Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf lillebjoern » 31. maj 2016, 11:44

:lol: (og faktisk også lidt den følelse, jeg sidder med...)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf sortkaffe » 31. maj 2016, 14:22

Jeg er helt enige med jer. Synes også det var et skuffende tamt afsnit.
0
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 31. maj 2016, 17:58

Det var skuffende at Arya skred fra sin praktikplads. Hun havde potentiale til at kunne blive en hæderlig lejemorder.
1
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 31. maj 2016, 18:32

Fun fact: Daenerys Targaryen can godt lide at kalde sig selv for mother of dragons, men det er slet ikke drager - det er wyverns. Dragons har 4 ben og vinger. Wyverns har 2 (bag)ben og vinger.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Faceless
Indlæg: 752
Tilmeldt: 15. sep 2015, 07:23
Kort karma: 57
Likede indlæg: 888

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Faceless » 31. maj 2016, 18:39

Jeg kunne godt lide afsnittet. Jeg sidder tilbage med en masse nye spørgsmål efter at have set det.

En karakter som har været forsvundet siden første sæson er vendt tilbage. . . (ja, i en rolle de fleste af os havde regnet med, men det er da stadig pisse fedt!) Det bliver vildt spændene at se hvad hans rolle vil blive, i og med at han i princippet er det modsatte af The Night King nu.
De har begge fået nyt liv ved hjælp af The Children og Dragon Glass — men hvor The Night King er gået fra at være et menneske til den første White Walker, blev Benjen jo netop redet fra at dø af the White Walkers issværd og bragt tilbage til livet.
Så hvad mon Benjen nu er i stand til? Er han et slags modsvar til the White Walkers? Og hvilken form vil det i så fald være?


Arya vender ryggen til The Faceless Men og skal nu bekæmpe en fjende hun aldrig aner hvordan ser ud. Hun kan i princippet aldrig mere vide sig sikker. Hun fik jo at vide at på den ene eller den anden måde, ville der blive tilført et nyt ansigt til The Hall of Faces.
På vores fløj har vi snakket en del om Waif. Hvorfor er det at Arya igen og igen får at vide at hun skal ligge alt der er 'hende' tilside, og blot være et redskab. Når det er mere end tydeligt at se, at Waif i den grad ikke har gjort/gør det, men agere efter eget ønske om at komme af med Arya. Jeg mener, det smil hun havde da hun endelig fik lov at slå Arya ihjel . . .


The High Sparrow bliver mere og mere magtfuld på den der virkelig ubehageligt underspillet måde som er SÅ uspekuleret. (Den mand giver mig kuldegysninger!) Men jeg tror ikke vi har set Margaery sande hensigt mht. at være religionen underdanig.
Vi så jo hvordan hun talte the High Sparrow efter munden for at komme til at se Loras, men så snart hun så ham, sagde hun at de var nød til at kæmpe imod. Det skal blive et interessant magtspil om hvem der kan manipulere hvem – særligt også Margaery og Cersei imellem, med Tommen stående i midten.
(Hvorfor var Margaery ikke var blevet klippet før hendes Walk of Atonement, lige som Cersei var?)


Og vi fik set Sams familie, noget jeg havde glædet mig til, og jeg var ikke skuffet. Men Sam er også en af mine yndlingskarakter i serien.
(You gotta love an underdog . . .)
Hvor var det fedt da han kom stormende tilbage ind til Gilly og sagde, at han ikke kunne gå uden dem, og at de skulle blive sammen uanset hvad.
Det faktum at han tog familiens valyrian stål-sværd, kom ikke som en overraskelse. Jeg tænkte nemlig, at det sværd ikke bare skulle hænge over pejsen som pynt da vi så det. Ikke når den slags våben netop er så vigtig i kampen mod the White Walkers. Så jeg var rigtig glad for at han tog det med.
Men hvor tager de nu hen? Jeg tror ikke Sam vil søge mod Old Town for at blive en Maester. Men jeg er ikke sikker på at de vil søge tilbage mod muren heller, ikke når han både har Gilly og lille Sam. Men det giver jo dødsstraf at forlade The Nights Watch . . . så hvad har han mon tænkt sig at gøre?
For jeg tror nemlig heller ikke at han bare vil flygte, ikke når han ved hvad hans venner (Jon) står overfor ved muren. Det er han for loyal til at gøre. Og jeg kan ikke forestille mig, at det at Sam tog sværdet med, som vi jo helt bevidst fik at vide er valyrian stål, og som vi, som seer, ved kan slå the White Walkers ihjel, er tilfældigt. Det MÅ få en form for betydning senere.
0
Mine drenge M'08/M'09/E'12/M'12/E'13/E'15/P'16/A'19 :lun:

