Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Kirstenkp
Indlæg: 588
Tilmeldt: 16. aug 2015, 18:27
Kort karma: 30
Likede indlæg: 968

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kirstenkp » 2. jun 2016, 21:31

Karkluden skrev:
Sorenspige skrev:Jeg venter vores 2. barn, og jeg har desværre oplevet, at rigtig mange har haft brug for at fortælle, hvor hårdt det bliver med 2 børn - og hvor stor og svær en omvæltning det bliver for vores søn.

Især det sidste gør mig ked af det, fordi jeg i forvejen er bange for, at han kommer til at føle sig svigtet.

Dernæst synes jeg, det var svært at blive mor første gang (mest følelsesmæssigt), og derfor har jeg ikke brug for at høre, at det bliver dobbelt så hårdt.

Jeg har ikke engang nr 1 endnu. vi går sandsynligvis først i gang om 1,5-2 år. Tidligst. Og både min mor og hendes veninder samt nogle jævnalderende veninder med børn er allerede nu i gang med hvor hååååårdt det bliver, og hvor meget vi må ofre. Vi kan ikke helt selv se alle de ting vi skal ofre..
Men altså min mor mener jo også, at vi ikke kan lære vores børn om at købe ind, fordi vi køber en del dagligvarer på nettet samt køber meget tøj på nettet. Igen; flere år før vi overhovedet er i gang med at prøve. Og gu' gider jeg da røv rende nede i netto og H&M, når jeg kan slippe for det. Det kan jeg så gøre, når jeg vil vise et barn hvordan sådan noget fungerer.
I dag bad jeg hende om at holde sin mening for sig selv. På en mindre pæn måde. Jeg gider simpelthen ikke høre hvor hååååårdt det er, og hvilke ting der er "forkerte" (men jeg er jo bare sart fordi jeg tager det som en kritik) flere ÅR før vi overhovedet har undfanget den der unge.
Jeg er i øvrigt 24 år og min mors eneste barn. Burde hun ikke ligesom snart være kommet sig over hvor hårdt det var :stoned:



Har vi samme mor?
Ej, det er virkelig for sjovt. Jeg kan afsløre at min 4 årige fint kan gennemskue hvordan både dagligvarer og tøjbutikker fungere selv om vi handler 80% på nettet :lol:
0
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Karkluden » 2. jun 2016, 22:22

Kirstenkp skrev:
Karkluden skrev:
Sorenspige skrev:Jeg venter vores 2. barn, og jeg har desværre oplevet, at rigtig mange har haft brug for at fortælle, hvor hårdt det bliver med 2 børn - og hvor stor og svær en omvæltning det bliver for vores søn.

Især det sidste gør mig ked af det, fordi jeg i forvejen er bange for, at han kommer til at føle sig svigtet.

Dernæst synes jeg, det var svært at blive mor første gang (mest følelsesmæssigt), og derfor har jeg ikke brug for at høre, at det bliver dobbelt så hårdt.

Jeg har ikke engang nr 1 endnu. vi går sandsynligvis først i gang om 1,5-2 år. Tidligst. Og både min mor og hendes veninder samt nogle jævnalderende veninder med børn er allerede nu i gang med hvor hååååårdt det bliver, og hvor meget vi må ofre. Vi kan ikke helt selv se alle de ting vi skal ofre..
Men altså min mor mener jo også, at vi ikke kan lære vores børn om at købe ind, fordi vi køber en del dagligvarer på nettet samt køber meget tøj på nettet. Igen; flere år før vi overhovedet er i gang med at prøve. Og gu' gider jeg da røv rende nede i netto og H&M, når jeg kan slippe for det. Det kan jeg så gøre, når jeg vil vise et barn hvordan sådan noget fungerer.
I dag bad jeg hende om at holde sin mening for sig selv. På en mindre pæn måde. Jeg gider simpelthen ikke høre hvor hååååårdt det er, og hvilke ting der er "forkerte" (men jeg er jo bare sart fordi jeg tager det som en kritik) flere ÅR før vi overhovedet har undfanget den der unge.
Jeg er i øvrigt 24 år og min mors eneste barn. Burde hun ikke ligesom snart være kommet sig over hvor hårdt det var :stoned:



Har vi samme mor?
Ej, det er virkelig for sjovt. Jeg kan afsløre at min 4 årige fint kan gennemskue hvordan både dagligvarer og tøjbutikker fungere selv om vi handler 80% på nettet :lol:

Næppe, for jeg er enebarn :lol: (og der er sateme ikke noget overbeskyttelse der. Min mor er meget kærlig og elskelig. På sin egen måde..).

