Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf ManicNinja » 6. jun 2016, 15:28

Dirtylittledevil skrev:Bedstemødre elsker at plante random hilsner til venner og familie rundt omkring i totalt urelaterede opslag om fundne cykler eller i kommentarfeltet på feriebillederne fra Cypern i 2009. Og de underskriver sig altid "Venlig hilsen Bedste" lige for en sikkerheds skyld.


Det er meget lig mine forældre, som i hvert fald førhen godt kunne finde på at signere en besked på mine telefonsvarer: "Ring når du får tid - Mor". Eller min far classic: Når han næsten har lagt på "hov, ja - og det var så Far".

Kæft, hvor er jeg blevet lettet mange gange dér, fordi jeg troede, beskeden, jeg netop havde aflyttet, var fra min bankrådgiver ... :stoned:

:P
6
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf DetSorteCirkus » 6. jun 2016, 15:35

ManicNinja skrev:
Dirtylittledevil skrev:Bedstemødre elsker at plante random hilsner til venner og familie rundt omkring i totalt urelaterede opslag om fundne cykler eller i kommentarfeltet på feriebillederne fra Cypern i 2009. Og de underskriver sig altid "Venlig hilsen Bedste" lige for en sikkerheds skyld.


Det er meget lig mine forældre, som i hvert fald førhen godt kunne finde på at signere en besked på mine telefonsvarer: "Ring når du får tid - Mor". Eller min far classic: Når han næsten har lagt på "hov, ja - og det var så Far".

Kæft, hvor er jeg blevet lettet mange gange dér, fordi jeg troede, beskeden, jeg netop havde aflyttet, var fra min bankrådgiver ... :stoned:

:P


Min mor signerer også altid sine sms'er til mig.
0
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Novella » 6. jun 2016, 15:40

Det tager tid at lære at lave mad og time de forskellige dele af retten, så det er færdigt samtidigt.

Ja, jeg er simpelthen så elitær, at mit barn laver mad fra bunden.
3
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf ManicNinja » 6. jun 2016, 15:43

Hahaha! Jeg signerer sgu også langt de fleste af mine sms'er, men deeet er jo heller ikke spor mystisk. Eller ... :D Har aldrig tænkt over det, faktisk, selv om det jo er lige så unødvendigt, fordi der ligesom med beskeder på svareren er tale om kommunikation med folk, man kender godt (og hvis nummer man har kodet ind).
2
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20485
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43972

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf paint » 6. jun 2016, 15:43

Fyrst Eberhard skrev:Hvis folk måtte, ville de sætte sig helt op på bagagebåndet, for at få deres kuffert.


Alle ved jo, at hvis man stiller sig helt tæt på bagagebåndet, læner sig ind over det, stikker hovedet frem og kigger i retning af hvor bagagen kommer fra, så kommer kufferten meget hurtigere. :stoned:
9
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11307
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1793
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23378

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Mani » 6. jun 2016, 17:54

dykkersild skrev:
Dirtylittledevil skrev:Bedstemødre elsker at plante random hilsner til venner og familie rundt omkring i totalt urelaterede opslag om fundne cykler eller i kommentarfeltet på feriebillederne fra Cypern i 2009. Og de underskriver sig altid "Venlig hilsen Bedste" lige for en sikkerheds skyld.


Og min far - men jeg skal ikke lære ham noget, "for han har faktisk været på internettet i over 11 år".!

Min mor har også heeeelt styr på det :fløjt: Og det er jo ikke hendes skyld, at Facebook vil have hun skal være venner med alle mulige :tie:
5
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Dirtylittledevil » 6. jun 2016, 18:24

Fyrst Eberhard skrev:Folk mister tilsyneladende evnen til at tænke rationelt, i det tidsrum en rejse med fly strækker sig over.


Jeg håber de i det mindste husker traditionen med at klappe af pilotens landing!
3
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf ManicNinja » 6. jun 2016, 18:50

Fyrst Eberhard skrev:
paint skrev:
Fyrst Eberhard skrev:Hvis folk måtte, ville de sætte sig helt op på bagagebåndet, for at få deres kuffert.


Alle ved jo, at hvis man stiller sig helt tæt på bagagebåndet, læner sig ind over det, stikker hovedet frem og kigger i retning af hvor bagagen kommer fra, så kommer kufferten meget hurtigere. :stoned:

Ja, ligesom det er en kæmpe fordel hvis alle passagerer boarder flyet på samme tid, med skubben, masen, vrissen og forargede blikke til følge, da det jo kan medvirke til, at flyet afgår før tid.

Desuden kan man med fordel, efter landing, rejse sig fra sit sæde så snart 'Fasten Seat Belt'-lampen slukker, skabe en kø, og igen skubbe, mase og vrisse mens man desperat famler efter sin håndbagage. På den måde kan man forlade flyet meget hurtigere, end var alle blevet siddende til det var tid til at forlade flyet.

Folk mister tilsyneladende evnen til at tænke rationelt, i det tidsrum en rejse med fly strækker sig over.


