Skruk tråden

Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18276

Re: Skruk tråden

Indlægaf Mi55y » 1. jun 2016, 10:41

Bøtte skrev:
Frk._Strawberry skrev:
Bøtte skrev:Men har du snakket med ham om at du er ked af at udsætte det?
Hvis du er bekymret for din alder påvirker din fertilitet, kan i evt. få et fertilitetstjek, så I ved om I reelt har tid til at vente.

Men med din alder in mente, så ville jeg personligt være ked af at udsætte et helt år.
For man ved aldrig hvor meget det skal drille.


Det kunne give mig lidt ro, tror jeg..

Jeg kan dog kun finde noget om fertilitetstjek i Region Hovedstaden og jeg bor i Region Midt - er der nogle, der ved, hvor man så går hen?


Jeg tror man selv skal betale så. Jeg aner ikke hvordan, sådan et tjek foregår, men vi har været i behandling hos kvindeklinikken i Skive, hvor han i hvert fald kunne fortælle mig at jeg havde æg til en del år endnu. Så måske de kan hjælpe.


Jeg undersøgte det i Århus, og der lå prisen omkring 2.000,-.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Skruk tråden

Indlægaf ina » 1. jun 2016, 11:40

Jeg svinger stadig meget mht. skrukhed. :genert: Ville ønske, at vi kunne tage en beslutning der fx lød "om et halvt år går vi i gang", men det kan vi ikke rigtigt.

Jeg studerer (igen) og på den ene side gider jeg ikke udskyde mit studie for at gå på barsel, men på den anden side gider jeg ikke gå på barsel, når jeg er færdig med uddannelsen, der vil jeg bare gerne have et arbejde. Og vi kan ikke vente til jeg fx har arbejdet i et års tid, før vi går i gang, for så bliver der for længe mellem børnene, synes jeg. Jeg er færdig 2019, læg et år til til arbejde, og så har vi en 7 årig og en 5,5 årig.

Nogen dage overvejer jeg, om jeg kan fortsætte studiet med et spædbarn, da vi får færre undervisningsdage på valgmodulerne. :genert: Men så skal vi nok gå i gang nu, ellers bliver det for tæt på praktikperioden.

Andre dage skal vi aldrig i livet have flere. :lol:

Det værste er sgu al den tankevirksomhed jeg bruger på det.
0
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Skruk tråden

Indlægaf godtnavn » 1. jun 2016, 12:03

Jeg synes barsel og studie er en god blanding, så jeg ville gå efter det ina. Hvis din mand ønsker barsel kan han få alle de 32 ugers barsel, og derudover får du et år, altså kan I have rigtig lang fælles barsel. Har han også barsel kan du jo tage enkelte fag under barslen så din uddannelse ikke bliver alt for forsinket :)

Men det kræver selvfølgelig du er sikker på du vil have en til :lol:
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Skruk tråden

Indlægaf Wizzze » 1. jun 2016, 12:25

http://www.dr.dk/nyheder/indland/babybo ... til-sommer

Nogen der ved hvad der skete på Herning egnen for 7-9 måneder siden ;)
0
Do as I say! :whip:
Frk._Strawberry
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:45
Kort karma: 79
Likede indlæg: 692

Re: Skruk tråden

Indlægaf Frk._Strawberry » 1. jun 2016, 18:22

Ballademager skrev:
Frk._Strawberry skrev:
Ballademager skrev:^^ Var det ikke fordi, at den oprindelige rejse med FrkStrawberrys forældre er blevet udskudt et år?


Lige præcis.

Min kæreste ønsker ikke at smide præventionen (reelt set er det mig, der skal smide den, men ja..), før end at vi har været ude at rejse med mine forældre..
Vi tager selv på en tur til efteråret, bare ham og jeg, men han ville have det rigtig skidt med, at vi skal afsted med min familie, enten med et spædbarn eller jeg er gravid. Dels pga ønske om ar jeg også kan hygge mig, sådan som det oprindeligt var tiltænkt og dels hvis med en "frygt" for stiv bliver nødt til at melde pas overfor mine forældre, hvis jeg kamp-ørler konstant eller vi får en skrigeskinke..


