Fordi jeg siger det!

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Animi » 31. maj 2016, 13:07

Ost er generelt bare = :tie:

(*forbereder mig på en byge af røde kort :ninja:*)
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf ManicNinja » 31. maj 2016, 18:07

Nu ved jeg godt, folk går bunkers i indlæg om madforgiftning, pest og kolera. Men jeg kan altså faktisk kun lide hakkebøffer, hvis de er MEGET røde indeni. I en burger må de gerne være rosa. Men ellers ...

Hakkebøf er SÅ kedelig en opfindelse. Så jeg føler bare, at når jeg endelig laver én, bliver jeg nødt til at gøre den "kriminel og sexet". Ellers bliver det simpelthen lidt for meget midaldrende kvinde med praktiske sko. I forstæderne.
Senest rettet af ManicNinja 2. jun 2016, 16:25, rettet i alt 1 gang.
4
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf ManicNinja » 31. maj 2016, 18:09

Animi skrev:Ost er generelt bare = :tie:

(*forbereder mig på en byge af røde kort :ninja:*)


Her vil jeg sige, som Lemonella plejer: Helt fint - så er der bare mere til os andre. :D

Er VILD med næsten al slags ost! :savl:
3
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf dykkersild » 1. jun 2016, 09:37

Det bliver noget hønsekødsuppe fra fryseren - serveret med nudler - og gulerødder med misodip.

Lidt en feberredning grundet en aflyst middag.
0
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf dykkersild » 1. jun 2016, 10:32

ShuruQ skrev:
dykkersild skrev:Det bliver noget hønsekødsuppe fra fryseren - serveret med nudler - og gulerødder med misodip.

Lidt en feberredning grundet en aflyst middag.


Forkert tråd :P.


Hov - jamen det har du da ret i :lol:
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36728

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Daine » 2. jun 2016, 10:30

KitKat skrev:
Karkluden skrev:Jeg er så træt af "det er bare, fordi du ikke har smagt RIGTIG/GOD blåskimmelost/olie/asparges/whatever".


Sådan har jeg det med champignoner. De smager ligesom jordslået lugter, og de er dét der er tilovers når hestemøg bliver omdannet til jord :fløjt:

-og sådan er det faktisk uanset om de er kogt, grillet, stegt, marineret, pakket ind i bacon, camoufleret i flødesovs eller hvad man nu ellers kan finde på.

De. Smager. Grimt!

Og jeg HAR forsøgt, nå!

Hvor har du ret!! :gogo:
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55648
Kontakt:

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Ado » 2. jun 2016, 11:14

Kæmpe Læske er den bedste is, der findes.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf dykkersild » 2. jun 2016, 14:21

Animi skrev:Ost er generelt bare = :tie:

(*forbereder mig på en byge af røde kort :ninja:*)


Der er INTET liv uden ost - er du syg kvinde :syg:
2
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf ManicNinja » 2. jun 2016, 15:04

Guldlok skrev:Folk der drikker kaffe (eller brygger denne til andre) burde gå lidt mere op i korrekte forhold mellem kaffe/vand.
De fleste kaffer skal have 6-7 g kaffe pr kop/1,5dl vand. De fleste har vel en køkkenvægt og så kan dette ret nemt regnes ud.
Ellers har kaffeskeer/mål som regel påskrevet hvor mange gram disse svarer til. (De to vi har indeholder strøget hhv. 7 og 10g).
Eller brug en køkkenvægt til at veje kaffen (det gør vi herhjemme).

Jeg er såååå træt af kaffe, hvor der bare bliver pøset pulver i på øjemål. Enten er kaffen tyk som tjære og kan slå en fuldvoksen mand (eller dennes mave) i stykker ellers også er det noget tynd pjask. :tie:

Lav dog kaffen ordentligt, eller lade være. :gammel:

Ok, måske manden og jeg bare går meget op i kaffe. God kaffe - ikke bare brunt vand med dårlig/kedelig/ingen smag. :lol: :genert:


Køkkenvægt?! Hahahaha! Sorry, men kom til at grine dér. Ikke ad jer, men mere ved tanken om mig, hvis jeg skulle veje kaffe af hver gang. Ville jo aldrig få lavet kaffe med den tålmodighed, jeg render rundt med.
Til gengæld drikker jeg så heller ikke filterkaffe - det er ALT for tyndt. Og laver folk den så stærk, bliver den bare bitter. Folk bruger som regel heller ikke ordentlige bønner til filterkaffe. Filterkaffe er bare noget juks.