Billede
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 31. maj 2016, 19:10

Faceless skrev:Arya vender ryggen til The Faceless Men og skal nu bekæmpe en fjende hun aldrig aner hvordan ser ud. Hun kan i princippet aldrig mere vide sig sikker. Hun fik jo at vide at på den ene eller den anden måde, ville der blive tilført et nyt ansigt til The Hall of Faces.
På vores fløj har vi snakket en del om Waif. Hvorfor er det at Arya igen og igen får at vide at hun skal ligge alt der er 'hende' tilside, og blot være et redskab. Når det er mere end tydeligt at se, at Waif i den grad ikke har gjort/gør det, men agere efter eget ønske om at komme af med Arya. Jeg mener, det smil hun havde da hun endelig fik lov at slå Arya ihjel . . .


Der er jo ingen der siger at det nye ansigt skal være enten skuespillerens eller Aryas. Det kan ligeså nemt være Waifs. Det kan være en ny prøve, for at se om hun (Arya) har modet til at sige fra. Det kan være at den virkelige prøve er Waifs, fordi hun er nået længere i sin uddannelse, og at det handler om hvordan hun vil håndtere en situation som den med Arya.

Uanset hvad, så tror jeg ikke et sekund på at Arya er færdig med at være tredjeperson.
1
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Anne Droid » 1. jun 2016, 15:16

LadyFox skrev:
Animi skrev:
Paris Love skrev:Jeg blev næsten helt forskrækket over at få en pik i hovedet i dagens afsnit. Det plejer kun at være bryster :lol:


Det var virkelig også random :lol:

Og fra en virkelig uheldig vinkel :ad!:


Der er også løs dillertrold i S1E7.
Jeg er lige gået i gang med serien forfra (igen) og vinsælgeren der vil give Danerys forgiftet vin, ses løbe nøgen og bundet efter hesten.
0
Klimatosse
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4589
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 666
Likede indlæg: 21047

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf catnip » 1. jun 2016, 19:18

Anne Droid skrev:
LadyFox skrev:
Animi skrev:
Paris Love skrev:Jeg blev næsten helt forskrækket over at få en pik i hovedet i dagens afsnit. Det plejer kun at være bryster :lol:


Det var virkelig også random :lol:

Og fra en virkelig uheldig vinkel :ad!:


Der er også løs dillertrold i S1E7.
Jeg er lige gået i gang med serien forfra (igen) og vinsælgeren der vil give Danerys forgiftet vin, ses løbe nøgen og bundet efter hesten.


Men stadig ingen sexy-dillertrold. Enten er der vorter på, eller også klasker den i fri dressur mod et par mandelår...det er bare ikke det samme... :whine:
2
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Wizzze » 1. jun 2016, 19:37

catnip skrev:
Anne Droid skrev:
LadyFox skrev:
Animi skrev:
Paris Love skrev:Jeg blev næsten helt forskrækket over at få en pik i hovedet i dagens afsnit. Det plejer kun at være bryster :lol:


Det var virkelig også random :lol:

Og fra en virkelig uheldig vinkel :ad!:


Der er også løs dillertrold i S1E7.
Jeg er lige gået i gang med serien forfra (igen) og vinsælgeren der vil give Danerys forgiftet vin, ses løbe nøgen og bundet efter hesten.


