Hvad vil du sige til debatten?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5338
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Studsgaard » 2. jun 2016, 13:27

Ældsten havde taget strømper i sandalerne idag :forvirret:
Jeg opdagede det først oppe ved skolen da jeg afleverede dem - jeg fik hurtigt fortalt ham at mine børn altså ikke går rundt med strømper i sandalerne, jeg kan tolerere meget, og de vælger selv tøj og sko m.m. Men strømper i sandalerne der går min grænse :D

Han grinede af mig sagde at det var en fejl, han vidste godt jeg var modstander af det - og så får fødderne jo heller ikke luft, så han kunne ikke lige se formålet med sandaler, hvis ikke man havde bare tær.

Dygtig dreng :lol:
2
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15605
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20970

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf 2SHY » 2. jun 2016, 14:35

Jeg elsker fryseren og mine vandflasker :lun:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16203
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1066
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32404

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf icelady » 2. jun 2016, 15:29

I kender sikkert Swipper isene? De der sodavandsis....


Sådan en, lige før jeg lægger mig til at sove, er altså skønt i den her varme :D
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7518
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8607

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf decibell » 2. jun 2016, 15:46

icelady skrev:I kender sikkert Swipper isene? De der sodavandsis....


Sådan en, lige før jeg lægger mig til at sove, er altså skønt i den her varme :D


Eller Sun Lolly. Det er også et hit med et stort glas iskoldt kakaomælk med et par kugler vanilleis i (som så lige skal nå at smelte lidt). :savl:
2
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59498

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. jun 2016, 15:48

icelady skrev:I kender sikkert Swipper isene? De der sodavandsis....


Sådan en, lige før jeg lægger mig til at sove, er altså skønt i den her varme :D


Åhr, god ide :klap:
Jeg har vist også sådan en pakke liggende et sted. Hvis jeg nu bare kan finde den.
1
Modesty Blame
Indlæg: 4316
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 518
Likede indlæg: 9401

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Modesty Blame » 2. jun 2016, 15:57

Hjælp! Skal jeg låne 35K og flytte i det hus, jeg først havde forventet at få tilbudt om et år?
2
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7518
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8607

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf decibell » 2. jun 2016, 16:36

Modesty Blame skrev:Hjælp! Skal jeg låne 35K og flytte i det hus, jeg først havde forventet at få tilbudt om et år?


Hvad er forskellen på nu og om et år, ud over tiden? Jeg mener, skal du stadig låne pengene om et år? Er der noget nu, der ville være nemmere om et år?
1
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Modesty Blame
Indlæg: 4316
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 518
Likede indlæg: 9401

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Modesty Blame » 2. jun 2016, 16:50

decibell skrev:
Modesty Blame skrev:Hjælp! Skal jeg låne 35K og flytte i det hus, jeg først havde forventet at få tilbudt om et år?


Hvad er forskellen på nu og om et år, ud over tiden? Jeg mener, skal du stadig låne pengene om et år? Er der noget nu, der ville være nemmere om et år?

Jeg vil sandsynligvis være nødt til at låne et mindre beløb om et år. Og nogle af pengene (16.000) er simpelthen fordi jeg bliver færdig med at betale et lån i december, og man kan i min bank ikke have to lån på de (lidt bedre) vilkår, samtidigt, så jeg vil være nødt til at låne restbeløbet, og bruge lånebeløbet til at betale det "gamle" lån ud. Så den del ville være unødvendig om et år. Jeg ville også have haft tid til at spare lidt op - som sagt havde jeg først forventet et boligtilbud om et år.

På den anden side - min nuværende bolig koster omkring 1500 mere pr. måned nu, og stiger yderligere 450 kr. til december. Samtidigt skal jeg køre 135 km om dagen i alt, for at komme på arbejde fra den nye bolig, men jeg er tættere på familien, og har eget rækkehus.
1
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7518
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8607

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf decibell » 2. jun 2016, 17:02

Modesty Blame skrev:
decibell skrev:
Modesty Blame skrev:Hjælp! Skal jeg låne 35K og flytte i det hus, jeg først havde forventet at få tilbudt om et år?


Hvad er forskellen på nu og om et år, ud over tiden? Jeg mener, skal du stadig låne pengene om et år? Er der noget nu, der ville være nemmere om et år?

Jeg vil sandsynligvis være nødt til at låne et mindre beløb om et år. Og nogle af pengene (16.000) er simpelthen fordi jeg bliver færdig med at betale et lån i december, og man kan i min bank ikke have to lån på de (lidt bedre) vilkår, samtidigt, så jeg vil være nødt til at låne restbeløbet, og bruge lånebeløbet til at betale det "gamle" lån ud. Så den del ville være unødvendig om et år. Jeg ville også have haft tid til at spare lidt op - som sagt havde jeg først forventet et boligtilbud om et år.

På den anden side - min nuværende bolig koster omkring 1500 mere pr. måned nu, og stiger yderligere 450 kr. til december. Samtidigt skal jeg køre 135 km om dagen i alt, for at komme på arbejde fra den nye bolig, men jeg er tættere på familien, og har eget rækkehus.


Bliver din ydelse for det samlede lån højere, end det du betaler nu for det lille? Uanset hvad, så virker det jo til, at du stort set ikke skal have flere penge op ad lommen til det lån i forhold til nu, mens du har et større rådighedsbeløb til at betale af på lånet pga. lavere husleje. Og om du betaler et lån nu, bliver færdig med det og får et lån mere senere, eller tager et stort et nu, der er forskellen "kun" renterne, eller har jeg misforstået det?

Du får et større kørselsfradrag pga. de mange km, men skal selvfølgelig også bekoste benzin og vedligeholdelse af en bil, der slides mere og hurtigere. Men det er vel stadig noget, du også skulle om et år, så det ville ikke være noget, der stoppede mig.