Og det er jo nemlig det. Jeg prøvede at forklare hende, at hvis du spurgte min mormor for 15-18 år siden (eller 5...) ville jeg ALDRIG lære at lave mad eller smøre madpakke, fordi min mor naturligt er sådan lidt "rugbrød 5 dage om ugen"-typen, og synes madlavning er kedeligt og jeg har smurt mine egne madpakker (med støtte i starten) fra jeg var meget lille. Jeg er så den eneste i familien, der laver stort set alt fra bunden, laver madplaner, og har det pæneste madbudget.
Min mor syntes slet ikke det var det samme. Madlavning og madpakker er jo kedeligt, indkøb er lærerigt og sjovt. Nej, mor. Ikke for alle :D
Ps jeg elsker min mor meget højt, men forældre er mærkelige..
2
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25736

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 2. jun 2016, 23:29

Jeg elsker sol og varme, og lad så være at ødelægge min glæde over de der par måneder om året, hvor der er chance for, at temperaturen når over 22 grader, hvis det da ikke pisser ned hele sommeren. Denne sommer tegner lovende indtil videre :lun:
16
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7489
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19598

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Animi » 3. jun 2016, 09:57

Jeg er ret ligeglad med, om de ting jeg køber er testet på dyr...
6
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9162

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kommodedyret » 3. jun 2016, 10:15

Mennesker som er trælse:
Gamle sure damer der brokker sig konstant.
Håndværkere.
Skrankepaver.
Uduelige kundeservicemedarbejdere.
Ammehjerner.
Folk som stinker i bussen.
Folk som snaver deres (skøde) hund.
Blottere.
Cykeltyve.
Folk som spiller højt midt om natten.
Dem som spytter på gaden konstant.
Narcissister.
Folk der kører ræs på gaderne.
Harleyejere.

Aarhh, det føltes rart.
7
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55889
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 3. jun 2016, 11:11

Fyrst Eberhard skrev:Dem som jubler mest over grænsekontrollen, er også dem som ærgrer sig mest over den, når de løber tør for Slots og 2 kilos Matador Mix.

Haha, ja! :D

Slots øl er proletar-øl.
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14799
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24905

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf sigge » 3. jun 2016, 12:38

Jeg bager bedre chokolademuffins end Langenæs Bageri. Og jeg kalder dem altså chokolademuffins, selvom der "kun" er kakao i dejen. Til gengæld putter jeg store stykker chokolade i.
3
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 3. jun 2016, 14:54

Fyrst Eberhard skrev:Dem som jubler mest over grænsekontrollen, er også dem som ærgrer sig mest over den, når de løber tør for Slots og 2 kilos Matador Mix.

Men grænsekontrol forhindrer da ikke nogen i at hente billige dåsebajere i Tyskland.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pølsemix » 3. jun 2016, 15:57

Bimmerdyret skrev:
Pølsemix skrev:Det er folks egen skyld hvis deres overarbejde ikke bliver udbetalt eller afspadseret...


;) I mit tilfælde kan jeg så sige at nej, det er det ikke, hvis overarbejde ikke udbetales på den organisationsaftale man er ansat på og der indenfor en tidsperiode faktisk ikke er mulighed for at afspadsere.

:forvirret:
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25736

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 3. jun 2016, 16:56

Kommodedyret skrev:Mennesker som er trælse:
Gamle sure damer der brokker sig konstant.
Håndværkere.
Skrankepaver.
Uduelige kundeservicemedarbejdere.
Ammehjerner.
Folk som stinker i bussen.
Folk som snaver deres (skøde) hund.
Blottere.
Cykeltyve.
Folk som spiller højt midt om natten.
Dem som spytter på gaden konstant.
Narcissister.
Folk der kører ræs på gaderne.
Harleyejere.

Aarhh, det føltes rart.


Næsten enig, men jeg vil godt brokke mig over nr. 1.
7
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
HappyQ
Indlæg: 2694
Tilmeldt: 12. aug 2015, 09:37
Kort karma: 398
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 3851

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyQ » 3. jun 2016, 17:25

Delfin skrev:Jeg elsker sol og varme, og lad så være at ødelægge min glæde over de der par måneder om året, hvor der er chance for, at temperaturen når over 22 grader, hvis det da ikke pisser ned hele sommeren. Denne sommer tegner lovende indtil videre :lun:

Helt enig jeg nyder varmen :love:
3
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
Pixie88
Indlæg: 580
Tilmeldt: 26. aug 2015, 10:39
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1254

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pixie88 » 3. jun 2016, 17:33

Folk der skærer alle over én kam, såsom at sige håndværkere er trælse, velhavende mennesker er arrogante og føler sig bedre end andre, alle muslimer i landet er samfundsnassere, alle danskere er racister og lignende, kan ikke være helt rigtige i hovedet.
4
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9162

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kommodedyret » 3. jun 2016, 17:44

Pixie88 skrev:Folk der skærer alle over én kam, såsom at sige håndværkere er trælse, velhavende mennesker er arrogante og føler sig bedre end andre, alle muslimer i landet er samfundsnassere, alle danskere er racister og lignende, kan ikke være helt rigtige i hovedet.

Jamen tak for stikpillen.

Hvad præcis er det du mener at der er i vejen inde i mit hoved?
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25736

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 3. jun 2016, 18:37

HappyQ skrev:
Delfin skrev:Jeg elsker sol og varme, og lad så være at ødelægge min glæde over de der par måneder om året, hvor der er chance for, at temperaturen når over 22 grader, hvis det da ikke pisser ned hele sommeren. Denne sommer tegner lovende indtil videre :lun:

Helt enig jeg nyder varmen :love:


Det bedste er, at det også ser ud til at holde efter jeg er færdig med mine nattevagter i denne omgang. :lun:
2
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 3. jun 2016, 18:39

Jeg har taget solbad, selv om jeg egentlig ikke må :lun:
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Generelt"