Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12603
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 909
Likede indlæg: 12320

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Guilded_Lily » 5. jun 2016, 12:53

ShuruQ skrev:Min respekt for Muhammad Ali består primært i at han, selvom det kostede ham 5 års primetime af karrieren holdt på at han ikke ønskede at deltage i Vietnam-krigen.

Generelt har jeg respekt for folk der står fast på deres overbevisning uagtet hvilke konsekvenser det ellers kan have for deres liv og levned.

Og så har jeg nok bare noget med bombastiske og fandenivoldske personer, jeg er fx også ret begejstret for Ibra.


Hvlket i sig selv også er nobelt og menneskeligt nok. Men hans begrundelse for at nægte deltagelse ligger i den Elijah Muhammads hadprædiken. Og så klinger den hult hos mig.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 5. jun 2016, 13:00

Men det skal dog siges, at det også var kontroversielt dengang. Godt nok var islam ikke "fjenden" dengang, men det var "kommunismen". Og i de tidlige år af Vietnam-krigen blev modstand mod denne i vide kredse set som støtte til Moskva. Så forskellen i kontroversielitet (is das ein Wort? :)) er måske ikke så stor, når det kommer til stykket.
0
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ManicNinja » 5. jun 2016, 13:12

Når visse kvinder slut 30'erne fortæller mig, at deres nye kæreste på 22 bare er såååå moden og fornuftig og siger en masse velreflekterede ting og bare har givet den helt rigtige støtte i flere følelsesmæssigt svære situationer og har været langt mere voksen end andre - ældre - mænd, den her kvinde har været sammen med, så kan jeg tit ikke lade være med at tænke ...

... at de ting, kvinden beretter om, er almindeligheder. Ikke "beviser" på en særlig modenhed. Snarere beviser på, at hun ikke forventer sig ret meget af en ung kæreste på den front. Og derfor fremstilles helt almindelig parforholdsadfærd som bedrifter.

I det hele taget kan jeg ikke rigtigt forstå, hvorfor forhold med en større aldersforskel så tit skal retfærdiggøres med en særlig modenhed hos den yngre part. Nej, de fleste 22-årige ér ikke lige så modne/erfarne som en femten år ældre person. Og hvad så? Så har de tit en anden friskhed/fandenivoldskhed/energi/umiddelbarhed, som det da er helt forståeligt, at man kan tiltrækkes af.

Unge mennesker virker normalt ... nåja ... unge i deres adfærd. Og det er der da intet galt i! Men det må man helt sikkert ikke sige. For så er man en gammel, sur sutsko, der bare ikke har mødt netop DENNE 22-årige. :D
10
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12603
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 909
Likede indlæg: 12320

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Guilded_Lily » 5. jun 2016, 13:42

ShuruQ skrev:
For mig er det vigtige bare det at stå fast. Så er der ting i hans senere liv hvor han også har holdt fast og jeg har stadig respekt for det.

Desuden synes jeg det er lidt sært, hver gang en eller anden prominent er død, ender vedkommende i denne tråd med for/imod. Egentligt ville det være klædeligt ikke at diskutere folk der knap er kolde endnu. Men også menneskeligt egentligt, at gøre det alligevel.

Min beundrig af Muhammad Ali forbliver intakt.


Og det skal den blive ved med at være :) Jeg er også pissedobbeltmoralsk her, for jeg har selv været ret interesseret i Malcolm X. Og de stammer fra den samme religiøse overbevisning, hvor MX dog lærte, den var forkert på flere planer, før Muhammad Ali gjorde.

