Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Guilded_Lily » 2. jun 2016, 10:32

Jeg har en aftale med mig selv om, at jeg skal have fat i centerlederen i dag og få låst min brik op, så jeg kan træne i dag.

Jeg er allerede ved at bryde aftalen. Med mig selv.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Pandesteg » 2. jun 2016, 10:43

Guilded_Lily skrev:Jeg har en aftale med mig selv om, at jeg skal have fat i centerlederen i dag og få låst min brik op, så jeg kan træne i dag.

Jeg er allerede ved at bryde aftalen. Med mig selv.


:kys: håber du holder fast og får det ordnet! Og så en god gang træning - man har det så godt bagefter.

Jeg skal til thai bo i eftermiddag. Forudser det bliver en varm fornøjelse!
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Guilded_Lily » 2. jun 2016, 11:05

Advarsel: dårligeundskyldninger.com

Jeg har det varmt. Når jeg har det varmt, bliver jeg træt. Når jeg har det varmt og er træt, bliver jeg dvask. Når jeg har det varmt, bliver træt og dvask, bliver jeg svimmel. Alt det gør mig cranky! Jeg kunne seriøst kyle mine elever ud og sove under mit skrivebord!
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Pandesteg » 2. jun 2016, 19:53

Ballademager skrev:
Pandesteg skrev:Jeg skal til thai bo i eftermiddag. Forudser det bliver en varm fornøjelse!


Overlevede du? :D

Jeg overlevede aftenens træning, men shiiiiit, hvor var det varmt. Begyndte at dryppe sved på gulvet efter kun 15 minutter, og det blev kun værre i løbet af timen... :-D

Bundede en liter vand efter timen, og jeg fandt til min store glæde en Easis chokoladeis i Netto. Nøj, den smagte godt! :P


Ja :banan: der er altså også et eller andet fedt over at træne i varmen og svede så meget, eller er det bare mig? :genert:
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Guilded_Lily » 2. jun 2016, 20:09

Jeg måtte opgive træningen efter en time. Jeg kunne slet ikke trække vejret trods gennemtræk, og jeg klistrede så meget fast til bænkene, at det gjorde ondt at komme fri. Mit hår var gennemblødt, og jeg var jordbærfarvet i ansigtet halvanden time efter. Ekspedienten i Brugsen stirrede noget forundret på mit ansigt og våde hår.

Så er det altså ikke fedt!
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Pandesteg » 2. jun 2016, 20:16

Guilded_Lily skrev:Jeg måtte opgive træningen efter en time. Jeg kunne slet ikke trække vejret trods gennemtræk, og jeg klistrede så meget fast til bænkene, at det gjorde ondt at komme fri. Mit hår var gennemblødt, og jeg var jordbærfarvet i ansigtet halvanden time efter. Ekspedienten i Brugsen stirrede noget forundret på mit ansigt og våde hår.

Så er det altså ikke fedt!


Jeg er nok bare klam, elsker at være gennemblødt af sved fra træning. :genert: og de der ekstreme ture som løb i 30 grader - eller minus 10 grader for den sags skyld er bare noget helt specielle og jeg føler mig pissehamrende sej bagefter. Men det lyder da ikke rart hvis du har det fysisk dårligt under træning og i lang tid bagefter, nej. :( men det er da flot at du klarede en time? Jeg træner ikke mere end 30-60 minutter heller.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Guilded_Lily » 2. jun 2016, 20:24

Pandesteg skrev:
Guilded_Lily skrev:Jeg måtte opgive træningen efter en time. Jeg kunne slet ikke trække vejret trods gennemtræk, og jeg klistrede så meget fast til bænkene, at det gjorde ondt at komme fri. Mit hår var gennemblødt, og jeg var jordbærfarvet i ansigtet halvanden time efter. Ekspedienten i Brugsen stirrede noget forundret på mit ansigt og våde hår.

Så er det altså ikke fedt!


Jeg er nok bare klam, elsker at være gennemblødt af sved fra træning. :genert: og de der ekstreme ture som løb i 30 grader - eller minus 10 grader for den sags skyld er bare noget helt specielle og jeg føler mig pissehamrende sej bagefter. Men det lyder da ikke rart hvis du har det fysisk dårligt under træning og i lang tid bagefter, nej. :( men det er da flot at du klarede en time? Jeg træner ikke mere end 30-60 minutter heller.


