Jeg nedkalder hermed alskens forbandelser over alle cykeltyve!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Jeg nedkalder hermed alskens forbandelser over alle cykeltyve!

Indlægaf Akehurst2 » 2. jun 2016, 11:16

Ja, jeg kunne bare skrive i upassende- eller irriterende-trådene, men det her er så vanvittig irriterende og upassende og bundtarveligt at det kræver sin egen tråd.

Fik stjålet min cykel i går: Den stod på en station og havde stået der siden om morgenen og da jeg ville hjem om aftenen var den væk. Begyndte selvfølgelig at tudbrøle og var hysterisk rasende og er det egentlig stadig.

Jeg hader at få stjålet min cykel! Jeg er totalt afhængig af den hverdagen og alt er bare mere besværligt og ikke mindst dyrt indtil man har en cykel igen.

Politiet er ligeglade, det ved man jo. Og det er der sikkert ikke noget at gøre noget ved, for så kunne de jo aldrig lave andet, men alligevel. Det er ekstra frustrerende at man ved, at det er risikofrit at stjæle cykler, for der er aldrig nogen, der kunne finde på at gøre noget ved det. Og ja, cykler er selvfølgelig ikke det samme som biler beløbsmæssigt, men man er mindst lige så afhængig af sin cykel og så rammer cykeltyverier jo også studerende og andre uden særlig mange penge.

Jeg ved også bare, at forsikringen giver et latterligt lavt beløb fordi cyklen er fem år gammel, men for faen - den er passet og vedligeholdt og kunne holde i mindst 10 år endnu, så det føles virkelig uretfærdigt, at jeg skal købe en ny cykel bare fordi nogen ikke kan kende forskel på mit og dit.

Og dig, der stjal min cykel: Må dit snørebånd vikle sig ind i kæden, så du falder og slår dine fortænder ud. Mindst!
20
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46094

Re: Jeg nedkalder hermed alskens forbandelser over alle cykeltyve!

Indlægaf LadyFox » 2. jun 2016, 11:23

Ih. Jeg føler med dig! Øv.
1
...
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Jeg nedkalder hermed alskens forbandelser over alle cykeltyve!

Indlægaf Flora » 2. jun 2016, 11:36

Cykeltyve er nogle af de mest nederen mennesker der findes! :kram:
2
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8017

Re: Jeg nedkalder hermed alskens forbandelser over alle cykeltyve!

Indlægaf Charly » 2. jun 2016, 11:43

Må deres røv klø og deres arme være for korte!
3
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Jeg nedkalder hermed alskens forbandelser over alle cykeltyve!

Indlægaf Akehurst2 » 2. jun 2016, 11:48

Det er egentlig interessant, cykeltyverier vækker så store følelser i folk.

Min kollega udnævnte det uden at blinke til at være en forbrydelse mod menneskeheden og selv jeg, der ellers er soft on crime og fyldt med forståelse for kriminelles hårde baggrund og sårbare situation er fuldstændigt blottet for nuancer: Cykeltyve er afskum, punktum. Så er jeg ligeglad med, hvor skævt på potten, de har siddet.
2
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1036
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 134
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2663

Re: Jeg nedkalder hermed alskens forbandelser over alle cykeltyve!

Indlægaf Venus222 » 2. jun 2016, 11:51

Cykeltyve er inkarnerede røvhuller!
2
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46094

Re: Jeg nedkalder hermed alskens forbandelser over alle cykeltyve!

Indlægaf LadyFox » 2. jun 2016, 12:16

Akehurst2 skrev:Det er egentlig interessant, cykeltyverier vækker så store følelser i folk.

Min kollega udnævnte det uden at blinke til at være en forbrydelse mod menneskeheden og selv jeg, der ellers er soft on crime og fyldt med forståelse for kriminelles hårde baggrund og sårbare situation er fuldstændigt blottet for nuancer: Cykeltyve er afskum, punktum. Så er jeg ligeglad med, hvor skævt på potten, de har siddet.

Altså det er vel lidt som med barnevogne, kørestole og rolatorere.. Hvis man kan finde på at stjæle den salgs, så kan man vel nærmest finde på hvad som helst.

Det virker virkelig uempatisk, på mig i hvert fald.
3
...
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Jeg nedkalder hermed alskens forbandelser over alle cykeltyve!

Indlægaf Annione » 3. jun 2016, 08:00

Der findes et særligt sted i helvede til cykeltyvene.
Jeg bliver lige ulykkelig hver gang en cykel forsvinder, for jeg har et nært forhold til min cykel - jeg har fået stjålet 4.
2
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2593
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3874

Re: Jeg nedkalder hermed alskens forbandelser over alle cykeltyve!

