Pollen-tråden. For os med allergi.

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11296
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

Re: Pollen-tråden. For os med allergi.

Indlægaf Mani » 4. jun 2016, 19:23

Nuttegris skrev:Jeg har stort set ingen symptomer haft endnu......og det undrer mig virkeligt meget. Jeg har som tidligere skrevet haft allergi siden mit første leveår.......og maj, jun og juli plejer at være et helvede......men jeg har haft maks 1 dag hvor mine øjne løb og kløede. Jeg tager Alnok som er de eneste jeg ikke bliver døsig af.....som noget nyt startede jeg med dem allerede omkring 1. April i år ( og altså ikke først når de første symptomer viste sig, som jeg ofte har gjort) , men kan det virkelig være grunden?
Jeg har ikke engang haft brug for min næsespray eller øjendråber endnu.

Mener mit allergi plejer at toppe omkring Sankt hans, så det kan jo selvfølgelig nå at komme Big time endnu.....

Er I andre lige så hårdt ramt som I plejer?

Jeg er også startet tidligt i år - og mærker klart mindre end normalt. Så jeg håber, at det er løsningen fremadrettet.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2147
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4981

Re: Pollen-tråden. For os med allergi.

Indlægaf Anne Droid » 4. jun 2016, 19:34

Nuttegris skrev:Jeg har stort set ingen symptomer haft endnu......og det undrer mig virkeligt meget. Jeg har som tidligere skrevet haft allergi siden mit første leveår.......og maj, jun og juli plejer at være et helvede......men jeg har haft maks 1 dag hvor mine øjne løb og kløede. Jeg tager Alnok som er de eneste jeg ikke bliver døsig af.....som noget nyt startede jeg med dem allerede omkring 1. April i år ( og altså ikke først når de første symptomer viste sig, som jeg ofte har gjort) , men kan det virkelig være grunden?
Jeg har ikke engang haft brug for min næsespray eller øjendråber endnu.

Mener mit allergi plejer at toppe omkring Sankt hans, så det kan jo selvfølgelig nå at komme Big time endnu.....

Er I andre lige så hårdt ramt som I plejer?


Jeg tager Alnok året rundt og har gjort det de sidste to år. Det er med til at gøre foråret tåleligt. I år har jeg kun haft et par dage hvor jeg har været meget plaget og ikke haft lyst til andet end at ligge i et mørkt rum (alternativt brænde ALLE birketræeer). Tror kun jeg har brugt øjendråber 3 gange i det her forår og så ellers kun brugt saltvand. For mig hjælper det også at bruge solbriller når jeg er ude og det er kun for at holde lysmængden mindre.

Jeg reagerer allergisk overfor birkepollen, græspollen og saften fra græs. Jeg får udslæt og blærer af rødgran, blågran, omorika, hvidgran og sitka og hvad der nu ellers er af Picea-slægt.
Det pollen jeg har det værst med, er fra løgplanter. Jeg kan ikke være i rum med liljer, tulipaner, vintergækker eller hyacinter uden at reagere med det samme.
0
Klimatosse
Brugeravatar
Nuttegris
Indlæg: 779
Tilmeldt: 21. dec 2015, 05:46
Kort karma: 53
Likede indlæg: 818

Re: Pollen-tråden. For os med allergi.

Indlægaf Nuttegris » 4. jun 2016, 20:55

Jeg bærer i øvrigt også altid solbriller udendørs. Sådan nogle kæmpe flueøjne.....de er effektive, både mod pollen men også mod lyset, som i høj grad gør irritationen værre.
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Pollen-tråden. For os med allergi.

Indlægaf JoyNips » 5. jun 2016, 17:42

Skralde skrev:Er det græs der er på spil for tiden? Jeg frygter lidt at jeg er ved at udvikle allergi også - jeg døjede med konstant kilden næse sidste forår, men det forsvandt igen. Men her den sidste uge er det startet igen, jeg nyser hele tiden og mine øjne klør. Men jeg er 31 år, så er det normalt at det pludselig dukker op?


Jeg har fået pollenallergi som 31-årig. Heldigvis kun birk indtil videre.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2147
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4981

Re: Pollen-tråden. For os med allergi.

Indlægaf Anne Droid » 5. jun 2016, 17:48

Jeg var et godt stykke forbi de 30 inden jeg fik pollenallergi.
0
Klimatosse
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Pollen-tråden. For os med allergi.

Indlægaf Skralde » 5. jun 2016, 17:58

Det er virkelig ikke det rette svar I kommer med her :naughty:

Jeg købte Benaday i dag, som var det eneste der kunne opdrives på en helligdag og det har hjulpet på min nysen og kilden i næsen - mine øjne kløer dog stadigvæk en del, men noget kunne desværre tyde på at jeg har fået en mild allergi. Jeg er ikke tilfreds.
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2147
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4981

Re: Pollen-tråden. For os med allergi.

