7 mdr. og vil kun sove 30 min ad gangen

Brugeravatar
Frk.September
Indlæg: 8
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:38
Kort karma: 1
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 31

7 mdr. og vil kun sove 30 min ad gangen

Indlægaf Frk.September » 4. jun 2016, 19:09

E er netop fyldt 7 mdr. i dag, og har de seneste 2 mdr. kun sove 30 min ad gangen om dagen. Om natten sover hun fint, vi er inde en del gange efter hun er blevet lagt, men hun sover som regel fra 19.30ish til næste morgen - kun afbrudt af et par amninger. Hun sover dog meget uroligt, og skal have en beroligende hånd på sig, før hun sover bedst - dette gør, at hun hver nat ender i midten mellem min kæreste og jeg.

Nå, men, om dagen sover hun så kun 20-40 min ad gangen, jeg synes, jeg har prøvet en masse forskelligt, og kan mærke, at det virkelig er begyndt at blive hårdt, at jeg aldrig nogensinde har tid til noget. Vi bor i lejlighed, så hun står i barnevognen nede i gården og sover. Hun har sovet i Voksi-pose indtil nu, men nu hvor er det er så varmt, prøver jeg at putte med en stofble over.

Hjælp, nogle gode råd?
På forhånd tusind tak :kys:

/September
0
Today I'm going to make a difference

- but first I need coffee
Undtagelsen
Indlæg: 2243
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 221
Likede indlæg: 4589

Re: 7 mdr. og vil kun sove 30 min ad gangen

Indlægaf Undtagelsen » 4. jun 2016, 19:24

Du gider helt sikkert ikke at høre mit råd, for det er at du bliver nødt til at acceptere at det er sådan. Ellers ender du med at bruge al for meget energi på at være irriteret og frustreret. Læg det fra dig og forsøg at komme til tåls med det.

Har selv stået samme sted og endte mange dage med at gå 10-20km bare for at forsøge noget - uden at ungen sov af den grund.
Lige pludselig vendte det. Første gang omkring 6 mdr og anden gang omkring 9-10 mdr.
Måske vender det ikke for jer - måske gør det. Jeg håber det virkelig for jer, for det ER skidehårdt at stå i :ae:
4
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: 7 mdr. og vil kun sove 30 min ad gangen

Indlægaf Bøtte » 4. jun 2016, 19:30

Min datter var 5-6 måneder da der var så varmt, som der er nu, og det resulterede også i korte lure. Kunne bruge 45 min på at få hende til at sove 25 min.
Det blev bedre, da sommeren var slut, men mange børn skal (desværre) gennem sådan en periode, det er røvhårdt, men det bliver bedre. :kys:
1
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2611
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3908

Re: 7 mdr. og vil kun sove 30 min ad gangen

Indlægaf Anlewi » 4. jun 2016, 20:58

http://voresborn.dk/baby/syv-fantastiske-tigerspring

Det lyder som et klassisk tigerspring og bliver heldigvis snart bedre
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
Frk.September
Indlæg: 8
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:38
Kort karma: 1
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 31

Re: 7 mdr. og vil kun sove 30 min ad gangen

Indlægaf Frk.September » 4. jun 2016, 21:06

Tak for svar. Det er ikke kun varmen der gør det, det har stået på i snart 2 måneder nu.
0
Today I'm going to make a difference

- but first I need coffee
DannyZuko
Indlæg: 427
Tilmeldt: 31. okt 2015, 09:13
Kort karma: 30
Likede indlæg: 744

Re: 7 mdr. og vil kun sove 30 min ad gangen

Indlægaf DannyZuko » 4. jun 2016, 21:08

Min søn er 8 mdr og sover på præcis samme måde. Kan anbefale gruppen "30 minutters børn" på Facebook, der kan man komme af med frustrationerne.
Det ER mega hårdt, og man får af og til lyst til at hoppe ud fra en bro eller bare efterlade barnevognen et eller andet sted og flygte!

Jeg kender desværre ikke den gyldne løsning.
1
Brugeravatar
Frk.September
Indlæg: 8
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:38
Kort karma: 1
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 31

Re: 7 mdr. og vil kun sove 30 min ad gangen

Indlægaf Frk.September » 4. jun 2016, 21:08

Undtagelsen skrev:Du gider helt sikkert ikke at høre mit råd, for det er at du bliver nødt til at acceptere at det er sådan. Ellers ender du med at bruge al for meget energi på at være irriteret og frustreret. Læg det fra dig og forsøg at komme til tåls med det.

Har selv stået samme sted og endte mange dage med at gå 10-20km bare for at forsøge noget - uden at ungen sov af den grund.
Lige pludselig vendte det. Første gang omkring 6 mdr og anden gang omkring 9-10 mdr.
Måske vender det ikke for jer - måske gør det. Jeg håber det virkelig for jer, for det ER skidehårdt at stå i :ae:


Du har nok ret, det med ikke at bruge mere energi på at være frustreret. Men ja, det er bare mega hårdt, så jeg håber det vender, eller jeg finder tricket der kan hjælpe os med at vende det.