Indlægaf Anlewi » 3. jun 2016, 08:07

Jeg har 7-9-13 aldrig fået stjålet en cykel, men er enig i at det er lavt på samme måde som tyveri af biler, barnevogne og andre hverdagsnødvendigheder
2
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Jeg nedkalder hermed alskens forbandelser over alle cykeltyve!

Indlægaf Akehurst2 » 3. jun 2016, 08:10

Det er netop det, at man stjæler noget, som andre er afhængige af i deres hverdag, og hvor besværet for den bestjålne slet ikke står mål med den værdi, en brugt cykel har for cykeltyven.

Ligesom dem, der stjæler køreledninger. Det koster samfundet og borgerne mange, mange penge og kolossalt besvær og giver jo slet ikke kabeltyvene en særlig stor gevinst.
8
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Jeg nedkalder hermed alskens forbandelser over alle cykeltyve!

Indlægaf avdotja » 4. jun 2016, 10:19

Jeg tror der er to grunde til at folk føler så stærkt mod cykeltyve (1) det risikerer at ramme en selv (2) det er vel den mest risikofrie forbrydelse man kan begå (måske næstefter voldtægt) - hvad er sandsynligheden for at blive sigtet og dømt? Stort set ikke ikke-eksisterende.
2
Brugeravatar
A 7
Indlæg: 813
Tilmeldt: 27. aug 2015, 06:35
Kort karma: 35
Likede indlæg: 797

Re: Jeg nedkalder hermed alskens forbandelser over alle cykeltyve!

Indlægaf A 7 » 4. jun 2016, 10:56

Som en, der også har fået stjålet en cykel, vil jeg supplere med at forbande endnu et folkefærd: Hælerne. Dem, der betaler tyvenes løn. Værd at huske, når man ser et tilbud i Den Blå Avis, der ser lidt for godt ud.
3
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15289
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25611

Re: Jeg nedkalder hermed alskens forbandelser over alle cykeltyve!

Indlægaf Delfin » 6. jun 2016, 03:49

Jeg melder mig i koret. Her er også lige røget en i svinget :evil: :sur: :whine:
Der kører overhovedet ikke nogen busser, der kan bruges til noget fornuftigt fra stationen til min arbejdsplads, og der er pænt langt at gå.
2
14 11 14
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15289
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25611

Re: Jeg nedkalder hermed alskens forbandelser over alle cykeltyve!

Indlægaf Delfin » 6. jun 2016, 11:44

Skumfidusen skrev:Selv i det vilde vesten, stjal man bare ikke en mands hest! Så var man automatisk idømt at blive klynget op i nærmeste træ.

Vi har et samfund baseret på tillid og cykeltyveri er så meget et brud på den tillid. Cykler er ikke til at sikre ordentligt og derfor er vi nødt til at løbe an på den tillid hele tiden. Det er et brud på noget fundamentalt, når nogen stjæler noget og endnu mere når det er noget der er nødvendigt for ejeren, som oftest af begrænset værdi for tyven og som ofte stiller ejeren i en møgsituation, når tyveriet opdages. Cykeltyve skulle kildes, til de tisser i bukserne. Offentligt. Dagligt.


Ikke nok med det. Det er en hån mod alle cykelejere at se hvor mange stjålne cykler, man finder henslængt i buskadser og på stationer eller bliver trukket op af havne og vandløb hvert eneste år.
1
14 11 14
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Jeg nedkalder hermed alskens forbandelser over alle cykeltyve!

Indlægaf Akehurst2 » 6. jun 2016, 11:47

Delfin skrev:
Skumfidusen skrev:Selv i det vilde vesten, stjal man bare ikke en mands hest! Så var man automatisk idømt at blive klynget op i nærmeste træ.

Vi har et samfund baseret på tillid og cykeltyveri er så meget et brud på den tillid. Cykler er ikke til at sikre ordentligt og derfor er vi nødt til at løbe an på den tillid hele tiden. Det er et brud på noget fundamentalt, når nogen stjæler noget og endnu mere når det er noget der er nødvendigt for ejeren, som oftest af begrænset værdi for tyven og som ofte stiller ejeren i en møgsituation, når tyveriet opdages. Cykeltyve skulle kildes, til de tisser i bukserne. Offentligt. Dagligt.


Ikke nok med det. Det er en hån mod alle cykelejere at se hvor mange stjålne cykler, man finder henslængt i buskadser og på stationer eller bliver trukket op af havne og vandløb hvert eneste år.


Ja - det virker som om, værdien for den usle cykeltyv som oftest er kort transport hjem og så ikke mere. Og det er jo meget fedt når jeg måtte slippe 6.500 for en ny, tilsvarende cykel.
2

Tilbage til "Livets forhold"