Indlægaf Anne Droid » 5. jun 2016, 18:01

Skralde skrev:Det er virkelig ikke det rette svar I kommer med her :naughty:

Jeg købte Benaday i dag, som var det eneste der kunne opdrives på en helligdag og det har hjulpet på min nysen og kilden i næsen - mine øjne kløer dog stadigvæk en del, men noget kunne desværre tyde på at jeg har fået en mild allergi. Jeg er ikke tilfreds.


Så jeg skal ikke skrive at det er blevet værre med alderen?

Det er faktisk også lidt løgn, men det skyldes vist at jeg er blevet bedre til at tage mine piller :genert:
0
Klimatosse
Brugeravatar
Nuttegris
Indlæg: 779
Tilmeldt: 21. dec 2015, 05:46
Kort karma: 53
Likede indlæg: 818

Re: Pollen-tråden. For os med allergi.

Indlægaf Nuttegris » 6. jun 2016, 05:57

Nå, det var for tidligt jeg hoppede af glæde over ikke at kunne mærke nogle symptomer, for de er da godt nok kommet brusende denne weekend. Øv!

Så nu er der atter røde, kløende og hævede øjne og en næse der konstant løber. Jeg orker det IKKE!
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Pollen-tråden. For os med allergi.

Indlægaf JoyNips » 6. jun 2016, 06:43

Skralde skrev:Det er virkelig ikke det rette svar I kommer med her :naughty:

Jeg købte Benaday i dag, som var det eneste der kunne opdrives på en helligdag og det har hjulpet på min nysen og kilden i næsen - mine øjne kløer dog stadigvæk en del, men noget kunne desværre tyde på at jeg har fået en mild allergi. Jeg er ikke tilfreds.


Jeg har købt små saltvandspipetter og saltvandsnæsespray på apoteket. Det hjælper at få skyllet pollen ud af øjne og næse.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Aksen
Indlæg: 52
Tilmeldt: 25. okt 2015, 12:01
Kort karma: 5
Likede indlæg: 39

Re: Pollen-tråden. For os med allergi.

Indlægaf Aksen » 6. jun 2016, 07:30

Skumfidusen skrev:
Aksen skrev:Et forsiktigt forslag ind fra siden; Jeg er også super ramt men bruger akupunktur til lindring.. Det er vældig alternativt og flyvsk, men skidtet virker, og jeg er gået fra 2 x binyrebarkhormon og tiltagende allergi symptomer til at kunne klare mig helt uden medicin.. På de aller-værste dage kan jeg tage en pille eller dryppe mine øjne, men det er virkelig ingenting i forhold til før..

Overvej det - for mig er det en behandling af DKK 450 der dækker hele sommeren, og jeg er allergisk overfor alt med pollen, støv og dyr..


Jeg tror ikke en fis på noget som helst alternativt. Men alligevel har jeg bestilt en tid til både min datter og mig selv. Til mig selv er det mest for at min datter kan se mig få sat nålene i sådan helt udramatisk, for hun har hysterisk nåleskræk, men er alligevel gået med til det. Hun lider, min stakkels pige. Ikke så meget som jeg selv gjorde da mit var værst, men slemt nok.

Jeg fik høfeber da jeg var en 10-11 år og det er efterhånden næsten væk. Jeg tager måske 5 håndkøbs-antihistaminer på en sæson, mens min datter er medicineret hele sæsonen igennem. Jeg har startet hende på den forebyggende næsespray med binyrebarkhormon, som normalt er hvad der fungerer bedst. Ud over det har hun øjendråber og antihistaminer. Alt i alt er det holdt nogenlunde i skak, men vi kan ikke holde det helt nede. Vi har forsøgt os med grazax, men hun fik for mange bivirkninger.

Gennem tiden har jeg selv fået binyrebarkhormon-indsprøjtninger og da det var utilstrækkeligt, fik jeg prednisolon, som var effektivt, men strengt taget alt for kraftig medicin mod høfeber. Heldigvis har det været kraftigt aftagende i de sidste mange år og der har været sæsoner hvor jeg har klaret mig helt uden medicin. Men nu forsøger vi os altså med akupunkturen og jeg håber så meget det kan hjælpe min lille pige. Det er så synd for hende at hun skal have det så elendigt.


Det gør jeg virkelig heller ikke - men det virker! Jeg håber i finder lindring til din datter, om ikke andet at i får lagt normalen sådan at hun ikke skal bruge piller, og kan tage dem hvis hun skal ud og rulle rundt i græsset.. :) :)
0
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Pollen-tråden. For os med allergi.

Indlægaf Novella » 7. jun 2016, 14:21

Kors jeg er også med på holdet nu. Jeg ligner en , der har hakket løg og gnedet ansigtet i chili. :whine: I det mindste har jeg en nogenlunde effekt af antihistaminer i håndkøb nu, men det har da taget et par timer.
0

Tilbage til "Helbred"