Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 12177

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 1. jun 2016, 21:23

Vi har været til gennemscanning i dag, og alt var perfekt. :banan: ... Og det ER en søn, vi får. :dåne:
... I får da også lige vores nu-er-det-officielt-billede. :-D
image.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
12
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 1. jun 2016, 22:32

Mittemis skrev:Sidste arbejdsdag :D Weeeeee.. Er lykkelig. Sidder på jobbet og skal tage mig sammen til at få ryddet op i lab og få overgivet mine igangværende projekter. Har heldigvis fået ryddet op i noter og skrevet (rimelig) gode, overskuelige protokoller, så det burde være ligetil.

Så hedder det barsel imorgen. Eller ferie i virkeligheden. Og officielt barsel den 10. Men nøj, det bliver godt.

Min kæreste og jeg er blevet enige om at blive "praktisk" viet inden lillebror her ankommer. Så vi har fået tid ved Århus rådhus fredag den 17. juni.
Har kun fortalt det til 2 veninder, som gerne vil komme og kigge. Men vi ved ikke helt om vi skal sige noget til familie osv. Vi vil ikke som sådan fejre det, men ved ikke om de blir skuffede hvis ikke de får lov bare at komme og kigge og evt tage med ud og spise om aftenen eller noget småt. Hvad ville i gøre?
Det hele blir lidt besværliggjort af at jeg er skilsmissebarn, og mine forældre ikke har det fede forhold. Så det der med bare at invitere forældre og søskende gider jeg egentlig ikke. Det kan kun gå hen og blive akavet. Vil gerne nøjes med at invitere min kærestes forældre. Men er bange for at min mor (og måske også far) bliver ked og skuffet. Hader det der familiebavl.


Jeg tænker også, at man bare skal gøre hvad man har lyst til. Når alt kommer til alt handler dagen kun om én selv og det skal man ikke lade blive ødelagt af dårlig samvittighed over pligtinvitationer.

Min mand og jeg blev også gift på rådhuset en tilfældig onsdag. Jeg var gravid og han skulle udsendes, så det gav mest mening. Jeg meldte ud på mit arbejde og til andre, der havde lyst, at jeg ikke havde sparet op til det, men dem der havde lyst var velkomne til at tage med ud og spise. Jeg fik fat på en lille restaurant, der gik med til en 3-retters menu for nærmest ingen penge. Der endte faktisk med at være ca. 30 mennesker med og det var virkelig en fantastisk dag, selvom det bare skulle være "ingenting" :lun: Man skal absolut bare gøre, hvad der giver mening. Den ene dag må man gerne bare tænke på sig selv :kys:
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 2. jun 2016, 06:35

Primle, håber, sygemeldingen kan give dig noget ro :ae:.
1
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Knirkemis » 2. jun 2016, 08:09

Bøtte skrev:Tillykke :kys:

Nå vi ikke se hende? :-D

Kom dine bi-moderkagen bare ud af sig selv?

Jeg har prøvet at vedhæfte et billede, men den siger at filen er for stor. Så det kommer når jeg har adgang til min computer :)
Moderkagen kunne jeg presse ud ca 10 minutter efter fødslen, og bi-moderkagerne hang åbenbart fast som perler på en snor. Jeg havde ikke lige det store behov for at se dem :tie:
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 2. jun 2016, 08:16

Knirkemis, stort tillykke med jeres lille pige :banan:. Det lyder som en ret god fødsel :gogo:.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 2. jun 2016, 08:31

Bøtte skrev:
Danseprinsesse skrev:
Bøtte skrev:DP hvordan går det egentlig med din nevø?


Det går heldigvis bedre tak. :kys:

Han er stadig noget påvirket både psykisk og fysisk af hele forløbet, men det går fremad. I forhold til blødningen skulle alt være ok.
Han er startet i vuggestue, og det går vist fint - de er opmærksomme på at skåne ham ekstra.

Jeg hyler hver gang han eller storesøster giver udtryk for, at det har været hårdt. Det bliver da frygteligt selv at blive mor. :whine:


Godt at høre :kys: Men klart det tager lidt tid for ham at komme ovenpå igen.