Og tak :kys:
0
Today I'm going to make a difference

- but first I need coffee
Brugeravatar
Frk.September
Indlæg: 8
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:38
Kort karma: 1
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 31

Re: 7 mdr. og vil kun sove 30 min ad gangen

Indlægaf Frk.September » 4. jun 2016, 21:09

DannyZuko skrev:Min søn er 8 mdr og sover på præcis samme måde. Kan anbefale gruppen "30 minutters børn" på Facebook, der kan man komme af med frustrationerne.
Det ER mega hårdt, og man får af og til lyst til at hoppe ud fra en bro eller bare efterlade barnevognen et eller andet sted og flygte!

Jeg kender desværre ikke den gyldne løsning.


Tak, den vil jeg prøve at tjekke :gogo:
0
Today I'm going to make a difference

- but first I need coffee
DannyZuko
Indlæg: 427
Tilmeldt: 31. okt 2015, 09:13
Kort karma: 30
Likede indlæg: 744

Re: 7 mdr. og vil kun sove 30 min ad gangen

Indlægaf DannyZuko » 4. jun 2016, 21:14

De skriver i øvrigt alle derinde, at det vender en dag! Det kan tage lang tid, og behøver ikke at ske i morgen, men DET SKER! Der er lys forude. :kys:
1
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9464

Re: 7 mdr. og vil kun sove 30 min ad gangen

Indlægaf Sorenspige » 6. jun 2016, 18:43

Min dreng begyndte at sove lure på mellem 30-45 minutter, da han var ca. 3 måneder. Jeg kunne nogle gange få ham til at sove videre, hvis jeg gik tur med ham, men intet andet hjalp.

Det var heller ikke bare en fase. For det fortsatte, til han startede i dagpleje, da han var 9 måneder. Der sov han lange lure, men derhjemme var han ca. 18 måneder, før vi kunne regne med mindst en time.

Nu er han 2,5 år, og middagsluren herhjemme er mellem 1-2 timer, og det er kommet lige så stille.

Jeg har været så frustreret, og jeg har raset og skældt og smældt, fordi han vågnede, men samtidig var træt - og fordi jeg aldrig fik en pause.

Men kun tiden hjalp - desværre.
0
Brugeravatar
Minimalista
Indlæg: 120
Tilmeldt: 11. jun 2016, 20:05
Kort karma: 22
Likede indlæg: 210

Re: 7 mdr. og vil kun sove 30 min ad gangen

Indlægaf Minimalista » 12. jun 2016, 19:03

Er der et "typisk" antal lure, som din datter sover i løbet af en dag? Min dreng på knap 8 måneder har haft gavn af at trappe ud af sin ene lur (den der ligger sidst på eftermiddagen). Det betød at han efter et par dage sov 5 kvarter - 1 1/2 time i stedet for de korte lure på 40-50 minutter. Nu er det så bare gået i ged igen, fordi han har været småsyg, men når han atter er ovenpå, prøver vi med de 2 lure om dagen.
0
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: 7 mdr. og vil kun sove 30 min ad gangen

Indlægaf mulledit » 16. jun 2016, 08:21

Jeg hæfter mig ved at du skriver at det er fint om dagen, så vil mit bud være at det er en fase der vil vende.

Vi havde det sådan i 1,5 år - døgnet rundt. Men det vidste sig at han i de 1,5 år led af både: for kort tungebånd, ørebarn og refluks.

Prøv den med at gribe ind lige inden søvn cyklusen starter igen, det virkede med vores den store. Men ham havde vi i en periode samme udfordringer som jeg, dog om dagen. Kan ikke helt huske hvor længe det stod på, men mit bud er 3-4 måneder.

Jeg kan godt forstå du er frustreret, det er hårdt, pisse hårdt. Prøv evt at finde en måde hvor i kan skiftes eller hvad der nu virker for jer. Håber det snart vender :kram:
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: 7 mdr. og vil kun sove 30 min ad gangen

Indlægaf Kakro05 » 17. jun 2016, 07:27

Her har det hjulet at han får en stofble over øjnene og en sut i munden og så går jeg til han sover igen. Nu vågner han kun kort, får sutten og lidt vuggen i vognen, så sover han videre. På et tidspunkt tænker jeg han bare sovet videre af sig selv. De første dage gik jeg længe frem og tilbage med vognen og havde han ikke noget over øjnene, så fik jeg ham ikke til at sove igen.

Så mangler jeg bare at finde en god opskrift på at vi får sovet om natten.
0

Tilbage til "Børn"