Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Karkluden » 2. jun 2016, 16:19

Jeg synes, det er Pænt belastende både at høre om jul i juni og grill i november. Ikke hvis folk brokker sig over de er fysisk dårlige af vejret. DET kan jeg godt forstå og have medfølelse for, men jeg gider simpelthen ikke høre om Weber og grillsæson i november eller "et halvt år til1/12" i juni.. For mig fjerner det glæden ved de forskellige årstider. Men jeg siger aldrig noget på fb. Scroller bare forbi og ruller øjne af mit familiemedlem der HVER uge fra 1/1 tæller ned med "51 uger til jul" osv. Og det er ikke ironisk.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf ManicNinja » 2. jun 2016, 17:23

Karkluden skrev:Jeg synes, det er Pænt belastende både at høre om jul i juni og grill i november. Ikke hvis folk brokker sig over de er fysisk dårlige af vejret. DET kan jeg godt forstå og have medfølelse for, men jeg gider simpelthen ikke høre om Weber og grillsæson i november eller "et halvt år til1/12" i juni.. For mig fjerner det glæden ved de forskellige årstider. Men jeg siger aldrig noget på fb. Scroller bare forbi og ruller øjne af mit familiemedlem der HVER uge fra 1/1 tæller ned med "51 uger til jul" osv. Og det er ikke ironisk.


Jeg kan godt høre, du ikke har prøvet vintergrill. :) Det har vi brugt en del i vores familie. Superhyggeligt!
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Muddi
Indlæg: 3431
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Muddi » 2. jun 2016, 17:34

Min chef!
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Animi » 2. jun 2016, 17:39

Den enorme spyflue der bare ikke kan finde ud af at flyve ud af mit vindue igen :cuss:
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Fru Sunshine » 2. jun 2016, 18:29

Ado skrev:
Fru Sunshine skrev:
Ado skrev:I Danmark må man kun kun elske varmen. Hvis man elsker efterår/vinter, er man åbenbart sær. Det er fandeme plat og grænseløst irriterende.
Weberfolket må godt sidde i november og sige: "Uhh, om seks måneder skal vi grille!". Det medfører et hav af likes og hjerter. Men hvis man i juni siger: "Årh, om et halvt år er det december", er modtagelsen til at tage og føle på.

Man må da ikke elske varmen.

Men det er rigtigt nok, at man overhovedet ikke må nævne jul før i december, hvis man ikke vil have verbale klø. Det er nok det, der bliver skældt mest ud over rundt omkring.

Altså; det jeg har erfaring med, er at blive latterliggjort, fordi jeg hader alt over 22 grader.

"Nyd det da. Nu er det her endelig!"
"Ja ja. Og så brokker du dig, når det bliver koldt. Jeg kender typen".
"Det er da noget sært noget at sige".

Hvis Karen siger i februar: "Øj, jeg glæder mig til sommer. Jeg hader vinter!", så er mit bud, at 90% er enige med hende.
Hvis Heidi siger i juli: "Kæft, jeg glæder mig til efterår. Jeg hader sommer!", så er mit bud, at 90% er uenige med mig og stempler mig som en brokkerøv.

Jeg får dem med omvendt fortegn, når jeg fryser og brokker mig over kulde.

Det er ikke fordi, jeg mener, det ene er hverken værre eller bedre end det andet, for jeg kan levende forestille mig, at du har det lige så slemt med varmen, som jeg har med kulden.
Jeg synes bare, det er lidt interessant, at der er så mange, der har stærke holdninger om, hvordan man åbenbart bør mene om vejret og dets påvirkning af os.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Karkluden » 2. jun 2016, 18:30

ManicNinja skrev:
Karkluden skrev:Jeg synes, det er Pænt belastende både at høre om jul i juni og grill i november. Ikke hvis folk brokker sig over de er fysisk dårlige af vejret. DET kan jeg godt forstå og have medfølelse for, men jeg gider simpelthen ikke høre om Weber og grillsæson i november eller "et halvt år til1/12" i juni.. For mig fjerner det glæden ved de forskellige årstider. Men jeg siger aldrig noget på fb. Scroller bare forbi og ruller øjne af mit familiemedlem der HVER uge fra 1/1 tæller ned med "51 uger til jul" osv. Og det er ikke ironisk.