Jeg hyler tit efter jeg er blevet mor, det er faktisk temmelig upassende til tider :genert:


Jeg synes ellers, jeg hylede rigeligt på forhånd. :genert:

For et års tid siden var jeg på en ortopædkirurgisk afdeling, hvor jeg en dag var med i ambulatoriet. Der var en lille pige på ca. 7 år, der havde haft brækket armen og nu kom til tjek + fjernelse af gipsen. Da lægen ville klippe gipsen op, begyndte tårerne at trille på hende, hun var så bange for at armen skulle gøre ondt igen.
Jeg måtte gå ud af lokalet, fordi hendes tårer fik mig til at hyle. Virkelig uprofessionelt. Jeg tror ikke, jeg kunne klare at arbejde med børn, så ville jeg da hyle konstant. :lol:
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 2. jun 2016, 11:28

Jeg hyler også meget let privat - og endnu mere efter at jeg har fået barn, men på mit arbejde er det anderledes. Der har jeg kun prøvet få gange, at tårerne presser sig på (jeg arbejder med flygtningebørn).
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 2. jun 2016, 13:01

Knirkemis skrev:
Bøtte skrev:Tillykke :kys:

Nå vi ikke se hende? :-D

Kom dine bi-moderkagen bare ud af sig selv?

Jeg har prøvet at vedhæfte et billede, men den siger at filen er for stor. Så det kommer når jeg har adgang til min computer :)
Moderkagen kunne jeg presse ud ca 10 minutter efter fødslen, og bi-moderkagerne hang åbenbart fast som perler på en snor. Jeg havde ikke lige det store behov for at se dem :tie:


Jeg troede altid bimoderkager sad fast. Det gjorde min. Så det kostede også masser af blod og en operation.
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 2. jun 2016, 17:44

Stort tillykke med den lille pige Knirkemis :blomst:
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 2. jun 2016, 17:49

Jeg hyler mest over hvordan jeg ser ud for tiden. Jeg har det bare slet ikke godt i min krop for tiden. Jeg er en jeans of T-shirt poge, og det er bare så svært at finde pæne ventetøj til sådan en som mig sys jeg. De lavtaljede ventetider giver mig den vildeste muffintop og så er de stortest alle slimfit så jeg ikke kan få luft i den her tid. Og med mine væskefyldte ud-i-en-ben så ligner jeg bare en elefant for tiden. Jeg har bare ikke noget tøj jeg føler mig godt tilpas i. Det er så træls.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 2. jun 2016, 18:11

Nuttede-Nuser skrev:Jeg hyler mest over hvordan jeg ser ud for tiden. Jeg har det bare slet ikke godt i min krop for tiden. Jeg er en jeans of T-shirt poge, og det er bare så svært at finde pæne ventetøj til sådan en som mig sys jeg. De lavtaljede ventetider giver mig den vildeste muffintop og så er de stortest alle slimfit så jeg ikke kan få luft i den her tid. Og med mine væskefyldte ud-i-en-ben så ligner jeg bare en elefant for tiden. Jeg har bare ikke noget tøj jeg føler mig godt tilpas i. Det er så træls.


Har du prøvet maxi-kjole, eller hvad de nu hedder?
Jeg har købt en, og den dækker helt ned til anklen, og fremhæver bryster pænt og hænger bare ud over maven.. :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 2. jun 2016, 18:32

Sangius skrev:
Nuttede-Nuser skrev:Jeg hyler mest over hvordan jeg ser ud for tiden. Jeg har det bare slet ikke godt i min krop for tiden. Jeg er en jeans of T-shirt poge, og det er bare så svært at finde pæne ventetøj til sådan en som mig sys jeg. De lavtaljede ventetider giver mig den vildeste muffintop og så er de stortest alle slimfit så jeg ikke kan få luft i den her tid. Og med mine væskefyldte ud-i-en-ben så ligner jeg bare en elefant for tiden. Jeg har bare ikke noget tøj jeg føler mig godt tilpas i. Det er så træls.