Puh, jeg kan slet ikke med varme over 23-24 grader :(

Jeg plejer at være i gang 1½-2 timer, så det føltes lidt som en fiasko.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Guilded_Lily » 3. jun 2016, 05:21

Ballademager skrev:
:ae: Synes, du er lidt hård ved dig selv. En times træning er da fint, og hovedsagen er jo, at du kom af sted :gogo:


Jo jo, en time er bestemt bedre end ingenting, men lige nu, hvor jeg skal til at forsøge at opbygge lysten til at træne igen, nytter det ikke noget, at træningspasset ikke føles tilfredsstillende. Det har desværre ikke konkurrenceeffekt på mig, det virker tværtimod demotiverende.

Du kan godt høre, jeg trænger til en mental kovending, ikke? Det er det samme med maden. Jeg spiser overhovedet ikke for meget eller (alt) for usundt, men alligevel ligner jeg en gravid i 7. måned igen. Og jeg kan pludselig ikke finde ud af at faste systematisk. Gad vide, hvad der foregår der oppe på øverste :gruble:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Guilded_Lily » 3. jun 2016, 08:30

Ballademager skrev:^^ Altså, hvis du føler dig stresset på job, så er det nok en del af forklaringen. Når man begynder at føle sig stresset, så har man typisk været det længe, uden rigtigt at have mærket det. Derudover har du jo også familielogistik at tage hensyn til.

Hvornår har du sidst trænet, hvor det føltes virkelig fedt?


Stressen kommer meget i bølger, og pt. er det mest pga. en uge i næste uge med en årgang, jeg ikke normalt underviser i, et fag, jeg ikke er uddannet i, og jeg er eneste gennemgående lærer den uge. Og så bare generel træthed og trængen-til-ferie.

Ehm...marts-april, tror jeg.
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Animi » 3. jun 2016, 09:47

Jeg skrev tidligere at jeg ikke kunne forstå hvorfor har taget så meget på det sidste 1½ år. Men jeg tror faktisk jeg har fundet ud af det nu. Efter at jeg har brugt mit pulsur i et par dage, er det gået op for mig hvor utrolig inaktiv jeg har været. Meget af min tid sidder jeg jo ned, når jeg er til undervisning, spiser, studerer, og når jeg er sammen med veninderne, hvor vi ofte tager ud og drikker en kop kaffe. De fleste dage har jeg sikkert ikke gået meget mere end 6000 skridt på en hel dag.

Det passer også godt med, at jeg begyndte at tage på, efter jeg stoppede med at arbejde i min børnehave - hvor jeg alligevel fik gået ret meget. Vægtøgningen har også været ret gradvis, og hvor jeg først begyndte at lægge mærke til det da jeg pludselig ikke kunne passe mit gamle tøj.
Jeg håber i hvert fald at det betyder at jeg så kan se en forskel, nu hvor jeg er opsat på at få gået mindst 10.000 skridt hver dag, og helst omkring de 15.000 skridt.
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Ally » 3. jun 2016, 14:27

Jeg tog i fitnesscentret i går aftes og fik trænet anden gang, som jeg gerne ville - det skal dog siges, at en af mine elever sendte en masse snaps, der gjorde træningen ekstra god :D Og ja - jeg er den type lærer, der er på de sociale medier med mine elever - and liking it a lot!

I aften skal vi til Open by Night; vi skal se Anders & Katrine optræde og spise is. Og så står aftensmaden på hjemmelavet pizza - det kan kun blive en god fredag aften :love:
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf LadyFox » 3. jun 2016, 19:32

Jeg har tabt 2 kilo siden jeg var hos lægen sidst for 14 dage siden :banan: :pompom:

Min læge siger at hvis jeg har tabt det samme når vi skal ses om en måned, så skal jeg bare vise jeg kan holde vægten lidt tid og så vil han henvise mig til en kirurg :kryds:

Det er ret fedt :)
3
...

Tilbage til "Sund og/eller slank"