Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Justified Ancients of Mu Mu
Indlæg: 180
Tilmeldt: 18. maj 2016, 18:33
Kort karma: 54
Geografisk sted: Live from The Lost Land of Lemuria
Likede indlæg: 295

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Justified Ancients of Mu Mu » 31. maj 2016, 20:31

Mit hår dufter af honning. :gruble: Men et eller andet sted er det egentlig meget passende i forhold til den mytologi jeg er ved at bygge op. Justified Ancients, Mystified og Honning. :lun:
1
This is what the Billede is about
Following the white rabbit
Oh, I am so absolutely the most lobstromonous here!
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf girl_beat » 1. jun 2016, 10:39

Det er megavarmt at gå ud og spise frokost i middagssolen - og ikke desto mindre sværere at finde tilbage på kontoret igen :genert:
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf ManicNinja » 1. jun 2016, 15:12

Jeg har ligget i en park og kigget på unge mænd, der spillede ølspil/kongespil/sko. Jo større muskler, jo mere afklædt. Jo mere afklædt, jo dummere tilråb.

Pludselig er det nemt at afgøre, hvem der er de kloge. Tilværelsen er blevet endnu simplere.
6
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Guldfisk
Indlæg: 537
Tilmeldt: 18. aug 2015, 18:40
Kort karma: 54
Likede indlæg: 1264

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Guldfisk » 1. jun 2016, 19:26

Matas-ekspedienten, der solgte mig høfeber-medicin, afsluttede med "god bedring"...?
1
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6486
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14373

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Mangoness » 1. jun 2016, 19:43

I dag har jeg fundet ud af, at jeg tror, at jeg har samme størrelse som folk, som er højere end mig. Både kropsmæssigt og højdemæssigt. :nerve:

Det begynder at blive lidt latterligt, når jeg tror, at en slank mand på 190 cm har samme størrelse/tykkelse arme som mig selv - og jeg er altså ca. 170 cm høj, slankt bygget og hunkøn. Jeg kan åbenbart kun se det, hvis jeg sammenligner direkte ved at lægge min arm ved siden af deres :genert:
3
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf ManicNinja » 3. jun 2016, 00:16

Guldfisk skrev:Matas-ekspedienten, der solgte mig høfeber-medicin, afsluttede med "god bedring"...?


For nyligt afsluttede en kundeservicemedarbejder en telefonekspedition med at ønske mig "en rigtigt god weekend". Det var en ganske almindelig, fladpandet onsdag. Nu vil jeg helst ikke tage livsglæden fra nogen, så jeg styrtsvarede selvfølgelig: "I lige måde!"

Somme tider skal man muligvis bare tage imod den venlighed og sympati, som verden lige kan afsé til én den dag, også selv om den måske er lidt skævt orkestreret :gruble: - venligheden, altså. Ikke verden.

Når jeg på mandag møder ind på arbejde efter min ferie, er jeg således nået frem til, at det vil være helt på sin plads at hilse folk på kontoret godmorgen med ordene: "Glædelig pinse og fortsat rigtigt dejlig fødselsdag!"

Hvis ikke dét tyder på velvilje og bliver taget positivt op, så ved jeg snart ikke ...
7
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf ManicNinja » 3. jun 2016, 00:23

Mangoness skrev:I dag har jeg fundet ud af, at jeg tror, at jeg har samme størrelse som folk, som er højere end mig. Både kropsmæssigt og højdemæssigt. :nerve:

Det begynder at blive lidt latterligt, når jeg tror, at en slank mand på 190 cm har samme størrelse/tykkelse arme som mig selv - og jeg er altså ca. 170 cm høj, slankt bygget og hunkøn. Jeg kan åbenbart kun se det, hvis jeg sammenligner direkte ved at lægge min arm ved siden af deres :genert:


Haha! Kender jeg godt - altså ikke det dér med at være slankt bygget :P Men at tro, at jeg er lige så høj som folk, der ellers unægteligt er et godt stykke højere end jeg :blomst: ... Det er virkelig mystisk! Jeg er 173 cm og mente fx i lang tid, at jeg ikke var ret meget lavere end mine mandevenner på hhv 191, 194 og en eks på 195 cm. :stoned: Jeg ser også jævnligt meget store, altså sådan 140-150 kg agtigt, kvinder på gaden og tænker: "Aj, tænk, jeg ser jo ud som hende dér bagfra! Hjælp!" Jeg vejer ca 80 kg ... :gisp:
Kors i hytten, det er absurd! Men jeg tænker det ikke desto mindre meget oprigtigt i situationen. Nu sidder jeg lige og bliver rigtigt flov. Både over at lide af proportionsforvrængning. Og over at bruge tid på at tænke over det på den selvoptagede måde. Og ... helt ærligt også over at være en lille smule lettet over, at jeg ikke er SÅ tyk. Fordi jeg virkelig ikke synes, det er pænt. Må man overhovedet synes sådan noget? Nå, det hører sikkert til i en anden tråd. :genert:
Senest rettet af ManicNinja 3. jun 2016, 11:15, rettet i alt 1 gang.
3
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf ManicNinja » 3. jun 2016, 00:52

