Vi der venter på storken!

Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 31. maj 2016, 05:56

Krydser fingre godtnavn! :)
1
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 31. maj 2016, 06:13

Held og lykke godtnavn. :)
1
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 31. maj 2016, 10:37

Så har jeg været til scanning på klinikken. Min livmoderslimhinde var kun 4,8 mm, så den vokser altså rimelig langsomt. Lidt mærkeligt når nu jeg reagerede så godt og voldsomt på de andre hormoner sidste gang.. Nå men jeg skal til scanning igen på mandag. Og hvis alt ser fint ud der, skal jeg starte på noget nyt medicin (lutinus) og så er der ægoplægning en uge efter, altså næste mandag igen, hvilket iøvrigt er min fødselsdag, så lad os håbe det giver lidt held :D
Jeg er lidt skuffet og rimelig utålmodig, synes hele tiden det bliver udskudt og min krop reagerer dårligt, men jeg vil jo også gerne have at min livmoder er helt klar til ægget, for at få de bedst mulige graviditetschancer :)

Godtnavn: Held og lykke, jeg tror nu alt er fint med jer :gogo:
2
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 31. maj 2016, 16:49

Er først torsdag vi skal til tjekket, i dag fik jeg bare taget blodprøver. Havde egentlig tænkt mig at vente til torsdag da de bare skal tages senest kl 10 den dag vi skulle til prøve så jeg i mailen, men kom alligevel afsted i dag, hvilket viste sig at være godt, for selvom de senest skulle have prøverne der så var de i systemet til at blive slettet i aften, så havde jeg ventet til torsdag ville jeg ikke kunne få taget dem.

Håber dog virkelig jeg er gravid denne cyklus, er sidste chance for at nå nakkefoldsscanning før jeg starter på skole, det vil give mig en ro at være forbi der før jeg starter. Og så gider jeg generelt bare ikke vente mere...
0
S_imse
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. jan 2016, 21:24
Kort karma: 42
Likede indlæg: 93

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf S_imse » 31. maj 2016, 17:12

Jeg er nu på dag 14 efter positiv ÆL test, ingen mens endnu, men det føles lidt som om den er på vej. De andre to gange jeg har taget ÆL test, er der gået hhv 10 og 11 dage fra positiv ÆL test til mens kom. Så er lidt spændt.... Men tror bare min krop er på vej den rette vej.
Min lænd er stadig rigtig øm, men på ingen måde lige så slemt som i weekenden. Det virker dog ikke til at massage i dag var den store hjælp, men det kan være det er meget bedre i morgen :)
0
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 31. maj 2016, 17:25

Marionetta: Spændende. :) er lidt misundelig på din slimhinde :P Det er østradiol jeg tager.

S_imse: Uuh det lyder da lovende. Tester du så i morgen, hvis den ikke er kommet, eller?
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Marigold » 31. maj 2016, 17:30

Jeg får ikke kommenteret så meget herinde. Det hele er stadig lidt svært.
Det er 16 dage siden mens startede og jeg småblødte i 10 dages tid. Jeg har ikke haft andet end en streg på de æl teste jeg har taget. Men har slet ikke testet hver dag. Men der burde vel komme en skyggestreg hvis der var noget under opsejling, ikke?
Så har jeg den sidste tid lidt voldsomt af smerter i brystet. Enormt smertefuldt. Det går bedst væk hvis jeg ligger helt fladt på ryggen noget tid. Meget mærkeligt.
0
S_imse
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. jan 2016, 21:24
Kort karma: 42
Likede indlæg: 93

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf S_imse » 31. maj 2016, 18:01

PinkPowerPrincess skrev:Marionetta: Spændende. :) er lidt misundelig på din slimhinde :P Det er østradiol jeg tager.

S_imse: Uuh det lyder da lovende. Tester du så i morgen, hvis den ikke er kommet, eller?


Ja, det er planen. Skal ud at spise med en veninde, så kunne være meget rart at vide om jeg kan få en lille drink :)
1
S_imse
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. jan 2016, 21:24
Kort karma: 42
Likede indlæg: 93

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf S_imse » 31. maj 2016, 18:03

Marigold skrev:Jeg får ikke kommenteret så meget herinde. Det hele er stadig lidt svært.
Det er 16 dage siden mens startede og jeg småblødte i 10 dages tid. Jeg har ikke haft andet end en streg på de æl teste jeg har taget. Men har slet ikke testet hver dag. Men der burde vel komme en skyggestreg hvis der var noget under opsejling, ikke?
Så har jeg den sidste tid lidt voldsomt af smerter i brystet. Enormt smertefuldt. Det går bedst væk hvis jeg ligger helt fladt på ryggen noget tid. Meget mærkeligt.