Nej, jeg holder mig til mine mokkakander. Her er det så nemt - filtret i kanden skal bare fyldes op. Og kaffen smager skønt, fordi den laves under tryk. Og så er den ordentlig varm, ikke mindst.
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf HappyHippo » 2. jun 2016, 15:26

Kaffe skal laves på stempelkande med friskkværnede bønner, nå!
0
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf ManicNinja » 2. jun 2016, 16:23

Stempelkaffen må I også gerne beholde for mig. :wave: Ikke nok koffein til et godt kick og ikke nok smag til, at det bliver en ekstra lækker og perfekt afrundet kaffe, hvis der tilsættes mælk. Espresso it is - fra førnævnte caffetierra (synes, det danske ord 'mokkakande' er lidt sært) eller espressomaskine.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf ManicNinja » 2. jun 2016, 16:48

ShuruQ skrev:Kartofler til boller i karry burde blive den ottende dødssynd :tie:.

I det hele taget er karry og kartofler et frygteligt mix.


Dén løser jeg nemt: Lader bare være med at lave boller i karry. Kan ikke fordrage smagen af den dér gule karry. Grøn og rød er helt fint i fx thaimad. Men den dér "almindelige danske" karry OG så oven i købet kogt fars. Ydrk!
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf ManicNinja » 2. jun 2016, 17:02

Lemonella skrev:
Karkluden skrev:Jeg er så træt af "det er bare, fordi du ikke har smagt RIGTIG/GOD blåskimmelost/olie/asparges/whatever".
Både herinde og irl. Min mor siger det altid med blåskimmelost. Næh. Jeg prøver faktisk ret ofte. Alt fra megadyre fra små franske specialbutikker, arla unika og lignende til basic supermarkedstyper. Jeg kan ikke lide det. Jeg kan spise det af høflighed, men det smager ikke godt.


Det sker nu ind imellem, at folk virkelig ikke har smagt det rigtige eller måske ikke vidste, at det kunne smage godt.

Jeg mener da for nyligt, at have læst, at ManicNinja "brokkede" sig over, at ingen havde oplyst hende om, at grovbulgur smagte godt. :D

For mit eget vedkommende, har jeg i virkelig mange år gået uden om rosenkål. De smagte jo ikke godt. Eller det gjorde de så ikke da jeg var barn og ung.
Så læste jeg en opskrift på letdampede rosenkål og noget citronsaft/skal, lidt feta, ristede pinjekerner og olivenolie. Det ville jeg altså lige give en chance og hold nu op det smagte så godt, at det nu er noget vi får tit når det er sæson for rosenkål.


Det var nemlig lige præcis mig. :D For at være helt nøjagtig så kendte jeg faktisk udmærket til grovbulgur og har i årevis jævnligt lavet tabouleh. Det, jeg ikke var klar over førhen, var, hvor lækker en smag det får af at koge i bouillon, når det ikke skal i tabouleh. :)

Derudover: Det ér rigtigt interessant, hvor meget éns smag kan forandre sig gennem livet. Ligesom dig har jeg først lært at holde af rosenkål for få år siden. Det samme med hvide asparges. Kaffe kunne jeg virkelig slet ikke døje, indtil jeg fyldte tyve. Og bladselleri anså jeg seriøst for naturens brækmiddel ... :D

Men derfor har jeg nu stadig al mulig forståelse for, at vi nok alle har en 5-10 ting, som vi bare ikke kan få ned. Og skimmelost fx er da ret forståeligt. Jeg er selv VILD med det. Men det ER en speciel smag, og især hvis man ikke kan lide den, jan den nemt "fylde det hele" i en ret!
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf ManicNinja » 2. jun 2016, 17:02

Lemonella skrev:
Karkluden skrev:Jeg er så træt af "det er bare, fordi du ikke har smagt RIGTIG/GOD blåskimmelost/olie/asparges/whatever".
Både herinde og irl. Min mor siger det altid med blåskimmelost. Næh. Jeg prøver faktisk ret ofte. Alt fra megadyre fra små franske specialbutikker, arla unika og lignende til basic supermarkedstyper. Jeg kan ikke lide det. Jeg kan spise det af høflighed, men det smager ikke godt.


Det sker nu ind imellem, at folk virkelig ikke har smagt det rigtige eller måske ikke vidste, at det kunne smage godt.

Jeg mener da for nyligt, at have læst, at ManicNinja "brokkede" sig over, at ingen havde oplyst hende om, at grovbulgur smagte godt. :D

For mit eget vedkommende, har jeg i virkelig mange år gået uden om rosenkål. De smagte jo ikke godt. Eller det gjorde de så ikke da jeg var barn og ung.
Så læste jeg en opskrift på letdampede rosenkål og noget citronsaft/skal, lidt feta, ristede pinjekerner og olivenolie. Det ville jeg altså lige give en chance og hold nu op det smagte så godt, at det nu er noget vi får tit når det er sæson for rosenkål.


