Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Aviva
Indlæg: 1772
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:30
Kort karma: 49
Likede indlæg: 616

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Aviva » 1. jun 2016, 19:13

Den mand i rema, der gik foran kasserne for at komme forrest i køen, og da jeg så var ved at ligge mine varer op gik han bagom mig og tog fat i min kurv.. fik fortalt ham, han da skulle give slip, da mine ting stadig lå der..

Han må vist have fået hedeslag eller noget.
0
GO ISRAEL

R.I.P Jina Mahsa Amini
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 1. jun 2016, 20:39

kidkomb skrev:Du er eddermama mærkelig....
Det er fedt :banan:

Hov hov! Nu ikke jumpe til konklusioner :fløjt:

Nej, bare rolig. Jeg kan ikke kalenderen udenad. Det var bare, fordi vi netop havde snakket om en bestemt ugedag/dato-kombination for et stykke tid siden, som vi pga. nogle bestemte begivenheder i 1988 begge kunne huske, havde været den samme som i år. Og så må det jo logisk gælde alle datoer i de to år, hvis de er ens mht. skudår/ikke-skudår. :)
0
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2147
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4981

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Anne Droid » 2. jun 2016, 06:35

Fordælig hændelse, men er fakkeltog virkelig den bedste måde de kan mindes hende på?
http://nyheder.tv2.dk/udland/2016-06-01 ... endt-ihjel
3
Klimatosse
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9844
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Spjaerten » 2. jun 2016, 07:46

Hvordan der skal være så stor forskel på croissanter!

7/11's er guddommelige og dem fra netto's "bager" er som at tygge i pap.


Hvornår lærer jeg det?
1
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32470

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 2. jun 2016, 11:59

8
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf ManicNinja » 2. jun 2016, 12:48

At jeg vist nok fik overtalt mig selv til at synes, at træning lige nu var en fandens god idé ... P.t. er det godt nok udsigten til velværet bagefter, der driver projektet, må jeg tilstå.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24920

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 2. jun 2016, 13:26

At jeg synes, det er lige lovligt casual, at en af mine mandlige kolleger har flip-flops på, når jeg ikke i samme grad ville synes det ved en kvindelig kollega.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Wizzze » 2. jun 2016, 14:10

Hvorfor er det at man aldrig kun kan nøjes med et par mandler?? Det ender altid med en hel håndfuld eller mere :genert:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 2. jun 2016, 18:27

sigge skrev:At jeg synes, det er lige lovligt casual, at en af mine mandlige kolleger har flip-flops på, når jeg ikke i samme grad ville synes det ved en kvindelig kollega.

Man ville jo også undre sig mere, hvis nogen satte grønne planter i en vase, end hvis det var blomster :lun:
0
Mocca
Indlæg: 831
Tilmeldt: 23. sep 2015, 08:37
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1320

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Mocca » 2. jun 2016, 18:36

ManicNinja skrev:Jeg er medlem af flere second hand tøjgrupper på Facebook. Hvilket smart trick er det, jeg ikke fanger, når folk skriver om en vare, de sætter til salg: "Kun brugt en enkelt gang. Lige købt i Børges Bedste Bukser for 650 kr. Bon haves. Pris: 400 kr." Øh? Hvis du har bon'en, og du "lige" har købt varen - hvorfor i alverden går du så ikke ned og får alle 650 kr tilbage?

Sagen må være, at købet ikke er sket så "lige", at varen stadig kan byttes, og at den noooook har været brugt liiiidt mere end én gang alligevel ... :D


Nu er der jo ingen steder, man har krav på at få pengene tilbage. Så mon ikke det er fordi de gerne vil have penge i hånden.

Når det så er sagt, så undrer det mig, at man kan få så meget for 'brugt' tøj.
0
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf ManicNinja » 2. jun 2016, 22:58

Mocca skrev:
ManicNinja skrev:Jeg er medlem af flere second hand tøjgrupper på Facebook. Hvilket smart trick er det, jeg ikke fanger, når folk skriver om en vare, de sætter til salg: "Kun brugt en enkelt gang. Lige købt i Børges Bedste Bukser for 650 kr. Bon haves. Pris: 400 kr." Øh? Hvis du har bon'en, og du "lige" har købt varen - hvorfor i alverden går du så ikke ned og får alle 650 kr tilbage?

Sagen må være, at købet ikke er sket så "lige", at varen stadig kan byttes, og at den noooook har været brugt liiiidt mere end én gang alligevel ... :D


Nu er der jo ingen steder, man har krav på at få pengene tilbage. Så mon ikke det er fordi de gerne vil have penge i hånden.

Når det så er sagt, så undrer det mig, at man kan få så meget for 'brugt' tøj.