Jeg ville slå til. :D
3
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Modesty Blame
Indlæg: 4316
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 518
Likede indlæg: 9401

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Modesty Blame » 2. jun 2016, 17:37

decibell skrev:
Modesty Blame skrev:
decibell skrev:
Modesty Blame skrev:Hjælp! Skal jeg låne 35K og flytte i det hus, jeg først havde forventet at få tilbudt om et år?


Hvad er forskellen på nu og om et år, ud over tiden? Jeg mener, skal du stadig låne pengene om et år? Er der noget nu, der ville være nemmere om et år?

Jeg vil sandsynligvis være nødt til at låne et mindre beløb om et år. Og nogle af pengene (16.000) er simpelthen fordi jeg bliver færdig med at betale et lån i december, og man kan i min bank ikke have to lån på de (lidt bedre) vilkår, samtidigt, så jeg vil være nødt til at låne restbeløbet, og bruge lånebeløbet til at betale det "gamle" lån ud. Så den del ville være unødvendig om et år. Jeg ville også have haft tid til at spare lidt op - som sagt havde jeg først forventet et boligtilbud om et år.

På den anden side - min nuværende bolig koster omkring 1500 mere pr. måned nu, og stiger yderligere 450 kr. til december. Samtidigt skal jeg køre 135 km om dagen i alt, for at komme på arbejde fra den nye bolig, men jeg er tættere på familien, og har eget rækkehus.


Bliver din ydelse for det samlede lån højere, end det du betaler nu for det lille? Uanset hvad, så virker det jo til, at du stort set ikke skal have flere penge op ad lommen til det lån i forhold til nu, mens du har et større rådighedsbeløb til at betale af på lånet pga. lavere husleje. Og om du betaler et lån nu, bliver færdig med det og får et lån mere senere, eller tager et stort et nu, der er forskellen "kun" renterne, eller har jeg misforstået det?

Du får et større kørselsfradrag pga. de mange km, men skal selvfølgelig også bekoste benzin og vedligeholdelse af en bil, der slides mere og hurtigere. Men det er vel stadig noget, du også skulle om et år, så det ville ikke være noget, der stoppede mig.

Jeg ville slå til. :D

Nu har jeg skrevet til min bankdame - håber, at hun ikke har ferie eller sådan noget.

Tak for hjælpen :)
1
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9158

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Kommodedyret » 2. jun 2016, 17:41

Jeg vil bare sige at jeg har haft en fantastisk dag!
Hele dagen har jeg været på farten med rygsæk og madpakke, og nydt det skønne område omkring Furesøen og Hareskoven. Det var så dejligt at komme i skoven at mit hjerte stadig bobler lidt af glæde. :lun:

Og hvad bedre er; jeg mødte ikke en eneste blotter.
13
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3663
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1200
Likede indlæg: 12121

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf achillaxedprune » 2. jun 2016, 18:28

Kommodedyret skrev:Jeg vil bare sige at jeg har haft en fantastisk dag!
Hele dagen har jeg været på farten med rygsæk og madpakke, og nydt det skønne område omkring Furesøen og Hareskoven. Det var så dejligt at komme i skoven at mit hjerte stadig bobler lidt af glæde. :lun:

Og hvad bedre er; jeg mødte ikke en eneste blotter.


Det er også er fantastisk område... :lun:
1
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Tiger » 2. jun 2016, 19:04

Kommodedyret skrev:Jeg vil bare sige at jeg har haft en fantastisk dag!
Hele dagen har jeg været på farten med rygsæk og madpakke, og nydt det skønne område omkring Furesøen og Hareskoven. Det var så dejligt at komme i skoven at mit hjerte stadig bobler lidt af glæde. :lun:

Og hvad bedre er; jeg mødte ikke en eneste blotter.


Du er næsten nødt til at gå rundt om Farum sø også (10 km) og tæt på noget af Furesøen. Vi elsker den rute og cykler/går den ofte om sommeren. Gerne tidligt om morgenen :dåne: Ruten kan anbefales :)
2
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9158

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Kommodedyret » 2. jun 2016, 19:32

Tiger skrev:
Kommodedyret skrev:Jeg vil bare sige at jeg har haft en fantastisk dag!
Hele dagen har jeg været på farten med rygsæk og madpakke, og nydt det skønne område omkring Furesøen og Hareskoven. Det var så dejligt at komme i skoven at mit hjerte stadig bobler lidt af glæde. :lun:

Og hvad bedre er; jeg mødte ikke en eneste blotter.


Du er næsten nødt til at gå rundt om Farum sø også (10 km) og tæt på noget af Furesøen. Vi elsker den rute og cykler/går den ofte om sommeren. Gerne tidligt om morgenen :dåne: Ruten kan anbefales :)


Den er klart på min to do liste :kys:
1
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19587
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf LadyFox » 2. jun 2016, 21:32

Tiger skrev:
Kommodedyret skrev:Jeg vil bare sige at jeg har haft en fantastisk dag!
Hele dagen har jeg været på farten med rygsæk og madpakke, og nydt det skønne område omkring Furesøen og Hareskoven. Det var så dejligt at komme i skoven at mit hjerte stadig bobler lidt af glæde. :lun:

Og hvad bedre er; jeg mødte ikke en eneste blotter.


Du er næsten nødt til at gå rundt om Farum sø også (10 km) og tæt på noget af Furesøen. Vi elsker den rute og cykler/går den ofte om sommeren. Gerne tidligt om morgenen :dåne: Ruten kan anbefales :)

Bagsværd sø og Søndersø er også skønne :gogo:

(At gå rundt om søer er der bedste jeg ved :blush2: )
4
...

Tilbage til "Generelt"