Jeg kan godt høre, du ikke har prøvet vintergrill. :) Det har vi brugt en del i vores familie. Superhyggeligt!

Øh jo? Min familie ynder at grille til jul og hele vinteren og efteråret, og jeg synes, det er unødigt og julemaden smager hverken værre eller bedre af det :lol: Så.. lidt ligesom det godt kan være, man ikke kan lide kogte kartofler bare fordi man ikke lide dem, kan det jo også være, man bare synes, at nogle ting hører forskellige årstider til?
I andre skal endelig bare grille løs i december, og tælle ned til jul i juni. Og jeg skal nok lade være at kritisere jer på facebook og irl. Men jeg vil have lov at ryste mentalt på hovedet.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55651
Kontakt:

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Ado » 2. jun 2016, 18:33

Jeg elsker jul. Jeg tæller ned. Ikke bare til selve december, men også til når julepynten kommer frem i butikkerne. :D Men folk må gerne ryste mentalt på hovedet over det. Det er jeg vant til. Og de gør vi jo alle. Jeg tror ikke der findes nogen, som elsker alt det andre poster på FB.
3
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Fru Sunshine » 2. jun 2016, 18:35

Ado skrev:Jeg elsker jul. Jeg tæller ned. Ikke bare til selve december, men også til når julepynten kommer frem i butikkerne. :D Men folk må gerne ryste mentalt på hovedet over det. Det er jeg vant til. Og de gør vi jo alle. Jeg tror ikke der findes nogen, som elsker alt det andre poster på FB.

Nej, det gør der ikke. Men jeg elsker altså nedtælling til jul.
Og i år er alle andre nødt til at pynte ekstra for mig, for jeg har ikke noget hjem at pynte op til jul før næste år :whine:
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Studsgaard » 2. jun 2016, 19:11

Fru Sunshine skrev:
Ado skrev:Jeg elsker jul. Jeg tæller ned. Ikke bare til selve december, men også til når julepynten kommer frem i butikkerne. :D Men folk må gerne ryste mentalt på hovedet over det. Det er jeg vant til. Og de gør vi jo alle. Jeg tror ikke der findes nogen, som elsker alt det andre poster på FB.

Nej, det gør der ikke. Men jeg elsker altså nedtælling til jul.
Og i år er alle andre nødt til at pynte ekstra for mig, for jeg har ikke noget hjem at pynte op til jul før næste år :whine:


Skal vi tage nogle af nisserne i pleje :ae: så kan du komme og besøge dem.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Fru Sunshine » 2. jun 2016, 19:24

Studsgaard skrev:
Fru Sunshine skrev:
Ado skrev:Jeg elsker jul. Jeg tæller ned. Ikke bare til selve december, men også til når julepynten kommer frem i butikkerne. :D Men folk må gerne ryste mentalt på hovedet over det. Det er jeg vant til. Og de gør vi jo alle. Jeg tror ikke der findes nogen, som elsker alt det andre poster på FB.

Nej, det gør der ikke. Men jeg elsker altså nedtælling til jul.
Og i år er alle andre nødt til at pynte ekstra for mig, for jeg har ikke noget hjem at pynte op til jul før næste år :whine:


Skal vi tage nogle af nisserne i pleje :ae: så kan du komme og besøge dem.

Eller også må de bo hos min mor.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Studsgaard » 2. jun 2016, 19:25

Fru Sunshine skrev:
Studsgaard skrev:
Fru Sunshine skrev:
Ado skrev:Jeg elsker jul. Jeg tæller ned. Ikke bare til selve december, men også til når julepynten kommer frem i butikkerne. :D Men folk må gerne ryste mentalt på hovedet over det. Det er jeg vant til. Og de gør vi jo alle. Jeg tror ikke der findes nogen, som elsker alt det andre poster på FB.