Den ene af dem, jeg så, nævnte, hvor tingen var købt oprindeligt, og det firma skriver faktisk på deres hjemmeside, at man kan vælge at få pengene retur mod forevisning af kvittering inden for fristen (ja, jeg blev også nysgerrig :) )

Beløbene, jeg anfører her, er opdigtede. Men slet ikke ualmindelige/urealistiske, når vi taler secondhand designertøj eller -sko. Men okay - jeg ved så ikke, om folk rent faktisk får disse beløb hjem i sidste ende. Eller om de ender med at sælge langt billigere. Så nøje følger jeg det heller ikke.
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8208

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Anilara » 3. jun 2016, 06:10

Den nye hjælper som var på oplæring i nat (handicaphjælper).
Han var sådan en type, som jeg fuldstændig havde glemt fandtes. Og det var både skørt, mærkeligt, lærerigt, skræmmende, morsomt og en masse andet.

Den korte(!) version.
Han fortalte en time inde i vagten, til mig og vores arbejdsgiver, om dengang han havde knaldet spritstiv med en dame, og dagen efter havde "ødelagt" strengen ved pikken.. Så han stod og tissede ud over hele hendes badeværelse og blodet flød samtidig. Han grinede mens han fortalte det, og sagde det var et kort forhold.

Han fortalte mig om hans tidligere håndværkerjob, hvor de fleste drak mange bajere på vagten - også når de skulle køre. Og hvordan de tit var oppe at slås og truede hinanden med alt muligt. Det var han blevet træt af, men "sådan er folk jo bare" som han sagde.

Han fortalte mig om alt det sorte arbejde han nok kom til at skulle lave nu.

Han spurgte mig, om det mon ikke var ok at han tog et billede af fliserne på vores arbejdsgivers badeværelse, og lod som om det var han, der havde lavet det, da han havde glemt at tage billeder ved det sidste badeværelse, han havde lavet.

Han fortalte om dengang han samlede to sorte op fra vejen, og spurgte om de ikke ville køre med. Det ville de gerne. Så ville de hjælpe med at vaske hans bil, og så drak de nogen øl imens. Så ville de også vaske hans fars bil efterfølgende. De var flinke, så dem planlægger han at besøge i Ghana.

Han spurgte interesseret ind til mine lektier, omhandlende voksne, socialt udsatte.. Han fortalte hvor farligt det var at være socialrådgiver, da han kendte flere som truede dem til at give ydelser, og advarede dem med, at de vidste hvem deres børn var og hvor de boede...
Men han sagde jeg havde et godt hjerte, da jeg fortalte om årsager til at jeg enten ville arbejde som socialrådgiver eller i politiet.

Han mente at alle udlændinge burde sendes tilbage hvor de kom fra. Ikke de to sorte fra før omtalt, da de jo var kristne. Men han havde da flere muslimske venner, de var bare uudholdelige (alle muslimer) hvis de var mere end 5 samlet.

Han spurgte konstant om jeg aldrig sov på vagten, om jeg da ikke havde en aftale om at sove bare en time, om hvad jeg ville gøre hvis jeg faldt i søvn osv... Jeg er lidt utryg ved at han i dag har sin første selvstændige nattevagt.

Jeg har end ikke fortalt halvdelen af det jeg hørte på denne nattevagt endnu... Det var så specielt.
Han var i øvrigt dygtig til de ting, som jeg anser som svære ved arbejdet, og han var flink og yderst venlig ved arbejdsgiver.
3
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HappyPaww » 3. jun 2016, 06:18

^ Jeg havde sådan en kollega engang - hun kom ind via et vikarbureau, og var sådan en lidt kikset, midaldrende, nyligt fraskilt, smådesperat kvinde. Inden der var gået en halv time, vidste jeg at hun altid havde kondomer i sin makeup pung i at hun havde en date via dating.dk samme aften.
Dagen efter fortalte hun om dagen som tydeligvis kun var ude på sex :tie:

TMI!!!
1
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2402
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Badesandalen » 3. jun 2016, 07:19

At jeg i nat, for anden gang i denne uge, vågnede klokken 2 og var lysvågen.
0
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf ManicNinja » 3. jun 2016, 10:37

Fyrst Eberhard skrev:Nå, hold da op! Skaarup smilede da intervieweren sagde, at vi i Danmark er dygtige demokrater. Tænder for alle pengene.


Jeg ved godt, jeg har nævnt min far før. Og jeg skal gerne fremover prøve at begrænse omtale af ham herinde. Men sagen er, at jeg er virkelig, virkelig, sådan rigtigt ind i mavesækken (i mangel af bedre) glad for det her indlæg fra dig! :genert:

For min far laver den grimmeste mund-imitation af Skaarup - sådan hvor han folder læberne helt væk og ser fuldstændigt tandløs ud. Lige dér er han slet ikke min far. :shock: Normalt gør han det i øvrigt lige efter at have imiteret sugemallen Clement Kjersgaard - hvilket naturligvis ikke gør sagen bedre. Men Skaarup er så langt den mest skræmmende. Og nu kan jeg måske endelig stoppe ham. Altså min far. Ved at fortælle, at Peter S. HAR tænder.

Tak!
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill

Tilbage til "Generelt"