Luksusfælden

Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Luksusfælden

Indlægaf DetSorteCirkus » 31. maj 2016, 18:57

AFSINDIG arrig! Det bliver godt.
Og manden taler selvfølgelig monotomt.
3
Brugeravatar
Lull
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:18
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1595

Re: Luksusfælden

Indlægaf Lull » 31. maj 2016, 18:57

Hende næste gang er da en charmerende trunte!
4
03.05.2017 :lun:
Maja882_796
Indlæg: 177
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:07
Kort karma: 2
Likede indlæg: 149

Re: Luksusfælden

Indlægaf Maja882_796 » 31. maj 2016, 18:58

Jeg glæder mig rigtig meget til næste uges afsnit.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24622
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3194
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36767

Re: Luksusfælden

Indlægaf Daine » 31. maj 2016, 18:58

Juki skrev:
Daine skrev:Jeg er lidt nysgerrig. Jeg troede faktisk ikke, at man fik afslag på den type uddannelse?

Hvorfor ikke?

Jeg kender nogle der har læst videre til assistent, der var der mere end 100 ansøgere. Derudover er det jo ikke alle der er kvalificerede :)

Det var bare det indtryk jeg havde. Men jeg er heller ikke sikker på, jeg helt ved hvad forskellene på sosuuddannelserne er, det er måske derfor.

Og så har jeg selvfølgelig lige læst svarerne andre er kommet med, så blev jeg lidt klogere. Jeg var ikke klar over, at der var skærpede adgangskrav :)
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Luksusfælden

Indlægaf Persnikedy » 31. maj 2016, 18:59

Lull skrev:Hende næste gang er da en charmerende trunte!


Og manden der bare står der.. ynding par
3
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Luksusfælden

Indlægaf Hunkat » 31. maj 2016, 18:59

Arg, jeg er ikke hjemme næste gang og det ser ellers vildt godt ud.

"Jeg ville have pandet ham en" :lol: Det ville jeg sgu også hvis det de viste var sandt.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Luksusfælden

Indlægaf Wizzze » 31. maj 2016, 18:59

Daine skrev:Hvad gør banken, hvis de ikke får pengene? Melder hende til inkasso?


Prøver at tage dem selv, hvis hun har konto hos dem, derefter inkasso, og så til sidst skifteretten, men man kan som bekendt ikke klippe håret af en skaldet, og hun så jo ikke ud til at have noget af værdi de kan pante.
1
Do as I say! :whip:
Giraffie
Indlæg: 257
Tilmeldt: 2. jan 2016, 22:55
Kort karma: 14
Likede indlæg: 169

Re: Luksusfælden

Indlægaf Giraffie » 31. maj 2016, 19:00

Wizzze skrev:De har ikke samme succes som tidligere med at forhandle renter og gæld ned :gruble:


Mon ikke at det er fordi hun ikke kommer til at afdrage på hovedparten af lånene?
0
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Luksusfælden

Indlægaf Tibbler » 31. maj 2016, 19:00

Nej...for dælen...jeg er jo ikke hjemme på tirsdag :chok:
0
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9544
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26665

Re: Luksusfælden

Indlægaf Santa » 31. maj 2016, 19:02

Tibbler skrev:Nej...for dælen...jeg er jo ikke hjemme på tirsdag :chok:

Er det ikke derfor roskildesyge/migræne/diarré er opfundet?
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Luksusfælden

Indlægaf DetSorteCirkus » 31. maj 2016, 19:04

Fräulein L. skrev:Ude i praksis er det dog ret dejligt. Da vi får langt flere gode/dygtige elever, der virkelig gerne vil uddannelsen.


På min venindes skole er det desværre ikke hele historien. De har tidligere haft rigtig mange elever med dansk som andetsprog - fx. kvinder fra Thailand, der er dansk gift og kvinder med indvandrerbaggrund, som efter mange år derhjemme endelig kommer i gang med en uddannelse - elevtyper, som har været meget motiverede og skattede ude på plejecentrene, men som nu ikke længere kan opfylde kravene.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Luksusfælden

Indlægaf Wizzze » 31. maj 2016, 19:06

Næste gang:

"Da kokken Heidi mødte kokken Charly for fire år siden, var hun nærmest gældfri. Den tid er ovre. For med forholdet til Charly fulgte også en massiv gæld og et liv, hvor de som kærester også optog lån på lån.
Faktisk har Heidi forgældet sig med 140.000 for hvert år, hun og Charly har været kærester. Og en impulsiv idé om at åbne et hotel, der måtte lukke efter blot tre måneder, gjorde blot gælden endnu værre. Nu har parret en samlet gæld på over 2,2 millioner til 38 kreditorer og en misligholdt gæld på intet mindre end 20.000 kroner!!!
Men samtidig lever de som om, den gæld ikke eksisterer. Charly ejer en båd, og da eksperterne, Carsten Linnemann og Jan Swyrtz, ankommer, opdager de, at parret netop har købt en opvaskemaskine til 6000 kroner. Den vil Heidi dog ikke af med, og eksperterne skal kæmpe hårdt for at få parret til at forstå, at med en gæld på langt over to millioner kroner, er der ikke råd til luksus.
Heidi overfører fast sin løn til Charlys konto, fordi hun stoler på, at han betaler regninger med de penge. Under regnskabstavlen viser det sig dog, at virkeligheden er en helt anden. For Heidis løn er tilsyneladende forsvundet fra Charlys konto, uden der er blevet betalt særlig mange regninger. Det får Heidi til at udbryde: "Hvis der ikke var kamera på, havde jeg pandet dig sådan en"."

De lyder ikke for smarte, især ikke ham manden :tie:
3
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Frk. L
Indlæg: 2533
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:12
Kort karma: 342
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 3916

Re: Luksusfælden

Indlægaf Frk. L » 31. maj 2016, 19:07

DetSorteCirkus skrev:
Fräulein L. skrev:Ude i praksis er det dog ret dejligt. Da vi får langt flere gode/dygtige elever, der virkelig gerne vil uddannelsen.


På min venindes skole er det desværre ikke hele historien. De har tidligere haft rigtig mange elever med dansk som andetsprog - fx. kvinder fra Thailand, der er dansk gift og kvinder med indvandrerbaggrund, som efter mange år derhjemme endelig kommer i gang med en uddannelse - elevtyper, som har været meget motiverede og skattede ude på plejecentrene, men som nu ikke længere kan opfylde kravene.


Det kan jeg godt se. Man taber desværre nogen - og det er super ærgerligt.

Jeg er bare stadig glad for, at man har givet uddannelsen et lille løft, så det ikke længere er uddannelsen man stopper alle dem ind på, man ikke ved, hvad man ellers skal gøre med.
0
Jeg står i midten nu!
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Luksusfælden

Indlægaf Persnikedy » 31. maj 2016, 19:13

Wizzze skrev:Næste gang:

"Da kokken Heidi mødte kokken Charly for fire år siden, var hun nærmest gældfri. Den tid er ovre. For med forholdet til Charly fulgte også en massiv gæld og et liv, hvor de som kærester også optog lån på lån.
Faktisk har Heidi forgældet sig med 140.000 for hvert år, hun og Charly har været kærester. Og en impulsiv idé om at åbne et hotel, der måtte lukke efter blot tre måneder, gjorde blot gælden endnu værre. Nu har parret en samlet gæld på over 2,2 millioner til 38 kreditorer og en misligholdt gæld på intet mindre end 20.000 kroner!!!
Men samtidig lever de som om, den gæld ikke eksisterer. Charly ejer en båd, og da eksperterne, Carsten Linnemann og Jan Swyrtz, ankommer, opdager de, at parret netop har købt en opvaskemaskine til 6000 kroner. Den vil Heidi dog ikke af med, og eksperterne skal kæmpe hårdt for at få parret til at forstå, at med en gæld på langt over to millioner kroner, er der ikke råd til luksus.
Heidi overfører fast sin løn til Charlys konto, fordi hun stoler på, at han betaler regninger med de penge. Under regnskabstavlen viser det sig dog, at virkeligheden er en helt anden. For Heidis løn er tilsyneladende forsvundet fra Charlys konto, uden der er blevet betalt særlig mange regninger. Det får Heidi til at udbryde: "Hvis der ikke var kamera på, havde jeg pandet dig sådan en"."

De lyder ikke for smarte, især ikke ham manden :tie:



Gad vide hvor pengene er blevet af :gruble:
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
BrightEyes
Indlæg: 447
Tilmeldt: 8. sep 2015, 19:40
Kort karma: 4
Likede indlæg: 505

Re: Luksusfælden

Indlægaf BrightEyes » 31. maj 2016, 19:25

Giraffie skrev:
Wizzze skrev:De har ikke samme succes som tidligere med at forhandle renter og gæld ned :gruble:


Mon ikke at det er fordi hun ikke kommer til at afdrage på hovedparten af lånene?


Jeg tænkte det samme men omvendt kom jeg også til at tænke på afsnittet med den unge mand med de mange firmaer, hvor eksperterne sagde at de ikke kunne forhandle med kreditorerne fordi de ikke havde noget at forhandle med, men da deltageren selv ringede til kreditorerne fik han nedsat eller helt fjernet renteudgifter, så man skulle tro eksperterne slet ikke prøvede... :gruble:
0

Tilbage til "Film og TV"