Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 31. maj 2016, 10:12

Animi skrev:Nej, dog ikke :lol: Halvdelen af mine venner består af danskere med anden etnisk baggrund, som også er muslimske. Derudover vil langt de fleste af de venner ikke omtales som "pakistaner" "tyrker" "kurder" osv, fordi de føler sig danske, og gerne vil kaldes for danskere :)

OK - men det lyder nu så som om det er bestemt type etniske, dem der omgås så meget med dig - de er jo ikke nødvendigvis dækkende for dem, der sjældent kommer uden for Ghettoparken og kun ser al-Arabia via parabolen.

En, jeg kender, underviser små klasser på en meget "indvandrertung" skole. Hun har da jævnligt chokkeret mig med, hvad hun fortæller. Som fx elever, der kommer grædende hen og sladrer om, at de er blevet beskyldt for at være danskere.

Så lad mig foreslå det kompromis, at det i hvert fald ikke er et entydigt billede?
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19616

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Animi » 31. maj 2016, 10:17

dgd2007 skrev:
Animi skrev:Nej, dog ikke :lol: Halvdelen af mine venner består af danskere med anden etnisk baggrund, som også er muslimske. Derudover vil langt de fleste af de venner ikke omtales som "pakistaner" "tyrker" "kurder" osv, fordi de føler sig danske, og gerne vil kaldes for danskere :)

OK - men det lyder nu så som om det er bestemt type etniske, dem der omgås så meget med dig - de er jo ikke nødvendigvis dækkende for dem, der sjældent kommer uden for Ghettoparken og kun ser al-Arabia via parabolen.

En, jeg kender, underviser små klasser på en meget "indvandrertung" skole. Hun har da jævnligt chokkeret mig med, hvad hun fortæller. Som fx elever, der kommer grædende hen og sladrer om, at de er blevet beskyldt for at være danskere.

Så lad mig foreslå det kompromis, at det i hvert fald ikke er et entydigt billede?


Jeg kan så fortælle dig at min omgangskreds stammer fra Vestegnen, fra en af de byer med flest indvanderer. Både min folkeskole og gymnasie - hvor jeg kender nogen af mine venner fra - var en "indvandrertung" skole, hvor 55% af eleverne havde en anden etnisk baggrund.
Situationen som du beskriver skete da også her - men det gik også den anden vej, hvor min veninde fik revet sit tørklæde af og spyttet på - af etniske danskere. Der findes idioter alle vegne.
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Code71 » 31. maj 2016, 10:22

Liseletpåtå skrev:
Code71 skrev:
Liseletpåtå skrev:
Animi skrev:
Liseletpåtå skrev:Og han har iøvrigt helt sikkert ret i, at havde han haft en anden hudfarve var han ikke blevet stoppet af politiet.


Det er jeg ret enig i.
Ligesom ham den unge mand der for 2 år siden blev efterlyst med billede, fordi han havde set nervøs ud i toget med en kuffert - ærligt, så tror jeg heller ikke at der havde været den samme reaktion fra politiet, havde det være en etnisk dansker.
Men det er selvfølgelig svært at "bevise" medmindre man vil lave et eksperiment (hvilket jeg overvejede dengang :lol:)


Jeg forstår også godt lysten til at provokere med det kostume. For det må være fucking belastende hele tiden og læse og hører at man er farlig og så lige i den alder.

For hvis nogen er i tvivl: Muslimer er IKKE farlige, ekstramister ER farlige.


For DU kan se forskel på en ekstremist og en "normal" muslim?


Nej det er netop pointen.

Og nu er det ikke ekstremistiske muslimer, jeg er mest bange for, for de får aldrig magten i DK eller EU. Men desværre ser det ud til højre ekstremisme får mere og mere magt og dét er i min verden langt mere skræmmende.


Hehe ret populistisk skrevet. Men fair nok. Det viser hvor lidt folk forstå af det hele, når de kalder den højre fremgang vi ser for højreekstremisme. Eller i hvert at de ikke aner hvad højre ekstremisme i grunden er
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Code71 » 31. maj 2016, 10:51

Liseletpåtå skrev:
Code71 skrev:Hehe ret populistisk skrevet. Men fair nok. Det viser hvor lidt folk forstå af det hele, når de kalder den højre fremgang vi ser for højreekstremisme. Eller i hvert at de ikke aner hvad højre ekstremisme i grunden er


Sjovt jeg har det lige modsat og at det viser hvor nemt det er at skræmme, ikke bare danskere, men alle fra EU til at stemme på en bestemt måde. Igen.


Jamen fint. Hvis det er det du har det bedst med at tro. Så er vi bare ikke enige :)
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Code71 » 31. maj 2016, 11:17

Liseletpåtå skrev:Det handler ikke om tro, men om at kunne sin historie :)


Så siger vi det :) Hvis du tror det er derfor folk stemmer som de gør, så lader jeg dig gerne blive i den tro :) Der ingen grund til at diskutere det alligevel kan jeg se :)
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pølsemix » 31. maj 2016, 11:27

Det er folks egen skyld hvis deres overarbejde ikke bliver udbetalt eller afspadseret...
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13002
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55904
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 31. maj 2016, 11:28

Apropos forældrerollen: Mine børn var 3 og 4, da jeg flyttede fra børnenes far. Og jeg syntes faktisk ikke det var hårdt. Tværtimod havde jeg en masse frigivet energi.
Og jeg har altid haft det lidt anstrengt med de enlige mødre, der har klaget over, hvor få penge de har. Jeg har aldrig modtaget børnebidrag fra børnenes far. Og hvis jeg havde, så ville jeg dælme ikke have manglet noget økonomisk.
4
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2402
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Badesandalen » 31. maj 2016, 12:24

Jeg synes koldskål er overvurderet, og selvom jeg kan spise det, gider jeg ikke rigtigt.