Har du prøvet maxi-kjole, eller hvad de nu hedder?
Jeg har købt en, og den dækker helt ned til anklen, og fremhæver bryster pænt og hænger bare ud over maven.. :)


Jeg har to maxi kjoler, men dem går jeg kun i herhjemme. Jeg er blevet så flæsket rundt om hoften, og min trusser kravler sammen i siderne, så jeg føler bare at jeg buler alle steder. Jeg har aldrig haft nemt ved at finde tøj, men det er ikke blevet nemmere nu. Nogle gange ville jeg bare gerne være en lille petit sag med hang til fine kjoler.
1
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3302

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Minionine » 2. jun 2016, 18:58

Nuttede-Nuser skrev:
Sangius skrev:
Nuttede-Nuser skrev:Jeg hyler mest over hvordan jeg ser ud for tiden. Jeg har det bare slet ikke godt i min krop for tiden. Jeg er en jeans of T-shirt poge, og det er bare så svært at finde pæne ventetøj til sådan en som mig sys jeg. De lavtaljede ventetider giver mig den vildeste muffintop og så er de stortest alle slimfit så jeg ikke kan få luft i den her tid. Og med mine væskefyldte ud-i-en-ben så ligner jeg bare en elefant for tiden. Jeg har bare ikke noget tøj jeg føler mig godt tilpas i. Det er så træls.


Har du prøvet maxi-kjole, eller hvad de nu hedder?
Jeg har købt en, og den dækker helt ned til anklen, og fremhæver bryster pænt og hænger bare ud over maven.. :)


Jeg har to maxi kjoler, men dem går jeg kun i herhjemme. Jeg er blevet så flæsket rundt om hoften, og min trusser kravler sammen i siderne, så jeg føler bare at jeg buler alle steder. Jeg har aldrig haft nemt ved at finde tøj, men det er ikke blevet nemmere nu. Nogle gange ville jeg bare gerne være en lille petit sag med hang til fine kjoler.


Sømløse trusser uden elastikkant + control thights fra H&M er løsningen her under kjoler. De glatter så fint ud, og holder maven godt på plads :D
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 2. jun 2016, 19:13

Minionine skrev:
Nuttede-Nuser skrev:
Sangius skrev:
Nuttede-Nuser skrev:Jeg hyler mest over hvordan jeg ser ud for tiden. Jeg har det bare slet ikke godt i min krop for tiden. Jeg er en jeans of T-shirt poge, og det er bare så svært at finde pæne ventetøj til sådan en som mig sys jeg. De lavtaljede ventetider giver mig den vildeste muffintop og så er de stortest alle slimfit så jeg ikke kan få luft i den her tid. Og med mine væskefyldte ud-i-en-ben så ligner jeg bare en elefant for tiden. Jeg har bare ikke noget tøj jeg føler mig godt tilpas i. Det er så træls.


Har du prøvet maxi-kjole, eller hvad de nu hedder?
Jeg har købt en, og den dækker helt ned til anklen, og fremhæver bryster pænt og hænger bare ud over maven.. :)


Jeg har to maxi kjoler, men dem går jeg kun i herhjemme. Jeg er blevet så flæsket rundt om hoften, og min trusser kravler sammen i siderne, så jeg føler bare at jeg buler alle steder. Jeg har aldrig haft nemt ved at finde tøj, men det er ikke blevet nemmere nu. Nogle gange ville jeg bare gerne være en lille petit sag med hang til fine kjoler.


Sømløse trusser uden elastikkant + control thights fra H&M er løsningen her under kjoler. De glatter så fint ud, og holder maven godt på plads :D

Bruger du seriøst strømpebukser i den her hede ? Jeg er ved at gå til med bare ben...

Min uniform pt er bløde nederdele og t shirt. Det er også varmt, men dog til at holde ud. Vokser dog snart ud af mine t shirts. Håber jeg når at gå på barsel inden, herhjemme kan jeg bare gå med stroptoppe, men det vil jeg ikke på job, der synes jeg skuldrene skal dækkes.
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 2. jun 2016, 19:14

Du er ikke den eneste der er ved at blive åndssvag Nuttede-Nuser. Synes også alt sidder træls på mig. Har svært ved at finde trusser der ikke sidder træls. Og kan heller ikke klare jeans lige nu. Skal ud og have fat i nogle cykelshorts så mine lår ikke klistrer sammen under kjoler.

Hvis jeg skal have barn nr tre på et tidspunkt vil jeg virkelig gøre meget for at være højgravid i de koldere måneder. Det er meget nemmere :blush:
0

Tilbage til "Graviditet"