En af de familier, der bor over for mig (jeg bor i stuelejlighed med have, de bor i rækkehus - så min og deres have er imellem vores boliger) har en fuldstændigt mageløs måde at kommunikere på i deres bolig. De er to voksne og tre (teenage)børn, og der er tre etager i deres rækkehus. Her i disse sommerdage, hvor alle vinduer og døre står åbne konstant hos alle i kvarteret, er det fascinerende at lytte til deres ongoing råben fra overetagen hele vejen ned i underetagen og videre nede i kælderen. Jeg kender det: Der er SÅ meget logistik og kommunikation i sådan en familie, at man tror, det er løgn, hvis ikke man har levet i én af slagsen! Men lur mig, de her er rutinerede og har i dén grad (snup)taget og øvelsen i netop den form for råben, som får en (børne)familie til at hænge sammen.

Fx har jeg noteret mig, at de ikke sjældent opererer med en "mellemmand", der for en ordens skyld er udstationeret i mellemste etage for at sikre, at beskeden fra øverste sal om nødvendigt lige kan råbes en ekstra gang, hvis ikke det hele når ned i kælderen. Det generer mig ikke spor. Det er ikke sådan, I skal forstå indlægget her. Vi har trods alt haverne imellem, så det er ikke noget, der generer, og jeg synes helt ærligt, det er lidt hyggeligt og også lidt sjovt. Og så ser jeg det lidt som karma. For jeg har pludselig indset, HVOR meget vi altid har råbt og stadig råber, når hele min familie er samlet hos mine forældre.

Ikke sådan ved middagsbordet og sådan. Men fx når flere mennesker skal ud ad døren på samme tid, og det lige skal tjekkes, om alle nu har husket sig selv og vandflaske og at lukke badeværelsesvinduet og slukke for elkedlen og at sætte alarmen til. Eller når vi rydder op i hver sin ende af huset, og alle naturligvis bør følge og kende de andre familiemedlemmers dele af processen, MENS den forløber ... Mine forældre bor på 250 m2 fordelt på kælder, et stueplan og så ellers tre andre niveauer, som det her meget særegne hus bugter sig i. Og bortset fra et samtaleanlæg fra Fætter BR, som min bror og jeg en overgang legede med, da vi var børn (indtil min bror fik kriller af al min råben i anlægget og demonstrativt klippede ledningen over med en køkkensaks), så er der aldrig nogensinde gjort et seriøst forsøg på at begrænse hverken antallet af eller volumen på samtaler, der strækker sig over fx afstande på 15 meter inde i huset. Kender I dem?

"Mooooo-ar? Så du, hvor Far lagde æsken med Mormors fine skeer?"
Her ville min mor fra den anden ende af huset sagtens kunne finde på at råbe hjerteligt tilbage: "Neeeeej. Jeg spørger lige Far. Jeg tror, han er i kææææælderen! [Og så leger vi lige, min far hedder Børge]: "Bøøøøøøørge, Ninja leder efter Mormors skeer til middagen i aften. Kan du huske, hvor de eeeeeer?"
Her vil min far så normalt begynde at råbe hele vejen nede fra kælderen og op i overetagen. Ofte vil det være nødvendigt, at min mor gengiver svaret en ekstra gang for mig (fordi jeg jo står for langt væk til at høre det). Mens jeg har stået og afventet svar, havde det sådan set været utroligt meget nemmere at gå ned at snakke med min far i kælderen. Men lad nu det ligge. Som regel foregiver man jo at være i gang med et eller andet, dér hvor man er. Og det er denne uopsættelige opgave, som gør, at det giver mening ikke at opsøge nogen af dem, man råber sammen med.