Men stadig ingen sexy-dillertrold. Enten er der vorter på, eller også klasker den i fri dressur mod et par mandelår...det er bare ikke det samme... :whine:


Er der ikke også en scene i sæson 2 med Renley og Loras, med tissetrolde i fri dressur? :gruble:
Og så er der vist også en bordel scene med littlefinger og hans "varer" på et tidspunkt :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Anne Droid » 1. jun 2016, 19:44

Wizzze skrev:
catnip skrev:
Anne Droid skrev:
LadyFox skrev:
Animi skrev:
Paris Love skrev:Jeg blev næsten helt forskrækket over at få en pik i hovedet i dagens afsnit. Det plejer kun at være bryster :lol:


Det var virkelig også random :lol:

Og fra en virkelig uheldig vinkel :ad!:


Der er også løs dillertrold i S1E7.
Jeg er lige gået i gang med serien forfra (igen) og vinsælgeren der vil give Danerys forgiftet vin, ses løbe nøgen og bundet efter hesten.


Men stadig ingen sexy-dillertrold. Enten er der vorter på, eller også klasker den i fri dressur mod et par mandelår...det er bare ikke det samme... :whine:


Er der ikke også en scene i sæson 2 med Renley og Loras, med tissetrolde i fri dressur? :gruble:
Og så er der vist også en bordel scene med littlefinger og hans "varer" på et tidspunkt :gruble:


Littlefinger bliver, af Ros, tilbudt at være sammen med hende og en anden af pigerne. Og han takkede nej med henvisning til at hans hjerte var et andet sted. Det var også S1E7. Om han gør noget senere, kan jeg helt ærligt ikke huske. Men synes at kunne huske noget med ham og Lysa i bøgerne.

Men jeg skal nok holde øje når jeg genser serien. Fantastisk god grund til at se serier og kan sige til teenagesønnen: Ikke forstyrre mor, hun kigger efter tissemænd.
1
Klimatosse
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Wizzze » 1. jun 2016, 20:02

Næste afsnit hedder "The broken man"

Hvem tror I der hentydes til?

Vi fik jo en minispoiler fra Ian Mcshane tidligere på året



Mange har tolket dette til at betyde genkomsten af The Hound / Sandor Clegane, som modstander til The Mountain / Gregor Clegane i Cerseis trial by combat (Cleganebowl teorien)

Men det kunne også være Edmure Tully, som vi jo så kort i sidste afsnit, stadig var fange hos house Frey :gruble:

Nogen mener også det kunne pege på Thoros of Myr og the brothers without banners, som vi jo også hørte om igen sidst.

Andre peger på at det kunne pege på Theon eller Varys eller dem begge, som jo er broken men på en måde.

Hvad tror I ??


Jeg er nok med flertallet og tror mest på Clegane bowl.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4589
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 666
Likede indlæg: 21047

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf catnip » 1. jun 2016, 21:13

Er jeg den eneste der der ved at være lidt immun overfor Ramsey? Han er en nederdrægtig sadistisk psykopat, men han er bare så forudsigelig. Der er ikke rigtig nogen karakterudvikling i ham, han er bare sådan monoton og selvfølgelig i sine myrderier og sadistiske tendenser.

Der synes jeg at Joffrey-rollen var meget bedre skrevet. Han var en uforudsigelig og forkælet teenage-psykopat med magten til at styre et kongedømme. Det gav ham nogle flere muligheder for at spille på alle tænkelige tangenter, og vi fulgte også hans mere og mere sadistiske udvikling undervejs. Jeg synes der var langt mere chok effekt i ham end i Ramsey.

Jeg håber i øvrigt at det bliver Theon der tager livet af Ramsey i sidste ende...det ville være smukt...
Senest rettet af catnip 1. jun 2016, 21:34, rettet i alt 1 gang.
5
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4589
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 666
Likede indlæg: 21047

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf catnip » 2. jun 2016, 16:57

...i øvrigt: hvad med Gendry?

Det spor ledte bare til absolut ingenting?
1
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Wizzze » 2. jun 2016, 18:01

catnip skrev:...i øvrigt: hvad med Gendry?

Det spor ledte bare til absolut ingenting?


Jeg tror vi møder Gendry igen, nok ombord på et pirat/smuglerskib eller i en havneby som Volantis eller måske endda Oldtown, kunne være spændende med et Sam/Gendry møde :gruble:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4589
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 666
Likede indlæg: 21047

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf catnip » 4. jun 2016, 11:41

Og forresten...Tyrion var mirakuløst i stand til at interagere med dragerne uden at blive til dværg-kebab. Jeg tænker mit...
0
- Nevertheless she persisted -

Tilbage til "Film og TV"