Jeg er ked af at skuffe flyfolket. Men de dér tricks blev altså opfundet af os, der tager S-toget hver dag ... Dog klapper vi ikke ad lokofører, når han lader os ankomme nogenlunde helskindede i Farum. Eller i hvert fald ikke hver gang.
2
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6506
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14440

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Mangoness » 7. jun 2016, 16:59

Nogle teenagere bagerst i bussen i dag synes, at bygningen for SOSU studerende ser klam ud (vi snakker om en stor, hvid firkantet bygning)
2
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6506
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14440

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Mangoness » 7. jun 2016, 17:00

De samme teenagere kan ikke have en bolche i munden uden at slubre.
2
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6506
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14440

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Mangoness » 7. jun 2016, 17:05

I dag kørte bussen forbi en ung teenagedreng, som lavede "call me"-tegnet til en pige, som stod mindre end en halv meter fra ham. Det så virkelig kikset ud.
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14723
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Flora » 8. jun 2016, 08:02

Jeg gik forleden forbi en bil hvor der var sat kæmpe øjenvipper over forlygterne. Det så virkelig sært ud :mellow:
3
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Kattefjæs » 8. jun 2016, 08:04

ManicNinja skrev:
Dirtylittledevil skrev:Bedstemødre elsker at plante random hilsner til venner og familie rundt omkring i totalt urelaterede opslag om fundne cykler eller i kommentarfeltet på feriebillederne fra Cypern i 2009. Og de underskriver sig altid "Venlig hilsen Bedste" lige for en sikkerheds skyld.


Det er meget lig mine forældre, som i hvert fald førhen godt kunne finde på at signere en besked på mine telefonsvarer: "Ring når du får tid - Mor". Eller min far classic: Når han næsten har lagt på "hov, ja - og det var så Far".

Kæft, hvor er jeg blevet lettet mange gange dér, fordi jeg troede, beskeden, jeg netop havde aflyttet, var fra min bankrådgiver ... :stoned:

:P


Åh gud, det minder om en tidligere medstuderende som altid lagde sådan nogle sygt lange beskeder på min telefonsvarer og som stort set aldrig fik gjort dem færdige inden de dér to minutter var gået. Så han blev altid cuttet af inden han kom til sagen.

Han startede alle beskeder, uanset hvad formålet med opkaldet var, på samme måde:

"Jaaa goddag, det er Ole. Jaa altså.... Ole Hansen. Fra Frederikssund. Ja, øhm, det er... Onsdag... Og klokken er 12.31. Nej hov, vent, den er 12.32. Ja... Nå, menøøøhmm, jeg prøver at få fat i dig. Men duu.... Tager ikke telefonen. Du har nok travlt jo. Såååååå...."

:shock: :cuss: :whine: :nej:
11
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Novella » 8. jun 2016, 08:18

Uanset hvor mange planer man har, kommer der en chef og vælter dem (og brokker sig efterfølgende over, at man ikke har nået de opgaver, man havde planlagt)
2
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf LadyFox » 8. jun 2016, 08:19

Kattefjæs skrev:
ManicNinja skrev:
Dirtylittledevil skrev:Bedstemødre elsker at plante random hilsner til venner og familie rundt omkring i totalt urelaterede opslag om fundne cykler eller i kommentarfeltet på feriebillederne fra Cypern i 2009. Og de underskriver sig altid "Venlig hilsen Bedste" lige for en sikkerheds skyld.


Det er meget lig mine forældre, som i hvert fald førhen godt kunne finde på at signere en besked på mine telefonsvarer: "Ring når du får tid - Mor". Eller min far classic: Når han næsten har lagt på "hov, ja - og det var så Far".

Kæft, hvor er jeg blevet lettet mange gange dér, fordi jeg troede, beskeden, jeg netop havde aflyttet, var fra min bankrådgiver ... :stoned:

:P


Åh gud, det minder om en tidligere medstuderende som altid lagde sådan nogle sygt lange beskeder på min telefonsvarer og som stort set aldrig fik gjort dem færdige inden de dér to minutter var gået. Så han blev altid cuttet af inden han kom til sagen.

Han startede alle beskeder, uanset hvad formålet med opkaldet var, på samme måde:

"Jaaa goddag, det er Ole. Jaa altså.... Ole Hansen. Fra Frederikssund. Ja, øhm, det er... Onsdag... Og klokken er 12.31. Nej hov, vent, den er 12.32. Ja... Nå, menøøøhmm, jeg prøver at få fat i dig. Men duu.... Tager ikke telefonen. Du har nok travlt jo. Såååååå...."

:shock: :cuss: :whine: :nej:


Det der det er mig! Jeg får virkelig slem præsentationsangst når jeg snakker til en telefonsvarer, det er så akavet. Det er stensikkert at jeg får præsenteret mig selv i hvert fald to-tre gange på en kort besked :wacko:
1
...

Tilbage til "Generelt"