Nej, det gør der ikke. Men jeg elsker altså nedtælling til jul.
Og i år er alle andre nødt til at pynte ekstra for mig, for jeg har ikke noget hjem at pynte op til jul før næste år :whine:


Skal vi tage nogle af nisserne i pleje :ae: så kan du komme og besøge dem.

Eller også må de bo hos min mor.


Så er der heller ikke så langt ;)
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf kidkomb » 2. jun 2016, 20:40

At det er helt vindstille!
I vores ellers så elskelige lejlighed, som normalt kan holde sig pæne 22 grader, selv på 30 graders dage, er der nu 25 grader og helt vindstille også.
Gennemtræk er ellers dens spidskompetence og hvor jeg dog savner det lige nu!
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Karkluden » 2. jun 2016, 22:46

Mine ældre kollegaer...
Hvis der spises noget som helst med det mindste milligram hvidløg, så sidder de, og laver gag-lyde, og siger "puuuuuh, hvor her stinker, pyha". Har man fået hvidløg til aftensmad, kommer det samme.. "puuuh, hvor du lugter".
De har seriøst foreslået, at det sal forbydes at medbringe mad med hvidløg samt at spise hvidløg 48 timer før en vagt...
Da jeg så sagde, at så så jeg gerne, at folk undlod at medbringe (dåse)makrel, tun og især torskerogn, så blev de fandeme sure. "Det lugter jo slet ikke. Det dufter dejligt".
Det kommer da ved gud an på hvem man er. Jeg kan godt lide tun og makrel, men det LUGTER altså. I lang tid. Også på andre.
Jeg kan næsten kaste op, når jeg tømmer skraldespand om natten, og der ligger en dåse torskerogn, der har ligget hele dagen og søbet.
Men det er jo noget andet. for det er noget, de spiser :rulle:
11
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf ManicNinja » 2. jun 2016, 23:11

Karkluden skrev:
ManicNinja skrev:
Karkluden skrev:Jeg synes, det er Pænt belastende både at høre om jul i juni og grill i november. Ikke hvis folk brokker sig over de er fysisk dårlige af vejret. DET kan jeg godt forstå og have medfølelse for, men jeg gider simpelthen ikke høre om Weber og grillsæson i november eller "et halvt år til1/12" i juni.. For mig fjerner det glæden ved de forskellige årstider. Men jeg siger aldrig noget på fb. Scroller bare forbi og ruller øjne af mit familiemedlem der HVER uge fra 1/1 tæller ned med "51 uger til jul" osv. Og det er ikke ironisk.


Jeg kan godt høre, du ikke har prøvet vintergrill. :) Det har vi brugt en del i vores familie. Superhyggeligt!

Øh jo? Min familie ynder at grille til jul og hele vinteren og efteråret, og jeg synes, det er unødigt og julemaden smager hverken værre eller bedre af det :lol: Så.. lidt ligesom det godt kan være, man ikke kan lide kogte kartofler bare fordi man ikke lide dem, kan det jo også være, man bare synes, at nogle ting hører forskellige årstider til?
I andre skal endelig bare grille løs i december, og tælle ned til jul i juni. Og jeg skal nok lade være at kritisere jer på facebook og irl. Men jeg vil have lov at ryste mentalt på hovedet.


Hov, hov, unge dame - jeg er fucking ikke et af de sindssyge mennesker, som elsker jul på andre tidspunkter af året end ... well ... til jul. Dvs. 21. dec til 25.dec. (begge dage inkl.). Resten af året vil jeg meget gerne have, at julen bliver hjemme og trækker stikket ud. Bum.