Altså, nu har jeg tænkt lidt mere over det, så nu får du bare mine umiddelbare tanker:

Kan sagtens forstå, at du og din kæreste gerne vil have en rejse uden graviditet, og hvor I bare kan nyde hinanden. Men jeg synes måske, at det er lige lovlig meget hensyn at tage, at udskyde planer om graviditet et helt år pga en rejse. Altså, kan sagtens se det alvorlige i din mors situation ( :ae: ), og at I selvfølgelig gerne vil hygge jer sammen på ferien, men selvom du evt. skulle have det skidt, så kan I vel godt hygge i et eller andet omfang alligevel?

Vi skal også ud at rejse med min familie her snart. Vi er en del piger i "fødealderen", og det kan derfor ikke udelukkes, at jeg eller min søster er gravid på det tidspunkt. Men det har min familie ikke noget imod, så må vi lave det, vi kan overskue, eller dele os op i mindre grupper, hvis vi ikke kan blive enige.

Altså, hvis det var et par måneder, det drejedse sig om, så fair nok. Men et helt år er altså
lang tid at sætte det på stand-by.


Lige nu ved vi faktisk ikke hvor lang tid, der kommer til at gå, før min mor er ovenpå igen.. Fysisk er hun fuldstændig fit for fight, men det halter med det psykiske og som jeg snakkede med min søster om forleden, så virker både hun og min far lidt opgivende i forhold til projektet lige pt - om det er fordi hun skal igang med et rehabiliteringsforløb og hun derfor føler sig mere syg(eliggjort) end hun egentlig er, ved jeg ikke..

Min kæreste og jeg skal ud og spise med mine forældre i næste uge engang og hvis jeg fornemmer at stemningen er til, tror jeg lige, at jeg vil høre dem ad, uden pres, om de er kommet frem til om det er et halvt år, et helt år eller hvad det er eller om det stadig er blurry og lidt uhåndgribeligt for dem..
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Skruk tråden

Indlægaf ina » 1. jun 2016, 19:16

godtnavn skrev:Jeg synes barsel og studie er en god blanding, så jeg ville gå efter det ina. Hvis din mand ønsker barsel kan han få alle de 32 ugers barsel, og derudover får du et år, altså kan I have rigtig lang fælles barsel. Har han også barsel kan du jo tage enkelte fag under barslen så din uddannelse ikke bliver alt for forsinket :)

Men det kræver selvfølgelig du er sikker på du vil have en til :lol:


Ja, det skal måske lige afklares først. :D

Tænker ikke, at jeg får et år, hvis han tager alle 32 uger. Men du har selvfølgelig en pointe i, at han kan tage en del af barslen. Jeg har på ingen måde lyst til at udsætte min uddannelse et helt år.
0
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Skruk tråden

Indlægaf godtnavn » 1. jun 2016, 19:27

ina skrev:
godtnavn skrev:Jeg synes barsel og studie er en god blanding, så jeg ville gå efter det ina. Hvis din mand ønsker barsel kan han få alle de 32 ugers barsel, og derudover får du et år, altså kan I have rigtig lang fælles barsel. Har han også barsel kan du jo tage enkelte fag under barslen så din uddannelse ikke bliver alt for forsinket :)

Men det kræver selvfølgelig du er sikker på du vil have en til :lol:


Ja, det skal måske lige afklares først. :D

Tænker ikke, at jeg får et år, hvis han tager alle 32 uger. Men du har selvfølgelig en pointe i, at han kan tage en del af barslen. Jeg har på ingen måde lyst til at udsætte min uddannelse et helt år.