Disclaimer: jeg ligger fjernt fra nogle af MXs værdier, også i hans senere liv, men man kan jo godt beundre for andre ting i mændenes liv alligevel. Jeg synes bare, manden i sig selv er fascinerende. Og det ved jeg så for lidt om Muhammad Ali til at gøre. Men jeg skal da ærligt indrømme, jeg blev rørt, da han vaklede op for at tænde den olympiske fakkel dengang :)
0
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3749
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 553
Likede indlæg: 8167

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Anilara » 5. jun 2016, 13:48

Jeg er så ligeglad med min kærestes nevø, som min kæreste forguder. :-p
0
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2959
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 620
Likede indlæg: 6578

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sophaya » 5. jun 2016, 16:26

Rigtig mange psykoterapeuter har ikke de fornødne færdigheder og retraumatiserer eller fejlbehandler patienter. Jeg er sikker på, at der også er nogle rigtig dygtige derude, men hold nu op hvor nogle af dem bare fucker tingene op.
4
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7062
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13274

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Rapfisk » 5. jun 2016, 16:35

Når jeg ser Say Yes To The Dress føler jeg, der også burde være nogen, der gad at gifte sig med mig. Men så igen, det er ikke sikkert, jeg ville have lyst til at gifte mig med de typer, der gifter sig med de rædsomme damer.
5
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12921
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3532
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55518
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 5. jun 2016, 18:00

Pis af, svampemand! Hvorfor helvede skal du fylde så meget? Du er overalt! Selv på mine venners opdateringer, som du ikke er venner med.
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
malou_43
Indlæg: 1675
Tilmeldt: 5. jan 2016, 19:03
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3442

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf malou_43 » 6. jun 2016, 06:00

At barnløse kærestefolk med hund skal stoppe med at holde fars dag (og mors dag for den sags skyld) - det er squ for sært :tie:
15
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59498

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 6. jun 2016, 14:21

Ifg. Politikens anmelder er nedenstående citat fra en familiekogebog problematisk, fordi det giver såkaldt almindelige forældre en klump i halsen over deres egen utilstrækkelighed.

»Vi spiser altid ved spisebordet, som vi prøver at dække pænt og hyggeligt, vi bestræber os på ikke at have ting eller legetøj med til bords, og der kører ikke radio eller tv i baggrunden. Vi spiser først, når alle har sat sig, og ingen går fra bordet, før alle er færdige. Imens vi spiser, taler vi sammen om dagen, der er gået. Vi prøver også at tale om maden«

Det er klart, at ikke alt altid lykkes, slet ikke med babyer og småbørn ved bordet (hvilket forfatteren så heller ikke har), men jeg synes godt nok ikke, at det i sig selv er at sætte barren for højt at tilstræbe at lade aftensmåltidet foregå på den beskrevne måde. Og hvis man virkelig kan få en klump i halsen over, at andre dinerer sådan, bør man vist arbejde lidt med sit selvværd.
25
Akehurst2
Indlæg: 14124
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40529

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Akehurst2 » 6. jun 2016, 14:32

DetSorteCirkus skrev:Ifg. Politikens anmelder er nedenstående citat fra en familiekogebog problematisk, fordi det giver såkaldt almindelige forældre en klump i halsen over deres egen utilstrækkelighed.

»Vi spiser altid ved spisebordet, som vi prøver at dække pænt og hyggeligt, vi bestræber os på ikke at have ting eller legetøj med til bords, og der kører ikke radio eller tv i baggrunden. Vi spiser først, når alle har sat sig, og ingen går fra bordet, før alle er færdige. Imens vi spiser, taler vi sammen om dagen, der er gået. Vi prøver også at tale om maden«

Det er klart, at ikke alt altid lykkes, slet ikke med babyer og småbørn ved bordet (hvilket forfatteren så heller ikke har), men jeg synes godt nok ikke, at det i sig selv er at sætte barren for højt at tilstræbe at lade aftensmåltidet foregå på den beskrevne måde. Og hvis man virkelig kan få en klump i halsen over, at andre dinerer sådan, bør man vist arbejde lidt med sit selvværd.


Ja, man kunne forstår, hvis hun havde tilføjet, at al maden er økologisk og hjemmelavet fra bunden og med grøntsager fra eget drivhus og børnene var altid med til tilberedningen og smagte på det hele, og de havde dagens citat, dagens historie fra Information og dagens andengradsligning på programmet og der aldrig var skrig og skrål og nogen, der ikke kunne lide maden.

