårlig samvittighed når det kommer til børn er ofte irrationel.

Ovenstående må man helst heller ikke sige på mit arbejde for der er det det nemlig meget moderne at synes at man har ofret sig for at få de der børn. Ja, det er sommetider hårdt at få børn og ja, sommetider ville man ønske de ikke var der og at man kunne tage en spontan rejse til Paris, men altså... let's be honest: hvor tit tog vi spontane rejser nogen steder hen før vi fik børn? For mit vedkommende er svaret ingen. Ting ændrer sig med børn og nogle ting ændrer sig til det værre og andre til det bedre, men de fleste ændrer sig hverken til det værre eller det bedre, de ændrer sig bare til noget andet end de var før (giver det mening?).
3
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 31. maj 2016, 08:27

OMG luk! Du er en stor klapidiot, længere er den bare ikke. Luk med din ytringsfrihed. Stop.

http://www.bt.dk/danmark/politiet-tvang-badir-til-at-droppe-sin-skole-udklaedning-nu-har-sagen-faaet-konsek
5
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Daflo
Indlæg: 561
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:12
Kort karma: 56
Likede indlæg: 1004

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Daflo » 31. maj 2016, 08:31

kidkomb skrev:OMG luk! Du er en stor klapidiot, længere er den bare ikke. Luk med din ytringsfrihed. Stop.

http://www.bt.dk/danmark/politiet-tvang-badir-til-at-droppe-sin-skole-udklaedning-nu-har-sagen-faaet-konsek


Det er muligt det er mig der er tungnem, men hvad er konsekvenserne? At hans Facebook profil er blevet lukket?
0
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pølsemix » 31. maj 2016, 08:31

kidkomb skrev:OMG luk! Du er en stor klapidiot, længere er den bare ikke. Luk med din ytringsfrihed. Stop.

http://www.bt.dk/danmark/politiet-tvang-badir-til-at-droppe-sin-skole-udklaedning-nu-har-sagen-faaet-konsek


Klapidiot :forvirret:

En idiot med en klaphat på? :gruble:
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 31. maj 2016, 08:33

Daflo skrev:
kidkomb skrev:OMG luk! Du er en stor klapidiot, længere er den bare ikke. Luk med din ytringsfrihed. Stop.

http://www.bt.dk/danmark/politiet-tvang-badir-til-at-droppe-sin-skole-udklaedning-nu-har-sagen-faaet-konsek


Det er muligt det er mig der er tungnem, men hvad er konsekvenserne? At hans Facebook profil er blevet lukket?

Politiet bedte ham om at tage noget andet tøj på og facebook har åbenbart lukket hans profil.
Det var mere det at han følte sig uretfærdigt behandlet af politiet.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 31. maj 2016, 08:41

ShuruQ skrev:Jeg synes ærligt talt det er lidt fjollet at FB lukker hans profil med tanke på hvad de ellers tillader derinde af uhyrligheder uden konsekvenser.

Med det sagt, synes jeg udklædningen var gennemført men meget uigennemtænkt hvad angår signalværdien.

Det er jeg principielt enig i.
Men man må fammer kunne sige sig selv, at det er stødende og usmart at klæde sig ud som selvmordbomber?
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 31. maj 2016, 08:45

ShuruQ skrev:
Netop. Den er ikke gennemtænkt. Og hvis den er gennemtænkt hat provokationstrangen vundet over den tydelige signalværdi der burde kunne ses af enhver.

Netop. Jeg tror heller ikke at en Breivik udklædning var faldet i god jord nogen steder.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Daflo
Indlæg: 561
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:12
Kort karma: 56
Likede indlæg: 1004

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Daflo » 31. maj 2016, 08:52

kidkomb skrev:
Daflo skrev:
kidkomb skrev:OMG luk! Du er en stor klapidiot, længere er den bare ikke. Luk med din ytringsfrihed. Stop.

http://www.bt.dk/danmark/politiet-tvang-badir-til-at-droppe-sin-skole-udklaedning-nu-har-sagen-faaet-konsek


Det er muligt det er mig der er tungnem, men hvad er konsekvenserne? At hans Facebook profil er blevet lukket?

Politiet bedte ham om at tage noget andet tøj på og facebook har åbenbart lukket hans profil.
Det var mere det at han følte sig uretfærdigt behandlet af politiet.


Helt sikkert, han er bare an klaphat.

Men overskriften lægger da op til at politiets handlinger har fået konsekvenser "Politiet tvang Badir til at droppe sin skole-udklædning: Nu har sagen fået konsekvenser".
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 31. maj 2016, 08:55

Daflo skrev:
Helt sikkert, han er bare an klaphat.

Men overskriften lægger da op til at politiets handlinger har fået konsekvenser "Politiet tvang Badir til at droppe sin skole-udklædning: Nu har sagen fået konsekvenser".

Hmm. Mon ikke de mener for Badir? Altså at hans facebook profil blev lukket.
I don't know. BT er ikke ligefrem kendt for gennemarbejdede artikler :lol:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Daflo
Indlæg: 561
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:12
Kort karma: 56
Likede indlæg: 1004

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Daflo » 31. maj 2016, 08:57

ShuruQ skrev:
kidkomb skrev:Hmm. Mon ikke de mener for Badir? Altså at hans facebook profil blev lukket.
I don't know. BT er ikke ligefrem kendt for gennemarbejdede artikler :lol:


Eller journalisternes formuleringsevner :-D.


I har ret, jeg havde helt klart for høje forventninger til BT :D
1
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Code71 » 31. maj 2016, 09:02

kidkomb skrev:OMG luk! Du er en stor klapidiot, længere er den bare ikke. Luk med din ytringsfrihed. Stop.

http://www.bt.dk/danmark/politiet-tvang-badir-til-at-droppe-sin-skole-udklaedning-nu-har-sagen-faaet-konsek


Waaouw. Han kunne jo se om den "udklædning" ville bringe klapsalver andre steder. I Frankrig, Belgien, Israel, Irak osv osv

Kæft en idiot. Hans forældre må godt nok ikke være for skarpe og så tillader han sig endda at hive racismekortet. Christ mod dumhed kæmper selv guderne forgæves
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aima » 31. maj 2016, 09:13

Altså, jeg synes også, han har opført sig tåbeligt og at det var helt på sin plads, at politiet bad ham skrue ned for volumen, men jeg synes egentlig, de spørgsmål han stiller, er meget relevante. Politiet begrunder deres påtale med, at påklædningen kan virke stødende, og det er jeg fuldstændig enig med dem i, men af nysgerrighed ville jeg gerne vide, om de havde reageret på samme måde, hvis nogen havde været i nazi-kostume.
9
I'll stick with hell no's and headphones...

Tilbage til "Generelt"