Nu kan jeg lære det, kan jeg! Lære, hvor meget andre mennesker egentlig kan deltage i éns privatliv på den måde. Og hvor tåbeligt det i øvrigt virker.
Næste gang ham den yngste ovre hos genboen råber ned til sin søster, om hun tager hans sportstøj med op fra kælderen, så tror jeg sgu bare, jeg råber tilbage, at det må han SELV gøre, når han skal stå og råbe sådan ... Så er jeg ganske vist i knibe, hvis han råber: "Hvaaaad?", for jeg kan sgu ikke stille med en mellemmand ude på gangstien mellem vores matrikler. Jeg må bare håbe (og råbe) det bedste.
Senest rettet af ManicNinja 6. jun 2016, 14:18, rettet i alt 1 gang.
8
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf DetSorteCirkus » 3. jun 2016, 01:02

girl_beat skrev:
Fyrst Eberhard skrev:Drake, for, fuld, smadder, hos Joe & The Juice i lufthavnen.

#såstårviop

Ejeren af Joe & The Juise har i en udsendelse om forretningseventyret påstået, at jo højere musik, jo mere juice sælger de :nerve:


Dét burde Detektor sætte sig for at undersøge rigtigheden af!
3
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. jun 2016, 14:21

Jeg har på fornemmelsen, at Enhedslisten og Alternativet ville stå til at danne regering, hvis man lavede en exit poll i mit fødevarefællesskab.
3
Brugeravatar
Justified Ancients of Mu Mu
Indlæg: 180
Tilmeldt: 18. maj 2016, 18:33
Kort karma: 54
Geografisk sted: Live from The Lost Land of Lemuria
Likede indlæg: 295

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Justified Ancients of Mu Mu » 4. jun 2016, 17:42

Jeg kunne godt bruge en pool. Altså sådan en der bare var til mig, der altid var ren og med frisk blåt vand og det ville ikke gøre noget hvis det var med udsigt og servering også. :D
Billede
8
This is what the Billede is about
Following the white rabbit
Oh, I am so absolutely the most lobstromonous here!
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf ManicNinja » 4. jun 2016, 17:59

Det er sært som en del af de mennesker, jeg i starten finder interessante/sympatiske ofte ender med at være dem, jeg ingen respekt har for. Og omvendt: Et par af mine bedste venner fandt jeg i starten ret tåbelige og lidt kiksede (i øvrigt uden synderlig grund, så åben og fordomsfri er jeg nemlig :D). Eller rettere: Sådan har det været i mange år.

Jeg har dog på det sidste observeret, at det er helt andre mennesker, jeg nu drages af - både mht dating og venskaber. De umiddelbart knap så smarte er blevet meget mere tiltrækkende.

Måske er de dér mennesker, som bare er vant til at være udadvendte, underholdende og kunne "klikke" med alle, nok nemme at snakke med og umiddelbart dragende, men i virkeligheden ikke noget for mig, fordi de ofte er lidt for overfladiske, lidt for meget "over det hele" (flyvske) og har det meste i munden ... Min erfaring er i hvert fald, at jeg ikke rigtigt gider indgå i dybere relationer med dem, når det kommer til stykket. Fordi en sådan relation forudsætter, at man kan regne med modparten, og at de ikke finder commitment "fjollet" eller kedeligt eller helst vil være "casual" i alle relationer (dvs lade alt styre af deres egen spontanitet, planer og behov) ...

Måske er jeg bare blevet klogere? :) Jeg tror i hvert fald, jeg er blevet bedre til at vælge bekendtskaber, som rummer det, jeg i virkeligheden har brug for.
3
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Justified Ancients of Mu Mu
Indlæg: 180
Tilmeldt: 18. maj 2016, 18:33
Kort karma: 54
Geografisk sted: Live from The Lost Land of Lemuria
Likede indlæg: 295

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Justified Ancients of Mu Mu » 5. jun 2016, 19:48

P6 elsker Nick Cave er fremragende til sommerrengøring. :lun:

Tree dont care what a little bird sings
We go down with the dew in the morning light
2
This is what the Billede is about
Following the white rabbit
Oh, I am so absolutely the most lobstromonous here!
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Dirtylittledevil » 6. jun 2016, 11:07

Bedstemødre elsker at plante random hilsner til venner og familie rundt omkring i totalt urelaterede opslag om fundne cykler eller i kommentarfeltet på feriebillederne fra Cypern i 2009. Og de underskriver sig altid "Venlig hilsen Bedste" lige for en sikkerheds skyld.
6
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf dykkersild » 6. jun 2016, 12:15

Dirtylittledevil skrev:Bedstemødre elsker at plante random hilsner til venner og familie rundt omkring i totalt urelaterede opslag om fundne cykler eller i kommentarfeltet på feriebillederne fra Cypern i 2009. Og de underskriver sig altid "Venlig hilsen Bedste" lige for en sikkerheds skyld.


Og min far - men jeg skal ikke lære ham noget, "for han har faktisk været på internettet i over 11 år".!
8

Tilbage til "Generelt"