Og vintergrill ... Jeg ville ikke drømme om at grille julemad. Vi griller fisk. Og spiser ude. I sne og/eller bidende vind, og mens det er helt mørkt (for nåja, det er det jo bare konstant om vinteren i Danmark). Pakket helt sindssygt ind i thermoundertøj og syv lag tøj og med fakler ude osv. Og dét elsker jeg. Lige så højt som sommerens lyse grillaftener. Så fik vi vist det på plads. .)
Men fair nok. Du ryster bare alt det, du vil. :D Jeg har det selv meget sådan med andre traditioner og årstider og for den sags skyld med aktiviteter, der hører hjemme på bestemte tider af døgnet. Fjernsyn har fx intet at gøre om morgenen/formiddagen/eftermiddagen. Det er HELT forkert. Men det er vist en anden debat. :)
Senest rettet af ManicNinja 2. jun 2016, 23:16, rettet i alt 1 gang.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Karkluden » 2. jun 2016, 23:13

ManicNinja skrev:
Karkluden skrev:
ManicNinja skrev:
Karkluden skrev:Jeg synes, det er Pænt belastende både at høre om jul i juni og grill i november. Ikke hvis folk brokker sig over de er fysisk dårlige af vejret. DET kan jeg godt forstå og have medfølelse for, men jeg gider simpelthen ikke høre om Weber og grillsæson i november eller "et halvt år til1/12" i juni.. For mig fjerner det glæden ved de forskellige årstider. Men jeg siger aldrig noget på fb. Scroller bare forbi og ruller øjne af mit familiemedlem der HVER uge fra 1/1 tæller ned med "51 uger til jul" osv. Og det er ikke ironisk.


Jeg kan godt høre, du ikke har prøvet vintergrill. :) Det har vi brugt en del i vores familie. Superhyggeligt!

Øh jo? Min familie ynder at grille til jul og hele vinteren og efteråret, og jeg synes, det er unødigt og julemaden smager hverken værre eller bedre af det :lol: Så.. lidt ligesom det godt kan være, man ikke kan lide kogte kartofler bare fordi man ikke lide dem, kan det jo også være, man bare synes, at nogle ting hører forskellige årstider til?
I andre skal endelig bare grille løs i december, og tælle ned til jul i juni. Og jeg skal nok lade være at kritisere jer på facebook og irl. Men jeg vil have lov at ryste mentalt på hovedet.


Hov, hov, unge dame - jeg er fucking ikke et af de sindssyge mennesker, som elsker jul på andre tidspunkter af året end ... well ... til jul. Dvs. 21. dec til 25.dec. (begge dage inkl.). Resten af året vil jeg meget gerne have, at julen bliver hjemme og trækker stikket ud. Bum.

Og vintergrill ... Jeg ville ikke drømme om at grille julemad. Vi griller fisk. Og spiser ude. I sne og/eller bidende vind og mørke. Pakket helt sindssygt ind i thermoundertøj og syv lag tøj og med fakler ude osv. Og dét elsker jeg. Lige så højt som sommerens lyse grillaftener. Så fik vi vist det på plads. .)
Men fair nok. Du ryster bare alt det, du vil. :D Jeg har det selv meget sådan med andre traditioner og årstider og for den sags skyld med aktiviteter, der hører hjemme på bestemte tider af døgnet. Fjernsyn har fx intet at gøre om morgenen/formiddagen/eftermiddagen. Det er HELT forkert. Men det er vist en anden debat. :)

Haha, jeg er altså også bare lidt småaggressiv pga føromtalte familiemedlem. Der poster julekalendervideoer, og sender "god jul om 300 dage"-PB'er til en på facebook. Hold nu kæft. Jeg kan godt lide jul. Men jeg får faktisk en lille smule stress, hvis jeg skal tænke på jul nu. Eller i marts.
Mht. TV er jeg enig, og har det så også bare sådan med grill :lol: Måske vi skal lave en tråd!
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.

Tilbage til "Generelt"