Jo er du på su får du et år med su hvor du ikke behøver at tage nogen fag, så det er selvfølgelig ikke på barselspenge-sats men dog et år, og det har intet at gøre med barselsdagpenge og din mand vil kunne tage al barslen der er via dagpenge, det hedder slet ikke barsel på su men er som sagt bare et år med fuld su hvor man ikke behøver, men gerne må, tage fag :)
1
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Skruk tråden

Indlægaf godtnavn » 1. jun 2016, 19:29

altså man får også 12 ekstra klip, så det tages ikke fra ens su-klippekort :)
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Skruk tråden

Indlægaf ina » 1. jun 2016, 19:33

godtnavn skrev:altså man får også 12 ekstra klip, så det tages ikke fra ens su-klippekort :)


Jeg mangler SU-klip til de sidste 3 måneder af uddannelsen, så måske jeg skulle overveje det. :lol: :fløjt:
1
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Skruk tråden

Indlægaf godtnavn » 1. jun 2016, 19:42

ina skrev:
godtnavn skrev:altså man får også 12 ekstra klip, så det tages ikke fra ens su-klippekort :)


Jeg mangler SU-klip til de sidste 3 måneder af uddannelsen, så måske jeg skulle overveje det. :lol: :fløjt:


Hvis du så bare tager hvad der svarer til de 3 måneder på dit års barsel så har du su hele vejen! I må få et barn for at redde økonomien :lol:
1
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Skruk tråden

Indlægaf ina » 1. jun 2016, 19:44

godtnavn skrev:
ina skrev:
godtnavn skrev:altså man får også 12 ekstra klip, så det tages ikke fra ens su-klippekort :)


Jeg mangler SU-klip til de sidste 3 måneder af uddannelsen, så måske jeg skulle overveje det. :lol: :fløjt:


Hvis du så bare tager hvad der svarer til de 3 måneder på dit års barsel så har du su hele vejen! I må få et barn for at redde økonomien :lol:


Det argument husker jeg lige. :D :klap:
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Skruk tråden

Indlægaf ina » 13. jun 2016, 10:23

Jeg er godt nok blevet helt vildt skruk den sidste uges tid.. :genert: Hvor kom det dog lige fra?
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Skruk tråden

Indlægaf ina » 13. jun 2016, 17:50

Ballademager skrev:
ina skrev:Jeg er godt nok blevet helt vildt skruk den sidste uges tid.. :genert: Hvor kom det dog lige fra?


Moder Natur overlister bare en, når man mindst venter det... For mig er det senest sket her i weekenden, da min kæreste serverede is og hyggesnakkede med sin nevø :lun:


Kan godt forestille mig, at det sætter gang i skrukheden. :D
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7485
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24476

Re: Skruk tråden

Indlægaf Moxy-lady » 13. jun 2016, 18:58

i dag er der 7 måneder til jeg smider mine p-piller. Samtidig er mine to tætteste veninder kommet i faste forhold - og der snakkes også børn der. De har ellers begge været ret meget i tvivl om de overhovedet ønskede børn, så det er ret stort. Jeg elsker tanken om at vi alle får børn og kan dele det med hinanden. Åh, det ville være hyggeligt.

Jeg tror også at vejret har en indflydelse på skrukheden. Det har det i hvert fald for mig :) Man ser store, fine maver i sommerkjoler og børn render rundt her og der i dejligt vejr og i godt humør. Det ér bare ofte en større drøm at forestille sig en hyggelig aften på havnen for at spise en is eller grillhygge med vennerne og jeres fælles børn, end regntøj, hentning af børn i halvmørke osv. :)
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4148
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7799

Re: Skruk tråden

Indlægaf Filipai » 13. jun 2016, 20:20

Jeg er også megaskruk, her er der lagt op til at vi prøver at starte om 2 år, og det samme går nogle af vores tætteste venner med tanker om, netop så det passer ind i hele studie-arbejdslivet. Men årh jeg synes det er hårdt, min stedsøster skal have familiens første barn til oktober, og jeg er drøn misundelig (på den gode måde, for det barn bliver så forkælet af mig), og samtidig har min kæreste også bare den skønneste nevø og niece, især niecen på 2 år og jeg er helt pjattede med hinanden, og hun står højt i bogen nu hvor hun kan sige mit navn :D
1

Tilbage til "Graviditet"