Jeg kan hele tiden se to streger, men når jeg nærmer mig ÆL, så bliver den mere og mere tydelig, og det starter måske 3-4 dage før, den er helt positiv.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 31. maj 2016, 18:14

Krydser så meget fingre for dig S_imse!
0
S_imse
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. jan 2016, 21:24
Kort karma: 42
Likede indlæg: 93

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf S_imse » 31. maj 2016, 18:23

godtnavn skrev:Krydser så meget fingre for dig S_imse!


Tak, men tvivler nu på den er der.

Kæresten og jeg snakker sommerferie for tiden, men jeg kan ikke helt finde ud af, hvad der er smart hvis jeg er gravid slut august/ start september. Vi kunne godt tænke os noget lidt eksotisk, som man måske ikke bare lige gør med en baby. Så mine ideer er sådan noget som Road trip i Californien, en kombination af Singapore og måske Bali, eller måske en safari i Afrika. Men kan ikke finde ud af om det er helt vanvittigt. Ville i tage på sådan en tur?
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 31. maj 2016, 18:26

PPP: Det bliver så spændende. Håber din slimhinde arter sig.

Marioneta: Lyder da ret optimalt, gør det ikke?

Simse: Glæder mig til at se dine to streger imorgen :gogo:

Marigold: Er ked af at det stadig er hårdt :( Men forstår det godt. Man kommer sig ikke bare lige over sådan noget. Jeg synes også stadig det er hårdt og uretfærdigt. Mine ælteste var også helt blanke i denne omgang da jeg startede (plejer jo at starte tæt på æl). Og de blev kraftigere indtil den blev positiv. Lyder mærkeligt med brystsmerter, mon ikke du skal få det tjekket? :kys:

Jeg fik mens idag. Forventeligt, men stadig :træt2: Og min veninde fødte. Hun blev gravid første gang efter mig, men mistede også. Nu har hun en baby. Jeg har bare en tom blødende livmoder :sur: :boo: Måtte tude lidt i bilen på vejen hjem. Ved godt det er ego at tude over at min veninde har fået barn. Også derfor jeg kun fortæller det til jer.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 31. maj 2016, 18:30

S_imse skrev:
godtnavn skrev:Krydser så meget fingre for dig S_imse!


Tak, men tvivler nu på den er der.

Kæresten og jeg snakker sommerferie for tiden, men jeg kan ikke helt finde ud af, hvad der er smart hvis jeg er gravid slut august/ start september. Vi kunne godt tænke os noget lidt eksotisk, som man måske ikke bare lige gør med en baby. Så mine ideer er sådan noget som Road trip i Californien, en kombination af Singapore og måske Bali, eller måske en safari i Afrika. Men kan ikke finde ud af om det er helt vanvittigt. Ville i tage på sådan en tur?


Jeg ville ikke tage ud i junglen eller andre steder med risiko for tropeaygdomme. Men turiststeder, ja. Overvej om du bør blive vaccineret nu (hvis du nu ikke allerede er gravid ;) )
0
S_imse
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. jan 2016, 21:24
Kort karma: 42
Likede indlæg: 93

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf S_imse » 31. maj 2016, 18:35

Æble skrev:
S_imse skrev:
godtnavn skrev:Krydser så meget fingre for dig S_imse!


Tak, men tvivler nu på den er der.

Kæresten og jeg snakker sommerferie for tiden, men jeg kan ikke helt finde ud af, hvad der er smart hvis jeg er gravid slut august/ start september. Vi kunne godt tænke os noget lidt eksotisk, som man måske ikke bare lige gør med en baby. Så mine ideer er sådan noget som Road trip i Californien, en kombination af Singapore og måske Bali, eller måske en safari i Afrika. Men kan ikke finde ud af om det er helt vanvittigt. Ville i tage på sådan en tur?


Jeg ville ikke tage ud i junglen eller andre steder med risiko for tropeaygdomme. Men turiststeder, ja. Overvej om du bør blive vaccineret nu (hvis du nu ikke allerede er gravid ;) )


Nej, junglen tænker jeg også, at vi bør holde os fra. Må man mon spise malaria piller, hvis man er gravid? Jeg er vaccineret, så tænker ikke det bliver nødvendigt. Men må da lige følge op på, om jeg mangler noget.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 31. maj 2016, 18:37

Mener ikke man må tage malariapiller som gravid. Men hvis i holder jer til turistområder så er det heller ikke nødvendigt. Du kan se det på Sundhedsstyrelsens hjemmeside. Eller måske er det SSIs hjemmeside.
0

Tilbage til "Graviditet"