Lav hcg?

Hopsasa
Indlæg: 9
Tilmeldt: 26. maj 2016, 10:44
Kort karma: 2
Likede indlæg: 8

Re: Lav hcg?

Indlægaf Hopsasa » 26. maj 2016, 15:44

Ja, desværre - den forkerte landsdel.

Havde ikke rigtig tænkt på fertilitetsklinikker før, for jeg har jo ikke nogen problemer med at blive gravid. Det er mere det der med at den så også skal udvikle sig rigtigt, der er svært åbenbart.

Men det vil jeg da helt sikkert opsøge nu hvis/når det går galt denne gang....
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Lav hcg?

Indlægaf Bøtte » 26. maj 2016, 16:00

Vi gav 2500 for vandscanningen, 1200 for første konsultation og 500 pr scanning derefter. Til gengæld fik vi så to tryghedsscanninger på henvisning da jeg blev gravid. Det er dyrt, men det er jo det også i det offentlige ved barn nummer to.
Og pengene er jo godt givet ud.

Jeg fik i øvrigt progesteron i den cyklus, jeg blev gravid.
D vitamin mangel kan også være skyld i spontane aborter.
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Lav hcg?

Indlægaf Bøtte » 26. maj 2016, 16:01

Vi prøvede i øvrigt i 12 cykli med gevinst i 2., 8. og 12 så vores fertilitet fejler heller ikke noget.
1
Hopsasa
Indlæg: 9
Tilmeldt: 26. maj 2016, 10:44
Kort karma: 2
Likede indlæg: 8

Re: Lav hcg?

Indlægaf Hopsasa » 31. maj 2016, 11:46

Jeg vil bare lige opdatere om, at mit hcg tal er steget rigtig meget og alt nu ser fint ud. Så jeg kunne ikke være lykkeligere :)

Gyn siger, at det nok skyldes, at befrugtningen er sket senere end jeg tror, men det VED jeg bare ikke er tilfældet. Har for det første taget ægløsningstest og for det andet har vi haft familie boende, så der har ikke været så meget action af den slags man bliver gravid af igen...
Med andre ord ved jeg bare, hvornår det er undfanget, selv om gyns målinger og hcg niveauet åbenbart siger noget andet....
7
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Lav hcg?

Indlægaf Bøtte » 31. maj 2016, 12:24

Tillykke :kys:
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Lav hcg?

Indlægaf Snowdrop » 31. maj 2016, 12:48

Hopsasa skrev:Jeg vil bare lige opdatere om, at mit hcg tal er steget rigtig meget og alt nu ser fint ud. Så jeg kunne ikke være lykkeligere :)

Gyn siger, at det nok skyldes, at befrugtningen er sket senere end jeg tror, men det VED jeg bare ikke er tilfældet. Har for det første taget ægløsningstest og for det andet har vi haft familie boende, så der har ikke været så meget action af den slags man bliver gravid af igen...
Med andre ord ved jeg bare, hvornår det er undfanget, selv om gyns målinger og hcg niveauet åbenbart siger noget andet....


Yuhuuu, tillykke! :klap:

Bare en dag eller to kan jo gøre stor forskel for tallene. Og ÆL-teste viser sådan set bare at ægløsningen er på vej. Der kan gå 24-48 timer før den faktisk kommer. Så hvis der er gået 48 timer og ægget samtidig måske har været lidt langsom om at sætte sig fast, så kan der pludselig godt være gået 2-3 dage mere end man måske tror før HcG'et er begyndt at udvikle sig.
1
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Lav hcg?

Indlægaf Karkluden » 31. maj 2016, 13:12

Hopsasa skrev:Jeg vil bare lige opdatere om, at mit hcg tal er steget rigtig meget og alt nu ser fint ud. Så jeg kunne ikke være lykkeligere :)

Gyn siger, at det nok skyldes, at befrugtningen er sket senere end jeg tror, men det VED jeg bare ikke er tilfældet. Har for det første taget ægløsningstest og for det andet har vi haft familie boende, så der har ikke været så meget action af den slags man bliver gravid af igen...
Med andre ord ved jeg bare, hvornår det er undfanget, selv om gyns målinger og hcg niveauet åbenbart siger noget andet....

Jeg har haft patienter i fertilitetsbehandling, hvor det kunne siges på minut og sekunder, hvornår det var sket nærmest - lad os sige fx den 3/3. Og alligevel blev de til nakkefold sat 2-3-4 UGER frem eller tilbage. Selvom det fysiologisk var umuligt. Nogle gange er kroppen spøjs :) Tillykke :kys:
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.

Tilbage til "Graviditet"