Især fordi, hun netop skriver at "vi prøver" og "vi bestræber os på" - det er jo ikke fordi, hun siger alt altid lykkes hos dem.
6
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59498

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 6. jun 2016, 14:37

Akehurst2 skrev:Ja, man kunne forstår, hvis hun havde tilføjet, at al maden er økologisk og hjemmelavet fra bunden og med grøntsager fra eget drivhus og børnene var altid med til tilberedningen og smagte på det hele, og de havde dagens citat, dagens historie fra Information og dagens andengradsligning på programmet og der aldrig var skrig og skrål og nogen, der ikke kunne lide maden.

Især fordi, hun netop skriver at "vi prøver" og "vi bestræber os på" - det er jo ikke fordi, hun siger alt altid lykkes hos dem.


Lige præcis.

Ifg. anmelderen er det her det normale i danske børnefamilier:

"Der er måske gråd og tænders gnidsel; den sene radioavis kører i baggrunden, og menuen står på fiskefingre med industriremoulade og ovnfritter fra en pose."

Ikke bare sådan, som det nogle gange er; nej, det normale.
1
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Novella » 6. jun 2016, 15:04

DetSorteCirkus skrev:
Akehurst2 skrev:Ja, man kunne forstår, hvis hun havde tilføjet, at al maden er økologisk og hjemmelavet fra bunden og med grøntsager fra eget drivhus og børnene var altid med til tilberedningen og smagte på det hele, og de havde dagens citat, dagens historie fra Information og dagens andengradsligning på programmet og der aldrig var skrig og skrål og nogen, der ikke kunne lide maden.

Især fordi, hun netop skriver at "vi prøver" og "vi bestræber os på" - det er jo ikke fordi, hun siger alt altid lykkes hos dem.


Lige præcis.

Ifg. anmelderen er det her det normale i danske børnefamilier:

"Der er måske gråd og tænders gnidsel; den sene radioavis kører i baggrunden, og menuen står på fiskefingre med industriremoulade og ovnfritter fra en pose."

Ikke bare sådan, som det nogle gange er; nej, det normale.

Jeg synes, det er lidt synd for den pågældende anmelder, at h*n finder normalt. Især fordi h*n er noget kvabset og ærligt talt nok ville have godt af nogle mere organiserede madvaner med grøntsager og rigtig mad.

Jeg har da også serveret ovnfritter og pølser og andet junk for mine børn, men jeg betragter det ikke som normalt, men en nødløsning. Og ja, mine børn holder guddødeme bordskik, og der kører hverken tv eller radio under måltidet. Vi taler sammen. Så kald mig bare elitær og højrøvet.
5
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59498

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 6. jun 2016, 15:08

Novella skrev:Jeg synes, det er lidt synd for den pågældende anmelder, at h*n finder normalt. Især fordi h*n er noget kvabset og ærligt talt nok ville have godt af nogle mere organiserede madvaner med grøntsager og rigtig mad.

Jeg har da også serveret ovnfritter og pølser og andet junk for mine børn, men jeg betragter det ikke som normalt, men en nødløsning. Og ja, mine børn holder guddødeme bordskik, og der kører hverken tv eller radio under måltidet. Vi taler sammen. Så kald mig bare elitær og højrøvet.


:lol:

Det sjove er også, at han jo ikke selv holder sig tilbage fra at idealisere. Det er selvfølgelig "den sene radioavis", der kører i baggrunden, ikke Cartoon Network eller TV3.
1
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15605
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20969

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 2SHY » 6. jun 2016, 17:30

Der er meget kunst jeg ikke forstår. Jeg har f.eks. svært ved at se, der er ret meget kunst i et busskur et sted hvor der ikke kommer nogen busser og der så bliver spillet lyde fra et busskur, hvis man sætter sig ind i det :nej:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate

Tilbage til "Generelt"