*går i dækning*
9
Dr_bp
Indlæg: 274
Tilmeldt: 16. sep 2015, 13:53
Kort karma: 58
Likede indlæg: 551

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Dr_bp » 31. maj 2016, 12:26

Jeg synes det er pissehårdt at have små børn. Det er også pissedejligt og jeg ville ikke undvære det for noget i verden, men lige nu synes jeg det er hårdt. Vi sover ikke, og slet ikke sammen, jeg ligner udskidt æblegrød (helt ærligt, det gør jeg!), jeg har aldrig et øjeblik alene, vi har ikke haft sex siden december pga en svær graviditet med alle de gener sådan en kan medføre, jeg orker ikke rigtigt at pleje mine venskaber, og der er konstant vasketøj og sutteflasker og oprydning og opvask der venter.
-Men sådan er vilkårene jo når man vælger at sætte børn til verden, og de her ting er alle forventelige og egentlig begrænser de sig også kun til en kort periode i ens liv. Jeg synes allerede det letter en smule når barnet bliver omkring de 2 år.
Og man ofrer da også ting; Friheden til en spontan biotur med manden, ferier hvor man kan ligge ved poolen og dase uden planer, og igen: Jeg oplever også at der ryger et par venskaber når familieflokken øges. Ikke pga skænderier eller helt forskellige værdisæt eller whatever. Bare fordi der ikke er nok timer eller interesse eller overskud til at vedligeholde alt det, man gjorde før børn.
Så at det ikke er hårdt, er i min optik en stor løgn. Det er også en stor fed løgn at det altid er hårdt.

Edit: Det er lige i det her sekund gået op for mig, hvad det hårdeste ved at være forældre er: At man ALTID har en bagkant. Nå man endelig har en dag uden planer og børn, er der altid en stressor; Ungerne skal hentes kl 15, eller man BØR lave noget praktisk, eller man BØR sove når man nu har muligheden. Man skal som minimum huske at nyde dagen, for man ved aldrig hvornår man får chancen igen. Så det er megasvært bare at spilde en dag på ingenting. Det synes jeg er lidt hårdt.
Senest rettet af Dr_bp 31. maj 2016, 12:54, rettet i alt 1 gang.
3
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sorenspige » 31. maj 2016, 12:32

Jeg synes også godt, at det kan være hårdt at have børn (pt. barn). Men jeg har ikke ofret mig.

Jeg synes ind til videre kun, at det blive bedre og sjovere at være forældre - på trods af at jeg også har lyst til at skrige og skride engang imellem.
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19616

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Animi » 31. maj 2016, 15:36

ShuruQ skrev:Det ligger meget tæt på grænse af det uintelligente at give 899 kr for en af de der Kay Bojesen aber. Bevares det er flot håndværk, eller var, men 899 kr for en firgur i træ der intet kan :nerve:.


Heeeelt enig! Desuden kan jeg meget bedre lide den hæklede version min moster gav mig :love: Den kostede ingenting og er lavet af kærlighed :love:
7
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Joe » 31. maj 2016, 19:55

Jeg synes virkelig, de kort man kan købe, der viser hvor langt man er henne i graviditeten, som man bruger til at tage billeder af sin gravide mave, er en dybt åndssvag ting at bruge sine penge på.

Og jeg skal selv helt klart være gravid på et tidspunkt, hvis jeg kan, det er ikke det. Og når jeg engang bliver det, kommer jeg da sikkert også til at tage billeder af min egen mave. Men altså ligefrem at bruge penge på nogle kort, udelukkende til den brug at tage billeder af hvor tyk man er, det synes jeg altså er pænt fjollet.
4
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Bimmerdyret » 31. maj 2016, 20:12

Pølsemix skrev:Det er folks egen skyld hvis deres overarbejde ikke bliver udbetalt eller afspadseret...


;) I mit tilfælde kan jeg så sige at nej, det er det ikke, hvis overarbejde ikke udbetales på den organisationsaftale man er ansat på og der indenfor en tidsperiode faktisk ikke er mulighed for at afspadsere.
0
Hewlett
Indlæg: 1457
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4388

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Hewlett » 31. maj 2016, 22:56

Folk bør holde fosterbilleder for dem selv og deres nærmeste - synes ærlig talt det er en lidt ulækker ting at smække i hovedet på andre folk gennem de sociale medier.
2
Hewlett
Indlæg: 1457
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4388

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Hewlett » 1. jun 2016, 05:20

ShuruQ skrev:
Hewlett skrev:Folk bør holde fosterbilleder for dem selv og deres nærmeste - synes ærlig talt det er en lidt ulækker ting at smække i hovedet på andre folk gennem de sociale medier.


Er det sådanne skanningsbilleder du mener eller hvordan :)?


Det var det de hed, ja :P
0

Tilbage til "Generelt"