Det var nemlig lige præcis mig. :D For at være helt nøjagtig så kendte jeg faktisk udmærket til grovbulgur og har i årevis jævnligt lavet tabouleh. Det, jeg ikke var klar over førhen, var, hvor lækker en smag det får af at koge i bouillon, når det ikke skal i tabouleh. :)

Derudover: Det ér rigtigt interessant, hvor meget éns smag kan forandre sig gennem livet. Ligesom dig har jeg først lært at holde af rosenkål for få år siden. Det samme med hvide asparges. Kaffe kunne jeg virkelig slet ikke døje, indtil jeg fyldte tyve. Og bladselleri anså jeg seriøst for naturens brækmiddel ... :D

Men derfor har jeg nu stadig al mulig forståelse for, at vi nok alle har en 5-10 ting, som vi bare ikke kan få ned. Og skimmelost fx er da ret forståeligt. Jeg er selv VILD med det. Men det ER en speciel smag, og især hvis man ikke kan lide den, kan den nemt "fylde det hele" i en ret! :tie:

Det kan også gå den anden vej - førhen kunne jeg godt lide lammekød. Det kan jeg virkelig ikke længere!

Uanset så er det stadig lidt sjovt og spændende, at vi kan opleve smag så forskelligt.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Karkluden » 2. jun 2016, 18:32

ManicNinja skrev:
Lemonella skrev:
Karkluden skrev:Jeg er så træt af "det er bare, fordi du ikke har smagt RIGTIG/GOD blåskimmelost/olie/asparges/whatever".
Både herinde og irl. Min mor siger det altid med blåskimmelost. Næh. Jeg prøver faktisk ret ofte. Alt fra megadyre fra små franske specialbutikker, arla unika og lignende til basic supermarkedstyper. Jeg kan ikke lide det. Jeg kan spise det af høflighed, men det smager ikke godt.


Det sker nu ind imellem, at folk virkelig ikke har smagt det rigtige eller måske ikke vidste, at det kunne smage godt.

Jeg mener da for nyligt, at have læst, at ManicNinja "brokkede" sig over, at ingen havde oplyst hende om, at grovbulgur smagte godt. :D

For mit eget vedkommende, har jeg i virkelig mange år gået uden om rosenkål. De smagte jo ikke godt. Eller det gjorde de så ikke da jeg var barn og ung.
Så læste jeg en opskrift på letdampede rosenkål og noget citronsaft/skal, lidt feta, ristede pinjekerner og olivenolie. Det ville jeg altså lige give en chance og hold nu op det smagte så godt, at det nu er noget vi får tit når det er sæson for rosenkål.


Det var nemlig lige præcis mig. :D For at være helt nøjagtig så kendte jeg faktisk udmærket til grovbulgur og har i årevis jævnligt lavet tabouleh. Det, jeg ikke var klar over førhen, var, hvor lækker en smag det får af at koge i bouillon, når det ikke skal i tabouleh. :)

Derudover: Det ér rigtigt interessant, hvor meget éns smag kan forandre sig gennem livet. Ligesom dig har jeg først lært at holde af rosenkål for få år siden. Det samme med hvide asparges. Kaffe kunne jeg virkelig slet ikke døje, indtil jeg fyldte tyve. Og bladselleri anså jeg seriøst for naturens brækmiddel ... :D

Men derfor har jeg nu stadig al mulig forståelse for, at vi nok alle har en 5-10 ting, som vi bare ikke kan få ned. Og skimmelost fx er da ret forståeligt. Jeg er selv VILD med det. Men det ER en speciel smag, og især hvis man ikke kan lide den, jan den nemt "fylde det hele" i en ret!

Jeg er enig så langt som at smagsløg ændrer sig, og jeg gør selv en dyd ud af at smage på "kan ikke lide"-ting indimellem. Især hvis det er en ny variant eller i en anden kontekst. :) Men så skal folk også lade være at sige: "det er bare, fordi du ikke har fået rigtig waldorfsalat" eller "nå, men så sætter du jo heller ikke pris på GODE ting". Altså måske er smagsløg bare forskellige :lol:
Og som du siger: nogle smage er bare specielle eller meget gennemtrængende. Jeg elsker fx bananer. Men jeg kan godt forstå, at hvis man ikke kan lide SMAGEN af banan, at så er det sgu lidt op ad bakke :D
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.

Tilbage til "Mad og drikke"